Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:49

MarianneW schreef:
Polly schreef:

Frauderen is niet helemaal de bedoeling he, als die schade er nog niet zat zou ik daar zeker niet voor gaan betalen.
Lekker makkelijk zou dat zijn, iemand rijdt heel zachtjes tegen je aan, vult formulier in en vervolgens parkeer je je slee tegen een muur en gaat dat claimen.
Ik zou de foto's beschikbaar stellen aan de verzekering TS, zo werkt het natuurijk niet.

Frauderen? Heb je mijn post wel goed gelezen? :+ Dat is gewoon een normale optie hoor

Ze bedoeld waarschijnlijk dat de tegenpartij van de TS waarschijnlijk fraudeert en daar dan makkelijk mee weg komt.
Dus niet de door jou voorgestelde oplossing ;)

Anoniem

Re: Schade gemaakt aan andere auto, opgegeven claim niet juist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:18

Ik ben ooit aangereden geweest en had toen amper schade. Normaal had ik het zo gelaten, maar die man die me had aangereden was zo onvriendelijk en kleinerend en wilde niet eens uitstappen om naar mijn wagen te kijken. Ben toen naar de politie gereden, die foto's gemaakt hebben van de kleine krasjes op de bumper. Daarna bestek laten opmaken door mijn garage en alles netjes aan mijn verzekering doorgegeven. De politie heeft aan de hand van de nummerplaat (man was doorgereden zonder papieren in te vullen) achterhaald wie de aanrijder was. Er werd mij toen ook een aardig bedrag uitgekeerd door de verzekering voor die paar kleine krasjes. Kleine schade kan dus wel degelijk veel kosten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:36

Jolien87 schreef:
beatje schreef:
Je hebt zelf lichte schade aan je bumper gereden,dus zo gek is het toch niet dat de andere auto ook lichte schade heeft.Nieuw nummer bord en een kras weg werken en je bent zo 400 euro kwijt.Je mag idd altijd de schade zelf betalen ipv de verzekering.

Maar het probleem lijkt dat de man niet de daadwerkelijke schade door TS heeft geclaimd. En in dat geval zou ik ook minder happig zijn om dat klakkeloos te vergoeden, ookal gaat dat via de verzekering.

Ik kan alleen niet uit de OP halen waaróm TS dat denkt, dat stukje vind ik erg vaag.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 22:15

Zo wat een reacties al, heel fijn bedankt voor het meedenken :)

Om te beginnen, 400,- euro is voor mij op dit moment heel erg veel geld. Mocht het nodig zijn om de schadevrije jaren van mijn vader te behouden zal ik dat natuurlijk betalen maar als ik mijn gelijk kan halen zou dat heel mooi zijn.

@bigone, wat een verhaal zeg. Hier heb ik zelf ook aan gedacht en dit was ook de eerste opmerking die mijn vriendin maakte, helaas is dit niet te bewijzen. De heren in beide auto's deelden wel dezelfde afkomst maar dat hoeft niets te zeggen natuurlijk.

Foto's heeft de verzekering al, camerabeelden ga ik nog achteraan. Ik weet niet zeker of ik deze kan inzien maar het is altijd te proberen.

Dat er onder de 500,- geen expert bij wordt gehaald wist ik nog niet, dat zou wel een hoop verklaren.

Overigens heb ik de bumper heel goed bekeken met een zaklamp, behalve het plekje wat hij had aangewezen was er niets te zien, ondanks dat het al een wat oudere auto was. Dat het betreffende plekje buiten beschouwing is gelaten heeft de verzekering van mijn vader zo gezegd. Wat er nu wel geclaimd wordt weten we nog niet, ik hoop dat daar duidelijkheid over komt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:18

Wat denk je dan op de camera beelden te zien? Je hebt er tegenaan gezeten, zeg je zelf .Je hebt zelf ook wel eens waar lichte schade en met een zaklamp in het schemer zie je niet alles.Wees zelf ook eerlijk en neem je verlies.Nu klink je gewoon als iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.Het is vervelend als het gebeurt ,maar het is gebeurt ,jij heb het niet expres gedaan en hij kon er ook niet aan doen dat hij er stond.Of denk je dat hij er expres is gaan staan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:24

beatje schreef:
Wat denk je dan op de camera beelden te zien? Je hebt er tegenaan gezeten, zeg je zelf .Je hebt zelf ook wel eens waar lichte schade en met een zaklamp in het schemer zie je niet alles.Wees zelf ook eerlijk en neem je verlies.Nu klink je gewoon als iemand die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.Het is vervelend als het gebeurt ,maar het is gebeurt ,jij heb het niet expres gedaan en hij kon er ook niet aan doen dat hij er stond.Of denk je dat hij er expres is gaan staan?

Wat nou verlies pakken, de geclaimde schade zat er na de aanrijding niet dus laat de tegenpartij maar uitleggen dat de schade door de aanrijding komt, zal een mooie boel worden als iedereen maar gaat claimen

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:28

Polly schreef:
beatje schreef:

Wat nou verlies pakken, de geclaimde schade zat er na de aanrijding niet dus laat de tegenpartij maar uitleggen dat de schade door de aanrijding komt, zal een mooie boel worden als iedereen maar gaat claimen

Precies dit idd :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:30

Polly schreef:

Dat weet TS toch helemaal niet zeker? Ze weet niet eens wat er nu precies geclaimd wordt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:51

GDG schreef:
Polly schreef:

Dat weet TS toch helemaal niet zeker? Ze weet niet eens wat er nu precies geclaimd wordt.

