Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Alleen in het natuurgebied. Vreemd? + app gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:51

Glympse werkt ook fijn. :j

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:54

Liesje1611 schreef:
Mijn ouders, broertje en ik hebben de app Life360 :j Dan zie je op de kaart precies waar iedereen is. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig hij precies is in een natuurgebied, dat zou je even moeten proberen!

Ik vind het echt helemaal niet vreemd om als vrouw alleen in een natuurgebied te gaan wandelen, zou ik zelf ook doen. Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j

Deze gebruik ik ook. En is heel nauwkeurig. Soms moet je m wel ff refreshen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:57

Helemaal niet vreemd! Ik ben ook dagelijks in mijn eentje in de bergen te vinden.
Natuurlijk kan er wat gebeuren. Maar je kunt ook door een indringer in je eigen huis verkracht en vermoord worden, nietwaar? ;)

Ik weiger pertinent om mijn lokaties te delen. Ik heb dus geen app tips.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:06

Ik.wandel ook vaak alleen. Ik heb de app Wikiloc. Vele wandelroutes en iemand kan precies volgen waar je bent

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:06

Wij wonen in het buitengebied en op zich doe ik er ook niet moeilijk over om savonds na een feestje naar huis te fietsen maar ik zet in inderdaad wel vaak locatie delen aan op WhatsApp

Verder heb ik deze:
http://s.aliexpress.com/uiMnqumy aan m'n sleutelbos hangen en die heb ik dan in uitgeklapt mn zak :o

Liesje1611 schreef:
Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het :9 nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:16

Runtastic kan het ook volgen

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:20

Liesje1611 schreef:
Mijn ouders, broertje en ik hebben de app Life360 :j Dan zie je op de kaart precies waar iedereen is. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig hij precies is in een natuurgebied, dat zou je even moeten proberen!

Ik vind het echt helemaal niet vreemd om als vrouw alleen in een natuurgebied te gaan wandelen, zou ik zelf ook doen. Wel zou ik iets bij me dragen waarmee ik mezelf zou kunnen beschermend als het nodig is := pepperspray, een zakmes of wat dan ook. Misschien niet legaal, maargoed een vrouw aanranden oid is dat ook niet. Anne Faber werd ook op klaarlichte dag van haar fiets getrokken.. Dus ik zou voorbereid op pad gaan, better safe then sorry, maar verder gewoon lekker genieten. :j

Anti dazenspray wil je niet in je ogen krijgen en is tijdens het wandelen handig om bij je te hebben in een klein spuitflesje ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:31

Ik heb een app, vertel ook niet aan mijn naaste wanneer ik naar het bos ga (wel altijd met honden mee) achteraf vertel ik dat wel als me gevraagd wordt wat ik die dag heb gedaan. Sta er nooit bij stil dat mensen het raar vinden of eng. Ik heb me ook nooit bang gevoeld in het bos.
Kom ook nooit heel veel mensen tegen door de weeks in het bos

App heb ik niet. Denk ik ook niet bij na om dat te doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 13:48

Ik wandel ook altijd alleen in natuurgebieden. Wel met hond dan.

Via whatsapp live locatie kan je ong 8 uur live laten zien waar je bent

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 14:02

Bedankt voor de reacties over de app!
We hebben even naar Whatsapp gekeken en het werkt prima! Fijn om te weten dat het zo makkelijk kan zijn :D

Belle_Boef, ik voel me ook niet onveilig in het bos.
Een paar weken geleden was ik al voor dag en dauw in het bos om 'het gouden uur' te fotograferen.
Ja, dan is het kwart over 5 's ochtends... Behalve een enkele jogger kom je dan verder niemand tegen.
Ik denk dat je in het bos veiliger bent dan in de stad.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:16

OsmAnd heeft ook een deelfunktie.
Ik loop ook wel eens alleen een flink eind in het donker.
Nog nooit nodig geweest om iemand wat duidelijk te maken. Was ook beter dat die persoon mij niet is tegengekomen.
Waarom er standaard vanuitgaan dat je slachtoffer wordt ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:18

Life360 :j

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:19

Cayenne schreef:
Bedankt voor de reacties over de app!
We hebben even naar Whatsapp gekeken en het werkt prima! Fijn om te weten dat het zo makkelijk kan zijn :D

Belle_Boef, ik voel me ook niet onveilig in het bos.
Een paar weken geleden was ik al voor dag en dauw in het bos om 'het gouden uur' te fotograferen.
Ja, dan is het kwart over 5 's ochtends... Behalve een enkele jogger kom je dan verder niemand tegen.
Ik denk dat je in het bos veiliger bent dan in de stad.

