Waar leuk shoppen? (Stevig postuur)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:00

Zelf heb ik het geluk dat mijn moeder van origine coupeuse is en kleding voor mij op maat maakt, maar als ik al een keer in een winkel kleding koop dan ga ik naar M&S of Miss Etam. Daar pas ik negen van de tien keer nog niet in de kleding. Niet vanwege de breedte, want die zit wel goed, maar de lengte. Ik haat het als een shirtje tot mijn navel komt met mijn postuur (dan bulkt mijn buik er onderuit en dat vind ik een heel onsmakelijk gezicht in mijn geval). En al die grotere maten vallen helaas heel kort. Het is dan ook maar zelden dat ik in de winkel iets vind dat èn lekker zit èn wat langer valt.
Toch ga ik eens kijken bij de zaken die hier in het topic genoemd worden. Wie weet! ;)

Qimm

Re: Waar leuk shoppen? (Stevig postuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:30

Ik kan met mijn 46 goed slagen bij Shoeby. 80% van mijn kastinhoud komt daar weg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:35

Ulla Popken heeft zowel winkels als een webshop. Pas alleen op, het zijn Duitse maten en die vallen een stuk groter uit. Zijn niet goedkoop maar leveren goede kwaliteit.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:39

Kijk eens bij bijv: Zizzi, MS mode, Paprika, Miss etam. Die kleding heeft wel vorm en is zeker niet saai. Ik shop er erg graag en kan altijd wel slagen. Heb ook veel kleding van Asos zij hebben ook veel leuke dingen. Maar die zijn alleen online, H&M+ heeft soms ook wel leuke dingen dus is ook wel het kijken waard.

Edtit: de kleding vind ik echt niet kort vallen. Maar ik ben zelf ook niet heel lang. Bij mij valt alles mooi op lengte.
Wat ik zowel koop bij boven genoemde winkels

Ms mode:

Afbeelding

Zizzi

Afbeelding

Zizzi en ms mode

Afbeelding

Miss etam

Afbeelding

Ms en miss etam

Afbeelding

Bonprix en ms

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lau op 29-07-18 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:40

Kijk eens bij zalon (is van zalando).
Hier kun je ie eigen styliste uitzoeken en precies je figuur en maten doorgeven en wat je zoekt. En dan krijg je een hele box thuisgestuurd met kleding speciaal voor jou geselecteerd. Kost niets extras en is super leuk om eens te doen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:20

Leuke tip van Zalon, had ik nog nooit van gehoord.

Ik heb al mijn hele leven een plus size maat en weet ondertussen bijna alle grote matenwinkels in Nederland wel te vinden. De ´stenen´ winkels hebben vaak echt een gave collectie en goede kwaliteit, maar daar hangt dan meestal ook wel een prijskaartje aan. Ik zou je graag tips geven, maar dan is het wel handig om te weten in welke regio je woont.

Online koop ik regelmatig bij Yours Clothing (komt uit Engeland net als Asos, maar is er echt binnen twee dagen over het algemeen) en Bagoes (Nederlands, hele fijne merken ook). Mijn dochter van 26 kan vaak ook slagen bij Yours Clothing voor strakkere kleding (mt. 46/48), zij woont er in Engeland vlakbij, dus leeft zich uit daar. Jeans en andere ´jonge´ kleding inderdaad Zizzi zoals hier al genoemd is, wordt trouwens ook verkocht bij Bagoes online.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:20

ik volg even. kan zelden iets leuks vinden.

valt mij dat vaak grotere maten kleding gelijk heel vormloos is of vol met bloemen staan :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:06

Morganlefay schreef:
Ulla Popken heeft zowel winkels als een webshop. Pas alleen op, het zijn Duitse maten en die vallen een stuk groter uit. Zijn niet goedkoop maar leveren goede kwaliteit.

Ik kan inderdaad redelijk goed slagen als ik net over de grens kleding koop en de kleding gaat jaren mee. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:06

Ashleytjuhh schreef:
ik volg even. kan zelden iets leuks vinden.

valt mij dat vaak grotere maten kleding gelijk heel vormloos is of vol met bloemen staan :')

Dan ga je echt niet naar de goede winkels. Heel veel winkels met reguliere collecties die ook plussize aanbieden (H&M bijvoorbeeld) hebben wel echt een ongelofelijk karig aanbod, alles bij H&M valt bij mij slecht in de maat en alles wordt al snel hobbezak, terwijl ik ondanks een grote maat (48) wel gewoon vormen heb die ik ook wil benadrukken.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:24

Ik ga naar verschillende zaken altijd kijken die wij hier hebben.
Ms mode, miss etam, paprika, Hm + enz.. het valt bij mij zelden echt lekker.
Moet ook wel zeggen dat ik een lastig figuur heb :j een hand breedte onder mijn bh rand begint mijn buik pas "bol"te worden waardoor ik in veel dingen weer zwanger lijk. Met broeken heb ik heup omvang maat 42 en maar boven been maat 46/48.
en op de een of andere manier zijn veel dingen die ik tegen kom met bloemen en/of rare printjes en daar hou ik dus gewoon totaal niet van :n

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:35

River island plus, missguided plus en asos indd

Hele hippe merken

veKing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:03

Piuni schreef:
Only heeft hele leuke dingen!

