Post oude bewoners bewaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Post oude bewoners bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:48

Ligt eraan van welke instantie de post komt.. De een ziet er wat belangrijker uit dan het ander, maar over het algemeen gaat het gewoon weg.
Als het niet weggaat bel ik vaak het bedrijf op of stuur ik het retour afzender met de melding dat de geadresseerde niet meer op dit adres woont.

De 'vorige' bewoonster woonde hier 1-2 maanden toen ze van mijn vriend ging scheiden. En hun waren de eerste bewoners, dus er komt hier gewoon geen post meer. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:53

Weggooien.
Alleen als het er uitziet als iets van een rechtbank of deurwaarder, openen.
Een kennis heeft zo net voorkomen dat zijn huis werd leeggehaald.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 09:55

quera schreef:
We wonen inmiddels ruim 4 jaar in dit huis. En sporadisch krijgen we nog wel eens post van de oude bewoners. Vaak reclame, maar ook kaarten, poststukken.

Hoelang moet je dit nog doorgeven aan oud bewoners? Wordt er een beetje moe van :') brievenbus moet ik een stuk voor lopen. En kom daar nooit. Dus om nou elke keer retour te sturen..

Oud bewoners geven aan echt alles veranderd te hebben..

Ik zou alles verzamelen en dan 1x in het halve jaar of jaar het doorsturen.
Zoveel zal het toch niet meer zijn, tegenwoordig gaat er bijna niks meer met de post.
Maar een kaart van een langvergeten vriend, is toch ook wel erg leuk, of misschien dat iemand die je uit het oog bent verloren naar het laatst bekende adres schrijft.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:03

Barbet schreef:
Wij kregen hier laatst zelfs een rouwkaart op naam van de vorige bewoners, terwijl we hier al ruim 10 jaar wonen.
De oude bewoners waren toen al oud, geen idee of die zelfs nog wel leven of waar ze zouden wonen.
Dus die rouwkaart ook weg gegooid, het contact met die overleden persoon was dan toch nihil als ze na 10 jaar niet wisten dat ze verhuisd waren.

Denk dat ik deze retour had gestuurd, misschien is het iemand met wie je weinig contact hebt of van lang geleden maar toch graag zou weten of naar de uitvaart komt. Of ze hebben het verkeerde adres ergens staan en niet gerealiseerd in het verdriet.

Alle nutteloze post gaat ook de papier bak in de rest retour afzender

Strawberry2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:05

Wij kregen/krijgen ook post van de oude bewoners, voornamelijk rekeningen die niet betaald worden/zijn. Wij hebben de desbetreffende bedrijven gebeld om te zeggen dat die persoon er niet meer woont. Nu krijgen we nooit rekeningen van hem meer, voornamelijk reclame.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:22

Ik stuur vaak een mailtje naar het bedrijf vd post dat de oude bewoner verhuisd is en dat ik geen post van hun wil ontvangen.
Scheelt me weer een ritje naar de brievenbus!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:43

Amber_anne schreef:
Barbet schreef:
Wij kregen hier laatst zelfs een rouwkaart op naam van de vorige bewoners, terwijl we hier al ruim 10 jaar wonen.
De oude bewoners waren toen al oud, geen idee of die zelfs nog wel leven of waar ze zouden wonen.
Dus die rouwkaart ook weg gegooid, het contact met die overleden persoon was dan toch nihil als ze na 10 jaar niet wisten dat ze verhuisd waren.

Denk dat ik deze retour had gestuurd, misschien is het iemand met wie je weinig contact hebt of van lang geleden maar toch graag zou weten of naar de uitvaart komt. Of ze hebben het verkeerde adres ergens staan en niet gerealiseerd in het verdriet.

Alle nutteloze post gaat ook de papier bak in de rest retour afzender

Dat zou ik ook hebben gedaan, je hebt toch allemaal wel van die mensen die je uit het oog bent verloren.
Zeker oude generatie.

Toen mijn broer overleed, zijn er vrienden van 30 jaar terug gekomen op zijn herdenking en die heel blij waren dat ze gebeld waren, ook al was het contact verwaterd.
En ook voor ons als familie waar die oude vrienden heel erg welkom en fijn dat ze er waren.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:52

Ik krijg hier ook nog steeds post van de oud bewoners.
Zelfs nog pakketjes.
Na verschillende woorden wisselingen en van hun uit de nadrukkelijke mede deling alles wat we van hun krijgen in de container te mieteren, geniet ik van gratis abonnementen (en goodies die je er bij krijgt) en zo nu en dan nog een verrassend pakketje.

