Op welke tijden doe jij het huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:09

Emmaa_ schreef:
Cayenne schreef:
Ik zal wel de enige zijn, maar ik sta soms al rond half 8 's ochtends te stofzuigen. Mijn buren vinden dat geen enkel punt en horen het niet eens.
En ik voer mijn vogels al rond 6 uur 's ochtends.

Zo lang je buren het geen punt vinden maakt het toch ook niet uit?

Ja, ik slaap de hele nacht bijna niet, dus tegen die tijd ben ik echt klaarwakker en heb ik weinig te doen :+
Plus dat ik snel last heb van stof en het fijn vind om 's ochtends zsm te stofzuigen om de zooi kwijt te raken.
(en ik vind stofzuigen rustgevend :') ).

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:14

Wij wonen vrijstaand, mensen zullen dus niet snel last van ons hebben.
We werken van 8 tot 17u.
Huishouden doen is voor ons dus na werktijd of weekeind.

Bij thuiskomen is het vaak nog snel even de stofzuiger door het huis ivm hondenhaar, voordat ik aan iets anders begin. Maar mocht er bijv. later in de avond een glas kapot vallen, dan ga ik dat niet laten liggen.

Wasmachine en vaatwasser gaat hier doorgaans pas na 21u en in de weekeinden aan, ivm dag- en nacht stroom.

(En buiten het huishouden is het verder het leven en laten leven, als de buren feest hebben en buiten zitten vanwege een verjaardag en ik vind dat te luidruchtig, dan doe ik mijn terrasdeuren dicht, horen we niets meer ;)
En ja, dat soort geluiden is voor ons nogal aanpassen, we zijn pas verhuisd van een boerderij midden in het bos naar een landelijk gelegen woning in een dorp.

Ook voor de hondjes nogal aanpassen, maar ze doen het goed, we letten erop dat ze niet voor elk dingetje wat ze horen gaan blaffen, ik hoor vaker een andere hond uit de buurt blaffen, daar reageren mijn honden niet eens op. En we hebben er 6 :+

Met het klussen voor de verhuizing hebben we zoveel mogelijk rekening gehouden met de buren, maar het is ook een keer voorgekomen dat mijn man ivm een deadline toch de tegelsnijmachine op een zondag moest gebruiken, tja, dan ga je dat even aangeven bij de buren en dat vonden ze geen enkel probleem, die mensen weten ook dat je bezig bent met renoveren/verhuizen, en dat dit geen wekelijks ding is).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:26

Wij wonen ook vrijstaand en ik hanteer hetzelfde schema als relaxed. :+
Maar in principe maak ik schoon bij daglicht, anders zie ik het niet. Meestal op mijn vrije woensdag en in het weekend. Vaatwasser draait altijd ‘s nachts en de wasmachine in het weekend vanwege de goedkope stroom.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:32

Woensdag en zaterdag. Maar ik woon in een behoorlijk grote eengezinswoning (alleen met m'n hondje) sinds mijn ex weg is.

Dus heel veel rommel vind je niet.

Wel bakken met stof en haren. Daar is gewoon niet tegen op te stofzuigen. Dus meestal jaag ik twee keer in de week snel door het huis. Eens per maand uitgebreid en twee keer per jaar. Zet ik echt alles op zijn kop. Alles gaan van de vloer.

En als ik weer een hogedruk reiniger heb dan spuit ik m'n tapijt ook weer schoon in de tuin.

En hopelijk kan ik ergens in de aankomende jaren mijn huidige bank ( half stof half skai) vervangen voor een volledig leren bank. Dat scheelt wel enorm veel stof denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:36

Fitzroy schreef:
Wij wonen ook vrijstaand en ik hanteer hetzelfde schema als relaxed. :+

Rumag had er een leuke quote van, maar kan hem niet vinden. Komt erop neer hoeveel je kan opruimen/schoonmaken als je bezoek verwacht :')
Daarom houd ik ook niet van onaangekondigd bezoek :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Op welke tijden doe jij het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 15:36

Oh daar hou ik ook niet van!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:46

Wij doen elke dag iets. Ene dag boven stofzuigen, andere dag beneden. Dan weer eens stof afdoen of de badkamers.
Wij wonen vrij ruim, ik heb geen zin om Mn halve weekend te staan schoonmaken.

Wij zijn beide rond 17h thuis. Als dat later wordt van vriend dan belt hij even en ga ik eerst naar stal. Dan kookt hij en doen we de “dagtaak” nog na het eten of heeft hij t al gedaan.
Anders ben ik wat eerder thuis, doe ik de “taak” en kook ik, en ga na het eten naar stal.
Ik kan gelukkig rijden met een volle maag

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:50

Absolem: een leren bank hebben wij ook, is al haast een must hier, die kan ik gewoon afwassen.
Hondjes mogen hier in de grote woonkeuken ook lekker mee op de bank, met stof kun je dat niet schoonhouden met 6 honden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:14

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:
Ik doe het als ik het nodig vind en als ik dan tijd heb.. Meestal in de weekenden dus of als ik bezoek verwacht :')

Haha, hier precies zo. Als er eens iemand blijft slapen is het boven ook weer eens mooi schoon.

