Ongepaste reactie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:24

Ik moet regelmatig voor mijn moeder invallen zei is therapeut en ik sport masseuse. Had laatst iemand op tafel liggen en vroeg toen ik bijna klaar was of het goed voelde, hij antwoorden dat het allemaal lekker soepeltjes aanvoelde.. Toen hij op stond van de tafel zei hij opeens "er is nog een plaats waar het wat stijf voelt" doelend op dat ding in z'n onderbroek.. Vind dat iets ongepaster zeg maar, had liever gehad dat hij had gezegd dat hij me liever eens wou ontmoeten onder andere omstandigheden ;)

Maar ik maak me daar verder niet zo druk om, natuurlijk hoef ik deze persoon liever niet meer op mijn tafel.. Maar mensen zeggen soms dingen voor ze in de gate hebben wat ze nu eigenlijk zeggen. Er is niks gebeurd verder, er zijn wel ergere dingen waar ik me druk om kan maken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:26

belle_boef schreef:
Laten we voorop stellen dat probleem een groot woord is. Ik ben vooral benieuwd of zo'n opmerking dus normaal is. Blijkbaar is het gewoon een normale opmerking als ik jullie zo lees. Weer wat geleerd :)

Op het moment dat jij iets als onprettig ervaart, dan moet je dat niet bagatelliseren. Dan mag je daar best op reageren.

Een oude vriendin van mij durfde dat niet en liet zich dingen opdringen waar de honden geen brood van lusten... Ik ben liever een keer vaker onaardig en excuseer me daarvoor als het achteraf onnodig is dan dat ik griezels achter me aan krijg. Ik pas er echt voor om altijd aardig te doen ten koste van hoe ik me daarbij voel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:26

Ik denk niet dat hij daar iets vreemds mee bedoeld. Een poosje geleden was ik op de SEH beland en de arts zei tegen mij bij vertrek "Tot ziens maar dan hopelijk in een andere situatie". Ik zie het meer als een beleefdheid. Zeker als je in een vervelende situatie zit.

Rizette

Re: Ongepaste reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:31

Ik zie het ook als een gemeende tot ziens. Maar hij wil je w.s. laten merken dat hij je geen volgende reparatie met bijbehorende kosten wenst. Niet meer en niet minder. Dus vandaar de tot ziens met toevoeging. Misschien doet hij dat standaard bij iedereen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:31

Ik ben altijd een beetje bezorgd dat dit de nachtmerrie is van elke aardige man; ze bedoelen iets aardigs te zeggen en het wordt compleet verkeerd opgepakt. In het ongunstigtse scenario krijgt de aardige meneer een klacht te verwerken en is zijn zelfvertrouwen en het zelfbeeld compleet weg. Alhoewel sommige mensen vreemde opmerkingen kunnen maken ga ik er vrijwel altijd van uit dat het niet kwetsend bedoeld is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:32

Ik zou dit niet op die manier opvatten. Ik zie het ook als beleefdheid, mijn fysio heeft ook wel eens zoiets gezegd, daar zoek ik ook niks achter. Meer als in, ik hoop je niet weer in deze situatie te zien omdat dat niet positief is omdat er dan weer iets stuk of niet goed zou zijn.

Kan overigens natuurlijk ook wel iets achter zitten maar ik zou me daar niet druk om maken eerlijk gezegd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:33

maras schreef:
Ik ben altijd een beetje bezorgd dat dit de nachtmerrie is van elke aardige man; ze bedoelen iets aardigs te zeggen en het wordt compleet verkeerd opgepakt. In het ongunstigtse scenario krijgt de aardige meneer een klacht te verwerken en is zijn zelfvertrouwen en het zelfbeeld compleet weg. Alhoewel sommige mensen vreemde opmerkingen kunnen maken ga ik er vrijwel altijd van uit dat het niet kwetsend bedoeld is.

Nou inderdaad, en dit gebeurt véél vaker dan mensen denken! Mannen zijn óók mensen met gevoelens.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:35

Rizette schreef:
Ik zie het ook als een gemeende tot ziens. Maar hij wil je w.s. laten merken dat hij je geen volgende reparatie met bijbehorende kosten wenst. Niet meer en niet minder. Dus vandaar de tot ziens met toevoeging. Misschien doet hij dat standaard bij iedereen.

Dit inderdaad. Sommige mannen zijn niet altijd eropuit om een vrouw te versieren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:35

Ik zeg tegen mijn smeden wel eens 'ik hoop dat ik jullie niet te snel weer zie'. Dat zou namelijk betekenen dat er een probleem is met ijzers/hoeven. En ik begrijp ook dat je vanuit een vervelende situatie of bij reparatie van schade als deskundige niet altijd vrolijk 'tot ziens' kan roepen, omdat je er als klant/cliënt/patiënt vanuit gaat dat het probleem of de nare situatie is verholpen. Zo zou ik de opmerking van deze meneer ook opvatten, net als anderen in dit topic. Het kan heel goed zijn dat hij het wel flirterig bedoelde, dat valt via internet moeilijk te zeggen, maar dan vind ik het niet meteen ongepast. Je mag het natuurlijk vervelend vinden, maar ik vind niet dat de man onfatsoenlijk was. Gelukkig kan je het gewoon negeren en is de kous daarmee af.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:40

Het verbaasd mij een beetje dat er ook andere bokkers zijn die deze opmerking opvatten alszijnde romantische.

