Boete NS. Ervaring met terugvragen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 11:21

purny schreef:
Ik snap dat je het rot vind dat je een boete hebt gehad maar het excuus dat je bent vergeten in te checken is een beetje je eigen schuld. Maar proberen kan altijd toch.
Zouden de paaltjes nou buiten werking geweest zijn is het een ander verhaal
Staat er geen adres op het papier waar je bezwaar kan maken?

Ik gebruik ook geen excuus.
Ik ben direct naar de beste man toegelopen.
Hij zei direct, nou de vorige verliet de trein jankend. :')

Toen hij die uitstel van betaling ging schrijven heb ik gezegd, tja. Ik weet dat ik fout zit.

Weet je. Je hebt verschillende manieren om te communiceren.
Ik aanvaarde die uitstel van betaling.
Ik weet dat ik fout zit. Dus hij had gewoon rustig die uitstel kunnen schrijven en mijn vragen kunnen beantwoorden.
Maar nee. In plaats daarvan zorgde hij voor weerstand in het gesprek door banketstaaf opmerkingen te maken.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:26

__Sannne schreef:
Movement schreef:
Met een studenten ov kan je volgens mij sowieso 1 keer per jaar een boete laten intrekken. Ik weet niet of dat ook geld voor de gewone ov.

Dit klopt zéér zeker niet. Was heel vroeger wel het geval maar al jaaaren niet meer. :)

Oh oke, dan was dat bij mij verkeerd geïnformeerd toen.

Shadow0

Re: Boete NS. Ervaring met terugvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:32

Daantjuhh: vooral terugvragen hoor - en daarbij kun je zeker vermelden hoe de conducteur gehandeld heeft en dat je de toon heel onnodig confronterend vond.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:53

Klinkt idd wel een beetje als horkerig gedrag van de conducteur.
Ik heb afgelopen jaar een keer gehad dat ik mijn kaart bij de automaat had ingesteld op "vandaag 1e klas" en vervolgens straal vergeten ben om in te checken.
Dat realiseerde ik me echter pas op het moment dat de conductrice de coupé in kwam lopen.
Heb de situatie uitgelegd, ze kon idd zien dat ik de kaart vandaag op 1e klas gezet had en het was een kaart met achteraf betalen door mijn werkgever.

We reden net het eerstvolgende station binnen, ze vroeg of ik even uit wilde stappen en meteen in wilde checken op het perron en dan was het verder goed zo.

Zo kan het dus ook, heel coulant en meewerkend.
En zeker in geval van TS, waar je notabene zelf aan komt geven als de trein net vertrokken is dat je vergeten bent om in te checken, zou enige coulance best wel mogen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:15

Movement schreef:
__Sannne schreef:
Met een studenten ov kan je volgens mij sowieso 1 keer per jaar een boete laten intrekken. Ik weet niet of dat ook geld voor de gewone ov.

Dit klopt zéér zeker niet. Was heel vroeger wel het geval maar al jaaaren niet meer. :)

Ik heb het anders 3 jaar terug nog gedaan :D

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 01:08

moniek21 schreef:
Maris_ schreef:
Ik vind het wel vreemd dat de conducteur in kwestie een briefje erbij schreef wat jij niet mocht lezen.... hopen dat ie niet een "compleet andere" verklaring heeft ingevuld zonder dat je het weet...

Maar goed hopen gewoon van het goede van de mens uit te kunnen gaan :j

Wel netjes gehandeld van je TS!

Die “ compleet andere verklaring “ waar jij het over hebt is strafbaar en zal de HC niet doen .. hij heeft namelijk een eed of een belofte afgelegd. Waarschijnlijk wat ook al is gemeld , Door tijdgebrek heeft hij waarschijnlijk de verklaring even snel opgeschreven om hem later in te vullen op het uitstel.
Maar wat al eerder is vermeld , ze heeft zich gemeld .. wordt aangekruisd op de achterkant van het eerste deel ( wat bij de HC blijft ) daarbij haar verklaring.
Grote kans als ze niet in het systeem voorkomt dat de wettelijke verhoging ( hier kan de NS niets aan doen) wordt kwijtgescholden en ze alleen de ritprijs betaald . ( moet ze wel even het nummer wat achterop staat bellen ).

Bedankt voor je uitleg. :j

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 01:34

Zus is HC, en idd als je jezelf gelijk bij instappen meldt geven ze met coulance aan dat alleen de ritprijs geïnd moet worden. Dit is het beleid. Zij zegt er dan ook bij dat dat niet altijd gezien wordt door de verwerkende afdeling en dat je dan bezwaar kunt aantekenen.
Zus bemoeit zich inmiddels ook met het opleiden van nieuwe mensen en de BOA opleiding, dus zij leert het haar nieuwe collega's in elk geval wel juist. ;)