Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:24

Nee, je had hem niet vanaf het begin moeten behandelen als andere collega's. Hier bedoel ik mee dat je nu jezelf de schuld geeft wat jij eventueel/misschien/wel eens verkeerd gedaan zou kunnen hebben, maar als er iemand niet fout zit ben jij het. :) Sommige mensen zijn heel sociaal en open, misschien wel flapuits, maar dat jij qua karakter zo bent en dat anderen dat 'opvatten als', betekent niet dat jouw manier van doen verkeerd is. Believe me. :)

@Bigone: Ik ben het hier totáal niet mee eens. Althans, met het eerste gedeelte van je bericht. Wat je eigenlijk zegt is dat ze haar spontaniteit moet bedwingen omdat sommige mannen daar blijkbaar niet tegen kunnen en het op een bepaalde manier opvatten? Hou op zeg, hoe achterhaald is dat.

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 22:25

bigone schreef:
Klinkt misschien banketstaaf en je hebt er ook totaal geen schuld aan maar je was gewaarschuwd. Waarschijnlijk ben je naast je spontaniteit ook behoorlijk naïef. Die collega die jou heeft gewaarschuwd zag waarschijnlijk aan het gedrag van deze man al dat hij je meer dan leuk vond. En wat nu te doen?? Zorg dat je gewoon een professionelere werkhouding gaat volgen. Moeilijk voor je gezien je karakter maar zolang je niets anders hebt zal je wel moeten. En ben je daar slim en rustig genoeg voor dan als eerste naar je baas stappen en op gewone toon jouw kant vertellen. Als eerste dit doen heeft grote voordelen dus echt doen. Alles wat je nog hebt bewaren en uitprinten. Geef ook bij je baas aan dat je je werk erg leuk vind en je het voor die persoon erg vervelend vind dat hij je gedrag verkeerd heeft opgevat. En dat je hoopt dat ook hij een gewone werkhouding zal hebben tov jou. Succes en zo ben je in ieder geval voorlopig ingedekt mocht hij je eruit willen werken. En praat er niet met meer collega’s over want straks heb ke twee kampen en barst ook de bom.


Naïef ben ik niet, ik snapte zeker wat ze bedoelde met die opmerking maar heb er meerdere keren bij betreffende collega achter gevraagd en hij bleef in eerste instantie volhouden dat het puur op collegiaal vlak was en af en toe eens een grappig berichtje-filmpje wat we in de Whatsapp groep gooien, en daar leek het inderdaad in eerste instantie ook op. Vanaf het moment dat ik het vermoeden had dat er meer was, heb ik afstand genomen maar daarop is hij juist kwaad geworden en mij beginnen uithoren over alles..
Ik weet dat die 2 collega´s absoluut geen kant kiezen, ze laten mij gewoon mijn verhaal doen en daar blijft het bij, ze praten er ook niet met hem over en hij weet dat hun het hele verhaal weten en snapt mijn punt daar ook in.

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:26

Misschien denk ik wel te makkelijk, maar je kunt toch met je baas een open gesprek aan gaan. Zoiets:

"Naam baas" ik loop een beetje tegen een probleem aan en weet niet zo goed hoe ik het moet oplossen. "naam collega" heeft te kennen gegeven dat hij bepaalde gevoelens voor mee heeft. Ik heb aangegeven geen interesse te hebben en hou de boot af maar toch blijft het een ongemakkelijke situatie en blijft hij mij opzoeken. (O.a het verhaal van je telefoon toen accu leeg was en waarom je heb van Social media hebt afgegooid). Omdat ik hier toch mee zit en erg graag hier werk zou ik dit graag goed willen oplossen. Ik hoop dat je me hierbij kunt helpen?


Zo geef je duidelijk weer qat je dwars zit en maak je hem en jezelf niet zwart. Als hij een beetje een fatsoenlijke baas is praat hij met die collega erover.
Maak het zelf ook niet groter dan dat het is ondanks dat het zeer ongemakkelijk is. Ik zou zeker niet zomaar mn baan opzeggen en wat anders zoeken als je het verder naar je zin hebt, leuke collega's hebt en het werk leuk vind.

Eerst kijken wat praten met je baas doet.

Niece
Berichten: 1515
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:33

MelissaV schreef:
Niece schreef:
Als er 0 bijbedoelingen vanuit jouw kant zijn geweest, dan heb je dit absoluut niet zelf uitgelokt. Het lijkt mij überhaupt nooit oké om zo opdringerig te doen, ook niet als het jouw vriend/man zou zijn. Gewoon niet.

