Meest bizarre wat je hebt meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:09

GamblersCup schreef:
Een paar jaar geleden reed ik op de snelweg op weg om mijn broer en ouders te bezoeken. Op het 4 baans-gedeelte was het best druk, maar goed te doen, iedereen reed rond de 130 en geen gekke dingen. Tot ik opeens in mijn achteruitrijspiegel keek en een groene 4x4 op een meter of 100 achter me zie hobbelen, slingeren en toen begon ie te stuiteren, steeds harder en hoger tot de auto over de kop vloog en ook toen nog verder stuiterde. Er vloog van alles uit de ramen over de weg. Alsof ik naar een actiefilm zat te kijken, zo zag het er uit. Ik zag al heel wat auto's stoppen dus ik ben doorgereden. Maar een paar kilometer verder zat ik toch met knikkende knietjes en moest ik even stoppen. Zo bizar, zoiets ken ik alleen van tv en dat gebeurt dan vlak achter je.

Een paar dagen later hoorde ik van mijn schoonzusje dat een kind uit de auto geslingerd is, en die en zijn/haar moeder hebben het niet overleefd. De vader lag zwaargewond in het ziekenhuis.

Hè wat naar. Kan me voorstellen dat je daar best even van slag van bent..

khirshanta

Re: Meest bizarre wat je hebt meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:17

Ik heb een keer mijn opa gezien toen hij nog leefde. Ja- klinkt heel stom.

Het was geen plezierige man, die familiegeschiedenis is tot jaren later een zeer dicht boek geweest. De foto's van hem hadden we dan ook niet, en die heb ik nooit gezien.

Ook de man zelf nooit gezien.

Ik liep als uk naar onder, naar de wc. Toen ik weer terug naar boven ging, zag ik een man staan op de deurmat- een geest dacht ik, maar ik raakte er niet van in paniek.

Toen ik 's ochtends vroeg wie hij was, uitlegde wat ik had gezien, trokken mijn ouders wit weg. Desondanks een kleine test gedaan en bij mijn oma een foto album gehaald. Daar stond een foto in van hem, waar hij precies dezelfde jas droeg (en zijn haar precies zo had etc.)

Die foto dateerde van zo'n 20 jaar eerder, dus het kon niet zo zijn dat ik hem ergens op de stoep had zien staan. Die jas (en de man) waren weg voordat ik geboren was

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:24

Ik heb hele aparte dingen meegemaakt.

Van een fles wasmiddel die onmogelijk op de grond kon vallen, tot verschoven meubelen.

Ik heb op ten duur een gouden driehoek aangeschaft omdat ik mezelf iedere keer kapot schrok, toen is het opgehouden.

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:29

Gouden driehoek?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:37

Dat zijn een Amethyst, rozenkwarts en bergkristal.

Witte salie branden helpt ook, als je het raam maar open zet zodat de entiteit eruit kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:39

Ik heb trouwens ook vaak de laatste tijd, dat ik uit allerlei dingen gezichten kan halen. Dan kijk ik ergens naar en is het net of een gezicht mij zit aan te staren. Bijvoorbeeld als ik aan het douchen ben en naar de waterdruppels en de damp kijk die op de cabine deuren staan. Of de badkamertegels. Als ik later nog eens kijk, is het weg. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:40

Blaze08 schreef:
Ik heb trouwens ook vaak de laatste tijd, dat ik uit allerlei dingen gezichten kan halen. Dan kijk ik ergens naar en is het net of een gezicht mij zit aan te staren. Bijvoorbeeld als ik aan het douchen ben en naar de waterdruppels en de damp kijk die op de cabine deuren staan. Of de badkamertegels. Als ik later nog eens kijk, is het weg. :=

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:43

Vjestagirl schreef:
Blaze08 schreef:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

:=

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:05

Ik heb soms voorspellende dromen, maar vooral voorspellende gedachtes.

Laatst liep ik naar school en ik dacht aan een bepaalde persoon van de middelbare die ik al zo'n 2 jaar niet meer heb gezien / gesproken. Nog geen minuut later en deze persoon komt om de hoek fietsen, een hoek waar een huis staat dus ik had deze persoon nooit van veraf kunnen zien aankomen.

Ook een tijdje terug dacht ik "ik moet dat meisje wat mijn pony soms poetst weer eens een berichtje sturen, die is al maanden niet meer meegeweest". En dan voordat ik iets heb gestuurd binnen 5 minuten een berichtje van haar krijgen wanneer ze weer mee kan. Terwijl zij mij dus al maanden niet heeft gesproken / gewhatsappt.

Zo kan ik nog wel even verder met andere situaties. Soms zit er wel meer tijd tussen dan een paar minuten, maar dan zijn het vaak wat grotere gebeurtenissen.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:20

Ik heb ook wat bizars meegemaakt. Wij hebben voor de badkamer ooit eens een kastje gratis opgehaald bij mensen.

