Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:33

Emmaa_ schreef:
In Nederland zie je vaak dat mensen door blijven rennen, terwijl het in het buitenland vaak op een ander tempo gaat en je overal en nergens airco hebt.

Precies, want alles moet altijd maar blijven doorgaan, ook als er bijvoorbeeld een halve meter sneeuw ligt.

Zo'n siësta is iig nog niet zo'n gekke uitvinding. :)

Tazzey

Re: Wie houdt er wél heel erg van warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:37

Het leven in Nederland is zodanig ingesteld dat je wel door moet gaan. Mijn baas zou vragen of ik wel lekker was als ik tien stappen rustiger aan ging doen. Ik denk ook niet dat je dat er echt doorheen gaat krijgen. Zeker in het bedrijfsleven gaat alles op de hoogste versnelling door. Ik had op de warmste dag van het jaar gewoon zitting en het was bij de rechtbank even druk als altijd en iedereen rende op hetzelfde tempo door. Hoewel ik vermoed dat iedereen een bikini/zwemshort aanhad onder de toga. :D Ik heb in de auto even snel mijn zomerse outfit gewisseld voor iets toonbaars. En dat zijn overigens geen panden die volledig zijn voorzien van airco, je ging van een aangename receptie naar een tropisch gangenstelsel om in een zittingszaal te komen die prima dienst kan doen als diepvriesafdeling van de Hanos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:37

Karin schreef:
Emmaa_ schreef:
In Nederland zie je vaak dat mensen door blijven rennen, terwijl het in het buitenland vaak op een ander tempo gaat en je overal en nergens airco hebt.

Precies, want alles moet altijd maar blijven doorgaan, ook als er bijvoorbeeld een halve meter sneeuw ligt.

Zo'n siësta is iig nog niet zo'n gekke uitvinding. :)

Inderdaad! Nou moet ik zeggen dat ook in het zuiden de siesta al lang niet meer is wat het vroeger was, maar je ziet wel dat mensen op het heetst van de dag verkoeling opzoeken, uit de zon blijven en in ieder geval een tandje zachter werken. In Nederland stampt iedereen van 9 tot 5 maar gewoon door, maar vooral op plekken waar geen airco is of het snel warm wordt is dat de rede dat mensen zo hittebevangen raken.

Edit: Tazzey nee ik denk ook niet dat je het tempo hier dusdanig kan veranderen dat het echt te doen is. Maar denk wel dat we er met z'n allen aan moeten wennen dat dit niet de laatste zomer is dat het zo ongelofelijk heet is en dat we ons tempo daar ook op aan moeten gaan passen. Dat werkgevers nu halsoverkop tropenroosters in moeten gaan voeren omdat het gewoon niet te doen is voor medewerkers om normale tijden te werken zegt genoeg.. Denk dat daar binnen een paar jaar protocollen voor zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-18 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:38

Def schreef:
*\o/*
Voor mijzelf is dit echt Topweer!
Ik ga het beste op ongeveer 30 graden.
Geen kou en vieze regen. Helemaal goed!
Voor de natuur en de beesten vind ik het niet fijn, deze hele lange droogte.
Mijn paard en ene hond kunnen er wel goed tegen maar de andere hond heeft het enorm warm.
Daarnaast gaat de natuur er helemaal aan en de wilde dieren hebben moeite met eten en drinken vinden.

Ik vind de hoge temperatuur ook fijn,maar de droogte niet. Inderdaad ook vanwege de natuur en de dieren.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:39

Mijn lichaam kan extremere temperatuur sowieso niet best reguleren geloof ik.
's Winters heb ik het altijd koud en snappen anderen niet hoe mijn handen zo levenloos steenkoud kunnen zijn en na opwarmen toch weer kunnen functioneren. Ik heb binnen altijd een warme ochtendjas over mijn winterkleding als ik thuis ben.

Maar helaas helaas, tegen extreme warmte kan ik ook al niet best. Wordt er lusteloos, moe en niet lekker van. Met die extreme hitte van laatst zelfs een paar keer bijna knock out gegaan. Ik kom op die dagen zo min mogelijk buiten en zit de hele dag voor de ventilator.

Toch is dit over het gemeen ook voor mij een lekkere zomer, de uitschieters vind ik vreselijk, maar de meeste dagen is het rond de 23-26 graden geweest met veel zon en s'avonds wat afkoeling, en dat is wel heerlijk!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:40

Emma, ik vermoed ook dat dit soort zomers steeds vaker voor gaan komen. En bedrijven zullen erin mee moeten gaan.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:22

Ik functioneer beter dan ooit, heb energie, voel me happy en slaap ook prima.

