Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:17

Ik haat dit weer ook. Paar dagen zomers vind ik prima. Maar deze aanhoudende ellende maakt me echt depressief. Slaap slecht, geen energie en paardlief heeft vakantie vanwege de hitte. Is het eindelijk lang licht is het te heet om wat te doen.
Hoop zo op een koele periode met regen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:18

Hier nu elke avond migraine, slapen wil (met waaier) ook niet echt. Ik gooi mijn ritme om op de dagen dat ik niet hoef te werken, honden gaan er om 4 uur uit, dan ben ik half 6 weer terug en omdat het buiten dan lekker koel is slaap ik makkelijker in dus ik ga dan nog even slapen.
Volgende week 'moet' ik weer meer rijden en dan ga ik na de wandeling door, lekker vroeg op pad en dan slaap ik daarna ook wel weer denk ik.

happypaardje

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:20

Ik heb gisteren dé perfecte tip gekregen: een theedoek onder de kraan natmaken, uitwringen, even in de koelkast leggen, en die daarna om je schouders hangen of 's avonds als "lakentje" over je heen leggen. Klinkt wat onhandig, maar werkt heerlijk! Ik heb afgelopen nacht eindelijk weer eens goed geslapen. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:26

Code geel voor de warmte en code rood voor de klaag golf.

ik vind het heerlijk ondanks dat ik ook met hoofdpijn loop en beesten in mijn 'stoompak' van de dierenambulance moet redden.
Pet op en veel water drinken.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:35

Veel drinken inderdaad en verkoeling zoeken. Wel erg naar voor de boeren met hun oogst en alle dieren die het zo ontzettend heet hebben... Hier liggen de konijnen en cavia's op apengapen tegen bevroren flessen aan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:38

Cowgirl schreef:

ik vind het heerlijk ondanks dat ik ook met hoofdpijn loop en beesten in mijn 'stoompak' van de dierenambulance moet redden.

Hoe heerlijk is dat.... {:}

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:43

Luchtvochtigheid zit nu tegen de 70% aan en helaas is dat de opmaat naar benauwde warmte waar ik heel slecht tegen kan, maar ja, uitzitten maar anders ga ik in de kelder slapen :D en voor de boeren is het erg maar reken er maar op dat je als paardenbezitter die het hooi en kuil in moet kopen straks ook de pineut bent. Vorig jaar kon er wel vijf keer gehooid worden, nu op zeer veel weilanden hooguit anderhalf keer. Dus wie verstandig is en het kwijt kan , die koopt nu hooi of kuil want het kan niet anders dan dat de prijzen straks echt flink de lucht in gaan.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:50

Cowgirl schreef:

In Ned is er toch echt al wel code oranje voor de warmte ;)
En code rood voor de klagers: sommige mensen kunnen nu eenmaal niet tegen de warmte zonder hondsellendig te worden.
Tegen de kou kan je je kleden
Tegen de warmte niet

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:51

bigone schreef:
Luchtvochtigheid zit nu tegen de 70% aan en helaas is dat de opmaat naar benauwde warmte waar ik heel slecht tegen kan, maar ja, uitzitten maar anders ga ik in de kelder slapen :D en voor de boeren is het erg maar reken er maar op dat je als paardenbezitter die het hooi en kuil in moet kopen straks ook de pineut bent. Vorig jaar kon er wel vijf keer gehooid worden, nu op zeer veel weilanden hooguit anderhalf keer. Dus wie verstandig is en het kwijt kan , die koopt nu hooi of kuil want het kan niet anders dan dat de prijzen straks echt flink de lucht in gaan.

Klopt ja! Bij ons nu twee keer gemaaid en gewikkeld. Voordroog dus. Dat gebruik ik echt alleen als er nood is - heb liever hooi, maar voordroog is de standaard op stal. Er kan waarschijnlijk nog een derde keer gemaaid worden dit jaar, en daarmee zitten we nauwelijks onder de opbrengst van afgelopen jaar uiteindelijk. Hooi heb ik bij bevriende fourage handelaar al een deel gereserveerd overigens, inderdaad: in de veronderstelling dat er schaarste zal zijn.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:52

Ik vind warmte heerlijk hoor, maar dit is te!