Snachts hoorde we een hele harde klap, ben ik gaan kijken lag de glazen deur van dat kastje eraf, en ook nog eens zo ver weg en omgedraaid dat het eigenlijk niet zou kunnen.. kastje weer in elkaar gezet en niks meer aan de hand.

Ruim een jaar later zijn we verhuisd, dat kastje mee en stond weer in de badkamer.
Een paar maanden later wilde ik de badkamer weer eens gaan poetsen en stond daar klaar met emmertje en sopje.

Toen ik de raam ij de badkamer open zette en mij omdraaide naar dat kastje, klapte de hele glasdeur uit elkaar.
Gelukkig veiligheidsglas, maar ik weet zeker dat er niks tegen aan kwam waardoor dit kon

Vind het nog steeds vreemd dat het deurtje die harde klap overleefde en nu ineens sprong

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:29

Ik kan hier wel een waslijst schrijven..

Ik voorspel bij bekenden standaard wat voor geslacht baby ze krijgen. Ook bij mezelf wist ik het beide keren zeker.

Mijn dochter is geboren op de geboortedatum van mijn paard (echt door en door mijn maatje) die een jaar ervoor overleden is.

Wij reden toen ik een jaar of 11 was terug van vakantie in Frankrijk over een landweggetje. Werden ingehaald door een zwarte auto die recht voor onze ogen in het niets verdween..

De maand voordat ik zwanger was van onze zoon heb ik een kindje verloren. Hoewel het nog te klein was om überhaupt het geslacht te bepalen wist ik 100% zeker dat het een meisje was. Ze zou Emma geheten hebben. Onze zoon heeft sinds een maand een onzichtbaar vriendinnetje dat Emma heet. Ze is kleiner maar ouder dan hij en heeft dezelfde opa en oma als hij vertelde hij.. ze woont niet hier maar slaapt in de hemel. Hij is overigens 2.5 jaar dus weet uiteraard niets van miskramen oid. Ik heb in de omgeving geïnformeerd of hij een Emma kent of die naam in een boek voorkomt ofzo maar niets kunnen vinden..

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:31

op de terugweg van een bezoek aan mijn vriend's oma, zag ik een verschijning, een schaduwschim met hoed; ik zeg nog tegen mijn vriend onthoud dit tijdstip, ik denk dat het met oma te maken heeft..exact op dat moment is zij overleden. klein detail..ik zat in Bonaire, zij in Nederland.

Ben verder zo nuchter als een glas cola, heb nooit meer zoiets of ooit daarvoor meegemaakt.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:52

ElizeVdS schreef:
..
De maand voordat ik zwanger was van onze zoon heb ik een kindje verloren. Hoewel het nog te klein was om überhaupt het geslacht te bepalen wist ik 100% zeker dat het een meisje was. Ze zou Emma geheten hebben. Onze zoon heeft sinds een maand een onzichtbaar vriendinnetje dat Emma heet. Ze is kleiner maar ouder dan hij en heeft dezelfde opa en oma als hij vertelde hij.. ze woont niet hier maar slaapt in de hemel. Hij is overigens 2.5 jaar dus weet uiteraard niets van miskramen oid. Ik heb in de omgeving geïnformeerd of hij een Emma kent of die naam in een boek voorkomt ofzo maar niets kunnen vinden..

Dit hoor ik heel vaak! Bij mijn broer iets soortgelijks. In de buik was te zien dat er twee kindjes zaten, maar uiteindelijk was het alleen mijn broer. Hij heeft als peuter eens tegen mijn moeder gezegd dat zijn broer ook mee wil spelen. Ik was toen nog niet geboren en verder hebben we geen broers/zussen.
Ik was ook zo'n tweeling waarvan ik als enige overbleef, maar ik heb geen missende-tweeling ervaringen gehad voor zo ver ik weet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:25

Seventeen schreef:
In het bos hier 2 minuten van af is eind 2e wereldoorlog een vliegtuigcrash geweest na het opstijgen, alle inzittenden overleden. Hun graven liggen ook nog serieus in het bos en er gebeuren soms een beetje rare dingen. Het is geen groot bos maar een stalgenoot ging daar hardlopen en kon er echt niet meer uitkomen. Sommige paarden willen er 'echt niet in. Maargoed; paar weken terug reed ik daar rond met een van de paarden en ik zweer je dat er iemand op het pad voor me liep! Dus ik ging stappen, en net als ik duidelijk wil maken dat ik er ben gaat 'ie naar links.
Technisch gezien zou dat kunnen want er lopen wel paadjes naar links. Kom ik daar dus, is er geen paadje naar links te bekennen en die knakker ook niet! Ik heb ook helemaal geen geluid gehoord dat 'ie de bosjes in gegaan zou zijn en er lag veel dood hout dus ik had sowieso wat gehoord als 'ie de bosjes in was gegaan. Ik heb echt rondgekeken of ik hem nog zag maar echt nergens ook maar iemand te bekennen! Echt zo creepy.

Is dit toevallig bij Reezherveen / Hardenberg?

