Pech

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:22

Net zoals gezegd wordt...je hoeft er geen lid van te zijn maar ondanks eventuele wachttijden is het wel handig. Een sleper naar garage kost al gauw 350 euro. En ook die laat je uren wachten als dat nodig is. In de garage zetten ze je hierna nog eens in de wacht aangezien die mensen hebben die al een afspraak hebben staan.

Trouwens.....er loopt geen bloed uit en iedereen vind altijd dat hij als eerste geholpen moet worden. Wachten duurt lang en geduld daarbij is een schone zaak. Deze mensen bij de ANWB hebben ook maar 1 vaste ploeg die landelijk werken, inclusief zieken, mensen die op vakantie zijn (ieder gezin heeft daar recht op in vakantietijd - ook de families van de ANWB medewerkers zelf) ed.

Zeg het lidmaatschap fijn op en betaal de hoofdprijs dan aan sleper en garage.

Als je op een weg van Rijkswaterstaat staat slepen zij af naar een veilige plaats. Waar dat ook mag zijn (dichtstbijzijnde parkeerplaats of andere veilige plek - geen kosten). Ben je niet meer bij je auto dan gaat de auto naar een depot (wel kosten). Dit heeft puur met de veiligheid op de wegen te maken.

Ik ben blij met ze! Al moet ik ook soms lang wachten. Heb al meerdere malen in afgelopen 15 jaar profijt van de ANWB gehad en 1x Rijkswaterstaat icm ANWB.

Wat de politie betreft zijn dat geen persoonlijke beveiligers. Die hebben wel wat anders te doen dan bij een kapotte auto te gaan staan wachten als er verder niks aan de hand is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 07:40

Sunnda schreef:
Het is ook maar waar je jezelf op instelt.

De amwb met deze periode/drukte duurt zowieso vaak zeker 2 uur.(normaal zeggen ze ook anderhalf uur altijd erbij)
De politie heeft belangrijkere prioriteiten dan uren bij een voertuig staan.
Pech hebben is ook echt gewoon pech.
Ik heb het ook altijd op van die hatelijke momenten en bel vaak iemand om mij tijdelijk bij te staan. :o

De ANWB gaf zelf aan dat ik met spoed geholpen zou worden omdat ik langs de N-weg stond en niet ergens in een straat.
Dan verwacht ik idd niet dat ik zolang moet wachten.

Tijdstip van de pech en dus het afwachten maakte het zodanig laat dat ik moeilijk mensen uit bed kon bellen om mn handje vast te houden.

En de politie hoeft ook geen uren bij me te staan, maar een keer langsrijden is toch niet teveel gevraagd?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:49

sharon488 schreef:
Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik.

Zo hebben wij ook eens 2 uur moeten wachten op een andere band. Kwamen ze eindelijk, verkeerde band. Nog een uur moeten wachten

De ANWB is een vereniging. En net als bij andere verenigingen kun je daar je stem laten horen tijdens ledenvergaderingen. ;)
Of je lidmaatschap opzeggen natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:50

Er zijn ook meer pechhulp organisatie dan de ANWB alleen. Ik heb er eentje via mijn garage. Ik heb een pas met een telefoonnummer en een code en als ik binnen een straal van zoveel kilometer ben dan komt mijn eigen garagehouder mij helpen. Als ik verder weg ben dan een andere aangesloten garage in de buurt.
Kost 40 euro per jaar, heb het tot nu toe 1 x nodig gehad en beviel perfect.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Pech

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:57

Jee zeg wat een reacties, ik wil jullie wel eens horen als je daar staat in het donker in de middle of nowhere.

TS, wat onwijs klote zeg, ik snap je onmacht ook, dapper dat je terug gegaan bent.
Wat je een volgende keer nog zou kunnen doen is rijkswaterstaat bellen en melding maken dat je auto daar staat maar daar heb je nu niks meer aan.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:59

sharon488 schreef:
Jeetje.. Altijd die rot anwb. Wel betalen maar als er iets gebeurt merk je daar weinig van vind ik.

