Tatoos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:12

Mirry96 schreef:
Wil ze doodgraag! oa omdat ik zonder die mensen nu een sterretje in de hemel was geweest.
Zelfmoord gedachten, snijden ach je kent t wel. Niet eens voor aandacht gewoon omdat ik in een heel diep gat zat. (vader en oma overleden, depressies door pestgedrag en door seksueel misbruik)
en dat allemaal kort na elkaar. Zij hebben mij er doorheen gesleurd dus ze verdienen met stip een plekje op mijn lichaam. Dankje voor de tip!

:(:)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:38

Ik zet wel gewoon tattoos omdat ik het leuk vind en niet omdat ze iets betekenen. Vind het zo'n onzin dat er altijd een betekenis achter moet zitten. Als er wel een betekenis achter zit, net zo prima.

Het is jouw lijf, dus alles mag. Een werkgever kan er natuurlijk wel voor kiezen om jou niet aan te nemen of te vragen of je het wil bedekken. Mijn ervaring is dat niet veel werkgevers er bezwaar tegen hebben. Maar ze zijn bestaan uiteraard wel.

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:51

Hoihoi in de zorg mag je gewoon tattoos natuurlijk is de ene plek misschien strenger dan de ander. Maar ik en mijn moeder en veel van haar collega's hebben tattoos ook op hun polsen enzo en lopen met de warmte ook gewoon in korte mouwen shirtjes. Denk dat het heen probleem is.

:) ik heb nu de halve sleeve en tot bepaalde langste van me pols zodat in de koudere tijden ik gewoon lange mouwen shirtjes kan dragen en je niks zou zien maar heb tot nu toe nog niks erover gehoord.

Als je nog een goede tattoeerder zoekt mijn vader heeft een eigen tattoo shop. Jeroen's tattoo en piercing shop.

Supervixen

Re: Tatoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:55

Ik ben leerkracht basisonderwijs en heb nu vijf tattoos. In onze gedragscode staat dat we tattoos mogen hebben, zolang ze niet aanstootgevend zijn. Dus zolang ik geen hakenkruis is mijn nek heb, is het ok :P

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 21:59

Mirry96 schreef:
Ilsey schreef:
Ik ben leerkracht kleuteronderwijs, nog maar net afgestudeerd en heb nog maar 1 tijdelijke job achter de rug. Ik heb een neuspiercing (ringetje) en mijn tattoo op mijn binnenarm en bovenaan mijn ruggengraat/ achterkant nek zijn vaak zichtbaar bij mooi weer (en die laatste zelfs in de winter als een trui een ronde hals heeft ipv een opstaande kraag). Nog geen commentaar op gehad.

Ivm rekening houden met evt moeten bedekken, ook bij 30°... ik koop vaak van die heel luchtige bloesjes in een heel fijne stof (die zijn vaak wel iets doorzichtig, maar even vaak ook niet hoor) met lange mouwen nét om in de zon te lopen en niet de hele tijd zonnecréme te moeten smeren of té bruin te worden (ik heb blond haar, te bruin is niet zo mooi). Dat is helemaal niet warm, ik vind dat zelfs frisser omdat de zon niet rechtstreeks op je huid brandt. Draag ik dus heel vaak bij de paarden:
[ Afbeelding ]

heel handig! heb er zo een in t roze maar gaan mensen dan niet zeuren dat je bh te zien is?

Ik draag er meestal een sporttop/sportbh die heel bedekkend is onder bij de paarden. En om te gaan werken oid draag ik er nog een topje met spaghettibandjes onder of draag ik de bloesjes die niet zo doorschijnend zijn :o

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:06

Ik heb (op een paar kleine plekken na) mijn hele linkerarm vol met tattoos en op mijn stages (ik loop stage in de gehandicaptenzorg) deden/doen ze er niet moeilijk over. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik geen tattoos van doodskoppen of iets in die richting heb. Ik kan me voorstellen dat ze daar misschien wel anders tegen aan zouden kijken. Over het algemeen doen ze in de zorg vaak niet moeilijk over tattoos toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:20

Kabayo schreef:
Misschien niet ontopic maar betekend de tattoo iets voor je of is het omdat je het leuk vind? Ik zou alleen een tattoo nemen met betekenis. Over 5 jaar kan je het wel super lelijk vinden

Hier haak ik even op in, dit is echt grote onzin en totaaaal off-topic namelijk dat men alleen een tattoo mag nemen met een betekenis. Waarom moet dat en mag TS niet gewoon een tattoo omdat ze het mooi vind? Tattoo wordt er niet anders van hoor en is nog steeds net zo zichtbaar als 'eentje met een betekenis' :')

Ontopic, TS ik denk dat je je tegenwoordig in de meeste beroepen echt geen zorgen meer hoeft te maken om een kleintje :) Mijn hele arm is getatoeëerd met rode rozen en ik werk op kantoor in een Sales functie, geen problemen mee ;)

Politie is overigens ook helemaal geen probleem! Mijn ex was agent en meerdere van zijn collega's liepen gewoon met zichtbare sleeve op straat :j

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 19:28

RosaLisa schreef:
Hoihoi in de zorg mag je gewoon tattoos natuurlijk is de ene plek misschien strenger dan de ander. Maar ik en mijn moeder en veel van haar collega's hebben tattoos ook op hun polsen enzo en lopen met de warmte ook gewoon in korte mouwen shirtjes. Denk dat het heen probleem is.

:) ik heb nu de halve sleeve en tot bepaalde langste van me pols zodat in de koudere tijden ik gewoon lange mouwen shirtjes kan dragen en je niks zou zien maar heb tot nu toe nog niks erover gehoord.

Als je nog een goede tattoeerder zoekt mijn vader heeft een eigen tattoo shop. Jeroen's tattoo en piercing shop.

dankjewel! Ik heb al een tattoo artiest een vaste waar ik ga (is niet meer mijn eerste) maar toch bedankt.

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:35

Wanneer je zichtbare tatoeages hebt moet je er gewoon rekening houden dat je deze bij sommige werkgevers moet bedekken.
In de zorg is het niet overal gewenst en verwachten ze in sommige beroepen een neutrale uitstraling.

Ik heb meerdere tatoeages en vind dat het niet meer zo’n issue zou moeten zijn. Maar ik heb ze bewust op plekken laten zetten waar ik ze makkelijk kan bedekken. Mijn droombaan is van grotere waarde dan lekker recalcitrant willen blijven omdat ik vind dat ze mijn tatoeages moeten accepteren.