Help!! Welke laptop??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Help!! Welke laptop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:34

Voordeel van de 2015 modellen vind ik persoonlijk dat ze nog wat meer poorten hebben. Ik vind de usb en vooral de SD poorten toch wel erg fijn. Natuurlijk kun je gewoon een adapter meenemen, maar is toch weer elke keer een extra handeling.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 21:36

8nnemiek schreef:
Voordeel van de 2015 modellen vind ik persoonlijk dat ze nog wat meer poorten hebben. Ik vind de usb en vooral de SD poorten toch wel erg fijn. Natuurlijk kun je gewoon een adapter meenemen, maar is toch weer elke keer een extra handeling.

Dat vind ik dus ook, maar in deze :
https://www.coolblue.nl/product/791460/ ... -8ghz.html
zitten toch geen sd poorten?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:41

Ik vind de mac gewoon echt niet fijn werken, windows is voor mij veel overzichtelijker en makkelijker. Qua telefoon heb ik wel een iPhone, dat vind ik dan wel weer fijn. Maar mijn laptop wil ik gewoon met windows hebben. Daarbij ga ik niet zoveel geld betalen, voor een laptop die misschien mooier is en van een populairder merk is, als ik een soortgelijke, of zelfs betere laptop voor een stuk lagere prijs kan krijgen. Maar dat is echt mijn mening :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:43

Zo te zien zit er wel een sd poort in, aan de andere kant :j
Ik vind em wel vrij duur voor een 2015 model. Ik heb zelf de bovenste (2,2ghz 256gb ssd) en daar heb ik 1399 voor betaald een jaar geleden, en hier vragen ze er nu nog 2085 voor :=
Ik weet dat macbooks populair zijn, maar ze maken er wel een beetje misbruik van!
Maar moet ik er wel bij zeggen dat ik de mijne via marktplaats heb gekocht, en daar zit dan weer een risico aan, en geen garantie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:17

Ik verplaats je topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar past deze vraag beter.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 16:42

SGorter schreef:
Ik vind de mac gewoon echt niet fijn werken, windows is voor mij veel overzichtelijker en makkelijker. Qua telefoon heb ik wel een iPhone, dat vind ik dan wel weer fijn. Maar mijn laptop wil ik gewoon met windows hebben. Daarbij ga ik niet zoveel geld betalen, voor een laptop die misschien mooier is en van een populairder merk is, als ik een soortgelijke, of zelfs betere laptop voor een stuk lagere prijs kan krijgen. Maar dat is echt mijn mening :o

De laptop die je doorstuurt is de helft so traag als een MacBook :) die gaat de zware programma’s niet leuk vinden.

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:30

Stephanie_M schreef:
SGorter schreef:

De laptop die je doorstuurt is de helft so traag als een MacBook :) die gaat de zware programma’s niet leuk vinden.

Ik heb de asus (https://www.asus.com/my/Laptops/ASUS-Vi ... 15-S510UQ/ ) en ik ben er echt super tevreden mee. Gewoon even snel als de macbook. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt? En ja, ik heb ook zwaardere progamma's.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:03

Stephanie heeft wel gelijk, al is ze wat kort door de bocht. De genoemde asus is een mooie computer, maar niet geschikt voor groot fotoeditwerk. Qua processor komen ze overeen, maar de problemen ontstaan bij de GPU, die is de helft kleiner bij de Asus. En dat geeft problemen met photoshop want die slaat op en buffert op de GPU. Dus bij grote bestanden zul je steeds langer moeten wachten (hint, hang geen 5k scherm aan een 13 inch pro). Daarnaast is het werkgeheugen 8gb (de helft wat Stephanie probeert te zeggen) en dat is veel te laag. Je werkgeheugen loopt vol en je GPU trekt het ook niet.

De schermresutie van de genoemde asus is veel lager en het is geen IPS scherm voor zover ik kan beoordelen. Wederom presteert de MacBook voor het genoemde doel veel beter.

Neemt niet weg dat er ook prima Windows laptops te vinden zijn die heel goed aan de eisen van TS voldoen. Maar deze asus is er geen van.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:56

Klopt helemaal wat maaikemuis zegt :j
Maar daarnaast is het ook nog zo dat MacOS lichter draait en slimmer met het geheugen om gaat dan windows, waardoor een Mac sneller en soepeler zal draaien dan een Windows computer met dezelfde hardware.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:04

Bedankt voor jullie aanvulling haha!

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:19

Ik zag je vraag over een refurbished MacBook uit 2015. Ik werk in professionele hoedanigheid op een MacBook Pro uit 2008. Vorige jaar heb ik de accu vervangen en in april een nieuwe SSD geplaatst. Laptop draait als een zonnetje, meestal heb ik een programma of 4/5 open staan van de CC en daarnaar Word of Excel draaien. Mijn MacBook is wel een i7 met 16 GB werkgeheugen.

Persoonlijk zou ik geen laptop willen die niet meer simpel open te maken is. Als ik mijn accu niet zelf had kunnen vervangen was de MacBook afgeschreven geweest.

Moraal van mijn verhaal: je kunt prima op een oudere MacBook werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:51

Ook bij de nieuwe macbooks zijn de accu’s te vervangen, je moet alleen de macbook open maken en de lijmlaag los halen, dus niet echt iets om zelf te proberen als je niet zo technisch of handig bent, maar via een bedrijf kost het ook geen godsvermogen.

Maar verder hier ook idd goede ervaringen met oude macs. Die van mij is dan wel een iMac, een i5 uit 2010, maar daar bewerk ik nog zonder problemen 4k video mee, zelfs met tweede scherm:
Afbeelding

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 20:48

Dat klopt 8nnemiek maar ik ga er even vanuit dat de TS niet zo technisch is, anders had ze dit topic ook vermoedelijk niet geopend :). Niets ten nadele van jou hoor TS!

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 20:50

YellowLeaf schreef:
Dat klopt 8nnemiek maar ik ga er even vanuit dat de TS niet zo technisch is, anders had ze dit topic ook vermoedelijk niet geopend :). Niets ten nadele van jou hoor TS!

Echt extreem technisch ben ik inderdaad niet :+
Ik moet zeggen dat ik van het laptop zoeken wel veel leer hoor.
Het word een macbook 15 inch uit 2015, daar zitten alle poorten in die ik wil hebben :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:25

Ik ben zelf redelijk technisch, maar zou het ook niet zelf durven hoor :+
Ik vond het al spannend om geheugen bij te plaatsen in de imac, en dat is niet meer dan klepje openmaken en erin steken haha.

Fijn dat je eruit bent! Zijn prima macbooks, de 2015 modellen, die heb ik ook :j

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 21:25

8nnemiek schreef:
Ik ben zelf redelijk technisch, maar zou het ook niet zelf durven hoor :+
Ik vond het al spannend om geheugen bij te plaatsen in de imac, en dat is niet meer dan klepje openmaken en erin steken haha.

Fijn dat je eruit bent! Zijn prima macbooks, de 2015 modellen, die heb ik ook :j

Heel erg bedankt voor al jullie hulp!!
Hij is besteld *\o/*