Wat doen met kleding die je niet meer aantrekt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Wat doen met kleding die je niet meer aantrekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:33

Ik breng het naar de dierenambulance,daar staat een container van stichting dierenlot en die betalen de dierenambulance per kilo.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:41

Ik gebruik voor nog goede en wat duurdere kleding de app “United Wardrobe”. Al een aantal kledingstukken via verkocht en ook gekocht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:42

Ik breng alles naar een kerk in de buurt en die geven het aan wie het nodig heeft.

Dan voeg ik er wel aan toe dat ik nooit dure merken koop en dat weggeven dus geen pijn doet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:45

Ik geef alles aan een gezin wat het niet breed heeft. Zij halen eruit wat ze kunnen gebruiken en zeggen zelf dat ze voor de anderen dingen ook weer mensen weten. Prima.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:41

Mijn moeder heeft een 2e hands kleding winkel, daar zijn er vast meer van.
Dan krijg je een klein bedragje voor datgene wat verkocht is. Wat niet verkocht is binnen 3 maanden gaat in een goed-doel container.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:17

Ik breng alles naar de speciale container die bij het winkelcentrum staat. Dat gaat ook naar het goede doel en wat te slecht is voor hergebruik wordt gerecycled.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:24

Ik zet het op mp of op een weggeefhoek,zodat een ander er nog plezier van heeft.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:34

Ik breng het naar de kledingbank. Die mensen zijn er onwijs blij mee. Kinderkleding geef ik weg aan vriendinnen. En als ik veel heb gespaard ga ik op de zwarte beurs staan. Rond de euro per kledingstuk maar ben meestal alles wel kwijt. Deel altijd een kraam met iemand dus zo heb je een gezellig dagje uit. Heb meestal dan rond de 100 euro. Daar zijn Mn kosten dan al vanaf die ik daar gemaakt heb.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:40

Ik gooi het tegenwoordig gewoon in de textielcontainers. Voorheen zette ik het nog wel te koop op verkoopgroepen/sites of weggeefgroepen.
Maar omdat ik continu voor niks zat te wachten werd ik het zat.
Dus nu maar gewoon hup in die containers. Of het komt goed terecht of word gewoon keurig gerecycled. :)

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:44

Ik zet het op united wardrobe, daar kun je ook kleding ruilen overigens. Werkt goed! De rest breng ik naar de h&m waar je een 15% koningsbon krijgt per zak kleding :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:51

Wij brengen het naar een container, wat dan vervolgens naar mijn werk gaat :')

Ik werk bij een sorteercentrum voor textiel van een grote kringloop winkel met meerdere filialen door Nederland heen. De goede artikelen plaatsen we of bij ons in de winkel, of gaat op bestelling naar andere filialen.
De spullen die slecht zijn gaan naar een afnemer die ze (volgens mij) recycled. (Wat een woord :') )

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:06

Ik gebruik het vaak eerst als stal kleding en dan gaat het de kleding container in voor een goed doel of de kringloop container in.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:14

Ik organiseer ongeveer één keer per jaar zelf een kledingruil bij mij thuis. De meiden die daarop afkomen (vriendinnen en vriendinnen van vriendinnen) organiseren zelf ook regelmatig een ruil bij hen thuis, dus zo heb ik een keer of 3 á 4 per jaar een kledingruil. Heeft veel voordelen: Ik maak er iemand anders blij mee, ik doe meer weg dan normaal (want als ik zie dat iemand anders er blij van wordt, doe ik dingen die ik heel mooi vind, maar echt niet meer draag, toch weg) wat mijn kast meer opruimt, ik heb zelf regelmatig een leuke aanvulling van mijn kledingkast (ik wordt hier wel heel kritisch van, eerste keren had ik echt 15 kledingstukken mee terug, nu meestal nog maar een stuk of 5) en het is súper gezellig.

De goede dingen die daar overblijven bewaren we voor de volgende keer en het minder mooie gaat of de afvalbak in, of naar de kringloop.

Volgende week mag ik weer met een volle tas naar een vriendinnetje toe, ik kijk er al weken naar uit :D.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:52

We hebben van die ondergrondse kringloop containers. Daar gaat de kleding, kussens, lappen etc in. Schoenen gaan in een andere speciale schoenencontainer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:57

watchthesky schreef:
Hier gaat alles in de inzamelbak.
Ik vind een tientje echt niet de moeite om iets op marktplaats te gaan zetten en de kledingbank is alleen maar open op tijden dat ik werk.
Weggooien is zonde, dan belanden er heel veel nog prima bruikbare of recyclebare dingen in de verbrandingsoven of op de afvalberg.
Alleen ondergoed gaat wel bij het restafval voor de verbrandingsoven, ik kan me niet voorstellen dat er een markt is voor tweedehands ondergoed en het lijkt me ook voor de mensen die bij de inzamelorganisatie het binnengekomen spul sorteren wel zo fijn dat dat er niet bij zit, ook al doe ik alleen gewassen spullen in de zak.

