Wasmachine kapot, vervangen of nieuwe? tips voor nieuwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:13

Ja ik draai hem ook regelmatig op 90 graden met een fles schoonmaakazijn erin.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:14

Hier zie je trouwens hoe het werkt:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:20

Magrathea schreef:
*loopt onopvallend naar de 4 jaar oude wasmachine niet nog nooit schoon is gemaakt toch eens te kijken waar die filter zit -:) *

Dat dus ja.. :')

Maar na je volgende bericht denk ik dat ik mijn man vanavond op onderzoek uit stuur. Ik kan niet tegen ranzige zooi, hij doet ook altijd de doucheputjes *D

Magrathea

Re: Wasmachine kapot, vervangen of nieuwe? tips voor nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:23

Als jullie toch bezig zijn, neem gelijk het rubber aan de binnenkant van de deur af, die is vaak ook echt goor. (Wel oppassen dat je hem niet scheurt)
Ik heb er een 2 euro munt in teruggevonden :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:28

Die doe ik altijd wel *D Vind er idd ook altijd geld in, pas zelfs een briefje van 10, dus dat loont :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:28

:') :') Nee er groeit geen briefgeld in mijn wasmachine helaas

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:48

6 jaar? Vorige Miele heeft hier 20 jaar voor gezin wassen gedraaid en wordt al half jaar bij de manege gebruikt en is nog niet stuk

Ik zou zeggen laat een monteur komen. Afhankelijk van de reparatiekosten kun je alsnog besluiten om een nieuwe te kopen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 15:48

Haha de geur was inderdaad vies. 2 x 10 cent gevonden en haar speltje maar verder viel het me mee... best schoon. Randen nagekeken. Verder nog meer tips? Ik ga hem nog even proef draaien zo. Ben benieuwd

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:06

Sowieso even leeg laten draaien dan, op 90/95 graden. Dat maakt direct goed schoon. Kun je direct testen of de herrie weg is!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:06

Was je weleens beugelbehas zonder wasbak? Dan zou ik eerst een monteur bellen. Omdat ik ging proefdraaien heeft de beugel de wasmachine vermoord....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 16:17

raket schreef:
Was je weleens beugelbehas zonder wasbak? Dan zou ik eerst een monteur bellen. Omdat ik ging proefdraaien heeft de beugel de wasmachine vermoord....

Haha nou dat wel maar dan zou mijn bhs kapot moeten zijn en dat is nog noet gebeurd. Maar goed om te voorkomen dus voor de toekomst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:40

Het haarspeldje zou misschien de boosdoener kunnen zijn. Ik ben benieuwd :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:45

Als je m op 90/95 laat draaien doe dan een vaatwasblokje in de doseerbak en ook 1 in de trommel. Maakt je machine schoon

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:51

Siersma schreef:
Als je m op 90/95 laat draaien doe dan een vaatwasblokje in de doseerbak en ook 1 in de trommel. Maakt je machine schoon

Zou ik toch echt niet doen :(

Overdosering is zo slecht voor je machine!! Gewoon leeg op 90/95 graden met evt wat schoonmaak azijn / zon ontkalker voor je machine. Niet met zeep gaan liggen frotten... met het leeg draaien probeer je juist je machine van zeepresten te ontdoen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:04

LieveLoes schreef:
Siersma schreef:

Overdosering is zo slecht voor je machine!! Gewoon leeg op 90/95 graden met evt wat schoonmaak azijn / zon ontkalker voor je machine. Niet met zeep gaan liggen frotten... met het leeg draaien probeer je juist je machine van zeepresten te ontdoen.

Ja! Kijk maar eens naar een leeg draaiende wasmachine, daar zie je gewoon sop in het water :oo

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:19

Kreeg toch echt dit advies van een monteur. Dus ik doe t wel regelmatig en mn wasmachine ks sindsdien niet meer stuk geweest, buiten de schokbrekers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:40

LieveLoes schreef:
Siersma schreef:

Ze bedoelt geen wasmiddel blokje maar vaatwasblokjes. Die ontvetten echt behoorlijk en die halen die resten sop ook uit je machine weg. Ik gebruik zelf schoonmaakazijn maar een vaatwasblokje kan ook.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 06:23

Helaas.. we hebben alles nog open gemaakt maar het heeft geen nut meer. Toch maar gaan vervangen. De herrie blijft enorm

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:15

Hier ook een Bosch wasmachine gehad. Na 7 jaar begin dat ding ook vreselijke herrie te maken. Later vond ik stukjes plastic in mijn was. Na wat googlen vond ik dat meer Bosch wasmachine na 5 jaar problemen gaven. Heb hem naar vervangen voor een ander merk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:29

ChantalSmook schreef:
Helaas.. we hebben alles nog open gemaakt maar het heeft geen nut meer. Toch maar gaan vervangen. De herrie blijft enorm

Dan zijn het de lagers ben ik bang. Toch zonde hoor, na 6 jaar. Eigenlijk te kort tenzij je hem heel intensief hebt gebruikt.
Ik heb zelf een AEG maar gebruik hem niet heel intensief. Mijn moeder heeft een Miele die al 25 jaar mee gaat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:44

Hier super tevreden van whirlpool. Duurdere prijsklasse maan super machines.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:37

Magrathea schreef:
*loopt onopvallend naar de 4 jaar oude wasmachine niet nog nooit schoon is gemaakt toch eens te kijken waar die filter zit -:) *

Idem O:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 17:37

Suzanne F. schreef:
ChantalSmook schreef:

Dan zijn het de lagers ben ik bang. Toch zonde hoor, na 6 jaar. Eigenlijk te kort tenzij je hem heel intensief hebt gebruikt.
Ik heb zelf een AEG maar gebruik hem niet heel intensief. Mijn moeder heeft een Miele die al 25 jaar mee gaat.

Ja precies dat denk ik toch ook nu..
We hebben nu een samsung gekocht en hopelijk morgen geleverd. In de winkel zeiden ze dat miele bosch en aeg tot de betere merken behoorden. Maargoed bosch is nu ook jong gesneuveld haha. Blijft een risico. Dus proberen het maar met samsung. Deze is qua prijs betaalbaar dus ben benieuwd. Maar jeetje 25 jaar!

Ik was al bang dat alles ging sneuvelen wat ik gekocht had in de tijd dat ik op mezelf ging wonen.. maar hoop toch wel wat langer mee te gaan met alles. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:52

De tijd dat wasmachine 25 jaar meegaan is wel voorbij als ik mijn wasmachine man mag geloven.

Volgens hem komt het voornamelijk door al het vloeibare wasmiddel spul en is waspoeder veel beter. Sindsdien was ik dus maar weer met poeder :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:42

Je hebt al een nieuwe gekocht?

Wij hebben Bosch gehad en die is best een tijdje mee gegaan. Nu de Samsung Bubble zo een 5jaar en die was paar maanden terug stuk. Gaf steeds storing aan. Voordeel is dat de storing aangeeft wat er mis is en we dat konden opzoeken. Hebben hem zelf gerepareerd en hij draait weer super. Waren 25 euro kwijt voor een onderdeel.

Merken zeggen niet zoveel. Bij elke machine lees je wel goed en slechte reviews. En alles heeft zn voor-en nadelen. Goed neerzetten, schoonhouden geeft ook een goede lange levensduur. Maar zolang als onze machines vroeger meegingen lijkt geen een apparaat meer te doen.