Je bent nu al voor ander werk aan het kijken dus wat heb je te verliezen door met je baas te gaan praten?

Ik heb nooit bijbedoelingen gehad, ik ben gewoon heel open en spontaan. Dat is hoe ik ben, maar blijkbaar pakken ze dat verkeerd op -O-
Juist als ik wel bijbedoelingen gehad zou hebben, dan ben ik ineens een stuk minder spontaan en vooral een hele grote kluns :+

Ja maar ik krijg 0,0 response op mijn sollicitaties, ze zoeken mensen met ervaring en ik ben jong, onervaren in mijn studiegebied (doe nu iets buiten mijn studiegebied), en dus wordt er iedere keer hetzelfde mailtje teruggestuurd: sorry maar je mist de ervaring die wij zoeken.

Je doet nu dus iets buiten je richting, dat kan nog steeds! Tuurlijk is het fijner om een baan in de administratie te hebben maar als je graag weg wilt dan zou ik me daar niet op blindstaren. Horeca bijvoorbeeld, loopt te springen om personeel!

Ik ga met het advies van MarleenM mee om op die manier met je baas te praten. Echt, maak het bespreekbaar! Wie weet lost het wat op. En anders zeg je bij je ontslag: jammer dat het zo moet, ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken en het op te lossen maar het werkt niet. Dan ben je ook compleet eerlijk over waarom je daar (eventueel) vertrekt. Stel je baas die neemt het niet zodanig serieus dat er wat gebeurd, dan denk ik dat hij bij jouw vertrek toch nog wel even nadenkt over de hele situatie :)

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:34

Wat een poedersuiker situatie. Helemaal omdat die collega dus bevriend is met jou baas.
Toch zou ik het met je baas bespreken. Voorzichtig, laten blijkend dat je er echt mee zit.
Misschien wordt je wel verrast door het begrip dat je krijgt.
Deze collega van jou doet gewoon dingen die niet door de beugel kunnen en ik denk wanneer je dit aan je baas vertelt dat hij best nog wel eens begrip voor je op kan brengen en zijn vriend aan gaat spreken op zijn gedrag. Ik weet verder niet hoe goed het contact is met jou baas. Maar als je daar een goede band mee hebt kun je best een keer je hart luchten bij hem.

Pakt het verkeerd uit, ja dan moet je dat accepteren en een andere baan zoeken hoe naar dit ook is. Maar dit kan niet eeuwig zo doorgaan. Helemaal niet als die collega je niet met rust laat. Zijn gedrag is niet normaal hoor.

Ik zou echt naar je baas gaan en heel voorzichtig maar eerg serieus vertellen wat er speelt en wat er aan de hand is. Als je baas zijn hart op de goede plek heeft neemt hij je serieus en gaat hij niet kinderachtig een 'kant kiezen'.
Laatst bijgewerkt door Individu op 23-08-18 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 22:36

Horeca is helaas voor mij geen optie, maar terug iets in de sales zie ik wel zitten. Vind alleen op het moment even niks met 40 uur zoals ik nu heb. Terugvallen in uren is helaas echt geen optie.

Ik ken mijn baas inmiddels en weet dat hij er geen open gesprek over gaat voeren. Als ik het op die manier ga bespreken zegt hij 99 procent zeker dat ik mijn eigen problemen moet oplossen en als ik achter een oplossing vraag is het of mij er bij neerleggen of ontslag nemen. Daar ken ik hem lang genoeg voor..

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:37

MelissaV schreef:
Horeca is helaas voor mij geen optie, maar terug iets in de sales zie ik wel zitten. Vind alleen op het moment even niks met 40 uur zoals ik nu heb. Terugvallen in uren is helaas echt geen optie.

Ik ken mijn baas inmiddels en weet dat hij er geen open gesprek over gaat voeren. Als ik het op die manier ga bespreken zegt hij 99 procent zeker dat ik mijn eigen problemen moet oplossen en als ik achter een oplossing vraag is het of mij er bij neerleggen of ontslag nemen. Daar ken ik hem lang genoeg voor..