Verder is er een styliste die iets steviger is en bij verschillende winkels shopt en ook alles laat zien wat ze in de winkels past. Hierdoor heb ik een hele andere kijk op kleding gekregen. Ik vindt haar video's echt heerlijk om te zien en zij shopt vooral bij de bekendere winkels zoals zara enz terwijl ze niet het makkelijkste figuur heeft. Hieronder een linkje!

https://www.youtube.com/user/edithdohmen

Jaa ik wilde haar ook al tippen. ze heeft met haar style has no size hele leuke tips voor hoe je shoppen kan aanpakken als je wat steviger bent. (ze heeft ook een leuke shopvideo met vera camilla opgenomen, echt wel leerzaam!)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:28

De XL van Hema past ook om een stevig postuur.
Ze hebben best leuke dingen de laatste tijd.

Ik dacht dat Shooby alleen de normale maten verkoopt.

Verder valt het me op dat MS Mode wordt genoemd.
Ik weet niet beter dat die allesbehalve trendy kleding verkoopt. Misschien toch eens binnen lopen.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:34

Lau, wat zie je er geweldig uit!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:35

Ms os niet trendy maar heeft wel een aantal mooie basics. Broeken hemdjes soms jasjes en vesten. Het wisselt heel erg. Maar ik combineer het met only. In mijn prednison periodes koop ik ook vaal broeken bij de c&a.
Maar heel veel winkels vind ik wisselend in assortiment. Dus soms zie ik alleen leuke dingen en dan weer niets.
Ik vond het ook soms wel fijn om bij winkels te vragen wat ze denken wat me staat. Sommige zijn daar echt heel goed in. Andere niet, maar soms word ik positief verrast.
Ik vind mezelf echt heel vadsig met die prednison en neig dan naar zwarte kleding. Door een de verkoopsters uit 2 winkels draag ik andere dingen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:36

Lau wat een leuk spijkerjasje!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:44

Boras schreef:
De XL van Hema past ook om een stevig postuur.
Ze hebben best leuke dingen de laatste tijd.

Ik dacht dat Shooby alleen de normale maten verkoopt.

Verder valt het me op dat MS Mode wordt genoemd.
Ik weet niet beter dat die allesbehalve trendy kleding verkoopt. Misschien toch eens binnen lopen.

Shoeby gaat met eigen merken bijna altijd naar XXL. Voor mij past dat vaak prima (maat 46). Leuke dingen vaak, niet te 'truttig'

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:36

raket schreef:

Is van de ms :')
Ze hebben een heel nieuw trendy imago wat ze aan het bouwen zijm. Loop maar eens binnen :D

Deze hele outfit os bijv van de ms;

Afbeelding

Afbeelding

Edit:

Voor de stevige dames die het leuk vinden, ik wil best een keer met jullie gaan shoppen.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:44

Lau schreef:
raket schreef:

Ze hebben een heel nieuw trendy imago wat ze aan het bouwen zijm. Loop maar eens binnen :D

[ [url=m/96y8Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Am88fo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit:

Voor de stevige dames die het leuk vinden, ik wil best een keer met jullie gaan shoppen.

Dit is wel heel uitgesproken qua stijl en combinaties. Leuk voor jou, maar ik vind het niet perse mooi of flatteus staan.
Gelukkig verschillen smaken.
Die twee outfits met die bloemenbroek vind ik prachtig, dat wel! Maar dat blauwe jurkje en rode rokje vind ik ongeacht maat 36 of 56 gewoon echt veel te kort.
Daarop afgaande zou ik niet met jou gaan shoppen voor iets wat bij mijn lichaam past.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:03

Ik slaag zelf eigenlijk altijd wel bij de C&A. Ideale pasvorm van broeken, maar ook bloesjes, shirts, polo's, pantalon (voor m'n werk) en bijpassende blazer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:13

Lau , die bloemen combi’s zijn prachtig, leuk dat je als plus size dame zo uitgesproken durft te zijn. Idd zijn niet alle stukken geweldig maar ach, ik heb het gevoel dat jij zo zelfverzekerd bent dat je ke daar geen hol van aantrekt. Top.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:29

Ik had het al gezien Lau. Ik kom weleens bij de MS. Heb nu 2 fijne broeken gekocht.
Ik ga ook even op pad voor het jasje. Vind ik wel erg leuk.
Ik draag graag jurkjes van Fos fashion trouwens.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je postuur wat je staat en waar je je prettig bij voelt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 22:32

Anoniem schreef:
Lau schreef:

[ [url=m/96y8Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Am88fo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit:

Dit is wel heel uitgesproken qua stijl en combinaties. Leuk voor jou, maar ik vind het niet perse mooi of flatteus staan.
Gelukkig verschillen smaken.
Die twee outfits met die bloemenbroek vind ik prachtig, dat wel! Maar dat blauwe jurkje en rode rokje vind ik ongeacht maat 36 of 56 gewoon echt veel te kort.
Daarop afgaande zou ik niet met jou gaan shoppen voor iets wat bij mijn lichaam past.

Ik denk dat je je te veel verkijkt op mijn stijl. Ik kijk juist heel goed naar wat bij je past en zou je niks aangeven wat niet bij je past. Ik zou iemand njet kleden zoals mij. Ik experimenteer graag met mijn kleding. En dat zou iedereen moeten doen zo leer je juist je lichaam kennen. En tja ik vind een beetje kort best leuk. Heb ook zat langere jurkjes hangt een beetje van mijn mood af.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 23:00

Wat leuk. Ik volg even