Vriendje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sidney1833
Berichten: 101
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 07:05

Ja, het is Mn baas. Dit vind gelukkig niemand op de werkvloer erg. We houden werk en privé gescheiden. Maar toch heeft niemand erop tegen als we alleen elkaar een knuffel geven. Als we het erbij houden. Nou kennen we elkaar maar zeer kort, maar hebben het echt officeel gemaakt als omdat we het toch beide zo sterk voelen, en we dus gewoon verder willen.
We zitten ook nog wel in de ontdekkingsfase. Ik heb dit bespreekbaar gemaakt, en hij zegt juist dat dit gewoon goed en fijn is.
En dat het vanzelf vorm geeft, en de rest vanzelf invult. Het is fijn dat hij er net zo over denkt.
Dankjewel voor de reactie dathet niet zo 24/7 persee hoeft. Dat doet me goed!

Speirs

Berichten: 1692
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:35

Huh? Hoe houd je werk en privé gescheiden als je elkaar alleen op het werk ziet?

Maar wat de anderen ook al zeggen, doe lekker waar jullie je zelf prettig bij voelen. Er zijn evenveel soorten relaties als dat er stelletjes zijn. Het is niet wat ik onder een relatie versta, maar ik heb d'r niets mee te maken dus dat maakt helemaal niks uit :D

Als jullie gelukkig zijn, lekker zo houden.

verootjoo
Berichten: 35698
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:13

Ik vind het wel bijzonder. Maar ja, als jullie er blij mee zijn lijkt me het prima. Je relatie krijgt vanzelf een vorm. Alleen om elkaar echt te leren kennen en de relatie wat te verdiepen lijkt het me op den duur wel noodzakelijk om elkaar ook eens met z’n tweeen te zien ipv alleen op het werk met ook anderen erbij.

Over werk en privé scheiden; er is nog helemaal geen privé dus dat kan je dan ook nog niet scheiden :+

capopjekop

Berichten: 30713
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:18

Knuffelen op de werkvloer vind ik niet echt werk en privé gescheiden houden. Ik zou er zelf niet op zitten te wachten om mijn baas en collega te zien knuffelen. Wat ze thuis doen moeten ze zelf weten.

Ik zou op het werk toch proberen je beide professioneel op te stellen. Anders gaat dat vroeg of laat scheve gezichten opleveren.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:20

Hmmm het is je baas. Hij is eigenaar van het bedrijf.
Ik weet niet of ik dat een prettige gelijkwaardige situatie zou vinden.
Is hij veel ouder dan jij bent?

genja
Berichten: 3949
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:48

En je weet zeker dat je baas thuis niet een liefje heeft zitten? dat hij het daarom prima vindt dat jullie buiten het werk niet afspreken?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:49

Het is nu nog leuk TS, maar wat als je straks een paar maanden verder bent, en het misschien toch niet de prins op het witte paard blijkt te zijn.. Heb je er al over gedacht wat de gevolgen dan voor jou kunnen zijn? Het is natuurlijk jouw leven maar ik zou er toch nog eens even heel erg goed over na denken.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:00

Petrichor schreef:
Huh? Volgens mij ben ik de enige die dit een hele rare/bijzondere relatie vind.

Jij bent volgens je profiel 20 jaar, ik neem aan dat je vriend ook van die leeftijd is. Hoe vullen jullie elkaars lichamelijke behoeftes dan aan? Neem toch aan dat jullie op het werk gewoon professioneel zijn, dus dan komt het er op neer dat jullie nooit intiem zijn? Dan heb je meer een vriendschap dan een relatie lijkt mij..

Nee ik vind het ook bijzonder en nu ik erg nog meer over lees nog meer.
Ik vraag me af of de baas/vriend wel echt vrijgezel is.
maar goed ik kom nog uit een heel ouderwetse tijd zou mijn dochter zeggen :-)

Amber_anne

Berichten: 6971
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:08

Snap het ook allemaal niet zo goed.
Wil je niet vaker afspreken want neem aan dat als je dat wel wilt je daar tijd voor maakt.

Het is twee weken maar probeer elkaar wel een beetje te leren kennen en ik ben het ermee eens dat op werk een relatie met je baas niet een goed idee is en je niet professioneel bent als je elkaar knuffelt.

Probeer bij hem thuis af te spreken of bij jou en kijk hoe dit is. Kijk desnoods na werk gewoon een film maar doe samen iets.

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:20

beatje schreef:
Petrichor schreef:
Huh? Volgens mij ben ik de enige die dit een hele rare/bijzondere relatie vind.