Oh... Niet geschoten is altijd mis. Maar als je denkt dat het toch maar water naar de zee dragen is zou ik inderdaad een baan zoeken in de sales

Amado7

Berichten: 10746
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:47

Dan zal hij uiteindelijk zien dat je gelijk had en dat je niet voor niets opstapt. Ik vind dat een leidinggevende of baas gewoon neutraal moet zijn, en ook serieus hierop in moet gaan. Jammer dat dat niet zo is!

Joltsje

Berichten: 9057
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:50

Ts je hebt echt geen schuld. Omgescht od je misschien de verkeerde signalen hebt gegeven.

Je hebt nee op zijn vraag gezegd m.b.t. een afspraakje. Hij h asd toen af moeten houden.

Je wilt al wat anders nu. Dus ga alsjeblieft met 1 van je bazen praten en hou het neutraal.

Iets met hij heeft gevoelens voor kij gekregen, maar dit is niet wederzijds. Hij vind dit erg jammer en ik boel me er nu niet prettig bij. Ik weet niet hoe dit op te lossen, maar wil het graag met jullie delen zldat we misschien samen naar een oplossing kunnen kijken.

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:14

amado7 schreef:
Dan zal hij uiteindelijk zien dat je gelijk had en dat je niet voor niets opstapt. Ik vind dat een leidinggevende of baas gewoon neutraal moet zijn, en ook serieus hierop in moet gaan. Jammer dat dat niet zo is!

Hoop dat hij het in ziet, maar vrees er echt voor. Ik heb zelfs een keer op mijn kop gekregen over een gemene opmerking die hij gemaakt heeft over de bazin. Maar hem geven ze niet op zijn kop dus was ik de boosdoener.
Ik hoop zsm een positieve response te krijgen op 1 vd sollicitaties, de situatie zou veel makkelijker worden als ik ander werk heb..

BigOne
Berichten: 38610
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:19

MelissaV schreef:
bigone schreef:
Klinkt misschien banketstaaf en je hebt er ook totaal geen schuld aan maar je was gewaarschuwd. Waarschijnlijk ben je naast je spontaniteit ook behoorlijk naïef. Die collega die jou heeft gewaarschuwd zag waarschijnlijk aan het gedrag van deze man al dat hij je meer dan leuk vond. En wat nu te doen?? Zorg dat je gewoon een professionelere werkhouding gaat volgen. Moeilijk voor je gezien je karakter maar zolang je niets anders hebt zal je wel moeten. En ben je daar slim en rustig genoeg voor dan als eerste naar je baas stappen en op gewone toon jouw kant vertellen. Als eerste dit doen heeft grote voordelen dus echt doen. Alles wat je nog hebt bewaren en uitprinten. Geef ook bij je baas aan dat je je werk erg leuk vind en je het voor die persoon erg vervelend vind dat hij je gedrag verkeerd heeft opgevat. En dat je hoopt dat ook hij een gewone werkhouding zal hebben tov jou. Succes en zo ben je in ieder geval voorlopig ingedekt mocht hij je eruit willen werken. En praat er niet met meer collega’s over want straks heb ke twee kampen en barst ook de bom.


Naïef ben ik niet, ik snapte zeker wat ze bedoelde met die opmerking maar heb er meerdere keren bij betreffende collega achter gevraagd en hij bleef in eerste instantie volhouden dat het puur op collegiaal vlak was en af en toe eens een grappig berichtje-filmpje wat we in de Whatsapp groep gooien, en daar leek het inderdaad in eerste instantie ook op. Vanaf het moment dat ik het vermoeden had dat er meer was, heb ik afstand genomen maar daarop is hij juist kwaad geworden en mij beginnen uithoren over alles..
Ik weet dat die 2 collega´s absoluut geen kant kiezen, ze laten mij gewoon mijn verhaal doen en daar blijft het bij, ze praten er ook niet met hem over en hij weet dat hun het hele verhaal weten en snapt mijn punt daar ook in.

Dus al die zaken, zoals dat collega’s op de hoogte zijn , heb je ook al met hem besproken ?? Waarom?? Schiet je niets mee op want uiteindelijk gaat het mensen maar om 1 ding namelijk het behoud van hun baan en dat bedoel ik met professioneler opstellen. Werk is werk en privé is privé .

daantjuhhh

Berichten: 26963
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:23

Het is echt zo niet jouw schult.
Deze meneer gedraagt zich erg kinderachtig

Wel wil ik even kwijt dat je je echt nog niet zo druk moet gaan maken over het feit dat hij straks terug komt van vakantie en hoe de sfeer dan is.
Voordat je alles op gaat geven op een plek waar je het verder naar je zin hebt terwijl je eigenlijk nog niet eens weet hoe het gaat lopen straks.
Ik snap dat je je zorgen maakt en die zorgen zijn ook zeker niet ongefundeerd.

Maar om nu alles te gaan opgeven
Wacht eerst even af hoe het verloopt.
Als hij straks terug is en je voelt je nog steeds niet op je gemak kan je altijd nog opzoek naar een andere baan of met je baas praten.

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:27

Hij had een vermoeden dat collega X het wist omdat ik goed met haar kan praten, we worden altijd de olijke tweeling genoemd, we kunnen gewoon echt heel goed met elkaar opschieten en dat vermoeden heb ik gewoon bevestigd that’s all

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:29

Ik probeer morgen wat uitgebreider te reageren maar nog even iets om rekening mee te houden, mocht het echt zo ver komen dat je daar weg gaat en de man gaag je juist meer lastig vallen omdat de rem van collega's zijn weg is, of je wil voor dit gesprek met je baas bewijs hebben maak screenshots van de gesprekken. Tegenwoordig kun je van twee kanten appjes in elkaars telefoon verwijderen dus stel dat hij hoort dat je hebt "geklaagd" en hij wil het bewijs verwijderen heb je altijd nog de screenshots.

Niet om je bang te maken dat hij je lastig gaat vallen maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere.

Ook ga ik mee in wat mijn voorgangers zeggen, als je baas niet neutraal kan reageren in deze situatie is het geen goede baas en is het goed dat je verder aan het kijken bent.

Nogmaals ik probeer geen doemscenario in je hoofd te plaatsen, ik probeer een tip te geven voor als het andere allemaal niet lukt

BigOne
Berichten: 38610
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:31

Castilja schreef:
Nee, je had hem niet vanaf het begin moeten behandelen als andere collega's. Hier bedoel ik mee dat je nu jezelf de schuld geeft wat jij eventueel/misschien/wel eens verkeerd gedaan zou kunnen hebben, maar als er iemand niet fout zit ben jij het. :) Sommige mensen zijn heel sociaal en open, misschien wel flapuits, maar dat jij qua karakter zo bent en dat anderen dat 'opvatten als', betekent niet dat jouw manier van doen verkeerd is. Believe me. :)

@Bigone: Ik ben het hier totáal niet mee eens. Althans, met het eerste gedeelte van je bericht. Wat je eigenlijk zegt is dat ze haar spontaniteit moet bedwingen omdat sommige mannen daar blijkbaar niet tegen kunnen en het op een bepaalde manier opvatten? Hou op zeg, hoe achterhaald is dat.

Hallo, dat zeg ik niet maar ik neem asn dat ts in ieder geval voorlopig haar baan wil houden. Dus een stuk zakelijker opstellen i.p.v. spontaan en gewoon zeggen wat je denkt kan ze beter achterwege laten. En nee, geen enkel persoon ( man of vrouw) heeft het recht dingen van je te verwachten op basis van je gedrag maar is ts voor de ene collega een gewone levenslustige flapuit , bij deze man, in de vijftig , komt haar gedrag anders binnen. Ze is zelfs door een collega gewaarschuwd en ja, dan is werk werk en moet je zorgen dat het niet uit de hand loopt. Voor veel mensen zijn de opmerkingen van zij/hij heeft er om gevraagd zeker achterhaald of zoals bij mij gewoon nooit aanwezig geweest. Maar ik ben wel van mening dat je in sommige situaties beter na moet denken over wat je gedrag zou kunnen veroorzaken zeker wanneer je er ook nog eens op gewezen word. Niet dat het je dan gebeurt maar ondanks alle emancipatie lopen er altijd nog veel mensen met een bord voor de kop rond.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat moet ik hier nu weer mee aanvangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:34

Hij hoeft alleen maar te ontkennen en dan sta je met lege handen. Je zou eventueel melding kunnen doen bij politie (al doen die er ws ook niks mee). Ik zou denk ik zsm die andere baan zoeken, en bij ontslag nemen vertellen wat er allemaal heeft gespeeld.