Ook kleding die stuk is of niet geschikt om opnieuw gedragen te worden kan in de kledingcontainer. Via deze route worden nl deze grondstoffen ook gerecycled. Kleding met gaten (incl. ondergoed) gaat er hier dus ook gewoon in, scheelt ook weer ruimte in de grijze bak (die hier veel te weinig geleegd wordt).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:58

Ik draag eigenlijk alles af... anders heb ik 2 zusjes en als die het niet willen zet ik het op de weggeefhoek. :)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:02

colunder schreef:
Ik breng het naar de dierenambulance,daar staat een container van stichting dierenlot en die betalen de dierenambulance per kilo.

Bij ons staat bij de dierenarts ook zo'n container, daar doen wij het meestal in :)

Soms brengen we het naar de kringloop zodat zij het kunnen verkopen. Dit zijn kringloopwinkels waar verstandelijk beperkte mensen werken en een deel van de opbrengst gaat daarheen geloof ik, zoiets was het. In ieder geval ook een goed doel :)

En soms komt er een zak door de brievenbus waar je je oude kleding in kan doen en op een bepaalde datum aan de straat kan zetten. Deze kleding wordt geloof ik ingezameld voor arme landen om naartoe te gaan. Daar doen we het ook wel eens in.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:03

Kleding die ik niet meer draag gaat naar het leger des heils of de kledingcontainer :).
Ik ben te lui om het te koop te zetten.

Wel probeer ik alleen nog maar kleding te kopen waar ik echt blij mee ben, en wat ik echt ga dragen. Ook let ik meer op kwaliteit. Kleding maken kost ontzettend veel energie (milieu), ik heb daarom liever wat minder in m'n kast dan een kast vol h&m of primark wat na een jaar weg kan. Bij wijze van spreken natuurlijk, gelukkig gaat het meeste langer mee dan een paar maanden ;).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:06

Ik breng kleding naar Appel en Ei. (Super concept! Heb daar ook al prachtige stukken gekocht en nu al ruim 100 euro gespaard in een jaar tijd).

Daarnaast goede stukken aan familie en vrienden geven.

En sinds kort zet ik de echte goede spullen op UW. Mocht ik ze daar niet verkocht krijgen, doe ik het naar Appel en Ei.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:07

Kleding die ik niet meer draag zet ik op de weggeefhoek, omdat ik weet dat er zoveel mensen heel erg blij mee zijn. Of ik breng het naar de kringloop. Maar liever zet ik het op de weggeefhoek, omdat ik prijzen in de kringloopwinkels tegenwoordig behoorlijk hoog vind en mensen met een laag inkomen het dan nog niet kunnen ophoesten. En ik win er ook nog wat bij: ik word namelijk heel gelukkig van weggeven. :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:08

Megamutsj schreef:
Hoi iedereen!

Ik heb op zolder 2 grote vuilniszakken vol met kleding die ik niet meer aantrek. Ik wil zo meteen mijn kledingkast wederom uitpluizen en gereed maken voor de koudere dagen die gaan komen.
Maar nu is de vraag.. Wat te doen met de kleding?
Ik vind het zonde om het weg te gooien. Ik ben een enorme fan van kleding-ruil-party's maar die kan ik praktisch amper vinden op internet..
Op marktplaats zetten kan ook, maar komt serieus geen kip op af. -O-
Goede doelen of de kringloop is ook een idee..
Dichtbij hebben wij ook een soort van container waar je kleding in kan dumpen, maar vraag mij af wat ze er dan mee doen.

Weggooien wil ik echt niet doen. Het liefst zou ik er wat centjes mee verdienen of ruilen, maar daar is weinig animo naar.
Een goed doel oid sta ik zeker voor open.

Mijn vraag is; Wat doen jullie ermee?
Hebben jullie misschien een idee of een goed doel of whatever waarvan jij zegt; "dat moet je ermee doen!"

Shoot me!

Onze manege zamelt kleding ( en oud papier ) in.
opbrengst voor het G team.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:46

Geloof me, vies ondergoed is nog niet t ergste wat we tegengekomen zijn.

Heb ook wel zat dildo's voorbij zien komen, afval etcetc.

Heb ook wel eens gehoord van dooie ratten, zelfs een dode hond..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:53

Toen ik nig Facebook had gaf ik vaak zakken weg. Nu heb ik dat niet meer maar inmiddels wel een stapel kleding. Liefst geef ik het aan iemand die het niet zo breed heeft maar ik weet even niet zo goed hoe die te bereiken.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:19

Hier gaat alles wat wij niet meer gebruiken, maar nog wel helemaal knap en netjes is naar de weggeefwinkel. Daar kunnen mensen met een kleine beurs het gratis ophalen. Super initiatief! Fijner dan de kringloopwinkel, waar mensen best pittig moeten betalen voor iets wat gratis was.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:38

Kleding die er echt nog goed uit ziet gaat naar een collega van m'n moeder die het goed kan gebruiken voor haar dochter. De rest gaat naar de recycle container.