Hij zegt toch enkel - tot ziens maar hopelijk niet in dezelfde omstandigheden?

Als een winkelmederwerkers afsluit met tot ziens, flirt die persoon dan ook met jou?

Wat ben ik soms blij dat ik geen man ben hoor. Je moet zo ontzettend opletten. Dat is toch niet normaal meer?

Nu, we missen wel een stukje info natuurlijk - d.w.z de manier waarom deze opmerking is gemaakt. Had hij er nu een dikke vette knipoog bijgegeven snap ik wel dat je het flirtend opneemt. En dan nog. Wat is daar mis mee. Zolang het stopt wanneer de andere persoon duidelijk maakt dat de avances niet gewenst zijn is er toch helemaal geen probleem?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:52

Het is de intentie waar iets mee wordt gezegd die de uitspraak maakt.

Daar kunnen wij niet over oordelen. Maar als iemand de uitspraak als intimiderend opvat, dan is dat erg vervelend voor diegene.

Toen mijn collega mij na een gemiste oproep (nadat ik hem terugbelde vanwege een gemiste oproep) niet meer wist wat de boodschap was, zei hij: dan wilde ik gewoon je stem even horen.
Aangezien wij wel vaker dollen is dat geen rare opmerking.
Maar dit zijn opmerkingen die je niet bij iedereen kan maken. Een ongepaste opmerking is zo gemaakt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:00

Ik zie het probleem ook niet zo zeer. Gewoon de opmerking negeren. Hem bedanken voor zijn hulp en tot ziens zeggen.

Laatst de DA bij mij gehad voor de jaarlijkse inentingen. Bij het wegrijden zei ik ook tegen hem 'Tot volgend jaar' waarop hij moest lachen en antwoorde 'Fijne Kerst en Gelukkig nieuwjaar'
En om nou te zeggen dat ik hem niet mag, nee kan het heel goed met hem vinden maar als het op de paarden aankomt zie ik hem liever zo min mogelijk.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:06

Het is gewoon een gangbare opmerking als je elkaar ontmoet tijdens een niet zo fijne situatie (bv iets medisch, iets dat kapot is)... Het is een verdekte "het beste" zeg maar... Je hoopt als het ware dat het die persoon niet meer overkomt...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:07

Ik werk op een kortdurende herstelzorg afdeling in een verpleeghuis en een deel van onze cliënten gaat daarna weer terug naar huis. Dan zeg ik vaak iets soort gelijks als afscheid, waar ik mee bedoel dat als we elkaar nog eens tegenkomen, dat het niet bij mij op de afdeling is met een gebroken heup, maar dat we naar elkaar zwaaien wanneer mijn oud cliënt over de boulevard fietst, dus in betere omstandigheden. Ik denk dat je er veel te veel achter zoekt en dat hij wellicht alleen bedoelt dat je geen pech meer hebt (gezien het om een reparatie ging)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:14

Zelf zie ik dit ook als een standaard grap opmerking.Net als tot ziens maar hopelijk niet te snel tegen de dierenarts.
Of ik kocht laatst een regenjas en de winkel juf zegt veel plezier er mee,dus antwoorde ik liever niet :-).

Laatst vroeg een pakjesbezorger of de mooie blonde dame er niet was,die bedoelde dus niet mij maar mijn dochter :-).Daar lachen we gewoon eens een keer om..

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:15

Ik zeg het ook altijd tegen monteurs, tandartsen, artsen, politie agenten etc. Zowel mannelijk als vrouwelijk. Ik zit nu even te twijfelen of ik blij moet zijn dat niemand het verkeerd opgevat heeft of teleurgesteld omdat ik er nooit wat leuks mee aan de haak heb geslagen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:24

_kajo_ schreef:
Ik zeg het ook altijd tegen monteurs, tandartsen, artsen, politie agenten etc. Zowel mannelijk als vrouwelijk. Ik zit nu even te twijfelen of ik blij moet zijn dat niemand het verkeerd opgevat heeft of teleurgesteld omdat ik er nooit wat leuks mee aan de haak heb geslagen.

