Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maanlicht schreef:Sizzle schreef:Misschien ben ik blind, maar ik nergens staan dat TS eenzaam is?
Als je niet gelukkig bent met het land, dan vermakkelijkt dat de keus uiteraard.
Het woord 'alleen' komt heel vaak voor in de OP, dus vandaar dat ik dat eruit haal. Correct me if I'm wrong.
Happyfeet2 schreef:Dat is waar. Ik heb alleen zo gehoopt op die verandering (misschien ook oneerlijk van mij) en nu zie ik dat soms. Geeft zoveel hoop. Maarja inderdaad de tijd hiervoor was niet makkelijk
Maanlicht schreef:Het enige wat ik kan zeggen hierover is: Kies voor jezelf. We zijn even oud, maar als ik je verhaal zo lees moet je zoveel verantwoordelijkheid dragen. Je bent voor hem naar een ander continent verhuisd, je bent daar eenzaam. Zal het niet een bevrijding zijn om terug te gaan? Alleen om jezelf hoeven te denken? Ik denk dat als het zo doorgaat je diep ongelukkig wordt daar, en geloof me, je partner gaat niet veranderen.
Ik ben zelf op jonge leeftijd een relatie aangegaan met een oudere man, woonde ook met hem samen, maar die had ook geen verantwoordelijkheidsgevoel. Hij werkte wel, maar zijn salaris ging direct op aan sigaretten, drank, drugs en dure kleding. Ik was net klaar met de havo, werkte achter de kassa in de supermarkt en moest van dat geld alles betalen voor ons samen. Ook ging hij vreemd. Ik zeg niet dat jouw partner vreemd gaat, maar er zijn heel veel gaten in je verhaal over wat hij doet als hij weg is. Je blijft toch altijd in een soort onzekerheid hangen. Ik voelde me op een gegeven moment heel oud. Moest alle eindjes aan elkaar vastknopen want hij deed het niet. Ik dacht ook dat ik niet bij hem weg zou kunnen, zag als toekomstbeeld mezelf helemaal uitgeblust met drie gillende kinderen en hij met een blik bier op de bank voor de tv.
Je bent nog jong, hebt nog je leven voor je. Gun jezelf wat rust, en over een tijd een partner die ook iets voor jou doet, die ook verantwoordelijkheid kan dragen, die ook een baan heeft.
Britta31 schreef:Hoe zie je jezelf over 5 jaar met misschien kinderen en een man die niets doet.
Sizzle schreef:Je laatste post begrijp ik niet.
Jij werkt voltijd, hij werkt niet?
Hoe kan het dan zijn dat jij je eigen leven niet zou kunnen bekostigen?
Britta31 schreef:Wat is hij aan het doen als hij weg is?
_San87_ schreef:TS, wat doet jouw partner om jullie relatie te laten slagen?
Happyfeet2 schreef:_San87_ schreef:TS, wat doet jouw partner om jullie relatie te laten slagen?
Hij motiveerd me wel om meer te doen. Hij weet dat ik graag veel onderneem. Reizen, hogerop in het werk. Maar zelf doet hij het niet wat het dan ook wel apart maakt. Het is soms meer alsof hij zelf dingen geloofd die hij doet terwijo zijn omgeving het niet ziet.