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:35

Bigone: maar van zodra de collega die opmerking heeft gemaakt, heb ik mij anders opgesteld en ik ben echt geen flapuit die maar alles zegt wat ik denk. Ik praat gewoon graag en veel, over wat ik gister meegemaakt heb, over een feestje vh weekend en dat laat onze job ook perfect toe. En werk is inderdaad werk, tuurlijk vertel ik ook geen details aan mijn collega’s, het zijn en blijven collega’s die hoeven niet alles te weten. Maar ik heb zeker mijn gedrag aangepast nadien maar dat heeft de situatie niet veranderd

foxy80

Berichten: 7997
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:41

MelissaV schreef:
LBLGypsyCobs: het is gewoon mijn eerste reactie, een beetje een paniekreactie dat besef ik maar het is echt het enige wat ik als oplossing zie op dit moment. Het is hij eruit of ik eruit.. Ik heb de berichtjes nog maar vind het ook verraad om daarmee naar mijn baas te gaan, hij gaat hem ook niet ontslaan want ze hebben hem echt hard nodig en de job die hij heeft zijn echt heel moeilijk personeelsleden voor te vinden.. Ze hebben hem al 3 jaar gesmeekt om voor ons te komen werken, dus die gaat hij echt niet buiten werken. Dan zou hij eerder mij eruit gooien, mijn job is makkelijker te vervangen door een nieuw iemand.


Beste TS, als ik dit zo allemaal lees en zeker deze reactie, dan denk ik weer te weten waarom oa. Harvey Weinstein zo lang zijn gang kon gaan. Oudere man, meer gewicht in de schaal in het bedrijf, jij bent maar de nieuweling, afhankelijk voor een baan etc.
Laat je niets aanpraten. Jij mag je gedragen en kletsen en sociaal doen zo veel je wil. Alleen je baas kan jou tot orde roepen als hij merkt dat jouw gedrag niet samengaat met de manier van werken op kantoor.
Misschien is niet alles even slim geweest in sociaal opzicht nu dat je erop terug kijkt, maar hey, we zijn allemaal jong geweest. Net in dat opzicht is Meneer X des te schuldiger: hij had beter moeten weten, de man kan verdorie je pa zijn! Walgelijk hoe hij blijft aanklampen en geen NEE accepteert. :r Ik ga 100% mee met de reactie van Shadow0.

bigone schreef:
Dus al die zaken, zoals dat collega’s op de hoogte zijn , heb je ook al met hem besproken ?? Waarom?? Schiet je niets mee op want uiteindelijk gaat het mensen maar om 1 ding namelijk het behoud van hun baan en dat bedoel ik met professioneler opstellen. Werk is werk en privé is privé .


Waarom? Om hem op de hoogte te stellen van het feit dat er anderen op de hoogte zijn van de situatie en dat dat hem hopelijk tot inkeer brengt?!
Jaja, werk is werk en privé is privé maar het is wel meneer die zich niet aan dat principe houdt...

cissy

Berichten: 19885
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:47

daantjuhhh schreef:
Het is echt zo niet jouw schult.
Deze meneer gedraagt zich erg kinderachtig

Wel wil ik even kwijt dat je je echt nog niet zo druk moet gaan maken over het feit dat hij straks terug komt van vakantie en hoe de sfeer dan is.
Voordat je alles op gaat geven op een plek waar je het verder naar je zin hebt terwijl je eigenlijk nog niet eens weet hoe het gaat lopen straks.
Ik snap dat je je zorgen maakt en die zorgen zijn ook zeker niet ongefundeerd.

Maar om nu alles te gaan opgeven
Wacht eerst even af hoe het verloopt.
Als hij straks terug is en je voelt je nog steeds niet op je gemak kan je altijd nog opzoek naar een andere baan of met je baas praten.


Precies dit! Geen scenarios verzinnen of dingen in gaan vullen voordat je weet hoe hij zich gaat gedragen na de vakantie.

Misschien heeft hij nagedacht en is tot de conclusie gekomen dat het niet werkt. Is ook een aanname maar kan zomaar...

Castilja

Berichten: 2513
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:47

bigone schreef:
Castilja schreef:
Nee, je had hem niet vanaf het begin moeten behandelen als andere collega's. Hier bedoel ik mee dat je nu jezelf de schuld geeft wat jij eventueel/misschien/wel eens verkeerd gedaan zou kunnen hebben, maar als er iemand niet fout zit ben jij het. :) Sommige mensen zijn heel sociaal en open, misschien wel flapuits, maar dat jij qua karakter zo bent en dat anderen dat 'opvatten als', betekent niet dat jouw manier van doen verkeerd is. Believe me. :)

@Bigone: Ik ben het hier totáal niet mee eens. Althans, met het eerste gedeelte van je bericht. Wat je eigenlijk zegt is dat ze haar spontaniteit moet bedwingen omdat sommige mannen daar blijkbaar niet tegen kunnen en het op een bepaalde manier opvatten? Hou op zeg, hoe achterhaald is dat.

