Maar als je vaak reageert zul je eerder iets scoren.
Ik stond ruim 10 jaar ingeschreven, logde 1 x per jaar verplicht in en reageerde nooit.
Besloot op mezelf te gaan en plaatste een reactie en bingo ik had m
Kwestie van geluk hebben
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Cowgirl schreef:Subsidie grens is 710 euro, daarboven kun je daar geen aanvraag voor doen.
Wijsje schreef:Zo werkt het natuurlijk niet. Boven de huurgrens krijg je helemaal geen subsidie. Zo betalen wij 720 huur en zullen voor dit huis nooit subsidie aan kunnen vragen.
leeslampje schreef:TS, ik zou nog even volhouden. Als je inderdaad in de top 10 staat, is een woning echt in zicht!Wijsje schreef:Zo werkt het natuurlijk niet. Boven de huurgrens krijg je helemaal geen subsidie. Zo betalen wij 720 huur en zullen voor dit huis nooit subsidie aan kunnen vragen.
Gek eigenlijk... hoe hoger je huur, hoe minder (of geen) huursubsidie je krijgt. Terwijl de goedkope woning nóg goedkoper wordt gemaakt met huursubsidie
LukieBradley schreef:Wat hierboven gezegd word klopt, het gaat echt enkel op inschrijftijd.
Maar als je vaak reageert zul je eerder iets scoren.
Ik stond ruim 10 jaar ingeschreven, logde 1 x per jaar verplicht in en reageerde nooit.
Besloot op mezelf te gaan en plaatste een reactie en bingo ik had m![]()
Kwestie van geluk hebben
xSwanHeart schreef:Ben je ingeschreven in meerdere regio's? Soms kan je in andere regio's wel meeloten.
Daarnaast wil het nog wel eens lonen om je voorrangsregelingen na te lopen. Bij ons geldt bvb dat je voorrang krijgt bij regionale binding (bvb werk in de regio) of als je al langer dan een x aantal jaar in deze regio woont. Dat moet je alleen wel zelf aanvinken (en dus ook aan kunnen tonen). Weet niet of zoiets ook in jouw regio geldt?
Verder zou ik ook particuliere huur in de gaten houden. Met loonstroken of een garantstelling kun je soms verder komen dan je denkt
Emmaa_ schreef:Ja het is ook gewoon een lastige regio. Alles wat op fatsoenlijke reistijd van Amsterdam ligt is gewoon knetterduur omdat de woningmarkt in Amsterdam zo dicht loopt. Wij hebben zitten kijken in Weesp, het Gooi, Uithoorn etc maar het is allemaal gewoon onbetaalbaar als er überhaupt iets beschikbaar is. Sociale huurwoning slibt dicht qua wachtlijsten en particuliere huur wordt gewoon onbetaalbaar door de marktwerking. Het enige appartement dat wij aangeboden hebben gekregen en waar we nog een kans maakten kostte 1250 excl per maand en was maar 29 vierkante meter, dan heb je een kleine woonkamer een slaapkamer waar alleen een bed in past. Zou daar best akkoord mee gaan maar niet voor dat geld. We kunnen het amper missen en zoeken dan liever verder naar iets waar we comfortabeler kunnen wonen.
Maar in de top 10 is al heel ver joh. Nog even afwachten en van de zomer lekker veel reageren, dan zijn veel mensen op vakantie en maak je misschien wel kans. Zorgen dat je voordat je gaat alle papieren op orde en bij je hebt en dan kan je alles zo aanleveren.
xSwanHeart schreef:[naam], jij bent onder de 26 toch? Dan kan je in het Gooi nog op WoningNet loten. Zo hebben wij ons appartement weten te krijgen(Binnen redelijke tijd na inschrijving.)
DiantaM schreef:Ik zou me over de hond en de verhuizingen niet zo druk maken hoor. Vaak kun je in anti kraak ook heel lang blijven zitten.
Emmaa_ schreef:DiantaM schreef:Ik zou me over de hond en de verhuizingen niet zo druk maken hoor. Vaak kun je in anti kraak ook heel lang blijven zitten.
Antikraak ligt super erg aan je regio en je moet heel veel geluk hebben.. In de randstad zijn ze nu juist weer begonnen met bouwen/slopen en renoveren, dus antikraak is vaak maar voor korte termijn. Ze kunnen ook geen garantie meer geven dat ze je bovenaan de lijst zetten als je eruit wordt gezet omdat er gewoon te veel mensen zijn die uit hun woningen geplaatst worden en te weinig woningen die weer beschikbaar komen. Als je geluk hebt kan je jaren antikraak wonen voor een leuke prijs, maar als je pech hebt mag je om de paar maanden verhuizen. Als het niet anders kan is dat absoluut een optie maar voor mij persoonlijk is antikraak wel echt de allerlaatste optie. Krijg enorm veel stress van verhuizen en heb echt tijd nodig om even te aarden in een nieuwe woning, en dan is het super vervelend als je constant boven je hoofd hebt hangen dat je er misschien weer uit moet.