Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hanafubuki schreef:Kan aflossingsvrij nog als je nog nooit een hypotheek hebt gehad? Wij kregen alleen optie lineair of annuiteiten. Hebben annuiteiten, rente 15 jaar vast. Willen het huis sneller aflossen dan die 30 jaar.
Lindor92 schreef:Hanafubuki schreef:Kan aflossingsvrij nog als je nog nooit een hypotheek hebt gehad? Wij kregen alleen optie lineair of annuiteiten. Hebben annuiteiten, rente 15 jaar vast. Willen het huis sneller aflossen dan die 30 jaar.
Nee bij een eerste huis moet je in 30 jaar aflossen. Wij kunnen ook alleen lineair of annuiteiten.
Petrichor schreef:Voor ons is het de bedoeling om het resterende bedrag zelf af te lossen.
Maar wat ik heb begrepen is dat je na 30 jaar ook de rest weer kan meenemen in een nieuwe hypotheek. Alleen is de kans dan groot dat je er veel meer rente over moet betalen toch?
Mjetterd schreef:Petrichor schreef:Voor ons is het de bedoeling om het resterende bedrag zelf af te lossen.
Maar wat ik heb begrepen is dat je na 30 jaar ook de rest weer kan meenemen in een nieuwe hypotheek. Alleen is de kans dan groot dat je er veel meer rente over moet betalen toch?
Volgens mij is aflossingsvrij nooit voordeliger.
De enige reden waarom je zou kiezen voor een gedeelte aflossingsvrij, is omdat je dan een hoger hypotheek bedrag kan krijgen of omdat je anders de maandlasten niet kan dragen.
Wietsje92 schreef:Wij hebben een annuïteitenhypotheek met de rente vastgezet voor 20 jaar. Wij zijn naar verschillende adviseurs gegaan, onder andere de Hypotheker, maar uiteindelijk gekozen voor een andere adviseur omdat we daar een beter gevoel bij hadden. Ik zou dan ook aanraden om met verschillende adviseurs te praten en uiteindelijk te kiezen voor degene waarbij jullie een prettig gevoel hebben.
). Is toch leuk meegenomen.