Zo hebben wij ook eens 2 uur moeten wachten op een andere band. Kwamen ze eindelijk, verkeerde band. Nog een uur moeten wachten

hier wil ik even op inhaken!
vorige week stond ik met pech op de ANWB te wachten deze was er binnen 3 min.
mijn vriendin stond pas geleden met pech en die was er ook binnen half uur.

als het druk is met veel auto's wille ze nog graag snel bij je zijn. maar als het echt niet kan omdat er zo veel auto's zich aan melden met klachten dan heb je soms fat het gewoon niet anders kan dat is gewoon super ruk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:04

Natuurlijk kan de anwb er niks aan doen, zo bedoel ik het ook niet maar ik kan me de reactie van TS wel voorstellen als je daar in je uppie in het donker staat.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:12

wat naar ts gelukkig ben je weer thuis. in het vervolg wellicht een sleepkabel in je auto leggen zodat behulpzame mensen je wellicht ergens kunnen neer zetten waar je je veilig voelt.
voor iedereen is het anders om je ergens veilig te voelen.

dat ze jou hebben gemeld dat je illigaal staat als je er niet zelf bent is netjes.
en ja veel mensen hebben nu pech en ze kunnen er niet snel zijn altijd, de ene centrale medewerker kan zeggen spoed.( voor hun is binnen 3 uur misschien spoed en voor jou 30 min) of er kwam een echte spoed melding binnen waar ze naar toe moesten van iemand. Anwb heeft het met deze tijd gewoon heel erg druk en inderdaad minder man kracht door de vakantie.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:21

Polly schreef:
Jee zeg wat een reacties, ik wil jullie wel eens horen als je daar staat in het donker in de middle of nowhere.

Ja....dat heb ik gehad en ook 3 uur gewacht ergens in de bossen tussen Apeldoorn en Arnhem laat in de avond én in het donker alleen. Heb na 1 uur een familielid gebeld die kwam en bij me bleef wachten. Auto deed ook totaal niks meer.

Mij hoor je niet klagen over de wachttijd bij de ANWB.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:26

speedfiets_2 schreef:
Rot anwb. Die stinkzakken hebben mij drie dagen langs de kant van de weg laten wachtten in hongarije. Na dat fiasco gelijk opgezegd. Bij mij ook gelukkig een paar omstanders die mij hielpen.

De ANWB heeft partners in het buitenland die voor hen inzetbaar zijn. Hongarije is nu eenmaal een land waar de garages wat minder snel reageren dan in NL. Zeker als het vanaf afstand door de ANWB geregeld moet worden. Daar heeft de ANWB geen invloed op op dat moment. Wij zijn hier verwend en lopen met ons allen gelijk te gillen als het niet naar eigen wens verloopt. We zijn het jachtige leven hier gewend. In de meeste andere Europese landen zijn ze daar wel relaxter in.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 08-08-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:26

Ik ben ook wel eens binnen 2 minuten geholpen. Maar vorige week ook 2 uur moeten wachten. Hangt net van de auto's in de buurt en de vorige klus af. Snap wel dat het met de hitte drukker is. En ook dat er s avonds minder auto's rijden.

Maakt het niet minder vervelend. Wachten in het donker op een niet zo'n fijne plek.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:45

Bizar! Laatst stond ik ook met pech en toen werd er gezegd; bel, naast de ANWB , in gevaarlijke situaties altijd 112, die laten op zn minst Rijkswaterstaat komen om de auto naar een veilige plek te slepen. Dat je zonder (alarm)lichten langs een donkere weg staat midden in de nacht lijkt mij reden genoeg om dat te doen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 08:49

Ashleytjuhh schreef:
wat naar ts gelukkig ben je weer thuis. in het vervolg wellicht een sleepkabel in je auto leggen zodat behulpzame mensen je wellicht ergens kunnen neer zetten waar je je veilig voelt.
voor iedereen is het anders om je ergens veilig te voelen.

dat ze jou hebben gemeld dat je illigaal staat als je er niet zelf bent is netjes.
en ja veel mensen hebben nu pech en ze kunnen er niet snel zijn altijd, de ene centrale medewerker kan zeggen spoed.

Sleepkabel had niks uitgemaakt. Mijn auto maakte geen stroom, dus geen stuurbekrachtiging/ rem/ lampen/ alarmlichten. Helemaal niks.

Normaal heb ik dus een noodpakket in mn auto liggen, gevarendriehoek, sleepkabel en startkabels. Alleen ben ik onlangs op vakantie geweest en had mn auto leeggehaald (mijn auto was niet mee, maar moest wel mn spullen verhuizen) en ik ben van het weekend met de paarden verhuisd en had dus een grote kist in mn auto staan.
Noodpakket staat dus nog in mn kelder.

