Kiezen tussen moeder en partner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:49

Wat lastig TS. Een moeder wil natuurlijk altijd het beste voor haar kind.
Toch denk ik dat als jij jouw keus maakt (welke dat ook is), en hierover duidelijk bent naar je moeder (en het zelfs uitlegt; hoeft natuurlijk niet) dat het zich vanzelf oplost. Een appartement bouwen (dat lees ik hierboven) gaat mij persoonlijk wel weer wat ver, maar dat is aan jou.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:49

Sizzle schreef:
Misschien ben ik blind, maar ik nergens staan dat TS eenzaam is?
Als je niet gelukkig bent met het land, dan vermakkelijkt dat de keus uiteraard.

Het woord 'alleen' komt heel vaak voor in de OP, dus vandaar dat ik dat eruit haal. Correct me if I'm wrong.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 11:50

Oops ik moet even iets verhelderen denk ik. We woonde in Afrika maar nu in Europa, maar niet in NL. Ik ben dolgelukkig in dit land maar alles alleen bekostigen gaat niet lukken hier. Mocht onze relatie stoppen dan moet ik terug naar NL om te sparen en eventueel later terug te gaan.

Ik zal vanavond zoveel mogelijk reageren ivm werken nu. Alvast super bedankt voor de inzichten allemaal.

Maanlicht schreef:
Sizzle schreef:
Misschien ben ik blind, maar ik nergens staan dat TS eenzaam is?
Als je niet gelukkig bent met het land, dan vermakkelijkt dat de keus uiteraard.

Het woord 'alleen' komt heel vaak voor in de OP, dus vandaar dat ik dat eruit haal. Correct me if I'm wrong.

Ik ben gelukkig in dit land maar wel alleen inderdaad. Fijn werk en leule collegas maar geen echte vrienden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-18 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:51

Laat de keuze die je maakt, jou keuze zijn.
Ik snap dat je moeder bezorgd is, maar jij staat op eigen benen. Ik zou haar met klem verzoeken om zich niet verder op te dringen en jou als dochter vertrouwen te geven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:53

Hij legt erg veel druk op je nadat hij het zelf heeft uitgehangen... Heb je niet gewoon wat meer tijd nodig om uit te vissen wat je eigenlijk zelf wilt?

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:53

Happyfeet2 schreef:
Dat is waar. Ik heb alleen zo gehoopt op die verandering (misschien ook oneerlijk van mij) en nu zie ik dat soms. Geeft zoveel hoop. Maarja inderdaad de tijd hiervoor was niet makkelijk :(

Maar is dat beetje "soms" genoeg? Ik heb jaren een relatie gehad waarbij ik ook soms verbetering zag maar toen puntje bij paaltje kwam bleek dat soms niet genoeg. Het was moeilijk om er een punt achter te zetten maar nu ik er op terug kijk ben ik zo blij dat ik het gedaan heb. Dat jaar daarna zijn er zoveel mooie dingen gebeurt waarvan ik niet zo had genoten als ik nog in die relatie had gezeten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:56

Maanlicht schreef:
Het enige wat ik kan zeggen hierover is: Kies voor jezelf. We zijn even oud, maar als ik je verhaal zo lees moet je zoveel verantwoordelijkheid dragen. Je bent voor hem naar een ander continent verhuisd, je bent daar eenzaam. Zal het niet een bevrijding zijn om terug te gaan? Alleen om jezelf hoeven te denken? Ik denk dat als het zo doorgaat je diep ongelukkig wordt daar, en geloof me, je partner gaat niet veranderen.

Ik ben zelf op jonge leeftijd een relatie aangegaan met een oudere man, woonde ook met hem samen, maar die had ook geen verantwoordelijkheidsgevoel. Hij werkte wel, maar zijn salaris ging direct op aan sigaretten, drank, drugs en dure kleding. Ik was net klaar met de havo, werkte achter de kassa in de supermarkt en moest van dat geld alles betalen voor ons samen. Ook ging hij vreemd. Ik zeg niet dat jouw partner vreemd gaat, maar er zijn heel veel gaten in je verhaal over wat hij doet als hij weg is. Je blijft toch altijd in een soort onzekerheid hangen. Ik voelde me op een gegeven moment heel oud. Moest alle eindjes aan elkaar vastknopen want hij deed het niet. Ik dacht ook dat ik niet bij hem weg zou kunnen, zag als toekomstbeeld mezelf helemaal uitgeblust met drie gillende kinderen en hij met een blik bier op de bank voor de tv.

Je bent nog jong, hebt nog je leven voor je. Gun jezelf wat rust, en over een tijd een partner die ook iets voor jou doet, die ook verantwoordelijkheid kan dragen, die ook een baan heeft.

Precies dit. Het is echt belangrijk dat je een keuze maakt die jou verder brengt. En als je besluit om bij je moeder te gaan wonen, dan weet je in elk geval dat je welkom bent, probeer het zo maar te zien.