Jij bent volgens je profiel 20 jaar, ik neem aan dat je vriend ook van die leeftijd is. Hoe vullen jullie elkaars lichamelijke behoeftes dan aan? Neem toch aan dat jullie op het werk gewoon professioneel zijn, dus dan komt het er op neer dat jullie nooit intiem zijn? Dan heb je meer een vriendschap dan een relatie lijkt mij..

Nee ik vind het ook bijzonder en nu ik erg nog meer over lees nog meer.
Ik vraag me af of de baas/vriend wel echt vrijgezel is.
maar goed ik kom nog uit een heel ouderwetse tijd zou mijn dochter zeggen :-)


Nou ik kom uit een hele hippe tijd en ik vind het ook raar. Het klinkt niet als een gewone gelijkwaardige gezonde relatie.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:38

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die geen behoefte hebben aan intimiteit/seks (kan ik me nog steeds niet zo goed voorstellen.. := )

Buiten dat, vind ik het inderdaad niet klinken als een gezonde, evenwichtige en goede basis van een relatie. TS, zijn jullie echt verliefd, gek op elkaar, zien jullie een toekomst samen?

Dat terzijde, ik vind het gek klinken, dat jij het hebt over je "vriendje". Hij is ook je baas? Hoe oud is hij? Vriendjes hadden we toch toen we 12 waren? _O-

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:39

lieveli schreef:
beatje schreef:
Nee ik vind het ook bijzonder en nu ik erg nog meer over lees nog meer.
Ik vraag me af of de baas/vriend wel echt vrijgezel is.
maar goed ik kom nog uit een heel ouderwetse tijd zou mijn dochter zeggen :-)


Nou ik kom uit een hele hippe tijd en ik vind het ook raar. Het klinkt niet als een gewone gelijkwaardige gezonde relatie.
We komen, geloof ik, uit dezelfde tijd, toch vind ik het niet heel vreemd. Ze kennen elkaar net, dan snap ik dat ze rustig aan doen. Dat blijven doen lijkt me niet handig, maar zo aan het begin, vrij normaal.

Werk en privé gescheiden houden, goede tip! In de praktijk erg lastig. Ik was ook werkzaam binnen het bedrijf van mijn, inmiddels, ex. Wel waren we al jaren samen en ging het goed in overleg. Op de voer strikt zakelijk, achter gesloten deuren partner. Werkte prima, totdat de relatie over ging :+

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:41

Hmm ik vind het eigenlijk ook een beetje vreemd…maar goed jullie kennen mekaar niet zo heel lang, als hij het officiëel aan de andere werknemers hebben laten weten, denk ik wel dat hij eerlijk is.

Zelf vind ik niets is zo fijn als 's avonds in mekaars gezelschap te vertoeven, hoeft niet persé de hele avond in mekaars armen, maar gewoon bij mekaar in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 12-07-18 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:45

Ailill schreef:
We komen, geloof ik, uit dezelfde tijd, toch vind ik het niet heel vreemd. Ze kennen elkaar net, dan snap ik dat ze rustig aan doen. Dat blijven doen lijkt me niet handig, maar zo aan het begin, vrij normaal.

Werk en privé gescheiden houden, goede tip! In de praktijk erg lastig. Ik was ook werkzaam binnen het bedrijf van mijn, inmiddels, ex. Wel waren we al jaren samen en ging het goed in overleg. Op de voer strikt zakelijk, achter gesloten deuren partner. Werkte prima, totdat de relatie over ging :+


Maar goed, wij hebben dan ook niet dezelfde normen en waarden. Zeker niet op relationeel gebied.

Ik vind sowieso dat je geen relaties met je baas aan moet knopen, al helemaal niet als je onzeker en niet zo stabiel bent.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:57

lieveli schreef:
Ailill schreef:
We komen, geloof ik, uit dezelfde tijd, toch vind ik het niet heel vreemd. Ze kennen elkaar net, dan snap ik dat ze rustig aan doen. Dat blijven doen lijkt me niet handig, maar zo aan het begin, vrij normaal.

Werk en privé gescheiden houden, goede tip! In de praktijk erg lastig. Ik was ook werkzaam binnen het bedrijf van mijn, inmiddels, ex. Wel waren we al jaren samen en ging het goed in overleg. Op de voer strikt zakelijk, achter gesloten deuren partner. Werkte prima, totdat de relatie over ging :+


Maar goed, wij hebben dan ook niet dezelfde normen en waarden. Zeker niet op relationeel gebied.

Ik vind sowieso dat je geen relaties met je baas aan moet knopen, al helemaal niet als je onzeker en niet zo stabiel bent.
Lijkt me dat persoonlijke normen en waarden hier los van staan.