Zit je niet binnen omdat het de hele dag regent maar door de warmte.

Ik zou vandaag naar de keuring gaan, nou dat doe ik lekker niet. Die keuring is alleen maar in de zon! Vind belachelijk dat het door gaat en dat mensen niet afmelden! Ik had dat gedaan als ik meedeed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:58

Vind het te warm, maarja, gewoon door doen. Heb het werk rond het vee en daarnaast bezig met verbouwing van de stal, heel fijn nu, not. Maar gaat allemaal door.
Slaap wel heel slecht en daar kan ik niet goed tegen, word ik chagrijnig van haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:07

Ik zit binnen op kantoor waar de airco zo hard aanstaat dat ik met een sjaaltje om de schouders zit (Help, waar is mijn trui?)

's avonds zodra de zon onder is én als het waait zet ik alle ramen en deuren open. Verder voldoende drinken, rustig wandelen ipv fanatiek sporten en slapen onder een klamboe met wat extra melatonine.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:14

Hier ook iemand die er slecht tegen kan momenteel. Ik werk op een vakantie park en we moeten gewoon doorgaan. Heb met m'n stomme hoofd gezegd dat ik extra kwam werken maar in die huisjes blijft 't bloedheet. Dus ik kijk er nog niet naar uit zeg maar.. :=

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:18

Wat hier een veel gehoorde uitspraak is: ‘kalmte zal je redden’ :p
Ik hou me dus zo rustig mogelijk haha. Ik werk in de zorg, en werk door de vakantie ook extra veel shifts. Vooral met dit warme weer zit ik letterlijk gebakken want op mijn locatie is het helaas vrij warm. Maar je niet druk maken, voldoende drinken, en neem vooral je rust momenten als je voelt dat het nodig is. Ik hou me ook zoveel mogelijk uit de zon, dat scheelt al een hoop.
En bij de paarden leg ik ook al mijn taken in etappes af. Trainen komt wel weer als het koeler is!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:19

GUSTIxBILL schreef:
Tegen de kou kan je je kleden
Tegen de warmte niet

Hier ben ik het niet mee eens. Bijna het hele jaar heb ik het ijskoud, maakt niet uit hoeveel lagen ik draag. Maar de mensen die het altijd warm hebben lijken het wel voor het zeggen te hebben. In de winter mag de verwarming niet hoger, want warm. Is het eindelijk zomer moet de airco op standje vriezen, want warm. En ik zit altijd kou te lijden.

Nu is het eindelijk eens mooi weer en iedereen klaagt zo hard over het weer, maar als ik midden in de winter maar nog een extra trui aantrek krijg ik opmerkingen als ‘heb je het nou alwéér koud?’

Het is zo weer over, in NL is het het grootste deel vh jaar gewoon koud pokkenweer. Mogen we gewoon eens even genieten van die paar heerlijke warme dagen? Weten de mensen die het altijd warm hebben eens hoe belabberd wij koukleumen het 80% van het jaar het hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:22

Ik wou dat ik het koud had :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-07-18 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:24

Toch heb ik het liever koud dan warm. Op kou kun je je kleden. Thermo ondergoed, extra laagje aandoen. Muts handschoenen. Dikkere sokken enz. Warmte kun je alleen beperkt kwijt door drinken koelen enz. Ik zweet me gek, kan warmte nog kwijt maar ik word met de dag slomer. Hier nu vanaf half april warm en droog. Paar keer een of twee dagen iets minder maar dat hielp niks in afkoeling. Zit op warmste en droogste stuk van nl.

Heb ivm slechte schildklier het lang heel snel koud gehad dus weet wat dat is. Maar dt is toch fijner dan warmte niet meer kwijt kunnen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:27

Ik heb er ook last van, zelfs overal uitslag. Maar klaag niet, ik vind zo'n lange warme zomer héérlijk :D Ik hou 's middags gewoon siësta :P (ik werk 's avonds)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:31

Hoe moet je je hier op kleden?
Afbeelding

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:31

@Ceffyl: Ik denk toch echt dat jij meer uitzondering bent dan regel als je het 80% van de tijd oprecht koud hebt :=
Tegen kou kan je beperkt kleden, maar vooral ook in beweging blijven - en voor in bed kost een warmtedeken ook maar zo'n 20 euro.

