Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kan natuurlijk dat die kok echt in zijn vinger had gesneden en dan was het gewoon even die twee dingen bij elkaar
) zat.
Palmera schreef:Als restauranthoudster:
Bij binnenkomst moeten gasten direct begroet worden, ook al worden die borden die de kelner dan vast heeft eerst weggebracht. Maar met een "goedenavond" weet de gast dat ze gezien is.
Dan krijgt de gast een tafel toegewezen en direct de kaart en de vraag of ze vast wat willen drinken.
Als de drankjes na maximaal 10 minuten worden gebracht weten de meeste mensen al wat ze willen en anders komt de kelner wat later terug.
Met het eten heb ik het streven een voorgerecht met een max. van 20 minutem door te laten gaan. Dit is normaliter haalbaar. Uitzonderingen is bv kerst als de hele toko vol zit rond hetzelfde tijdstip.
Een hoofdgerecht zonder voorafje probeer ik ook in 20 minuten door te laten gaan, maar is niet altijd haalbaar. Een grote vis kan bv langer duren.
Hoofdgerecht na een voorgerecht duurt max 30 minuten. Dit omdat ik bv een eendenborst niet gelijk in de pan doe als het voorgerecht eruit gaat. Sommige mensen eten hun voorgerecht langzaam en dan is de eendenborst niet mooi rosé meer.
Als het langer dreigt te duren krijgt de gast dit te horen en bij het drankje een schaaltje ingelegde olijven zodat er wat te knabbelen is. Van het huis, uiteraard.
Ik denk dat dit nette tijden zijn. Mensen die echt geen tijd hebben om even te wachten kunnen, imo, die dag beter niet in een restaurant eten.