Eens. Verstandig is het niet. Echter weten we allemaal dat je niet alles in het leven kunt sturen en/of tegen kunt houden. Als zoiets je overkomt, moet je erg sterk in je schoenen staan wil je nee kunnen zeggen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:03

Ailill schreef:
Eens. Verstandig is het niet. Echter weten we allemaal dat je niet alles in het leven kunt sturen en/of tegen kunt houden. Als zoiets je overkomt, moet je erg sterk in je schoenen staan wil je nee kunnen zeggen.


Uiteraard gebeurt dat.

Dat is mij ook wel overkomen. Maar het was niet mijn baas en ik heb er pas echt wat mee gedaan toen het duidlijk was dat hij weg ging bij dat bedrijf.

Maar knuffelen op de werkvloer met je baas. Lijkt mij niet.

Ik zeg niet dat je bij de eerste vonk al een andere baan moet zoeken.

Maar juist in het weekeinde een keer samen eten of naar de film lijkt miij verstandiger.

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:06

Nee lijkt mij niet, Ailill. Alles behalve.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:07

NatasjavE schreef:
Ailill schreef:
Eens. Verstandig is het niet. Echter weten we allemaal dat je niet alles in het leven kunt sturen en/of tegen kunt houden. Als zoiets je overkomt, moet je erg sterk in je schoenen staan wil je nee kunnen zeggen.


Uiteraard gebeurt dat.

Dat is mij ook wel overkomen. Maar het was niet mijn baas en ik heb er pas echt wat mee gedaan toen het duidlijk was dat hij weg ging bij dat bedrijf.

Maar knuffelen op de werkvloer met je baas. Lijkt mij niet.

Ik zeg niet dat je bij de eerste vonk al een andere baan moet zoeken.

Maar juist in het weekeinde een keer samen eten of naar de film lijkt miij verstandiger.
Of het een directe collega, manager of werkgever is lijkt me dan niet eens heel veel van belang. De gevolgen als het mis gaat, zijn een stuk groter als het werkgever betreft.

Het beste is en blijft oom het gescheiden te houden. Kan dit, zoals bij TS niet, dan juist buiten de werkvloer elkaar zien. Om zo te voorkomen dat de verhoudingen ongelijk worden.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:08

lieveli schreef:
Nee lijkt mij niet, Ailill. Alles behalve.
Ik heb het over die van jou en mij, sowieso interessant dat je die voor mij in bent gaan vullen.

Maar goed, we gaan nu behoorlijk off topic.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:12

Maar TS, niet verkeerd oppakken maar zag eerder ook al een topic van je voorbij komen dat je eigenlijk een hogere functie wou op je werk, dat je graag de managers functie wou? Staat dat hier los van, of is het nu wel handig nu jullie elkaar leuk vinden.

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:21

Ailill schreef:
lieveli schreef:
Nee lijkt mij niet, Ailill. Alles behalve.
Ik heb het over die van jou en mij, sowieso interessant dat je die voor mij in bent gaan vullen.

Maar goed, we gaan nu behoorlijk off topic.


Nee hoor, is heel ontopic. Ik vul ook niks voor je in, maar jouw kijk op relaties staat haaks op die van mij. Dat is gewoon zo. Dus het verbaast me niks dat jij dit niet ongezond vindt.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:31

Dat doe je dus wel door te suggereren dat mijn kijk op relaties haaks staat op die van jou i.c.m. normen en waarden. Ik vind het nogal een uitspraak.

Ongezond als in: Wel of geen relatie op de werkvloer? Weet je, het gebeurt echt zo vaak. Inmiddels op best wat kantore gezeten en overal hadden de dames van back office iets te veel contact met het management en een v.d. eigenaren deed het met iemand van HR.

Gezond? Ja, zolang je dit wel strikt gescheiden houdt. Wel zie je vaak dat als het dan toch mis gaat, de werkrelatie ook voorgoed naar de knoppen is.

Urbanus

Berichten: 44978
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:40

Nee ongezond als in, zoveel rode vlaggen.

En uit alles wat je zegt blijkt dat wij er anders over denken.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:42

lieveli schreef:
Nee ongezond als in, zoveel rode vlaggen.

En uit alles wat je zegt blijkt dat wij er anders over denken.
Behoorlijk snel, knap.

Ach zo. Lekker eenzijdig.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:43

Ailill schreef:
Of het een directe collega, manager of werkgever is lijkt me dan niet eens heel veel van belang. De gevolgen als het mis gaat, zijn een stuk groter als het werkgever betreft.
.



Nou iemand in een leidinggevende positie kan ook op een ongezonde manier druk uitoefenen op iemand of misbruik maken van de situatie. Zeker als de werkgever/leidinggevende ook nog eens veel ouder is.

En ja de gevolgen zijn altijd groot als het misgaat. Meeste werkgevers zien deze situatie liever niet ontstaan.
Ook al gebeurt het inderdaad heel vaak.