Dat denk ik indd ook. Nou weet ik niet hoe dat in het westen van het land is maar hier in Drenthe ernaar ik dat wel zo. Rusti en weinig mensen, verschild wel per bos maar toch. Nog nooit gekkigheid meegemaakt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:31

Cayenne schreef:
Misty12 schreef:
ik zou zeggen, neem (of leen) een hond. Zodra je daar uren loopt met een hond is het niet meer vreemd. Want je bent met de hond aan het wandelen.

Die hadden we -O- en dat was idd wel heel fijn.
Nu is er wegens omstandigheden geen mogelijkheid voor. En om nou steeds de hond van iemand anders op te halen is ook weer zoiets :+

Het eerste wat ik me afvroeg toen ik je OP las was waarom je zonder hond liep, maar lees nu dat je haar niet meer hebt/ze er niet meer is. Maar och, wat is er met je mooie witje gebeurd?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 16:33

Die bleek dusdanig onbetrouwbaar in haar gedrag dat we het na diverse incidenten niet meer houdbaar vonden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:41

Cayenne schreef:
Die bleek dusdanig onbetrouwbaar in haar gedrag dat we het na diverse incidenten niet meer houdbaar vonden.

Ach wat naar en sneu voor alle partijen! Is ze herplaatst of ingeslapen?

Wel bijzonder dat je het wandelen alleen zo heerlijk vindt, ik hoop dat je nog eens op een fijn en stabiel maatje stuit om je te vergezellen (als dat je wens is natuurlijk) +:)+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:50

Ohhh bedankt voor de whatsapp tip +:)+ . Ik ga graag hardlopen in het buitengebied (wel met hond) en mijn vriend vindt dat 's avonds maar niets. Op deze manier is hij er iets geruster op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:53

Messenger heeft hem ook. Heel handig. Alleen deelt die een uur per keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:40

Goed topic.
Ik wandel ook alleen met de hond inde bossen.
Ook met paard was ik vaak alleen ( en in de toekomst ook weer).
Mijn vriend vindt dat soms ook wel spannend..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:17

Anoniem schreef:
Goed topic.

Met een hond of paard erbij vind ik wezenlijk anders, dat is niet echt alleen zoals TS.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:22

Liesje1611 schreef:

Zon compressed deo in je zak werkt prima als pepperspray! Deed ik ook vaak als ik snachts een groot stuk alleen moest terug fietsen :j Is ook gewoon legaal.
Vind het ook echt niet raar om alleen op pad te gaan hoor. In Nederland heb je verder ook geen wilde dieren oid en verdwalen is ook lastig in dit kleine landje.

Ooh en misschien nog een tip, handig voor iedereen met een iPhone: als je 5x op het vergrendelknopje drukt dan belt de iPhone automatisch naar 112 en geeft je locatie door. Probeer het niet uit, dat heb ik al gedaan en het werkt _O- Je hebt er wel iOS11 voor nodig.
Volgens mij heb je voor Samsung ook zo iets, maar hoe je dat precies doet weet ik niet.
Ik zag dat een bokker hier een snelkoppeling had gemaakt maar dat is dan in principe dus niet nodig :D
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 02-07-18 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:24

GDG schreef:
Anoniem schreef:
Goed topic.

Met een hond of paard erbij vind ik wezenlijk anders, dat is niet echt alleen zoals TS.

Want dan kan je niks gebeuren?
Maargoed, sorry dat ik reageerde.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:36

Darkchrystal, niet zo geirriteerd, kan toch dat iemand dat wezenlijk anders vind.
Je kunt ook elkaars mening respecteren.

Ik ben erg makkelijk met dit soort zaken TS, WhattsApp live locatie is het enigste wat wij heel soms gebruiken. En dan nog eerder mijn lief als hij laat in de avond met de MTB het bos in gaat ipv ik met de pony.

Ik roep altijd, de pony komt wel weer thuis lopen, dan weet je dat je moet zoeken. Misschien wel handig om toch zo'n app aan te zetten.
Kan mij voorstellen dat voor de geruststelling van het thuisfront je dit doet.

Maar wil niet permanent mijn locatie delen met mijn partner. Vind dat zo'n onzin.

Net als pepperspray oid meenemen, ga ik niet aan beginnen. Als ik mij zo onveilig voel dat ik maatregelen als een mes of pepperspray meenemen zou treffen, dan zou ik niet meer gaan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:38

Anoniem schreef:
GDG schreef:

Want dan kan je niks gebeuren?

Als je goed leest dan zie je dat ik dat nergens zeg. Ik zeg enkel dat ik het wezenlijk anders vind.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:39

Niet dat er niks kan gebeuren, en het ligt natuurlijk ook aan de soort hond en zijn karakter, maar bijvoorbeeld een mechelaar zal behoorlijk waaks zijn over de baas. Dan ben je toch iets veiliger dan helemaal alleen. Ik hoop ook dat mijn Duitse Staande pup in de toekomst ook beschermend gaat worden. Niet extreem, maar wel dat mocht het mis zijn, Skip wel even flink geluid maakt.