:(:)

Mijn gedachte is na alle reacties wel bijgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:29

Ik moet zeggen dat ik wel een verschil vind zitten tussen:"Tot ziens, maar dan hopelijk onder andere omstandigheden" en 2x ''Ik hoop dat we elkaar een keer tegenkomen in een andere situatie''. :o

Waarmee ik niet wil zeggen dat het nodig is om een klacht in te dienen of contact op te nemen met de baas.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor TS even verwarrend was.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-18 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:30

ik ben me nou echt het gehele topic al aan het afvragen, hoe dat dan gaat dat iemand zoiets zegt, en dat je serieus aan het overwegen bent om een klacht in te dienen of info te vragen aan mensen die er niet bijwaren en die er dus geen zinnig woord over kunnen zeggen, omdat alles staat of valt met de context en intonatie.

Wanneer jij er een akelig gevoel aan overhield, dan kan het zijn dat hij er meer mee bedoelde (antennetjes werken meestal wel), of je bent er overgevoelig voor..kan ook…

maar zelfs dan...hij zegt alleen maar wat....hij heeft je niet aangerand, niet gedwongen met hem uit te gaan, hij heeft zelfs geen opmerking gemaakt over hoe je eruit ziet…..dus waar hebben we het over???

Ik heb overigens wel vaak zulke dingen...kozijnmonteur waar ik de auto van sloop, dat netjes regel met de verzekering en hij vervolgens zegt: kunnen we mooi van uit eten samen.
een automonteur die me sexy vond (die had een bril nodig, maar dat terzijde) en graag met me wilde afspreken….voor maar 1 ding trouwens, want hij was getrouwd en had een baby..(die heb ik overigens wel heel duidelijk te verstaan gegeven dat hij moest kappen, want dat ik er niet van gediend was...heeft ie ook netjes gedaan toen).

En de schoorsteenbouwers die vonden dat ik die zware kachel toch echt niet alleen op de glasplaat kon tillen….ze hadden nog wel een collega die wel langskwam….die was single want zijn vrouw was bij hem weggelopen etc. En ik moest echt ff bellen en het niet alleen gaan doen….

overigens vertelde een vriendin van me dat ze jaren geleden eens een politieauto moesten volgen....na weet ik hoelang die politieauto gevolgd te hebben, parkeerden ze eindelijk ergens....of ze haar rijbewijs wilde laten zien...nou, die had ze niet...ze was bijrijder...nou, dan had ze een probleem, kreeg vervolgens een "bon"....agenten wensten haar en bestuurder een fijne dag en vertrokken weer....ze maakt het open: bel me met telefoonnummer van die ene agent...ze zouden er nu voor aangeklaagd worden en ergens is het toch jammer....ik zou me kapot lachen om zoiets, beetje humor moet kunnen.

En wat dat andere aangaat....waarom mag je niet laten merken wanneer je iemand leuk vind? Dan kun je zeggen: niet iedereen is zo weerbaar....nou, als je al van slag bent van een suggestieve opmerking (want in deze setting kan het ook gewoon vriendelijk bedoeld zijn en zo is het vaker), of een opmerking waarin een man aangeeft wat ie wil, is het mss handig om daar wat aan te gaan doen....jeetje zeg....we willen zonodig allemaal dezelfde rechten, maar o wee als een man ook maar iets verkeerd doet.....serieus, ik ben heel erg blij dat ik een vrouw ben....mannen kunnen namelijk wel lachen om dubieuze opmerkingen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:32

Anoniem schreef:
Ik moet zeggen dat ik wel een verschil vind zitten tussen:"Tot ziens, maar dan hopelijk onder andere omstandigheden" en 2x ''Ik hoop dat we elkaar een keer tegenkomen in een andere situatie''. :o

:roll: Ja, want het tweede zinnetje, maar liefst twee maal gezegd door die bruteling, is inderdaad een oneerbaar voorstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:32

Ja, vreselijk, aangifte doen. :roll:

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:34

_kajo_ schreef:

Dan ben jij vriendelijker dan ik :+

Mijn reactie is doorgaans: "het is niks persoonlijks, maar hoop je voorlopig toch even niet meer te zien". Meestal lachen beide partijen erom.

Fijn ts, dat je er nu anders over denkt. Je opgelaten voelen omdat je je geïntimideerd voelt is vreselijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:38

Anoniem schreef:
Ja, vreselijk, aangifte doen. :roll:

En helaas zijn er dus mensen die, mede dankzij dat volledig krankzinnige metoo gebeuren, al aangifte doen omdat iemand twee keer iets zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:40

Er zijn ook genoeg mensen die nooit iets zeggen en zich daardoor jaren vol ellende op de hals halen. ;)

TS vraagt om advies, noemt nergens namen of een bedrijf, simpelweg advies in plaats van direct te reageren vanuit haar emotie.
Ik heb daar bewondering voor en begrijp ook prima dat ze van de opmerking zoals hij in de OP staat een beetje in de war raakte. :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:45

Waarschijnlijk zegt hij dat gewoon elke keer en maakt het niet uit of hij je al twee keer gezien heeft. Als je voor je job met veel mensen in contact komt, onthou je geen gezichten meer en worden dergelijke zinnetjes automatismen...