Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maximuss schreef:Eigenlijk wil je gewoon dat je er zelf geen last van hebt en kan de gezondheid van die persoon je weinig schelen...
Ligt hij twee straten verder doodgezopen of maakt hij daar amok, dan heb jij daar geen last van en ga je je daar zeker niet druk om maken.
Maar de openbare weg is nog altijd van iedereen en zolang het geen nachtlawaai is en hij geen bedreigingen oid uit, dan heeft hij ook het recht om hier gebruik van te maken. Ook al is dit op een manier die jullie niet leuk vinden...
En onwel en dronken zijn twee heel verschillende dingen. Gebruik onwel niet om je achter te verschuilen omdat je hem daar weg wilt hebben. Meneer is volwassen en heeft dus het recht om zich dood te zuipen, zelfs de Ambu kan hem niet verplichten om mee te gaan.
maximuss schreef:Openbare dronkenschap is veelal gedoogbeleid de laatste tijd, anders zitten de cellen vol en heeft de politie te veel papierwerk...
En neen, dronken mensen hebben geen medische hulp nodig want dronken zijn is geen medisch probleem...
Ik heb weet van mensen die gestorven zijn omdat ze 10-15 min langer moesten wachten op een Ambu omdat de dichtstbijzijnde ploegen bezig waren met dronkenlappen... Dat is zuur, heel zuur...
En ja, EHBO opleidingen zijn vooral: dek jezelf in en doe niemand dood...
maximuss schreef:En neen, dronken mensen hebben geen medische hulp nodig want dronken zijn is geen medisch probleem...
maximuss schreef:Openbare dronkenschap is veelal gedoogbeleid de laatste tijd, anders zitten de cellen vol en heeft de politie te veel papierwerk...
En neen, dronken mensen hebben geen medische hulp nodig want dronken zijn is geen medisch probleem...
Ik heb weet van mensen die gestorven zijn omdat ze 10-15 min langer moesten wachten op een Ambu omdat de dichtstbijzijnde ploegen bezig waren met dronkenlappen... Dat is zuur, heel zuur...
maximuss schreef:@ lalidan: wel ja, doe maar lekker persoonlijk, maakt mij niks uit.
Ik oordeel hard en snel en juist dat maakt mij goed in wat ik doe... Geen sentiment, drama of gepalaver.
En ja, onwel of dronken? Dat kun je wel merken maar dan moet je er wel naartoe durven gaan en het een en ander controleren... En daarvoor zijn de meesten dan weer niet mans genoeg. Dat merken ze op de noodcentrale ook genoeg: "ik durf er niet bij gaan" of "ik zou vuil kunnen worden", elk excuus is goed...
Wat denken jullie eigenlijk dat ze in de SEH doen met dronkenlappen? Die worden daar nl gewoon met een pamper en na een bloedname in een bed gedeponeerd om hun roes uit te slapen...
maximuss schreef:@ lalidan: wel ja, doe maar lekker persoonlijk, maakt mij niks uit.
Ik oordeel hard en snel en juist dat maakt mij goed in wat ik doe... Geen sentiment, drama of gepalaver.
En ja, onwel of dronken? Dat kun je wel merken maar dan moet je er wel naartoe durven gaan en het een en ander controleren... En daarvoor zijn de meesten dan weer niet mans genoeg. Dat merken ze op de noodcentrale ook genoeg: "ik durf er niet bij gaan" of "ik zou vuil kunnen worden", elk excuus is goed...
Wat denken jullie eigenlijk dat ze in de SEH doen met dronkenlappen? Die worden daar nl gewoon met een pamper en na een bloedname in een bed gedeponeerd om hun roes uit te slapen...
Lalidan schreef:maximuss schreef:Openbare dronkenschap is veelal gedoogbeleid de laatste tijd, anders zitten de cellen vol en heeft de politie te veel papierwerk...
De enige denkfout die je maakt, is dat je bij voorbaat niet weet of iemand alleen dronken is of ook onwel. Want ook iemand die dronken is, kan onwel worden. Maar ik heb jou al eerder zo hard zien oordelen, ik kan alleen maar hopen dat je in het echte leven minder zwart/wit denkt of dat ik jou nooit tref op een ambu.
Wat betreft 112 of 8844, ik denk dat zolang je je bewust bent dat 112 bedoelt is voor serieuze dingen, er geen harde grens aan te geven is en elke beslissing goed is. En 8844 bellen kan altijd, als men inschat dat je 112 had moeten bellen, verbinden ze je door.
_AAASCHAAA_ schreef:Dan zou ik dus een probleem hebben gehad als er niet verder gekeken zou zijn. Ik had geen druppel op, drink niet... Toch werd ik er wel van verdacht.
Snap dat het bij een dronken persoon geen spoed is, maar hoe is het zo zeker dat het alleen dronken is zonder onderzoek.
sassefras schreef:maximuss schreef:@ Amsterdam: da's de nieuwe terror-hype... Als je hier even een tas onbewaakt laat staan, bellen ze gelijk de ontmijningsdienst.
ja die tasjes is een ding hebeetje over the top
amsterdam10 schreef:maximuss schreef:@ Amsterdam: da's de nieuwe terror-hype... Als je hier even een tas onbewaakt laat staan, bellen ze gelijk de ontmijningsdienst.
Vind ik erg goed in deze tijd van regelmatige aanslagen in grote steden