Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:30

Ik zou ook horendol worden van zo een buurman! Ik vind dat je nog erg geduldig bent geweest TS.
Als meneer niet wil horen, dan moet hij maar voelen. Ik zou die camera lekker ophangen (eigen terrein filmen mag) en als hij dan zonder toestemming weer op jullie terrein en in de schuur komt, filmpje mee naar de politie en aangifte doen van inbraak. Is ie nou helemaal gek geworden? :oo

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 09:31

Meerdere buren zijn heel duidelijk geweest, maar meneer stopt gewoon niet.

Blijkbaar ben ik ook nog te lief geweest. Heb al een aantal keer iets gezegd over zijn gedrag,maar heeft nog weinig geholpen. Nu duidelijk zijn en manlief meenemen :P

Meneer is in de 70 gok ik. Dit vind ik geen gedrag van een dementerende, maar meer van iemand die dwangmatig en doelbewust zijn acties doet om een soort macht uit te oefenen?

We wonen aan de voorkant aan een doodlopende straat. Enige wat kan is de kant dicht maken waar hij langs loopt d.m.v. een schutting o.i.d. Wel belachelijk dat wij daar veel kosten voor moeten maken. Hij moet gewoon van ons erf afblijven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:33

De antwoorden? :') edit ha de kant dus _O-

Anoniem

Re: Bemoeizuchtige buurman, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:36

Wat een mafkees , was toch wat duidelijker geweest ..

Hier ook een buurman die de containers terugbrengt na het legen , dan moet hij standaard even de tuin in kijken :') . Maar gelukkig houd het daar mee op (eerste keer stond ik met mijn mond open dat de container achterhuis stond na het legen :') )

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:50

Jeetje, ik zou gek er van worden.
Misschien ben je inderdaad veel te lief.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:55

Tja, je zou ook nog kunnen denken aan een baan die hij vroeger gehad heeft waar hij dit soort verantwoordelijkheden had (bij een vakantie park oid) of juist een tik opgelopen in het leger..

Misschien tijdens het gesprek eens informeren over vroeger, dat jullie je een beetje zorgen maken over zijn gedrag.

Problemen die al geweest zijn kan de politie uiteraard ook vinden en eventueel aan de hand daarvan actie ondernemen. Zeggen dat je je zorgen maakt over iemand kan daar ook, het hoeft niet altijd over inbraak etc te gaan ;)
Misschien dat hun de man ook aan kunnen spreken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:01

Ik vind het geen raar gedrag, wel ouderwets.vroeger was de sociale controle veel hoger en werd het als behulpzaam gezien als de schuursloten gecheckt werden of de gieter werd leeggegooid.Deze man is daar erg fanatiek in.
Daarom zal je duidelijker moetrn zijn
Ik weet dat u het goed bedoelt maar ik wil het niet dus niet meer doen

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:09

Ik herken er wel wat zaken uit, hier wonen we in een stukje waar de meeste al erg lang wonen en de sociale controle erg hoog is.. Ik heb een buurvrouw die zich met veel bemoeid en zodra wij de tuin inlopen is ze er ook, heeft ook een keer de was van mijn lijn gehaald en binnen gezet dat soort dingen _-:(.
Bij jullie klinkt het nog wel een tikje erger, hopelijk levert een gesprek wat op

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 12:07

Het gesprek vond eerder plaats dan verwacht, namelijk al een half uur later dan mijn laatste bericht hier.

Ik was bezig met de caviahokken schoonmaken en liep naar de container. Gooit meneer afval in onze containers. Ik vroeg aan hem of die dat gevraagd had. Hij gaf aan dat hij dat altijd doet. Toen de situatie uitgelegd en hij gaf niet toe. Toen werd ik zó boos en hij moest bijna huilen. Ik kreeg een hand en hij zou het nooit meer doen.
Ben benieuwd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:12

Ben benieuwd! :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:19

Gillbo schreef:
Ik vind het geen raar gedrag, wel ouderwets.vroeger was de sociale controle veel hoger en werd het als behulpzaam gezien als de schuursloten gecheckt werden of de gieter werd leeggegooid.Deze man is daar erg fanatiek in.
Daarom zal je duidelijker moetrn zijn
Ik weet dat u het goed bedoelt maar ik wil het niet dus niet meer doen

Nou...........ouderwets?? je stelt ''vroeger'' wel heel rooskleurig voor. Het zal heus wel gebeurd zijn, het het was heus niet de norm. Maar net waar je woonde en hoe je buren waren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:20

Je hebt zowel je gesprek gehad.
Hopelijk blijft hij nu van je klikobakken en schuur af.

Beetje sociale controle is fijn, althans vind ik.
Ik leen de groenbak van de buurman weleens als de heg tussen onze tuinen in gesnoeid is.
Maar dat vindt debuurman oke.

Zomaar in schuren staan, schuren controleren dat is niet oke.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:21

Is hij niet eenzaam en zoekt op een hele rare en onhandige manier contact .Negatieve aandacht is ook aandacht.Een raar idee,maar misschien kan je afspreken dat hij 1 keer per week of 2 weken een kopje koffie komt drinken en dat hij zijn ei kwijt kan.Ligt eraan hoe zijn gedrag is natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 09-08-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:22

Coconut schreef:
Het gesprek vond eerder plaats dan verwacht, namelijk al een half uur later dan mijn laatste bericht hier.