Maar je man... hoezo stelt hij een ultimatum van 3 weken bedenktijd? Hij heeft liever dat alles blijft zoals het is, want hij kan doen wat hij wil en wanneer hij wil. Als ik je verhaal lees, dan lijkt het niet dat jij voorop staat voor hem. Dus wordt het tijd dat jij jezelf wel de hoogste prioriteit geeft en doet wat je zelf wilt. Je hoeft alleen maar te doen wat je voor jezelf wil.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:01

Moeilijk, vooral om dat er aan beide kanten aan je getrokken wordt.
Neem tijd voor je zelf, en schrijf voors en tegens op.

Britta31

Re: Kiezen tussen moeder en partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:05

Hoe zie je jezelf over 5 jaar met misschien kinderen en een man die niets doet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:07

Je laatste post begrijp ik niet.
Jij werkt voltijd, hij werkt niet?
Hoe kan het dan zijn dat jij je eigen leven niet zou kunnen bekostigen?

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 12:07

Britta31 schreef:
Hoe zie je jezelf over 5 jaar met misschien kinderen en een man die niets doet.

Dat is iets wat ook doorijn hoofd spookt. We hebben nu een hond, zijn hond eigenlijk maar het is meer de mijne qua werk. Niet dat ik het niet graag doe want het is een ontzettend lief dier. Maar als ik nu aan ons verleden en momenten nu denk dan mist het verantwoordelijkheidsgevoel voor kinderen. Nu heb ik momenteel nog geen kinderwens maar je weet nooit in de toekomst natuurlijk.

Sizzle schreef:
Je laatste post begrijp ik niet.
Jij werkt voltijd, hij werkt niet?
Hoe kan het dan zijn dat jij je eigen leven niet zou kunnen bekostigen?

Ik zou het wel kunnen bekostigen qua wonen, auto en voeding. Maar om financieel stabiel te zitten zou ik beter eerst meer kunnen sparen. De verhuizing naar Afrika en daarna terug naar Europa kostte veel geld. Hij verdient zijn geld door een investering toen hij 18 was, hoeft hij nu verder nog steeds niks voor te doen. Fijn voor hem maar draagt niet echt bij aan de situatie. Hij geeft ook wel aan invulling in zijn leven te missen (collegas, uitdagingen) maar heeft er tot nu toe niets mee gedaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:19

Ik denk dat je niet moet kiezen tussen je man en je moeder, maar tussen je man en jezelf.

Ik lees eigenlijk in 4 jaar tijd weinig verbetering. Voor jouw voelt dat misschien zo, maar het punt waar je nu op beland bent zou eigenlijk al het beginpunt van je relatie hadden moeten zijn. Eigenlijk zelfs niet, eigenlijk had zelfs dat al veel beter moeten beginnen dan waar je je nu in bevindt.
Je hele relatie bestaat vanaf het begin van hoop van jou in verandering.
Een relatie zou nooit moeten bestaan uit maar blijven hopen dat de andere verandert in wat je wèl leuk vindt.
Jij was in het begin al niet blij met zijn vele uitgaan en verdwijnen. Dat beterde in de loop van de jaren. Toen deed hij weer niets, dat beterde ook. Maar nu zijn er weer dingen waar jij maar hoop in blijft hebben dat het ooit verandert.
Ik denk dat je bij hem in een relatie blijft waar je je leven lang in een hoop gaat blijven leven dat het verandert. En met alle kleine beetjes ga je superblij zijn, omdat je zo gewoon bent dat het niet gaat zoals het moet dat elk klein positief puntje dat hij aan zichzelf verandert voor jou een teken gaat zijn dat hij "echt wel meent en echt wal kan veranderen, hij moet gewoon nog heel even...". Terwijl je in een relatie moet zitten waarin je je gelukkig voelt en je partner accepteert zoals hij is en je hooguit het idee hebt van "als ik iets zou kunnen veranderen aan mijn man dan zou ik toch liever hebben dat hij...", een bijzaak, geen noodzaak. Zeker niet als je "maar" 4 jaar samen bent. In jouw geval maar, omdat je al 4 jaar bezig bent met problemen op te lossen en nog nooit echt een team bent gaan vormen.

Maar wat je moeder betreft, ik kan me heel goed voorstellen dat ze gewoon het beste met je voorheeft en dat zij als buitenstaander veel beter ziet wat er gaande is dan jezelf. Ze zou zich alleen niet te hard mogen opdringen. Ik lees iets van appartement alvast voor je gereed maken en daar krijg ik het benauwd van, tenzij je zelf hebt aangegeven aan haar dat je het fijn zou vinden om die "vluchtweg" te hebben. Maar uiteindelijk ga jij de beslissing moeten nemen. Ben ik tevreden genoeg met mijn leven om mijn man er met al zijn minpunten bij te nemen? Ga ik ophouden met het idee dat het wel allemaal gaat veranderen en we over vijf jaar gaan evolueren naar het perfecte gezinnetje met de perfecte betrokken man, en ga ik kunnen accepteren dat de kans evengroot is dat ik nog steeds voor mijn man zorg over vijf jaar alsof het mijn kind is? Of ga ik willen zien dat er meer zit in het leven dan wat ik nu leid en ga ik durven een sprong in het diepe te wagen, wie weet wel iemand anders tegenkomen en over tien jaar denken "waar zat ik toen met mijn gedachten"?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:23

