Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
ChelseaAyLee schreef:Om 9 uur is inderdaad laat, maar dat kwam helaas even zo uit. Had er verder niet aan gedacht, en normaal zuig ik eerder op de avond. Snap wel als ze willen dat dat wat eerder is, maar niet dat ze stellen alleen ochtend of middag, dus dat is tot 1800. Een robotstofzuiger is wel een optie misschien ja, maar ben bang dat die het verliezen tegen wat de honden allemaal meeslepen op een dag en de haren. Ik stofzuig niet vaak, hooguit 2 keer in de week, de rest veeg ik en borstel ik. Maar hun eisen dus dat is in de ochtend of middag stofzuig, dus helemaal niet in de avond meer. Dus rond 1800 stilte. En nee mijn ritme is niet zwaar, van de boerderij word ik niet overprikkeld, daar kom ik juist tot rust. Het is vooral de indrukken onderweg, de geluiden van verkeer en bepaalde andere geluiden en bijv winkels ed waar ik erg overprikkeld van word. En de mensen en gespreken die ik moet voeren. En tenslotte nog de pijntjes en dingen in mijn eigen lijf.Ik doe iedere dag net wat ik zelf aan kan in mijn tempo, soms kan dat niet want je hebt niet alles in de hand in het leven, maar dat uit zich dus in meer pijn, slopende vermoeidheid en lichamelijk ziek worden. Ik leef zo prikkelarm als mogelijk is in deze maatschappij op mijn eigen tempo in mijn eigen ritme. En probeer me te omringen met dingen waar ik van kan genieten zodat de slechte dagen niet zo slecht lijken. Ik heb de buren al wel een keer wat verteld, over de slaapstoornis en mijn autisme, maar om nu alles helemaal aan hun uit te leggen. Merk hier ook al onbegrip, zo van dat doe je toch even veranderen. Die mensen hebben totaal geen idee hoeveel mij dat wel niet kost.
En nogmaals overdag zuigen kan gewoon niet, dan ben ik niet thuis, en van een uitkering een schoonmaker betalen gaat ook echt niet helaas.
ChelseaAyLee schreef:Ik kan pas slapen als ik bijgekomen ben van de overprikkeling van de dag, en als mijn hoofd rustig is. In de praktijk is dat ik ongeveer rond 2 uur slaap. Ik heb wel 8 uur nodig dus slaap tot 10, kwart over 10. Dan heb ik een tijdje nodig om op te starten en te douchen en zo, en dan ga ik naar de boerderij waar mijn paarden staan, met de honden. Meestal ben ik daar rond half 12. Ik heb daar ook kippen, een tuin, een caravan en een moestuin, en ik help op de boerderij als ik een goede dag heb om de kosten van mijn weilanden te dekken. Ik kan hier doen wat ik aankan die dag, op mijn eigen tempo of alleen het hoognodige als ik een slechte dag heb, dan kan ik gewoon wat zitten en van de dieren genieten. Met het goede weer ben ik er de hele dag, meestal rond een uur of 6, 7 thuis, soms later. Dan moet ik dus s'avonds mijn huishouden doen. Meestal veeg ik de vloer, maar met 3 herders moet ik toch regelmatig de stofzuiger pakken. Van het stofzuigen ga ik enorm zweten en raak overprikkeld. Waar ik vervolgens een behoorlijke tijd weer moet van bijkomen.
Veulen84 schreef:Eerlijk, ik vind het ook onzinnig dat je om 21.00 uur niet meer mag stofzuigen. Als je een 9.00 tot 17.00 baan hebt gebeurd dat ook. De meeste mensen zijn pas rond 18.00 uit hun werk, gaan dan eten. Dan nog even wat huishouden en dan is het zo 21.00 uur hoor.
Persoonlijk was ik bv alleen maar 's avonds. Dan draait de machine tot 22.00 uur. Dat is praktisch voor mij, en de buren hoeven daar echt geen commentaar op te gaan leveren. Dan kan je namelijk wel aan de gang blijven.
Vind TS d'r ritme ook niet zo heel gek. Was wat anders geweest als ze tot 2 uur 's nachts luid muziek zat te luisteren (ken zulke mensen, komen ze van tot rust).
Nog wel een dingetje TS. Je zegt ze hebben net een baby. Kan het zijn dat ze zelf overprikkeld zijn door alles wat er als nieuwe ouders op ze af komt? Dan reageren ze dat overprikkeld zijn misschien op jouw af. (Veel mensen weten namelijk helemaal niet zo goed hoe ze daar mee om moeten gaan)