Goed slapen in deze warmte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:19

KimD schreef:
Trui schreef:
Ik heb overdag het ook dicht zotten inderdaad. En heb speciale rolluiken met zilvere buitenkant zodat de warmte er niet door komt.

Airco vinden ze prutsmuts te grote investering voor die paar warme weekjes per jaar dat je thuis bent. Vroeger sliep ik wleeens op een zwembadbedje op de kamer van mijn ouders met airco en een verdieping lager, maar daar pas ik helaas noet meer op.

Er zijn ook mobiele airco's, die zijn maar €100,- en werken ook prima!

Exact! Hebben er onlangs eentje voor onze zoon zijn warme studio gekocht. Marktplaats 45 euro en werkt prima. Maar die zullen nu wel niet aan te komen zijn, wij waren de echte warmte net voor paar weken geleden.

Trui

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 08:24

Dankjulliewel! Ik ga dat met die flesjes eens proberen.

De airco op mijn ouders hun kamer zat er al toen we dit huis kochten, vandaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:26

Suzanne F. schreef:
Ik heb ook een airco op mijn slaapkamer en het is de beste investering ooit geweest. Het wordt in Nederland steeds vaker en langer warm weer. En mijn nachtrust is me heilig. Ik wil echt niet meer zonder. Ik kan me niet meer indenken dat ik in zo'n warme benauwde kamer moet slapen. En nog een voordeel: nooit muggen.

Precies dit, ik heb ook een mobiele airco voor de slaapkamer..echt de beste uitvinding ooit. De moeite waard om in te investeren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:27

Trui schreef:
Airco vinden ze prutsmuts te grote investering voor die paar warme weekjes per jaar dat je thuis bent. Vroeger sliep ik wleeens op een zwembadbedje op de kamer van mijn ouders met airco en een verdieping lager, maar daar pas ik helaas noet meer op.

Je ouders hebben airco op hun slaapkamer, maar voor jou is het voor die paar warme weekjes per jaar onzin? Woon je niet permanent meer thuis dan?

Zelf een mobiele airco kopen en meenemen?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:32

Wat voor mij helpt (ook een zolderbewoner) is de hele dag je raam open. Zodat de warmte dat van beneden naar boven stijgt er ook weer uitkan. Ook heb ik mijn blindering dicht en aan de buitenkant heb ik een extra blindering die ik vast kan klikken aan het raam. Overdag is het zelfs aarde donker daar, maar het scheelt dat er geen warm zonlicht naar binnen kan schijnen.

Wat ook scheelt is je dekbed uit de hoes halen en er bovenop leggen. Dan creër je laagjes en dat is isolerend (ook tegen de warmte). Laagjes lucht is koel. Hetzelfde principe gebruiken mensen ook die in de woestijn ed dergelijke wonen.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Bralindy op 07-07-18 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 08:33

Ja ik kan eventueel gaan sparen voor een eigen airco als niks helpt. Maar ik ga eerst dat met die flesjes proberen.

Nee ik ben nog minderjarig en woon dus nog thuis. Weet helemaal niet of er een mogelijkheid is voor een airco. Want de ‘uitlaat’ van hun airco zit op een plek waar die van mij niet kan komen. Dus geen idee of het wel kan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:39

Trui schreef:
Ja ik kan eventueel gaan sparen voor een eigen airco als niks helpt. Maar ik ga eerst dat met die flesjes proberen.

Nee ik ben nog minderjarig en woon dus nog thuis. Weet helemaal niet of er een mogelijkheid is voor een airco. Want de ‘uitlaat’ van hun airco zit op een plek waar die van mij niet kan komen. Dus geen idee of het wel kan.

Bij mijn zoon staat hij onder het raam en dan simpel de slang naar buiten door het raam?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 08:45

In principe kan overal een split unit airco geplaatst worden als er maar stroom is. Maar dat is heel wat duurder dan een mobiele airco waarbij je de slang uit het raam hangt (mobiel maakt ook veel meer herrie).
verootjoo schreef:
xSCWx schreef:
Wij hebben een paar jaar terug ook een (mobiele) airco gekocht, aangezien het hier gewoon rond de 26-28 graden is (met rolluiken dicht) omdat we een plat dak hebben (uitbouw). Echt als deze kapot gaat komt er een split unit in, is gewoon niet te doen anders hier.
En als je geen airco hebt, lekker vochtige koele lappen over jezelf heen leggen en ventilator er bij.

Op een plat dak moet je een groendak laten aanleggen :) dat koelt natuurlijk en is goed voor de natuur. Ruimtes zijn veel koeler als er een groendak op ligt :j

Klinkt interessant, alleen onze uitbouw is ongeveer 100 jaar oud, is dat niet te zwaar dan?

LoveGlove

Re: Goed slapen in deze warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:23

Ik heb nooit echt last van de hitte :=

Bij ons is het boven ook een heel stuk warmer dan beneden. Ik lig nu nog in bed, en ik heb het zelfs koud :')

Maar wat hier wordt gezegd. Meestal is alles overdag dicht hier, en savonds wordt alles open gegooid, en eventueel de ventilator aangegooid. Die maakt wel kabaal, maar daar heb ik geen problemen mee. Ik slaap daar doorheen.

En dan kan het superwarm zijn, maar ik slaap gewoon goed :)