Container vs kringloop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:28

AbbyBlues schreef:
karuna schreef:
In welke regio woon je ergens?

Het momenteel niet zo zonnige zuiden :brr:
Regio Roermond

heb je nog een hoekbank :D en die leuke tuinset? s kom het graag ophalen!

luuntje

Re: Container vs kringloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:36

Komt vast doordat de kringloop zelf alles moet leeghalen.
Dat kost tijd en mankracht en dus geld.

Wij hebben jaren geleden de babykamer waar zoon was uitgegroeid naar de kringloop gedaan.
Kamertje stond beneden aan de weg en de kringloop kwam het gratis ophalen.

Staat er op Mp geen advertentie van gratis huisraad ophalen?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:37

AbbyBlues schreef:
karuna schreef:
Wat je kan doen wat een andere bokker heeft gedaan. Advertentie op bokt markt zetten en paar dagen doen waarin mensen kunnen kijken en meenemen wat ze willen hebben.

Als je toevallig paar bistro stoeltjes hebt oid. :D :P

Hahaha, nee die heb ik helaas niet. Wel een hele leuke grote tuinset!
Ik denk dat het zoiets wordt. Yardsale op Facebook en bokt markt plaatsen. Zaterdag en zondag tussen 12 en 4 open huis. En daarna container.

Dit weekend? Dan komen Peggy en ik ook wel even langswaaien :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 17:40

Even zoeken op opkoper interieur op mp oid, vast wel eentje in de buurt. Toen het appartement van mijn moeder leeg moest en ik er alleen voor stond heb ik ook zo iemand laten komen. Kwam eerst kijken en hij wilde het wel.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 17:49

mirriejj schreef:
Dit weekend? Dan komen Peggy en ik ook wel even langswaaien :D

Hahahaha. Nee sowieso volgend weekend pas. Maar moet ff kijken hoe en wat. Ik hou jullie op de hoogte ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 17:50

luuntje schreef:
Staat er op Mp geen advertentie van gratis huisraad ophalen?

bigone schreef:
Even zoeken op opkoper interieur op mp oid, vast wel eentje in de buurt. Toen het appartement van mijn moeder leeg moest en ik er alleen voor stond heb ik ook zo iemand laten komen. Kwam eerst kijken en hij wilde het wel.

Da's n goeie. Thanks!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 17:52

Indi_Vito schreef:
heb je nog een hoekbank :D en die leuke tuinset? s kom het graag ophalen!

Ja maar die hoekbank is inmiddels wel echt 5dehands of zo :+ Die is wel echt afgeschreven

Ik zet wel een advertentie neer als ik een datum en tijd weet. Lekker handig dit! Ben nu al de helft kwijt :') +:)+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:00

Ik ben ook wel eens met een paardentrailer vol goed spul naar de kringloop gereden. Ik kon het echt zelf niet kwijt in mijn nieuwe appartement. Ze wilde er niks van hebben. Allemaal naar de stort gegaan helaas. Het moest weg die dag. Ik heb wel goede ervaringen met gratis ophalen op Marktplaats. Het wordt meestal dezelfde dag nog opgehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:08

Mijn vriend had zijn vorig huis gekocht met inboedel. Kringloop gebeld dat hun alles mochten komen halen. Geen probleem en ze verzekerde dat ze echt alles gingen mee nemen. Enigste voorwaarde was dat alles klaar stond zodat het direct geladen kon worden. Vriend dus alles uit elkaar gehaald en in elkaar gezeg. Komen ze aan, gaan ze alles bekijken en namen ze enkel de dure spullen eruit. Toen ze wouden wegrijden hield mijn vriend ze tegen en vroeg wat ze met de rest gingen doen. Ze hadden gezegd alles mee te nemen en hij had ook alles netjes klaar gezet. Kreeg hij als antwoord dat niet alles even populair is en ze het dan niet zo snel kwijt geraakten. Mijn vriend heeft toen gezegd dat ze of alles mee namen zoals afgesproken, of het mooie en dure spul dat ze al hadden geladen er terug uit mochten halen. Hebben ze met veel tegenzin toch alles mee genomen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:10

Hier was de kringloop ook aan de prijs, en ze wilde veel spul niet hebben.

Ken je niet iemand in de buurt/een organisatie in de buurt die spullen verzameld voor status houders?
Mijn oom had bij mij in de buurt zulke contacten en heeft alles meegenomen wat wij niet meer nodig hadden/konden gebruiken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:18

Ik heb dit echt nog nooit gehoord :oo

Met het leeghalen van het huis van mijn opa en oma namen ze alles mee. No problemo.
Toen later het appartement van mijn oma leeggehaald moest worden hebben we alles wat over was ook naar de kringloop gebracht: meer dan welkom
En laatst mijn eigen zolder & keuken opgeruimd: alles werd probleemloos aangenomen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:22

Op fb heb je weggeefhoeken.
Kost even tijd alles er gewoon op zetten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 18:28

Mri schreef:
Hier was de kringloop ook aan de prijs, en ze wilde veel spul niet hebben.

Ken je niet iemand in de buurt/een organisatie in de buurt die spullen verzameld voor status houders?
Mijn oom had bij mij in de buurt zulke contacten en heeft alles meegenomen wat wij niet meer nodig hadden/konden gebruiken

Deze organisatie doet dus ook die dingen voor statushouders :+

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:03

What? bijna 1.200! Belachelijk zeg. Met het leeghalen van het huis van mijn opa hebben ze zelf uitgezocht wat ze wilde hebben en ingeladen. Voor nope! Ik zou persoonlijk opzoek gaan naar een ander. Er zijn er altijd meer dan 1 per gebied. Geheid.

En de rest hebben we foto's van gemaakt een fb topic geopend met van 10.00 tot 17.00 gratis ophalen adres; vanhutnaarher 5. Koffie en een koekje staan klaar.

We waren er met 5 man, ook om te helpen met inladen en daarna was het huis leeg.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:25

Zo dacht ik ook met de kringloop te verhuizen, klonk mooi goedkoop maar was achteraf duurkoop. Veels te kleine vrachtwagen en een werktempo waarbij een schildpad nog sneller was. Ik was uiteindelijk nog 500 euro kwijt dus ik verbaas me hier niet meer over.

Wel fijn dat je al veel spullen kwijt bent ts!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:07

Een kringloopwinkel is tegenwoordig toch echt iets waar winst op gemaakt wordt. Als je alleen al kijkt naar de prijzen van boeken. Ooit was het standaard 1 gulden per boek, ongeacht welke. Toen begonnen ze met 1 en 2 guldens. Nu is elk boek in elke kringloop die ik ken gewoon geprijsd, staat bekeken, enz. Het leuke struinen is helaas verdwenen. Soms vragen ze meer dan wat een boek kost op bol.com of bookdepository.com

Als ik spullen over heb gaan die naar de weggeefwinkel. Ik heb wel eens nieuwe schoenen er naartoe gebracht omdat ik ze toch niet lekker vond zitten, of paardrijlaarzen. Zelf heb ik er eigenlijk nooit iets weggehaald, maar ook daar kijk ik dan even naar boeken. Het mooie is dat iedereen daar wat weg kan halen zonder te betalen. Ik maak zo mensen blij en ben er zelf ook blij mee dat het weg is zonder dat het de container in moet. Ook is het dus niet inkomensafhankelijk. Iedereen mag er komen halen en brengen.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-06-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:12

Ik heb misschien een vriendin die wel interesse heeft, mocht je je huis open stellen. Ze vertelde me van het weekend nog dat ze graag wat andere meubeltjes wilde hebben. Zij woont in Roermond :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:13

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 09:39

A.s. vrijdagmiddag tussen 12:00 en 16:00 houd ik een yardsale op de Paarloweg 15 Sint Odilienberg, NL Limburg

Items lopen uiteen van boeken, droger, wasmachine, kerstspul, mokken, bestek, knutselspulletjes, kasten, tafels, tuinset, koelkast, diepvrieskist ect.
Diverse spullen zijn echt rijp voor de stort maar er zitten ook hele leuke dingen bij.

Koffie, thee en koekjes staan klaar (mok mag je daarna meenemen :+ )

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:47

Ik stond ook te kijken toen de plaatselijke kringloop de inboedel van opa en oma niet wilde hebben; we kwamen het nog brengen ook. Wist niet dat ook kringloopwinkels kieskeurig waren :')

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:57

Kringloopwinkels worden kritischer, omdat de klanten ook kritischer worden. Ze willen geen oude meuk met krassen of deuken. Als het te lang in de winkel blijft staan en het moet (alsnog) naar de stort, hebben zij best veel afvoerkosten. Bij ons in de gemeente mag je gratis naar de stort als particulier (alhoewel gratis, betaal je wel weer via de gemeentelijke heffingen maar oke) , maar als bedrijf betaal je wel flink veel. Als de kringloop van elke inboedel die ze halen 75% naar de stort moeten brengen omdat geen hond het meer kopen wil, lopen de kosten voor hun aardig op. Dus ik snap wel dat ze kieskeurig worden of een bedrag vragen. Nou is 1100 euro wel weer erg enthousiast, maar er zit dus wel wat achter dat ze niet alles meer zomaar aannemen

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:02

Oeehh heb je toevallig nog een goedwerkende droger, kom m graag ophalen noem maar een leuk bedrag :)
Mijn droger is gisteren overleden ;(

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:09

Oh een yardsale is echt een super idee :D en anders inderdaad een opkoper bellen, dat hebben vriednen van mij ook gedaan, enige nadeel is dat ze niet alles meenemen, maar je krijgt er wel voor betaald (niet veel, maar toch).

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 10:15

CharmingS schreef:
Oeehh heb je toevallig nog een goedwerkende droger, kom m graag ophalen noem maar een leuk bedrag :)
Mijn droger is gisteren overleden ;(

Yup heb ik! En bij deze gereserveerd. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:21

He dat is nou jammer. Kan uitgerekend aanstaande vrijdag niet, bus moet naar garage om oprijplaat te verwijderen. -O-

Heb je wel fotos en maten van oa tuinset lounche stoel en eventueel kasten/kerstspul/tafels. :j

Ben op zoek naar een kast voor badkamer/gang en eventueel een iets kleinere tafel dan ik nu heb. En kerstspullen kunnen altijd van pas komen mits mijn smaak :+