Daar ligt namelijk ook een graf is het bos van mensen die zijn neergestort tijdens de oorlog en ook hier al wat vage dingen gebeurt!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:29

Help, ik woon daar vlakbij. Nu durf ik dat bos niet meer in :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:35

Melisssx schreef:
Help, ik woon daar vlakbij. Nu durf ik dat bos niet meer in :')

Hahaha sorry :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:40

Het meest bizarre wat ik wel eens meemaak is dat ik ergens ben en dan opeens denk huh dit heb ik al eens mee gemaakt, dit ken ik al.

Bijvoorbeeld: ik zat bij mijn vriend in de auto, er draaide een liedje, ik kreeg een bepaalde geur onder mijn neus, ik zag die ene boom en die man met een rode jas fietsen. Er gebeurd verder niks, maar ik ben er zo zeker van dat ik dat moment al eens vaker heb mee gemaakt.

Dit soort dingen heb ik heel regelmatig.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 00:48

Petrichor schreef:
Het meest bizarre wat ik wel eens meemaak is dat ik ergens ben en dan opeens denk huh dit heb ik al eens mee gemaakt, dit ken ik al.

Bijvoorbeeld: ik zat bij mijn vriend in de auto, er draaide een liedje, ik kreeg een bepaalde geur onder mijn neus, ik zag die ene boom en die man met een rode jas fietsen. Er gebeurd verder niks, maar ik ben er zo zeker van dat ik dat moment al eens vaker heb mee gemaakt.

Dit soort dingen heb ik heel regelmatig.

Dat heet een Deja Vu :j

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:13

Niet heel bizar, maar ik heb een paar weken terug voor het eerst in mijn leven een vliegreis geboekt.
Na veel zoeken is het Tenerife geworden.
De volgende dag vertel ik dat op mijn werk en blijkt mijn collega op precies dezelfde datum ook op Tenerife te zijn.
En dan ook nog haar hotel op maar 3,5 km afstand.
En ik wist echt niet meer dat ze daar naar toe ging, puur toeval.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:36

Dit was ongeveer een maand geleden.

Via familie die toevallig werkt met een buurvrouw die ik niet kende hoorde ik dat ze ook iets aan haar tuin wou laten doen. Met meer huizen tegelijk zouden wij korting krijgen namelijk. Die avond stond er tijdens avond eten en vrouw door het raam te kijken. We hebben een raam wat deels afgeplakt is waar je met overheen kunt kijken en dan moet je ook nog echt door de voortuin. Ik dacht dus dat zal die buurvrouw wel zijn dus ik zeg het tegen mijn man, die doet de deur open en er is niemand, hij zag ook niemand meer in de straat. Een andere zelf bij die buurvrouwen aangebeld en het bleek haar ook niet te zijn >;) nog steeds eng dus

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:01

Eén van de meest bizarre dingen blijft toch wel die keer dat ik een foto van mezelf tegenkwam op een advertentie van Nederlands grootste datingsite (overigens was het een bokker die de advertentie zag, me herkende en het doorstuurde). Ik was toen nog minderjarig en had die site nog nooit bezocht. Vooral het verhaal erachter was heel bizar en de reactie van de betreffende site zelf was ook nogal eh, bijzonder te noemen :7
Het is al jaren geleden maar ik zal het nooit vergeten :')

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:10

Fenrir schreef:
Eén van de meest bizarre dingen blijft toch wel die keer dat ik een foto van mezelf tegenkwam op een advertentie van Nederlands grootste datingsite (overigens was het een bokker die de advertentie zag, me herkende en het doorstuurde). Ik was toen nog minderjarig en had die site nog nooit bezocht. Vooral het verhaal erachter was heel bizar en de reactie van de betreffende site zelf was ook nogal eh, bijzonder te noemen :7
Het is al jaren geleden maar ik zal het nooit vergeten :')

Wij zijn natuurlijk wel benieuwd naar de reactie van de site ....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:18

Is dat ook niet in het nieuws geweest?
Ik heb een keer een item gezien op tv over een datingsite die ongevraagd een foto hadden gebruikt van een minderjarige vrouw.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:40

het raarste dat ik heb meegemaakt...

laat ons zeggen, ik zit er elke nacht mee.
ik weet het als ik droom, en ik kan ook zelf kiezen wanneer ik wakker word enz... ik heb mezelf dan heel goed onder controle :')
voor mij is het heel normaal, van mijn ouders weet ik dat niet iedereen dat kan, oops... :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:48

jumpyhorse schreef:
het raarste dat ik heb meegemaakt...

laat ons zeggen, ik zit er elke nacht mee.
ik weet het als ik droom, en ik kan ook zelf kiezen wanneer ik wakker word enz... ik heb mezelf dan heel goed onder controle :')
voor mij is het heel normaal, van mijn ouders weet ik dat niet iedereen dat kan, oops... :o

Dit heb ik ook. Ik kan ook mijn droom sturen.
Lucide dromen heet dit.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom