Laptop (MacBook?) kopen voor oa foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Re: Laptop (MacBook?) kopen voor oa foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 23:01

Jullie maken me wel weer aan het twijfelen _O-
Gelukkig heeft het geen haast dus ik kan rustig nog even rondkijken.

Met refurbished heb ik echt totaal geen ervaring, ook niet met mensen in mijn omgeving. Zijn er winkels (of online shops) die dat doen? Of zoek je dat via tweedehands sites bij particulieren?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:20

Als je enkel geld hebt voor een air zou ik gewoon een degelijke Windowslaptop kopen voor datzelfde bedrag. Ik heb nooit met Apple gewerkt maar ik heb voor basis fotobewerking (photoshop en lightroom, en dan wel shootfoto's dus geen miniprentjes) nooit het gevoel gehad dat ik nood had aan eentje. En voor 1000 euro heb je wel al een mooie Windowslaptop waar je met Apple dan nog maar min of meer aan de bodem van het gamma begint. Koop alleen geen Acer. Ik heb echt zelden goeds over dat merk gehoord. Betere merken zijn inderdaad Lenovo, Asus, Dell, eventueel MSI al zijn dat eerder gaminglaptops maar die kunnen fotobewerkingstaken ook aan.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:40

Als je voor een MacBook kiest zou ik voor de Pro gaan ipv de Air.
Ik heb zelf 6 jaar ontzettend veel plezier gehad van mijn Mac Book Pro totdat een ongelukkige val een vroegtijdig afscheid betekende. Tot dat moment nooit ergens echte problemen mee gehad.

Nu sinds 2 jaar een Air en hier hebben ze laatst voor 400 euro aan mijn moederboard moeten sleutelen wegens een probleempje dat bekend is onder de Airs.
Het schijnt dat reparaties aan een Air eerder duurder uitkomen en dat ze vaker problemen hebben hoorde ik nu.