HIer ook. Meestal is dat wel gewoon overdag in het weekend. Wasmachine draai ik wel rustig savonds. Maar die maakt weinig geluid (is nog geen jaar oud) de vorige wasmachine deed ik na 21uur niet meer aan omdat die wel veel kabaal maakte.

Ik heb makkelijke buren. We leven en laten leven...

Als er wat is spreken we elkaar wel.
Ik moet zeggen dat ik over het algemeen erg blij ben.
Mijn onderbuurvrouw laat altijd even weten als ze bbq aan steekt (dan hang ik mijn was niet buiten)
Als er een feestje is dan waarschuwen ze vaak van te voren met de mededeling: dan en dan houden we een feestje. Mocht je er overlast van hebben laat het dan maar weten!

Dikke prima.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:16

Goh, wanneer ik tijd heb. Maar dat is in mijn geval wel overdag. Meestal gecombineerd met brood bakken en soep maken e.d zodat ik de rest van de week mijn handen vrij heb thuis.

Nu woon ik gelukkig dusdanig klein dat ik in een ruim uur gestofd, gezogen, gedweilt en badkamer gedaan heb.
Wat ik wel 's nachts na mijn werk doe is de wasmachine aanzetten. De buuf die grenst tegen het schuurtje waar de machine staat heeft daar geen last van.
En 's nachts na het werk doe ik sowieso veel liever de tuin. Sproeien en onkruid trekken vind ik ontspannend, stofzuigen en dweilen niet. :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:22

Als ik energie er voor heb wat dan ook wel eens s'nachts is. Door ziekte kan ik soms dagen niks en als het dan gaat dan actie.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:24

ik heb 1x in de 2 weken een schoonmaakster die is er van 8 tot 11 voor het "grotere" schoonmaakwerk.

Wel stofzuigen wij elke dag. Mijn man werkt in ploegen en het is even afhankelijk van zijn dienst hoe laat dat is. de ene week doet hij het en dan is het rond 15 uur 's middags. de andere week doe ik het en dan is het half 8 's ochtends. ook in het weekend sta ik geregeld rond half 8 's ochtends te stofzuigen en de vaatwasser uit te ruimen. Hebben een kleine van bijna 1,5 jaar oud en met 6 katten wil ik dat zij een beetje haarvrij zich voort kan bewegen in huis dus is het eerst wat ik doe als we beneden komen.

De vaatwasser en wasmachine draaien ook standaard 's nachts en in het weekend. nu staat de wasmachine in de bijkeuken en daar boven is niks (een "dakterras" dus dat hoort niemand.

Wij hebben geen heel gehorige huizen, anders had ik 's ochtends wel later gaan stofzuigen. Alles na 8 uur 's ochtends en voor 21 uur 's avonds zou ik geen problemen van maken qua herrie denk ik. Al is ieders perspectief anders. Normaliter zou iedereen het prima vinden als de buren om 14 uur s middags muurtjes staan af te bikken. Echter slaapt mijn muppie dan net en ondanks dat dat best een goede slaper is zijn dat toch geluiden waar ze wakker van wordt. Dus ondanks dat het dan een heel christelijke tijd is om te gaan klussen kan ik dan toch balen van de herrie :+ (maar klaag er uiteraard niet over, wel als het 23 uur 's avonds zou zijn)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:46

Wanneer ik zin/tijd heb. Woon op een boerderij zonder buren dus niemand die komt klagen.

Ik stofzuig gerust om 22:30 uur en ik ben iedere ochtend om half 6 de honden aan het voeren en de paarden goedemorgen aan het wensen.

Wij hebben bewust gekozen voor een huis zonder buren. Ik vond het hebben van buren verschrikkelijk. Na 3 jaar werd ik echt gek.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:47

Sassy schreef:
Absolem: een leren bank hebben wij ook, is al haast een must hier, die kan ik gewoon afwassen.
Hondjes mogen hier in de grote woonkeuken ook lekker mee op de bank, met stof kun je dat niet schoonhouden met 6 honden.

Nee precies. En ik heb een kruising Alaskan malamute x Siberische husky rondlopen. Met een wooly vacht.