Hallo, dat zeg ik niet maar ik neem asn dat ts in ieder geval voorlopig haar baan wil houden. Dus een stuk zakelijker opstellen i.p.v. spontaan en gewoon zeggen wat je denkt kan ze beter achterwege laten. En nee, geen enkel persoon ( man of vrouw) heeft het recht dingen van je te verwachten op basis van je gedrag maar is ts voor de ene collega een gewone levenslustige flapuit , bij deze man, in de vijftig , komt haar gedrag anders binnen. Ze is zelfs door een collega gewaarschuwd en ja, dan is werk werk en moet je zorgen dat het niet uit de hand loopt. Voor veel mensen zijn de opmerkingen van zij/hij heeft er om gevraagd zeker achterhaald of zoals bij mij gewoon nooit aanwezig geweest. Maar ik ben wel van mening dat je in sommige situaties beter na moet denken over wat je gedrag zou kunnen veroorzaken zeker wanneer je er ook nog eens op gewezen word. Niet dat het je dan gebeurt maar ondanks alle emancipatie lopen er altijd nog veel mensen met een bord voor de kop rond.


Ik snap wat je probeert te zeggen, maar ik ben en blijf van mening dat de opvatting van een karakter-eigenschap op geen enkele manier gebruikt mag worden als argument in een dergelijke situatie. Ik kan ook behoorlijk open en spontaan zijn, en ik heb ook wel eens gemerkt dat die karakter eigenschap (voor mij volledig onbedoeld) bij bepaalde mensen (lees; mannen) een signaal gaf. Betekent dit dat ik voortaan beter op ga letten hoe ik me gedraag? Hell the f*ck not. TS Vertelt hierboven dat ze vertelt wat ze heeft meegemaakt op een feestje, lijkt me geen gek gespreksonderwerp onder collega's? Echt nogmaals, ik snap je als je zegt dat je je ervan bewust moet zijn dat in een zakelijke omgeving sommige onderwerpen misschien minder gepast zouden zijn, maar vertellen over je weekend of een feestje moet toch kunnen *D

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:49

MelissaV schreef:
Bigone: maar van zodra de collega die opmerking heeft gemaakt, heb ik mij anders opgesteld en ik ben echt geen flapuit die maar alles zegt wat ik denk. Ik praat gewoon graag en veel, over wat ik gister meegemaakt heb, over een feestje vh weekend en dat laat onze job ook perfect toe. En werk is inderdaad werk, tuurlijk vertel ik ook geen details aan mijn collega’s, het zijn en blijven collega’s die hoeven niet alles te weten. Maar ik heb zeker mijn gedrag aangepast nadien maar dat heeft de situatie niet veranderd

Dat veel praten zal het probleem denk niet zijn geweest. Wel de dubbelzinnige opmerkingen en hem dus wel anders behandelen als de rest van je collega's. (Ik ben qua karakter aardig vergelijkbaar, maar niet helemaal gek. Dus met een vent van 29 jaar ouder appen buiten werktijd..tsja.)
Ik ben het 10000% eens dat zijn gedrag niet door de beugel kan na een nee van jou kant. Dan moet het klaar zijn, punt.
Maar ik vind wel dat bigone ook een punt heeft. Het klinkt allemaal nogal naief.

Ik zou het zakelijk melden bij je chef en ondertussen blijven zoeken naar iets anders. Dit wordt denk ik geen succes meer.

Ik hoop dat je snel wat vindt! :)
En als hij echt aan je blijft hangen zou ik zeker melding maken. Dit is geen gezond gedrag van deze persoon.