Ik was bezig met de caviahokken schoonmaken en liep naar de container. Gooit meneer afval in onze containers. Ik vroeg aan hem of die dat gevraagd had. Hij gaf aan dat hij dat altijd doet. Toen de situatie uitgelegd en hij gaf niet toe. Toen werd ik zó boos en hij moest bijna huilen. Ik kreeg een hand en hij zou het nooit meer doen.
Ben benieuwd....

Goed duidelijk geweest!! En nu hopen dat het kwartje definitief gevallen is. Trouwens ook een kul argument: ik doe dat altijd. Ja en?? Gooi het dan altijd in je eigen kliko beste man.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:24

Ik vind het wel klinken als dementie, mijn vader had vasculaire dementie en die was ook zo star in wat juist was en wat niet. Dementie gaat niet altijd over in de war zijn of geheugenverlies hebben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:24

Britta31 schreef:
Is hij niet eenzaam en zoekt op een hele rare en onhandige manier contact .Negatieve aandacht is ook aandacht.Een raar idee,maar misschien kan je afspreken dat hij 1 keer per week of 2 weken een kopje koffie komt drinkenen dat hij zijn ei kwijt kan.Ligt eraan hoe zijn gedrag is natuurlijk.

NEE, niet doen, geen koffiepraatje enz. Je bent zijn psycholoog of andere hulpverlener niet. Niet binnen halen, dan gaat het van kwaad tot erger. Duidelijk zijn in je grenzen, het gaat tenslotte ook om jullie
woonplezier

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:29

CharleyT schreef:
Britta31 schreef:
Is hij niet eenzaam en zoekt op een hele rare en onhandige manier contact .Negatieve aandacht is ook aandacht.Een raar idee,maar misschien kan je afspreken dat hij 1 keer per week of 2 weken een kopje koffie komt drinkenen dat hij zijn ei kwijt kan.Ligt eraan hoe zijn gedrag is natuurlijk.

NEE, niet doen, geen koffiepraatje enz. Je bent zijn psycholoog of andere hulpverlener niet. Niet binnen halen, dan gaat het van kwaad tot erger. Duidelijk zijn in je grenzen, het gaat tenslotte ook om jullie
woonplezier

Inderdaad zeg, TS is geen hulpverlener. Die meneer heeft vast wel een eigen netwerk (vrienden, kerk etc) waar hij een praatje kan maken, met mensen die dat wél op prijs stellen.

Wbt camera: misschien de buurman eens om advies vragen. "Buurman, zou u eens willen meedenken... hoe veel camera's denkt u dat ik hier nodig zou hebben om de voordeur en schuurdeur goed in beeld te krijgen?"

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:30

Ja,dat is ook wel zo.Dadelijk raak je hem niet meer kwijt.Heeft hij ook kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:53

Als hij echt alleen is 'm stichting vier 't leven aanraden?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:07

Ik ken wel meer mensen van die leeftijd en ook ouder maar geen een die dit soort fratsen uit haalt...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:13

Coconut schreef:

Ben benieuwd....

Netjes toch Je frustratie eruit gegooid, dhr blijkbaar flink onder de indruk en een handdruk.
Geen wijkagent voor nodig Gewoon zelf oplossen met communicatie.
Hopelijk werkt dit en snapt hij dat je niet gediend bent van zijn overijverige behulpzaamheid

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:19

Heb aangegeven dat ik het heel raar vind dat hij afval in andermans bakken gooit. "Dit is toch niet normaal?" "Nee, eigenlijk niet....".
"Je staat ook nog eens in de schuur om te kijken of het wel goed dicht zit. Ik ben me rot geschrokken, echt waar. Echt rot geschrokken van de verhalen van mijn schoonmoeder". Toen gaf hij snel die hand en zei dat hij het nooit meer zou doen. Hij wist niet hoe snel hij weg moest wezen.

We bestellen iig binnenkort een containerombouw voor drie grote 240 liter containers (mocht iemand nog tips hebben voor verkoopadressen of internet, graag :D) die we op slot gaan doen!
Laatst bijgewerkt door Coconut op 09-08-18 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:19

Ook ik denk aan dementie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:21

Idd, goed dat je duidelijk bent geweest.
Verder kun je hem gewoon een goede middag wensen etc, maar dit soort dingen moet je wel aan banden leggen.
Wij hadden voorheen ook zo'n oudere buurman. We noemden hem altijd de Burgemeester omdat hij dacht dat hij het complete dorp onder controle moest houden. Die bleef de grenzen verleggen en op een gegeven moment was ik de woonkamer aan het stofzuigen, draai me om en stond hij in de kamer! Ik schrok me een ongeluk! Meneer was gewoon doodleuk achterom gelopen en omdat het zomer was, had ik de tuindeuren open.
Toen hebben we duidelijk gemaakt dat we hem heel aardig vonden, maar dat dit veel te ver ging. Ik voelde me gewoon niet fijn meer in huis omdat hij ieder moment binnen kon staan. Hij had geen kwaad in de zin, maar zonder toestemming mijn huis betreden ging veel te ver.
Gelukkig is het daarna gestopt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-08-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 13:22

Ja hoor, groet hem ook gewoon. Geen probleem hoor, maar deze rare fratsen hoeven echt niet.