Dus double trouble kwa haren _O- _O-

En Zand zand en nog meer zand.het kruipt overal tussen dat stof.
Ik wilde als eerste bank eigenlijk al leer maar m'n ex wilde dat niet. Dus toen maar een compromis gesloten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:50

Verschillend, werk onregelmatig.
Dus de ene keer in de ochtend, dan weer 's middags of 's avonds.
Gelukkig hoor ik ook geen buren, heb ooit even op een flat gewoond maar dat nooit meer.
Doordat ik onregelmatig werk, zouden buren die op normale tijden stofzuigen mij wakker maken omdat ik overdag slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:05

Gewoon wanneer ik tijd/zin heb. Stofzuigen kan om 8 uur zijn, maar ook om 15 uur of 21 uur. We hadden ook altijd nachtstroom, dus vaatwasser en wasmachine stonden 's nachts aan. Inmiddels zonnepanelen dus nu gaan ze overdag aan. :) Maar wij wonen vrijstaand en buitenaf, dus niemand die daar last van heeft. Buren horen we ook niet, alleen als de paarden op stal gaan (het openen en sluiten van boxdeuren) en de hond die buiten loopt, maar dat is bij ons ook zo, dus geen probleem :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:08

Wanneer ik ‘zin’ heb, ik woon vrijstaand dus niemand hoort het :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:15

Wanneer ik tijd en zin heb. Meestal is dat overdag in het weekend. Maar ik draaide vaak genoeg in de avond nog een was. Nooit klachten van de buren gehad, ook nooit bij stil gestaan dat, dat overlast zou kunnen veroorzaken.

Ik vind het denk ik tot 22.00/22.30 acceptabel om wat meer geluid te maken. Als iemand specifiek erom zou vragen om rekening mee te houden, hangt het er gewoon vanaf hoe redelijk dat verzoek is.
Zelf vind ik wel dat sommige mensen snel geneigd zijn om te klagen. We wonen nou eenmaal dicht op elkaar, dat gaat gewoon niet zonder enige last van elkaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:16

Goh. Ik heb geen schema of rooster of vast programma of vaste dagen of....
Ik doe het zoals het uitkomt, afhankelijk van mijn werkafspraken. Ben ik eens eerder thuis doe ik wat, stoor ik me ergens aan doe ik het ongeacht het moment, heb ik geen zin doe ik niks.
Doorgaans is het wel zo dat ik de was in het weekend doe en naar de keuken kijk ik helemaal niet, die doet mijn man.

Hebben hier mensen een vast schoonmaakschema??

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:35

Op mijn vrije dagen, meestal ergens tussen 10 en 12 in de ochtend. Ben daarin een ochtendmens, dan ben ik het meest productief.
Wasjes gaan er de hele dag wel in, dikwijls dat er om 9 uur nog een machine draait.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:42

Ik doe het wanneer het me uitkomt. Ga ook niet extra schoonmaken als er bezoek komt oid, ik vind dat het ook voor jezelf gewoon altijd netjes moet zijn. Stukje van voor jezelf zorgen! Het meeste maak ik schoon in de avond (de afwas, dweilen, etc)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:17

Wij wonen vrijstaand dus geen last van buren. Dus als ik snachts bij wijze van wil stofzuigen heeft niemand er last van. Ik doe het huishouden meestal als de kinderen naar school zijn en ik vrij ben. Meestal woensdags en vrijdagsochtends. De rest van de week hou ik het bij. Dus aanvegen en zo. De was doe ik altijd overdag en wij wassen praktisch elke dag. Maar ja 2 kinderen en 2 volwassenen met beddengoed en werkkleding erbij heb je snel een wasmachine vol. Maar wij hebben geen last van buren en kunnen dus het huishouden doen wanneer we willen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:25

Hier doen we het ook wanneer het uitkomt. Aangezien we in een appartement wonen, proberen we wel vooral overdag te stofzuigen. Afwassen, badkamer schoonmaken etc doen we op ieder gewenst tijdstip, dat maakt geen herrie.
Overigens maken we meestal op zondag schoon en dat is hier (voor zover ik weet) geen probleem.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:02

Ik doe in het weekend de grote klussen. Mijn vriend doet af en toe nog ‘s avonds stofzuigen, maar dat is max 20:30. En ik gooi s’ avonds af en toe een kleine was in de machine, dat is dan rond 21:00. Ik heb mijn buren er nooit over gehoord. Mijn onderburen zouden er het meest last van hebben, maar die heb ik überhaupt nog nooit gezien, dus ik vraag me af of die bestaan :')
Mijn bovenburen hoor ik ook nooit schoonmaken, alleen soms hoor ik de kinderen rondrennen of iemand op hakken lopen, maar dat is ook alleen als het stil is.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:27

Ik doe het eigenlijk wanneer het uitkomt (qua tijd) maar ik probeer elke dag wel even iets te doen (sowieso stofzuigen en dweilen. met 2 honden en een kat is dat toch wel erg fijn).
Niet dat dat altijd lukt, en dat geeft dan eigenlijk ook helemaal niks, maar vind het altijd wel voldoening geven als ik even een klusje gedaan heb haha. voelt fijn.