Nee maar ze heeft er duidelijk geen goed gevoel bij dus laat ze eerst maar eens komen met een uitleg van de geclaimde schade, aangezien de enige zichtbare schade en dus ook de enige op het schadeformulier iig niet de geclaimde schade is.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 00:08

Volgens mij zijn verzekeraars vrij coulant mbt claims bij autoschade. Ook omdat je nooit achteraf kunt bewijzen of iets er al zat of niet. Het gaat met name om de schuldvraag, wie zat er fout? En dat is hier duidelijk. Mocht je toch twijfels hebben kun je je verzekering vragen om een schade-expert in te schakelen, vaak hebben ze deze in dienst. Kun je altijd proberen! Veel succes.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 06:31

Ts is recht naar achter gereden en dus vlak bij nummerplaat licht geraakt. De man werd zijkant bumper aan. Dan vraag ik mij af hoe dan als ts recht nar achteren reed.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:06

Als je tegen een bumper aanrijdt kunnen ook de ophangingen afbreken dus misschien is dat wel aan de orde?dat zie je niet op foto’s.
Al lijkt me dat niet het geval want een nieuwe bumper en spuiten kost niet maar 400€.
Ts heb je geen rechtsbijstand?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:16

cinniz123 schreef:
Als je tegen een bumper aanrijdt kunnen ook de ophangingen afbreken dus misschien is dat wel aan de orde?dat zie je niet op foto’s.
Al lijkt me dat niet het geval want een nieuwe bumper en spuiten kost niet maar 400€.

Ophangen ziet een expert die een rondje om de auto loopt ook niet.

TS, ik zou sowieso even vragen of de expert thuis is langs gekomen of hij naar een garage is gegaan. Dat kan nog een verschil maken.

Maar, met de situatie die jij beschrijft kan ik me niet voorstellen dat er zo'n schade aan ophangingen is.

Ik heb een aantal jaar geleden een Mercedes voren tegen de bumper gereden, ook niet veel schade, maar moest een hele nieuwe bumper op. €1100,-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 07:59

KimD schreef:
cinniz123 schreef:

Ophangen ziet een expert die een rondje om de auto loopt ook niet.

TS, ik zou sowieso even vragen of de expert thuis is langs gekomen of hij naar een garage is gegaan. Dat kan nog een verschil maken.

Maar, met de situatie die jij beschrijft kan ik me niet voorstellen dat er zo'n schade aan ophangingen is.

Ik heb een aantal jaar geleden een Mercedes voren tegen de bumper gereden, ook niet veel schade, maar moest een hele nieuwe bumper op. €1100,-

Precies dat maar ik heb over het hoofd gezien dat er een expert bij is geweest.
Overigens kijgt de expert meestal van de autoschade hersteller door wat er mis is en dat onderzoekt een expert dus of het opgegeven bedrag wat de schade hersteller ziet ook daadwerkelijk klopt.
Maar indd zoals ik al zei nieuwe bumper en spuiten kost geen 400€
Gaf het ook als voorbeeld.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 08:46

Ik heb niet alles gelezen, sorry als ik iets schrijf wat al gezegd is.
Wat ik geleerd heb van een soortgelijke situatie is dat je het schadeformulier niet moet ondertekenen als je het er niet mee eens bent.
Ik had dat wel gedaan (omdat notabene de politie zei dat dat moest! Maar dat is dus niet zo)
Toen ik hoorde dat ik het niet had moeten tekenen (verzekering gebeld) heb ik een aanvullende verklaring geschreven waarin ik aangaf het niet eens te zijn met de opgegeven schade en hoe het volgens mij wèl gegaan was.
Dit gestuurd naar mijn verzekering.
Toen afgewacht.
Uiteindelijk heeft mijn verzekering besloten niet te betalen.
Hiertegen kan de andere partij dan nog in beroep gaan, maar dat hebben ze niet gedaan.
In mijn geval was er geen schade aan de andere auto, en dit was ter plekke ook door de eigenaar van die auto vastgesteld. Een dag later belde hij op om te zeggen dat hij bij de garage was geweest en toch 1000 euro schade had. Het voelde voor mij als misbruik maken van de situatie en ik heb dus ook in mijn aanvullende verklaring gezet dat ik niet mee wilde werken aan fraude.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:00

Ik heb ook eens een soortgelijke situatie gehad.

Op een kruising stond het verkeer van links naar rechts vast, en ik moest links af.
Ik dacht dat ik kon draaien maar er kwam toch een auto van rechts af en zij zat toen in mijn rechterdeur.
Mijn moeders autotje had minimale schade en mijn moeder besloot er niks aan te laten doen. De andere auto had helemaal geen zichtbare schade.

Papieren ingevuld, opgestuurd naar de verzekering en een aantal weken later belde de verzekering ons dat de andere partij een paar duizend euro had geclaimed. Mijn moeder heeft daarop gereageerd dat zij dit moeilijk kon indenken aangezien er geen zichbare schade was, maar er wel bij gezegd dat er wellicht schade kon zijn aan de 'binnekant' van de auto als er bijvoorbeeld iets verschoven was.

Uiteindelijk niks meer van gehoord, heeft ook geen invloed gehad op de premie van mijn moeders verzekering. Succes met deze zaak!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:06

Cayenne schreef:
Maar dan nog komt de schade niet overeen zoals TS zegt. Dus dan fraudeert de man.

De kentekenplaat was gedeukt zegt ze, kan dus best dat daarachter ook schade zat.....
Hoeft natuurlijk niet meteen, niet waar te zijn....
En wat is zachtjes... Ik heb ook wel eens een auto geraakt, ik had het niet eens door... was wel 2000 schade....