Thuis bij mijn ouders hebben we Ziggo en daar ben ik behalve de prijs best wel tevreden over. Goed en snel internet en het opnemen van TV programma's kan heel handig zijn. Enige puntje is dat Netflix op de TV soms niet lekker loopt maar dat is 9 van de 10 keer op te lossen door even de stroom van de media box te halen. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het internet ook wel zo snel is omdat mijn ouders in het huis toen het gebouwd werd kabels hebben laten doortrekken, PC heeft dus internet via kabel die gelijk weer richting meterkast gaat.. Wifi op zolder is daarbij weer zeer matig.
Bij mijn vriend thuis hebben ze KPN en over het algemeen geen klachten over zolang je maar op de begaande grond blijft. Maar mijn vriend zelf heeft regelmatig op zijn zolder kamer op vrijdag en zaterdag avond geen internet en dat blijkt niet opgelost te kunnen worden.
Kenyada schreef:Ligt niet aan de oudheid van je huis hoor of er glasvezel ligt. Dit kun je zo opzoeken op postcode.
Wij hadden hier de keus uit Ziggo en Telfort. Al eerder Telfort gehad en tevreden mee. Nu dus weer daarvoor gekozen.
Heb ik gecontroleerd, er is geen glasvezel in de straat en gezien de gemiddelde buurtbewoner denk ik ook niet dat het erg snel gaat komen.
Via providerkiezen.com kom ik voor alles in 1 bij de volgende uit:
NLE (100 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis: 16 Mb/s)
online.nl (30 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis: 16 Mb/s)
T mobiel (20 Mb/S ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)
Tele 2 (20 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)
Telfort (50 Mb/s ADSL verwachte internet snelheid in huis 16 Mb/s)
Ziggo (25 Mb/S kabel verwachte internet snelheid in huis 25 Mb/s)
Oftewel, alles kan zo beetje geleverd worden gevoelsmatig. Maar kabel kan alleen Ziggo.
Wat is het werkelijke verschil tussen kabel en ADSL? Wat ervaren jullie als prettiger?
Hoe zit het eigenlijk met het feit dat ik bij de meeste ADSL aansluitingen ik maar maximaal 16 Mb/s snelheid heb maar bijv. 100 Mb/s kan krijgen via NLE?
Ziggo heeft op zich bij mij een streepje voor puur voor Game of Thrones, maar in gedachte houdend dat je alleen bij het duurste abonnement dat ontvangt, de serie nog maar 1 seizoen duurt en ik bij mijn ouders thuis kan kijken zou ik wel eerder de basis daarvan nemen ondanks dat ik dingen opnemen wel als prettig ervaar (stomme reclames doorspoelen
)Ik denk dat ik TV ook minder belangrijk ga vinden dan gewoon goed en snel functionerend internet.
deze is hun monteur echter netjes komen maken, kosteloos.