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:55

Sunnda schreef:
MelissaV schreef:
Bigone: maar van zodra de collega die opmerking heeft gemaakt, heb ik mij anders opgesteld en ik ben echt geen flapuit die maar alles zegt wat ik denk. Ik praat gewoon graag en veel, over wat ik gister meegemaakt heb, over een feestje vh weekend en dat laat onze job ook perfect toe. En werk is inderdaad werk, tuurlijk vertel ik ook geen details aan mijn collega’s, het zijn en blijven collega’s die hoeven niet alles te weten. Maar ik heb zeker mijn gedrag aangepast nadien maar dat heeft de situatie niet veranderd

Dat veel praten zal het probleem denk niet zijn geweest. Wel de dubbelzinnige opmerkingen en hem dus wel anders behandelen als de rest van je collega's. (Ik ben qua karakter aardig vergelijkbaar, maar niet helemaal gek. Dus met een vent van 29 jaar ouder appen buiten werktijd..tsja.)
Ik ben het 10000% eens dat zijn gedrag niet door de beugel kan na een nee van jou kant. Dan moet het klaar zijn, punt.
Maar ik vind wel dat bigone ook een punt heeft. Het klinkt allemaal nogal naief.

Ik zou het zakelijk melden bij je chef en ondertussen blijven zoeken naar iets anders. Dit wordt denk ik geen succes meer.

Ik hoop dat je snel wat vindt! :)
En als hij echt aan je blijft hangen zou ik zeker melding maken. Dit is geen gezond gedrag van deze persoon.


Goh dat appen doe ik ook met collegas van andere werkvloeren en dat vormt geen probleem, we zijn op onze vloer met 3 en ik appte met hem af en toe eens (zeker niet frequent) over wat dingen die de bazin gezegd had of over iets op het werk, de andere jongen app ik niet mee, die is nogal non social media :+ en ik begrijp hem nu volkomen :+

Qua dubbelzinnige opmerkingen tja ik sta als enige vrouw tussen 3 mannen, waarvan er 2 vrijgezel zijn. Dan wordt er al eens een grapje gemaakt, lijkt mij als hun over vrouwen mogen spotten/grappen, dat het niet ineens ‘uitdagend’ is als ik dat een keer terug doe. Er worden soms ook dingen gezegd die ik niet vind kunnen maar dat leg ik ook langs mij neer, had verwacht dat iemand die 30jr ouder is als mij die volwassenheid ook had maar dat valt dus dik tegen :+

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 23:57

cissy schreef:
daantjuhhh schreef:
Het is echt zo niet jouw schult.
Deze meneer gedraagt zich erg kinderachtig

Wel wil ik even kwijt dat je je echt nog niet zo druk moet gaan maken over het feit dat hij straks terug komt van vakantie en hoe de sfeer dan is.
Voordat je alles op gaat geven op een plek waar je het verder naar je zin hebt terwijl je eigenlijk nog niet eens weet hoe het gaat lopen straks.
Ik snap dat je je zorgen maakt en die zorgen zijn ook zeker niet ongefundeerd.

Maar om nu alles te gaan opgeven
Wacht eerst even af hoe het verloopt.
Als hij straks terug is en je voelt je nog steeds niet op je gemak kan je altijd nog opzoek naar een andere baan of met je baas praten.


Precies dit! Geen scenarios verzinnen of dingen in gaan vullen voordat je weet hoe hij zich gaat gedragen na de vakantie.

Misschien heeft hij nagedacht en is tot de conclusie gekomen dat het niet werkt. Is ook een aanname maar kan zomaar...

Zou zeker kunnen maar ik wil graag alle opties open houden. Reageren op sollicitaties gaat hier niet zo snel dus kan beter iets achter de hand hebben denk ik voor moest het toch escaleren :)

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:00

MelissaV schreef:
En ik heb inderdaad nee gezegd op zijn uitnodiging maar ik ben wel heel open geweest, soms eens een dubbelzinnige opmerking er tussen en heb geantwoord op zijn berichten via social media. Ik had hem vanaf het begin gewoon moeten behandelen zoals de andere collega´s, daar stuur ik na het werk ook geen berichten naar...

Ik reageerde op deze post. ;)

foxy80

Berichten: 7997
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:00

MelissaV schreef:
Qua dubbelzinnige opmerkingen tja ik sta als enige vrouw tussen 3 mannen, waarvan er 2 vrijgezel zijn. Dan wordt er al eens een grapje gemaakt, lijkt mij als hun over vrouwen mogen spotten/grappen, dat het niet ineens ‘uitdagend’ is als ik dat een keer terug doe. Er worden soms ook dingen gezegd die ik niet vind kunnen maar dat leg ik ook langs mij neer, had verwacht dat iemand die 30jr ouder is als mij die volwassenheid ook had maar dat valt dus dik tegen :+


Als er dingen zijn die jij niet kunnen vind dan zeg je niks? Dat kan net zo "uitnodigend" overkomen naar zo een type, just saying.