Erhm.... Jij werkt fulltime, hij zit thuis, en hij helpt met het huishouden? Als hij daar zin aan heeft? Pardon? En je dan ook een ultimatum geven wanneer je zegt twijfels te hebben? :evaw:

Zoals het op mij overkomt heeft je moeder groot gelijk. Niet de manier waarop ze het doet, maar dat hij niet een goede echtgenoot is echt wel. Er bestaan ook goede mannen hoor. XD

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:35

Ik zou je moeder in elk geval vertellen dat ze een flinke stap achteruit moet doen, dat het jouw leven is en jouw keuze om te maken, en dat je als je advies / steun / hulp wilt daarom zal vragen maar dat je het eerst en vooral zelf duidelijk op een rijtje moet zetten.

... en dan zou ik zonder die druk alsnog ernstig nadenken hoeveel kans er is dat dit goed loopt. Hij is nog niet structureel veranderd lijkt het. Dus... stel dat het inderdaad niet veranderd, dat dit gewoon is hoe hij is. Misschien dat hij wel even wat meer kan tonen, maar dat lijken geen echte veranderingen te zijn en geen stand te houden.
Dus... wat als dit is wat het is en wat het wordt? Wil je in die relatie zijn als het over 2 jaar nog zo is? Over 5 jaar? 10 jaar?

Dit is geen keuze tussen je partner en je moeder, dit is een keuze van jou over jouw leven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:48

Eerlijk? In dit geval je moeder. Je partner klinkt als een lapzwans die kansen genoeg heeft gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:54

TS, wat doet jouw partner om jullie relatie te laten slagen?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:57

Hij heeft het goed voor elkaar: h(k)uisvrouw, er komt geld binnen en er ligt iets in zijn bed. En zelf hoeft hij daar helemaal niks voor te doen... Hij gebruikt jou, TS...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:07

Wat is hij aan het doen als hij weg is?

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 13:11

Britta31 schreef:
Wat is hij aan het doen als hij weg is?

Uit gaan, vooral in hostels. Kaartspellen etc. Dat is wel echt minder de laatste maanden en ik gun hem zo'n vrijheid wel. Maar als hij dan overdag tot 4 uur slaapt en verder weinig doet is het niet leuk.

_San87_ schreef:

Hij motiveerd me wel om meer te doen. Hij weet dat ik graag veel onderneem. Reizen, hogerop in het werk. Maar zelf doet hij het niet wat het dan ook wel apart maakt. Het is soms meer alsof hij zelf dingen geloofd die hij doet terwijo zijn omgeving het niet ziet.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:18

Je moeder moet een stap terug doen.
Je ben volwassen en maakt je eigen keuzes.

Je man klinkt niet heel liefdevol.
Als je partner hard werkt wil je toch dat degene thuis in een schoon huis komt en kan aanschuiven met eten als je zelf de hele dag thuis ben en niet ziek ben.

Zie jij je man blijvend veranderen?
Als hij niet kan/wil veranderen zie je dan een toekomst samen?

Paardenfann4

Ik geef je moeder groot gelijk. Je moet echt niet denken dat deze man gaat veranderen, dat zit niet in zijn aard. Ik zie het eerder erger worden. Hij doet helemaal niets om het jou naar de zin te maken of maar enkele verantwoordelijkheid richting jou te tonen. Halve dagen in bed? Ik zou daar jaren geleden al hard gillend weg gerend zijn. Kies voor jezelf. Of je nu terug naar je moeder gaat of ergens anders op eigen benen gaat staan dat maakt niet uit. Maar gun je zelf een beter leven. Je verdient echt beter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Happyfeet2 schreef:
_San87_ schreef:

Hij motiveerd me wel om meer te doen. Hij weet dat ik graag veel onderneem. Reizen, hogerop in het werk. Maar zelf doet hij het niet wat het dan ook wel apart maakt. Het is soms meer alsof hij zelf dingen geloofd die hij doet terwijo zijn omgeving het niet ziet.

Heeft hij zelf door dat hij helemaal geen flikker uitvoert?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:20

Toch raar, hij is een luiwammes eerste klas en dan als eis stellen dat jij in 3 weken een beslissing neemt. Sorry, maar wat een laml.l

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:23

Het is eigenlijk kiezen of je wel of niet meer voor je partner gaat.

En daarna heb je de keuze ga ik wel of niet naar mijn moeder.

Je hoeft niet te kiezen tussen je moeder en partner.

Heel veel sterkte! En denk om jezelf.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:27

Sorry, wat jouw moeder vindt of doet is TOTAAL niet van belang.

Het enige wat telt is; wat wil jij?
How deep is your love?
Wat wil jij met je leven? Is jouw liefde voor hem nog aanwezig en hoe diep zit dat?

Niet bang zijn voor verandering, je kan het aan. Dat heb je al eerder bewezen. Blijft de vraag; wat wil jij?