Wat kost kinderoppas?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Wat kost kinderoppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:54

Vraag eens wat de oppas zelf in gedachten heeft.
En kijk of dat ook een beetje bij jouw bedrag ligt

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:05

Ik paste afgelopen schooljaar wekelijks op 3 kinderen (3,7,10), de 2 oudste haalde ik dan uit school met de fiets. Dan naar huis en dan werd de jongste even later met de taxi gebracht.
Dan paste ik op tot ongeveer een uur of half 6 / 6 uur. Ik moest ze dus van school halen, daarna even wat met ze drinken en eventueel een keer helpen met huiswerk maar voornamelijk bezig houden/in de gaten houden.
Dat is nog best pittig zeker de jongste moest erg in de gaten gehouden worden en de andere wilde uiteraard ook graag aandacht. Ik kreeg hiervoor 8.50 per uur betaald dus dat was vaak afwisselend 16/21 euro per middag. Ik ben 18 jaar, maar wel vrij volwassenen voor mijn leeftijd.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:20

Als ik op mijn neefje en nichtjes pas krijg ik 10 euro per keer. Als het een lange avond is 15 euro.

Bij iemand anders krijg ik 5 euro per uur. Deze kinderen zijn 4 en 6 denk ik. Dit is tot nu toe alleen smiddags geweest, dus ik moet ze ook een beetje bezig houden.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:25

Op je 17e verdien je zo'n 4 a 5 euro als je in een winkel werkt. Ik vind 7/8 euro per uur best wel normaal hoor voor een beetje oppassen op die leeftijd. Ik vind het anders als je moeilijkere kinderen hebt of kinderen met een aandoening/handicap.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:16

Wow ik kijk echt op van de bedragen die hier genoemd worden. Ik pas 1 ochtend per week hobbymatig op in een gezin van 3 kids (5, 3 en 0,5 jaar). Ik ontbijt met de kids, breng ze naar school/peuterspeelzaal, haal boodschappen, verzorg de paarden, laat de hond uit en verzorg de baby. Ik krijg daar 7,- per uur voor en ben 26 jaar.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:25

Ik krijg 50 euro per keer, de kindjes liggen dan al in bed en ik ben 23 jaar.
meestal van 19:00 tot 1:00 ongeveer. We hebben eigenlijk nooit een bedrag afgesproken maar ik krijg dit altijd gewoon, bij twee oppasadressen en beide gaat dat hetzelfde.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:44

50 euro voor een avond is echt veel! Als ik zie dat er volwassenen met een minimumloon er krap aan 6 euro per uur aan overhouden.

Ik betaal net hoe het uitkomt. Maar meestal komt het neer op 4 a 5 euro per uur. Meestal gaat dat over het op bed leggen van 2 kids van 6 en 3. Dit gaat heel gemakkelijk...... binnen 10 min liggen ze op bed.
Rest van de avond bankhangen met chips. Bij ons komt een 17 jarig meisje. Als ze in de winkel werkt verdient ze 4 euro per uur. Bij ons afgerond vaak wat meer. Maar 50 euro zou ik echt teveel vinden! Als je dan een etentje hebt is de lol er zo af..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:47

Ik ben 19 en het hangt af van waar ik ga oppassen... Ik vind bijvoorbeeld 20 euro wel weinig voor een hele avond oppassen. (Van bijvoorbeeld 19u tot 1u) en ik vind 50 euro dan weer heel veel. Van 1 iemand krijg ik altijd 40 euro omdat ik 50 euro dus te veel vond en dat heb ik dan ook gezegd. Van de andere krijg ik (meestal) hangt er echt van af, 35 euro. Soms wat meer, en soms wat minder...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 00:49

Meliaforever schreef:
Op je 17e verdien je zo'n 4 a 5 euro als je in een winkel werkt. Ik vind 7/8 euro per uur best wel normaal hoor voor een beetje oppassen op die leeftijd. Ik vind het anders als je moeilijkere kinderen hebt of kinderen met een aandoening/handicap.

Waar heb je dat gehoord? Ik verdiende op mijn 17 in een winkel wel al 9,50 euro, en omdat ik nu meerderjarig ben iets van een 10,50 euro. En dat zijn zowat de gewone lonen voor iemand van die leeftijd, niemand van mijn leeftijdgenoten verdienen minder dan 9 euro per uur.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 01:05

keshia schreef:
50 euro voor een avond is echt veel! Als ik zie dat er volwassenen met een minimumloon er krap aan 6 euro per uur aan overhouden.

Ik betaal net hoe het uitkomt. Maar meestal komt het neer op 4 a 5 euro per uur. Meestal gaat dat over het op bed leggen van 2 kids van 6 en 3. Dit gaat heel gemakkelijk...... binnen 10 min liggen ze op bed.
Rest van de avond bankhangen met chips. Bij ons komt een 17 jarig meisje. Als ze in de winkel werkt verdient ze 4 euro per uur. Bij ons afgerond vaak wat meer. Maar 50 euro zou ik echt teveel vinden! Als je dan een etentje hebt is de lol er zo af..

Ik vind het ook wel veel hoor! Maar die mensen hebben het uit zichzelf gegeven de eerste keer en doen dat nu nog. En ik ben er natuurlijk wel blij mee.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 03:59

Ingrid_92 schreef:
Wow ik kijk echt op van de bedragen die hier genoemd worden. Ik pas 1 ochtend per week hobbymatig op in een gezin van 3 kids (5, 3 en 0,5 jaar). Ik ontbijt met de kids, breng ze naar school/peuterspeelzaal, haal boodschappen, verzorg de paarden, laat de hond uit en verzorg de baby. Ik krijg daar 7,- per uur voor en ben 26 jaar.

Dan ben je mooi goedkoop aan het werk := zou daar zelf wel wat meer voor vragen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:03

CalipsoLover schreef:
Meliaforever schreef:

Waar heb je dat gehoord? Ik verdiende op mijn 17 in een winkel wel al 9,50 euro, en omdat ik nu meerderjarig ben iets van een 10,50 euro. En dat zijn zowat de gewone lonen voor iemand van die leeftijd, niemand van mijn leeftijdgenoten verdienen minder dan 9 euro per uur.

Afbeelding

Vaak verdien je in de horeca en winkel het minimumloon.
En zoals je kunt zien ligt dat zelfs nog beneden de 4 euro.
9.50 per uur zijn geen gewone lonen voor een winkel in nederland iig.

Ik vind het dan ook redelijk normaal om iemand iets meer dan het minimumloon te geven, vooral als je makkelijke kindjes hebt, en er verder weinig verwacht wordt. Bij ons moet ze effectief een uurtje werken door samen te eten en daarna de kinderen op bed te leggen en daarna mag ze 3 uurtjes met de beentjes omhoog een zak chips leeg eten ;) best makkelijk geld verdienen :) vooral in vergelijking met in de horeco of winkel werken.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:12

CalipsoLover schreef:
Meliaforever schreef:

Ik heb geen verstand van oppastarieven maar wil hier ff op inhaken. Ik ben 17 en verdien nu zo'n €6 per uur. Van ongeveer iedereen die ik ken die niet bij dezelfde winkel werkt (en ongeveer 16/17 zijn) verdient minder. €9.50 is echt veel. Ik woon overigens in NL, heb wel vaker gelezen dat in België de uurlonen een stuk hoger zijn.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:58

Ik kreeg altijd tussen de €10-€15 per avond. Meestal waren de kinderen nog wakker en moest ik ze op bed leggen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:04

Wij betaalde 5 euro per uur en ronden de uren dan af naar boven.
(dus 3,5 uur werd dan 20 euro)

Dat was dan voor de avondoppas. We hadden ook voor als we aan het werkwaren oppas aan huis. Maar die gingen dan echt wat doen met de kinderen. Dat was veel duurder.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:47

Ik kreeg volgens mij ongeveer 5 euro per uur. Dat was zowel smiddags als savonds, maar het ook wel aan de duur van het oppassen.

Ik kreeg ook vaak meer als ik ‘oppeens’ moest komen, bijvoorbeeld als er iets was. Ook kreeg ik meer als er in de middag ook vriendjes / vriendinnetjes van de oppaskinderen kwamen spelen. Ik had ook gewoon een baantje, dus ik deed dit echt voor de lol.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:57

CalipsoLover schreef:
Meliaforever schreef:

Is in Nederland gewoon het minimumloon ongeveer voor een 17 jarige. ;) In België liggen de lonen een stuk hoger.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:05

Als ik echt een hele dag oppas krijg ik vaak 50 euro. Maar dan zit ik er ook van 8 tot 5, peuter van 2.
Kom ik later en is het alleen eten, douchen en naar bed vaak rond de 30/40.

Voor alleen bankhangen 's avonds rond de 20.

Geen vaste bedragen afgesproken maar er word dan ook wel goed rekening gehouden met mij. Als ik tussen de middag broodje mee eet word er speciaal witbrood gehaald omdat ik bruin slecht verdraag. Als ik 's avonds met meneertje eet word er altijd gevraagd wat ik wil eten en voor het bankhangen staat er ook altijd genoeg te snacken.

Voor alleen bankhangen en tv kijken hoeft er echt niet zoveel betaald te worden maar als je 2 tieners moet vermaken, helpen met huiswerk en dan ook nog flink wat overtuigingskracht nodig hebt om ze in bed te krijgen.. Mwah, dan mag er wel wat tegen over staan vind ik.
Want ik weet wel zeker dat ik liever een peuter van 2 met de, ik zeg nee want ik ben 2 fase op bed leg dan een 10 jarige die niet wil.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:14

Voor een avondje bankhangen wil ik niet meer dan 5 euro per uur (23 jaar). Als de kids wakker zijn tussen de 7,5 en 10 euro. :)

Deze prijzen hebben we al zo sinds ik 19 ben. Voor oppassen met huiswerkbegeleiding zou ik 7,50 per uur een minimum vinden.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 09:59

Ik verdiende toen ik 18 was 3,50 voor 10 uur 's-avonds en 4,50 na 10 uur 's-avonds (was toen al verhoogd voor het eerst sinds mijn 15de) en daarom er toen ook mee gestopt. Dit vond ik gewoon te weinig. Voor die 20 euro die ik op een avond kreeg zat ik gewoon liever thuis op de bank mijn eigen dingen te doen, met werk verdiende ik veel meer.

Die 3,64 is het minimumloon wat ik ook verdiende op mijn 17de, maar je vergeet even dat de vakantiedagen, vrije dagen, vakantiegeld enz. allemaal per uur uitbetaald worden in dat soort baantjes, waardoor ik tegen de 5 euro aan zat (4,80 per uur oid). Het is dus nog wel iets hoger.

Ik vind het ook niet nodig dat mensen 50 euro extra kwijt zijn voor een avondje op pad, maar voor 20 euro ga ik ook niet mijn hele avond meer inleveren... Ik ben nu 20 en heel eerlijk, wat koop je nu nog voor 20 euro? Ik wil niet ondankbaar klinken daarin, want er zijn mensen die van minder moeten leven een hele week! Maar voor mij is dat niets in vergelijking tot wat ik met mijn baantje verdien, dus dan ben ik liever gewoon vrij 's-avonds.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:17

Ik zit me echt te verbazen over sommige tarieven hier. Wij hebben nog geen oppas aan huis gehad maar ik zou dan denken aan een tarief van 6 euro per uur. Onze gastouder is nog goedkoper :+ maar goed die komt niet aan huis natuurlijk.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:19

Ik ben 19 jaar en pas regelmatig op. Ik vraag gewoon standaard 6 euro per uur, ongeacht aantal kids en werk wat eraan zit. Ik vind 6 euro niet veel, niet weinig. Als je echt certificaten wilt kom je al gauw wel hoger uit, maar iemand van 19 die het gewoon doet(zoals ik) omdat we het leuk vinden en er een zakcentje mee kunnen verdienen zou ik 5,50/6,00 euro wel degelijk vinden.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 10:20

Wij betalen 5 euro per uur aan een 16-17 jarige. Kind ligt dan al in bed en je kunt uiteraard eten en drinken wat je wilt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:03

De lonen waar ik het over heb zijn inderdaad in België, maar jeetje dan vind ik 3-4-5 euro voor hetzelfde werk in een winkel dan een gewoon personeelslid wel echt verschrikkelijk laag. Ik werk nu al 2 jaar in een paardenwinkel en kan bijna alles hetzelfde als het gewone personeel dus krijg ook gewoon even veel betaald, ik zou gek worden voor zo'n loon 8)7

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:39

Ik pas bijna wekelijks op mijn neefje en dan krijg ik 20-50 euro per avond. Soms is het 2 uurtjes en soms 5/6. We hebben geen vast bedrag afgesproken, is altijd weer een verrassing wat ze overmaken :+ Maar ik vind het heerlijk om op hem te passen dus dat maakt me ook niet zoveel uit. Op andere adresjes krijg ik 5 euro per uur, aangezien het vaak 's avonds is. Overdag krijg ik dan meestal 7 euro. Ik ben trouwens 20 jaar.