Volgende keer (hopelijk komt het niet zover) zal ik inderdaad rijkswaterstaat bellen. Vind het alleen raar dat de politie dus ook niet met adviezen kwam.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:00

Nou ja, raar....het verbaast mij wel dat de ANWB Rijkswaterstaat niet heeft gebeld. Was bij mij wel het geval. Misschien heb je niet opgemerkt dat de auto verkeersgevaarlijk stond zo, op de weg, zonder enige verlichting? Als het dan een rustige weg is en ze weten dat niet dan zullen ze ook Rijkswaterstaat niet inschakelen. Gewoonlijk doen ze dat wel als je op een druk punt staat. Je mag Rijkswaterstaat ook altijd zelf bellen. Net zoals ik al zei, dan zetten ze de auto een stukje verder op een veilige plek voor jou en de ANWB.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 09:24

Ik niet opgemerkt hoe gevaarlijk ik stond?
:')

Heb het meermaals gezegd tegen zowel de ANWB (vandaar de spoed) en de politie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:28

Ik begrijp heel goed dat je je heel onveilig voelde zo in het donker langs een N-weg en dat het kl*te was om zo lang te moeten wachten op de ANWB, maar ik begrijp niet dat je daarin iets van de politie verwacht. Je auto stond niet op de weg begrijp ik maar in een bushaven, dus niet direct een levensgevaarlijke/spoed situatie (dat was dan misschien je 'pech').

Gelukkig hebben voorbijgangers je hulp aangeboden en toen ook je ramen dichtgekregen en je naar huis gebracht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:42

Ze hebben zo'n mooie kaart daar waarop ze zien waar je staat, dus ze kunnnen echt wel inschatten hoe gevaarlijk het echt was.

Edit: zie nu pas de bushalte.
Daar sta je echt niet levensgevaarlijk. En ik gok wel straatverlichting bij rotonde's?
Het zal dus allemaal wel een klein beetje meegevallen hebben met levensgevaarlijk. Wat ik niet anders verwacht had eigenlijk. Als drie hulpverleningsdiensten (anwb, politie en Rws) inschatten dat het wel meevalt met de gevaarszetting (ze hebben kaarten en zien waar je staat) is het bijzonder als het wel zo zou zijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:19

Onali schreef:
De ANWB gaf zelf aan dat ik met spoed geholpen zou worden omdat ik langs de N-weg stond en niet ergens in een straat.
Dan verwacht ik idd niet dat ik zolang moet wachten.

Tijdstip van de pech en dus het afwachten maakte het zodanig laat dat ik moeilijk mensen uit bed kon bellen om mn handje vast te houden.

En de politie hoeft ook geen uren bij me te staan, maar een keer langsrijden is toch niet teveel gevraagd?

Gelukkig is de werkdruk bij de politie niet al enorm hoog (zeker in de vakantieperiode)...
Echt, zo spannend en levensgevaarlijk is het niet om naast de weg stil te staan. Laat de politie zich aub met echt gevaarlijke zaken bemoeien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 18:49

Excuse me dat ik dat anders beleefd heb intral.

Volgens mij heeft de politie meerdere functies dan alleen criminelen opsporen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:04

Maar zwaar onderbezet ... dan leg je wel andere prioriteiten dan iemand met pech. Misschien was er elders wel een reanimatie of vechtpartij, dat heeft toch echt meer prio. De meldkamer is uitstekend in staat om dat in te schatten.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:39

Ik ben geen lid van de ANWB en wordt het ook niet. Ik bel wel familie, vrienden of kennissen op als ik pech heb of een garage. Maar ik vind het wel een kwalijke zaak dat het zo lang moet duren. Misschien moeten ze toch eens wat meer personeel inzetten zodat mensen niet uren langs de weg hoeven staan om hulp te krijgen. Zo goedkoop is die club nu ook weer niet. Dan mag je toch wel wat verwachten als je langs de weg staat met pech lijkt me. Het is geen bedrijf wat op vrijwilligers draait of zo. Als het periodes heel druk is dan is het slim om wat meer personeel aan te trekken zodat de mensen gewoon binnen een normale tijd geholpen kunnen worden. Maar gelukkig dat je uiteindelijk toch geholpen bent TS.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:18

Fitzroy schreef:
Maar zwaar onderbezet ... dan leg je wel andere prioriteiten dan iemand met pech. Misschien was er elders wel een reanimatie of vechtpartij, dat heeft toch echt meer prio. De meldkamer is uitstekend in staat om dat in te schatten.