Ik slaap nauwelijks meer met deze hitte... Overdag is het goed te doen op kantoor met airco, maar in de auto is het geen pretje meer en op stal ook niet ondertussen := Vooral het niet kunnen slapen en badend in het zweet in bed liggen breekt me op.

@Karuna: 37?! ^)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:33

Een ventilator of mobiele airco kan wat verkorling bieden. Verder ramen en gordijnen overdag dicht en pas ‘savonds weer open.

Ik vind dit weer heelijk, van mij mag het van mei tot en met oktober wel zo blijven (met zo nuen dan een bui voor de natuur)

Liever nat van ‘t zweet dannat van de regen {:}

@Ceffyl ben t helemaal met je eens.
Ik heb t ook vaak koud en daar is gewoon niet tegen aan te kleden.

@nirvana: in beweging blijven klinkt als een nobel streven, maar binnen achter de computer/bureau kún je niet dusdanig in beweging blijven dat je warm blijft.
Als er dan een paar ‘warmbloedigen’ menen dat de verwarming maar op 18 aan hoeft, dan zit ik zelfs goed aangekleed volledig te vernikkelen.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 25-07-18 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:37

Ventilator heb ik vannacht geprobeerd.. van 11 tot 12 balkondeuren open en ventilator ervoor. Hielp iets - maar buiten was het nog steeds 24 graden :')
Tussen 5 en 6 hetzelfde liedje.... Dat deed meer.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:42

Ik slaap met ventilator en dan slaap ik best prima :j
Verder je rustig houden, en niet teveel doen. Vooral niet denken dat het super warm is :+

De warmte gaat vanzelf keer over. Van mij mag het ook wel 10 graden kouder maarja :D

Gelukkig heeft mijn baas besloten dat we de hele week van 7 tot 3 mogen werken ivm hitte (geen airco en het wordt hier echt super warm in de middag) dus ben daar al blij mee. Kan ik lekker thuis voor de waaier zitten.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:45

Nou ben ik normaal gesproken absoluut geen klagerd, en kan ik meestal ook prima omgaan met warm weer. Maar ben nu 37 weken zwanger en pfffff t gaat niet meer. Volgens mijn vriend moet ik vandaag maar gaan bevallen hahaha. T was gister beneden al 28.5 graad. Boven is het nog erger en de temperatuur zakt nauwelijks als je savonds de ramen open zet.
Mijn verkoelende tips:
Ik lig met een bevroren waterfles op de bank. Lekker verkoelend en tegelijk altijd koud drinken
Een natte handdoek of theedoek voor in je nek of over je voeten (ik heb zelf steeds gloeiende voeten, maar ik denk dat dit een zwangerschapsdingetje is ;) )
-een persoonlijke slaaf zoeken die eten en drinken komt brengen :D (in mijn geval mijn vriend hihi)
- niet bewegen of nu ja zo min mogelijk. Ik moet al 2x per uur naar de wc, dat lijkt me genoeg.
- de albert heijn heeft airco daar is het trouwens prima toeven

En voor ts: waaier of airco. Absoluut een airco. Maar die zijn wel rond de 400 euro dus kweenie wat je budget is. Een waaier maakt t huis niets koeler. Maar goed ik moet het er ook mee doen helaas

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:46

Ik ben meer een wintermens dan een zomermens. Laat het maar lekker vriezen met een zonnetje erbij. Heerlijk. Van de zomer kan ik ook wel genieten maar vanaf 25 graden merk ik dat ik niet meer op m'n best ben. Van al dat gezweet raak ik geïrriteerd en voel me niet fijn. Maar goed. Nog even afzien. Het wordt vanzelf weer koeler.

Ik eet maar gewoon veel ijsjes en zit thuis voor de waaier. Op mn werk is het net een sauna