En ik vind het heerlijk om es tegen alle mensen te zeggen die altijd tegen mij zeggen dat ik me aanstel met “m’n ik heb ‘t koud”, dat ze zich niet zo aan moeten stellen met “hun ik heb ‘t warm” }>

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:35

Ik hou van dit weer! <3 <3 <3

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:36

I’m in!
Ik ben niet gemaakt voor het druilerige klimaat dat Nederland normaal heeff. Ik word echt gelukkig van zon en blauwe lucht en jurkjes en slippers! *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:38

Zon, blauwe lucht, jurkjes en slippertjes word ik over het algemeen wel happy van maar zodra ik binnen vijf minuten medium rare gebakken ben is de lol er snel vanaf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:39

Zo lang er een enigszins verkoelend windje staat vind ik het nog wel te doen, dat gevoel dat er een warme föhn op je gezicht staat te blazen in combinatie met 37 graden vind ik minder :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 12:41

Haha, van de week in Antibes kwamen we het Picassomuseum uit en stapten we in een windstille 39 graden met zon. Het was echt net alsof ik de lasagne uit de oven haalde :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:42

Hier 43 graden in de schaduw en zuidelijke zon.
Ik vind het héérlijk.
Gewoon vroeg op en je fysiek inspannende dingen doen voor 10.00.
Tussen 16.00 en 18.00 siësta.
Pas na 20.00 weer fysiek inspannend werk.
Vanaf 23.00/23.30 terrasje opzoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:43

Ik hou ook van dit weer maar 30+ voor meerdere dagen achter elkaar is voor mij toch teveel. Ik ben een koukleum en heb in de winter veel last van mijn lijf dus ik ben heel blij met 20-25 graden. 25-30 is ook prima met een windje. Maar 30+ meer dan een week...nee, dan hang ik op de bank voor de ventilator en doe ik niets. Maar goed, alles beter dan 10 graden of lager....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:44

Ik heb ook de zomer van mijn leven. Zo lekker! En ik merk ook dat hoe langer het duurt hoe beter je er aan went. Soms heb je een dag en denk je, oe beetje fris vandaag en dan is het 28 graden. Ik woon ook in het warmste plekje van NL (Midden-Limburg).
De paarden wennen er ook aan. Laatst toen het 37 graden was stonden ze gewoon net als anders in de wei hun ding te doen, heb 's morgens nog een buitenrit gemaakt. Terwijl andere jaren als zo'n hoge temperatuur ineens een uitschieter was, dan hadden ze er echt last van, gingen ze overdag ook naar binnen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:48

Ik vind dit vooral gemakkelijk weer :+
Kan er ook wel best tegen. Maar ik heb ook niet zo'n moeite met koude.
All-weather ofzo noemen ze dat denk ik .... :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:51

Dit is echt mijn zomer. Jammer dat ik moet werken maar gelukkig werk ik vanuit huis en kan ik lekker zelf plannen. Ik geniet heerlijk van temperaturen tussen 25 en 35 graden. Dag duurt lekker lang en kan zonder zorgen het huis uit stappen.

Lekker lezen in het zonnetje, ijsje halen onder de middagpauze... Heerlijk!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:59

Ik ben dol op zomer weer en lekker warm en zon. Alleen ver boven de 30 graden is niet zo lekker, maar ik overleef het wel. Ik heb dit veel liever dan winterweer!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:17

Ik ben ook zo'n koukleum heerlijk om het niet steeds koud te hebben de ideale temperatuur vind ik tussen de25 en 30 graden de droogte vind ik wel minder ivm de dieren en natuur

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:32

Ik functioneer ook het beste met dit weer. Van mij mag het wel doorgaan met in de nacht zo af en toe een bui <3 ik vind dit zo lekker en heb er ook echt even van kunnen genieten toen ik nog geen fulltime werk had. Nu werk ik wel fulltime en moet ik soms buiten in Mn overall lopen en dan is het best warm, maar ik klaag niet :):)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:33

Ook ik klaag niet! Gewoon s'avonds rijden in een T-shirt, dan is het voor mij en het paard het fijnst. Zo een beetje rond de 23/24 graden. Met die hoge temperaturen (33+) is het wel een beetje té naar mijn idee. Ook voor die dieren op het land. Als het s'avonds dan ook nog even zou gaan regenen, prima.. Paarden moeten dan ook naar binnen (waar het wel prima te doen is) want hier hebben ze geen beschutting en er iets op zetten in de vorm van een mobiele schuilstal mag niet.
Maar liever dit dan dat druilerige en/of koude waar Nederland om bekend staat. Dit is echt uniek :j
Op mijn werk is het prima te doen maar hoe veel mensen wel niet puffend voorbij komen.. :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:49

Joepie nog meer lotgenoten <3 Gek op dit weer!
Ik word juist onwijs verdrietig dat het straks maar 24 graden gaat worden, omhoog met die temperaturen *\o/* *\o/*

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 13:51

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:57

Ja, ik! 25 - 40 graden: heerlijk <3
Ben zoveel actiever, vrolijker en fitter dan in de winter! Ook de winterkilo's zijn eraf gesmolten! *\%/*

Paardlief krijgt wel meer rust met de warmte.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:00

Ik ben hier ook hartstikke blij mee! Alleen vind ik het stiekem een beetje jammer dat ik net deze hele zomer zwanger moet doorbrengen, maar ik probeer zeker niet te klagen :D en ja het is mbt het weiland wel vervelend dat er tot nog toe geen regen is gevallen, maar ach wat dat betreft is het toch nooit goed ;)

Ik ben alleen ook totaal niet het type koukleum, ook van -10 wordt ik blij in de winter :+