En ja ik heb dit meermalen verteld en nee ze willen het niet komen ophalen, en ik ga geen rooie cent in die eikels steken om de boel op te sturen en gezien wij een paar 1000 van hun zouden moeten krijgen.
kunnen ze van mij omhoog vallen ;)

Dus ja container is gewillig !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:22

Dammie schreef:
Weggooien.
Alleen als het er uitziet als iets van een rechtbank of deurwaarder, openen.
Een kennis heeft zo net voorkomen dat zijn huis werd leeggehaald.

Dit hebben mijn ouders in het verleden ook gehad.
Post van de deurwaarder met onwijs veel rekeningen. Was echt een heel dik pakket.
Wij woonden toen tijdelijk in een huurhuis omdat de woning verkocht was maar mijn ouders nog geen ander huis hadden gekocht.

Mijn ouders hebben die post bij hun door de brievenbus gedaan (vet mooie grote nieuwe woning) maar de rekeningen dus blijkbaar niet betalen. En mijn ouders hebben contact opgenomen met het incasso bureau om het juiste adres door te geven.
Er stond namelijk in dat ze over gingen tot inbeslagname van inboedel als binnen een aanzienlijke periode niet betaald werd.
Wij gingen die week erop op vakantie en wilden niet het risico lopen dat het huis leeg zou zijn bij terug komst.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:26

Hier heb ik het een half jaar gedaan. Daarna klopte hun telefoonnummer niet meer om afspraken te maken over het ophalen van de post. Toen ben ik alles maar gaan weggooien en heb ik ook gebeld naar bedrijven die op de post stonden dat deze mensen niet meer op dit adres wonen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:32

Wij wonen hier nu 6 jaar, krijgen nog bijna wekelijks post van de vorige bewoners, zelfs post van de bank, heb in het begin de post bij hun dochter gebracht, we werden allebei een beetje zat na 2 jaar, dus ben ik daar mee gestopt, toen veel retour afzender en er duidelijk op gezet dat ze hier niet meer wonen. Vorig jaar kwam zelfs een nieuwe bankpas met een paar dagen later de pincode... Heb de bank gebeld dat de pas in stukken in de kliko ligt en de pincode in de houtkachel, dat ik het erg kwalijk vind dat ze dit blijven sturen terwijl ik al zo vaak wat retour had gestuurd.
Nu gaat alles enkeltje papierkliko, ben er klaar mee na zoveel jaar, moet je het maar een keer regelen.
Vraag me wel af of bedrijven er wat mee doen post die maar retour blijft komen keer op keer..

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:45

o wauw, dat mensen so laks zijn om pakketjes verkeerd te laten bezorgen en zelfs de bank niet te informeren...
Pakketjes zou ik ook kijken wat er in zit en zeggen dank je wel en tot ziens, zelfde met tijdschriften enzo. Had in mijn vorige huis ook hier en daar best leuke tijdschriften te lezen :P
Volgens mij heeft hiervoor iemand een bedrijf op mijn adres gehad, krijg regelmatig reclame voor bedrijf. Vraag me wel eens af of ze het adres van t bedrijf wel gewijzigd hebben of dat die toevallig nog steeds op mijn adres ingeschreven staat?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:07

RenskeFrea schreef:
o wauw, dat mensen so laks zijn om pakketjes verkeerd te laten bezorgen en zelfs de bank niet te informeren...
Pakketjes zou ik ook kijken wat er in zit en zeggen dank je wel en tot ziens, zelfde met tijdschriften enzo. Had in mijn vorige huis ook hier en daar best leuke tijdschriften te lezen :P
Volgens mij heeft hiervoor iemand een bedrijf op mijn adres gehad, krijg regelmatig reclame voor bedrijf. Vraag me wel eens af of ze het adres van t bedrijf wel gewijzigd hebben of dat die toevallig nog steeds op mijn adres ingeschreven staat?

Ligt niet altijd aan de bewoners. Ik heb zelf helaas de ervaring dat de bank er bijna 5 jaar over gedaan heeft om het adres van onze toenmalige minderjarige zoon te veranderen... Van ons en de 2 andere kinderen geen probleem maar van onze zoon niet.. Gelukkig voor ons werd de post van onze zoon iedere keer door de collega's (ben postbezorger) onderschept en kreeg ik toch zijn post van de bank..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:20

Post gooi ik gewoon weg, moet je je adres maar veranderen.

Wij wonen nu in het huis waar een mevrouw bijna zestig jaar heeft gewoond. Dan stuur ik het wel retour afzender.

Waar we eerst woonden was een ramp. Er stond nog iemand ingeschreven op ons adres die zijn rekeningen niet betaalde. Maandelijks dus boze deurwaarders aan de deur of mensen van de gemeente om te controleren of hij echt niet in ons huis woonde. Die gast was gewoon van de aardbodem verdwenen en wij mochten er mee dealen. _-:(

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:23

Kaus schreef:
Post gooi ik gewoon weg, moet je je adres maar veranderen.

