Wat is goedkoper, lease of koop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:48

Gianti schreef:
Voor mij was lease goedkoper (c1), dit omdat ik nog geen schade vrije jaren heb en ook door leeftijd meer zou moeten betalen aan verzekering,

Betaal jij dan zo weinig aan lease? Ik zou met een kale UP, zelfs geen radio, 10.000 km, uitkomen op €172,00. Als ik er een zou kopen, wegenbelasting is €18,00, verzekering (ik ben 25 jaar, geen schadevrije jaren) heb ik uitgebreide pakket, is €65,44. Reken maar uit, €83,44.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:50

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:17

xJennifx schreef:

Hier lijkt het alsof je met lease goedkoper uit bent. Maar dat is meestal echt niet zo.

Hier staat bij overige (bij verzekeringen, pechhulp/lakstift) 90 euro bij de aanschaf auto.
Bij lease zit dit overige ook niet altijd bij de prijs in. Want bij de ene dealer moet je per maand extra betalen wil je pechhulp ontvangen en schade is een hoog eigen risico. En de prijs is bij toyota bijv. op basis van 12 schadevrije jaren, anders komt er zo nog tientallen euro’s bij.
Dus lees altijd goed de voorwaarden en leg alles op een rijtje naast elkaar qua kosten.

Ik heb er zelf ook ooit naar gekeken, maar ben toch tot de conclusie gekomen, een dealer/aanbieder heeft het wel zo geregeld dat zij er nooit op verliezen!

Maar wil je geen rompslomp en andere financiele verrassingen, dan is lease de beste keus.

theadora99

Re: Wat is goedkoper, lease of koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:29

Voor mij was kopen een stuk goedkoper. Had en auto uit 2007 met 20.000 km op de teller, was van een oude vrouw geweest. Helemaal laten checken door een goede vriend van ons en hij rijdt heerlijk. Kostte me 3.500. Qua verzekering ben ik nog het meeste kwijt, wegenbelastig is niet zo hoog, benzine valt ook mee (maar dat houd je altijd). Lease is wel handiger als je geen potje hebt voor onvoorziene gevallen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:46

Ik lease nu 4 jaar jaar en ik vind het heerlijk :D

Ik heb geen geld om een nieuwe of jonge 2ehands auto te kopen momenteel (iets met hele hoge kliniek kosten en dan gaat het paard toch echt voor!).

Met een goedkopere 2ehands auto moet je ook maar net mazzel hebben qua reparaties en onderhoud.

Voordat ik begon met leasen had ik een Opel Astra en daarna een Renault Twingo. Beide jonge 2ehands auto’s, maar ik heb aan beide auto’s heel veel kosten gehad.

Mijn eerste lease auto was een Peugeot 108 met canvas dak en alles er op en eraan. Ik mis deze auto nog steeds. Deze leasde ik voor 2 jaar, 20.000 km per jaar voor 295 euro per maand.
Afbeelding

Mijn huidige 208 blue lion editie lease ik ook voor 2 jaar met 16.000 km per jaar voor 350 euro per maand. Ik vind dit een rot auto :o heb hem al een paar keer moeten laten afslepen en hij heeft een paar reparaties gehad. In totaal komen de reparaties samen op ongeveer 900 euro (excl afslepen). Mijn grote beurt kostte 350 euro. Deze kosten hoefde ik dus niet zelf te betalen.
Afbeelding

Mijn nieuwe lease auto is in bestelling en hoop ik eind oktober te krijgen! Wederom een 108 :D dit keer in automaat versie met alles er op en er aan. Zoals parkeercamera, keyless entry, airco, start stop systeem, mirror link, snelheidsbegrenzer, navigatie ed. Voor deze auto ga ik met 4 jaar, 25.000 km per jaar 220 euro per jaar betalen.
Afbeelding

Nu is het wel het voordeel dat je bij iedere nieuwe lease auto iedere keer voordeel krijgt. Zo worden mijn teveel gereden km’s door de dealer betaald en krijg ik een tankpas van €500,00. Daarnaast hadden ze een actie met een gratis upgrade naar automaat (incl opties) en kreeg ik vanuit de lease maatschappij nog een aanbieding.

viphorse

Re: Wat is goedkoper, lease of koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:08

Ik zat met precies zelfde dilemma e uiteindelijk gekozen om een auto te kopen.

Ik heb voor een jong gebruikte Peugeot 108 gekozen. Wat luxere uitvoering uit 2016 met 13000 km op de teller. Na rekenen was dit goedkoper dan leasen.