Als je de politie belt, dan zorgen zij voor de juiste hulp zoals Rijkswaterstaat. Ze komen niet zelf :) het lijkt me een kwestie van een belletje/handeling in een systeem. In ieder geval niet iets wat effect heeft op de onderbezetting.
En ze kunnen zorgen voor bijvoorbeeld dat de matrixborden 1 rijbaan afsluiten.

Daarnaast lijkt een auto zonder alarmlichten midden in de nacht naast een n-weg met een vrouw die alleen is, me inderdaad geen lévensgevaarlijke situatie, maar wel 1 die best hulp kan gebruiken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:39

Sunnda schreef:
Ze hebben zo'n mooie kaart daar waarop ze zien waar je staat, dus ze kunnnen echt wel inschatten hoe gevaarlijk het echt was.

Edit: zie nu pas de bushalte.
Daar sta je echt niet levensgevaarlijk. En ik gok wel straatverlichting bij rotonde's?
Het zal dus allemaal wel een klein beetje meegevallen hebben met levensgevaarlijk. Wat ik niet anders verwacht had eigenlijk. Als drie hulpverleningsdiensten (anwb, politie en Rws) inschatten dat het wel meevalt met de gevaarszetting (ze hebben kaarten en zien waar je staat) is het bijzonder als het wel zo zou zijn.

Ze mocht dan wel bij een bushalte staan, maar om die tijd langs een donkere weg, alleen staan is absoluut niet fijn. Ik weet niet hoe de verkeerssituatie daar was maar als er ook geen/weinig verlichting op de weg is zou ik me al helemaal ongemakkelijk voelen. Buschauffeur zou je auto maar niet zien, omdat er geen verlichting is.

Ik had zelf laatst ook pech, kwam net de snelweg afrijden en in een bocht viel de auto stil. Geen stuurbekrachtiging meer, nog wel verlichting maar kwam net de snelweg af een 80 weg op. Uiteraard geen pechstrook of vakken langs de kant op dat punt (stuk verderop wel namelijk) en daar stond ik, midden op de weg. Op de ANWB heb ik ook echt wel een uurtje moeten wachten, maar binnen 5 minuten waren er 2 wagens van RWS. 1 om mijn auto te verplaatsen en 1 die het verkeer van achter tegenhield. Maar geloof mij, die 5 minuten leken een uur te duren en bij elke auto die wat hard aan kwam rijden hield ik mijn hart vast dat hij mijn auto niet in de prak zou rijden. Ik stond dan wel achter de vangrails maar ik vond het doodeng. En dan was dit nog overdag. Ja, ik stond midden op de 80 weg dus dat is een groot verschil, maar ik kan me goed voorstellen hoe TS zich gevoeld moet hebben.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:47

je gevaren driehoek die je dan neer moet zetten is volgens mijn reflecterend. dus als de bus op zou letten ziet hij die gewoon

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 16:29

Contact gehad met de politie, zij gaven aan dat het 0900 nummer door burgers wordt beantwoord en die maken dan een prioriteitenlijst. Het kan zijn dat de persoon aan de telefoon mij verkeerd begrepen heeft/ ik het niet door gegeven heb. Ik had bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik op een onveilige plek stond ipv me niet veilig te voelen.

Dan had de politie inderdaad mij weg kunnen slepen/ duwen naar een veilige plaats, zelfs evt naar huis kunnen brengen daarna.
Ook zij vond dat de ANWB nalatig was om mij zolang op deze plek te laten staan.
Daar is mn klacht ontvangen, ik heb alleen nog niks terug gehoord.

Auto gaat morgen naar de garage, heb al een kostenindicatie gehad en ben er niet blij.
Dit jaar is tot nu toe alleen maar een pechjaar en erg duur; shetveulen geopereerd aan navelbreuk, daarvoor al 2 koliekaanvallen, tijdens zijn revalidatie brak mn contactslot van mn auto, moest ook gemaakt worden.
2 maanden rust en nu dit ;(