Wij wonen nu in het huis waar een mevrouw bijna zestig jaar heeft gewoond. Dan stuur ik het wel retour afzender.

Waar we eerst woonden was een ramp. Er stond nog iemand ingeschreven op ons adres die zijn rekeningen niet betaalde. Maandelijks dus boze deurwaarders aan de deur of mensen van de gemeente om te controleren of hij echt niet in ons huis woonde. Die gast was gewoon van de aardbodem verdwenen en wij mochten er mee dealen. _-:(

Wij hebben de vorige bewoners laten uit schrijven toen wij ons inschreven

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:49

Helaas profiteert onze vorige bewoner ook van de voordelen van KPN compleet... Ze staat nog ingeschreven hier op dit adres bij kpn, maar woont hier al heel lang niet meer. Mooi €5,- korting per maand op haar mobiel abonnement en KPN kan er niets aan doen :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 14:33

Maar je kan bij de gemeente zelf mensen laten uitschrijven als jij hoofdbewoner bent. Je laat toch niet iemand op jouw adres ingeschreven staan

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:46

RenskeFrea schreef:

Veel bedrijven werken met oude adressen bestanden, dan schrijven ze de bedrijven vanuit daar aan, updaten hebben ze blijkbaar nog nooit van gehoord, het is wel vervelend omdat het vaak ook nog eens reclame is waar je vaak niet eens zaken mee hebt gedaan en ze schrijven je toch aan met oude bestanden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:53

Klopt. Inmiddels contact gehad met KPN en geëist dat diegene uitgeschreven wordt en geen gebruik meer kan maken van haar mobiele abonnement op ons adres. Dit is nu per direct stopgezet en ik heb een bevestiging mee ;)!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:10

Coconut schreef:
Klopt. Inmiddels contact gehad met KPN en geëist dat diegene uitgeschreven wordt en geen gebruik meer kan maken van haar mobiele abonnement op ons adres. Dit is nu per direct stopgezet en ik heb een bevestiging mee ;)!

Daar moet je niet bij kpn voor zijn maar je gemeente.
Kpn doet alleen maar telefonie ed

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:21

Bij ons is de vorige bewoner overleden, maar hij krijgt nog genoeg post..
Alle reclame gooi ik weg, ik denk niet dat hij nog wil investeren of een nieuwe bril gaat kopen :+

Als er iets tussen zit waar ik van denk aan de buitenkant dat het belangrijk kan zijn schrijf ik erop retour afzender. En als ze het dan nog eens sturen, dan gaat het ook gewoon bij het oud papier :j

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:24

Nee hoor :). Je kunt met KPN gewoon ingeschreven staan op een ander adres om te profiteren van korting. Een vriendin van mij woont al lang op zichzelf, maar profiteert van "KPN compleet" op het adres van haar ouders. Heeft de gemeente niks mee te maken ;).

Gelukkig is het nu geregeld.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:39

Hier krijgen we na 10 jaar ook nog steeds met enige regelmaat reclame. Een bepaalde bank heeft ook lang z’n post nog steeds gestuurd.
We hebben ook een aardige tijd een verkeerde geadresseerde kerstkaart gehad zonder dat het voor ons mogelijk was te achterhalen waar hij vandaan kwam of naartoe moest. Tot we vorig jaar zo’n vaag geboortekaartje kregen. Die heeft mijn man toen open gemaakt en de jonge papa gebeld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:49

belle_boef schreef:
Maar je kan bij de gemeente zelf mensen laten uitschrijven als jij hoofdbewoner bent. Je laat toch niet iemand op jouw adres ingeschreven staan

Tja, ik vind dat niet mijn verantwoordelijkheid hoor. Kreeg hier nota bene nog blauwe brieven binnen en het werknemersblaadje van het Erasmus MC. Dan heb je dus jezelf niet in het GBA aan laten passen én op je werk je nieuwe adres niet doorgegeven := Nou dan zoek je het ook maar uit hoor.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:11

Ik heb heel lang post retour gedaan met de mededeling ‘verhuisd’ het blerf echter komen en adresgegevens/ nummer van oude bewoner hadden we niet.
Na twee jaar heb ik op post van de oude bewoner geschreven: ‘geadresseerde overleden’ nooit meer post ontvangen voor de oude bewoner.

Het klinkt hard en vervelend, maar als je echt nergens heen kan met dat spul wil je het ook gewoon niet meer binnen krijgen. Dit bleek de ideale oplossing (tip van mij toen nog werkgever, PostNL).