Ervaringen met Hemnes bedbank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:19

Inujojo schreef:
De Friheten is in principe gewoon een bank met een chaise longue als je hem met de standaard 3 kussens neemt (wij hebben hem staan met 5 kussens, waardoor hij wel op een hoekbank lijkt). Wij hebben 'm als bank en logeerbed aangezien wij geen ruimte hebben in ons huis voor een vast logeerbed.
Het is een vrij kleine bank, minder diep en minder lang dan veel banken. Zitgedeelte is 82cm en hij is volgens mij 2.20 lang, uit m'n hoofd. Maten moet je terug kunnen vinden op de Ikea website in ieder geval :). Hij zal in ieder geval niet meer ruimte innemen als de Hemnes op het moment dat die uitgevouwen is.
Hij past prima in onze kleine woonkamer van 3 bij 4 en met een matrastopper erop slaapt ie prima :). Het enige nadeel van de Friheten is wel dat de stof vrij snel pilt, dus zo'n anti-stof bobbel mesje is wel handig :j.

Die ervaring hebben wij dan weer echt niet gelukkig! Maar misschien afhankelijk van de stof. Die roze van ons word volgens mij ook niet meer bij ikea verkocht.

wij hebben er overigens ook een topper op. Deze kan opgevouwen in dat opbergdeel.

Nienke89

Re: Ervaringen met Hemnes bedbank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:33

Ik heb hem ook. Eerst in mijn studio als 1 persoonsbed. Wel met twee matrassen voor het geval er iemand zou blijven slapen. En nu in mijn appartement als 2 persoonsbed. Ik vind hem heel fijn en in de lades er onder kun je nog een hele hoop kwijt.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:07

limilou schreef:
ik heb de hemnes en mijn vriend en ik slapen er samen al een jaar op. stevig genoeg en de ruimte onder het bed is ideaal. ik klap hem eigenlijk niet in omdat ik wel een 2 persoons matras heb en niet 2x 1 persoons. op mijn studentenkamer is het alsnog ideaal

De lattenbodem is dus ook wel stevig genoeg voor volwassenen dus? Ik zie dat als je hem als eenpersoons hebt je een dubbele lattenbodem hebt en bij uitschuiven dus maar de helft van de latten.

Ik blijf het een beetje spannend vinden gezien heel internet vol staat met verhalen over het bed voor kinderen. Het gaat toch om een bed en dat is wel echt het meubel dat je het meest intensief gebruikt (al zou ik hem soms nog wel wat meer mogen gebruiken :') ). Wat dat betreft is dit topic ook wel heel nuttig voor alle volwassenen/studenten die een bedbank zoeken! Ik heb morgen waarschijnlijk tijd om te gaan kijken en lekker te gaan testen. Ik zal alle suggesties uit het topic ook allemaal even bekijken/testen. :D

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:28

Ben ik dan echt de enige die last heeft van meerdere gebroken latten van de lattenbodem, en de hele ophanging die is los geraakt?! Maar goed, mijn vriend (100 kg, ook 2m lang, dus kon niet op het stevigere deel), lag op het uitgeschoven deel, waarvan de gehele ophanging het heeft begeven. Dit is ook niet meer te repareren. Ik had wel dunne matrassen, en wij lagen ook wel eens samen op dat deel, maar dat krijg je als je normaal gesproken zeester ligt :') . De lades zijn erg groot, dus dat is wel fijn! Ik heb hem het eerste half jaar steeds als 1-persoonsbed gebruikt, maar het steeds weer inschuiven, matras eraf, beddengoed weer in de la kostte me te veel tijd en had ik steeds minder zin in.
Dus is hij stevig voor volwassenen? Ligt aan je gewicht, waar je ligt en wat je er mee doet. Er zit volgens mij wel lange garantie op, want ik kon steeds nieuwe latjes halen als ik de bon liet zien!
Als 1-persoons heb je eigenlijk meer een plank waar je op ligt, dus dat is wel stevig, en dan heb je ook de ondersteuning van de lades nog

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 19:56

Het duurde bij mij ruim een uur voordat ik je zeester vergelijking begreep zoals je hem bedoelde en hij klopte in de zinsopbouw :') Iets met een dirty mind denk ik :+

Ik ben zelf ook niet de kleinste. Ik ben 1.82 m lang en weeg zo'n 90 kg. Mijn intentie is dan weer wel om voornamelijk op het ingeklapte bed te slapen, maar hoe groot/zwaar logés/toekomstige vriendjes zullen zijn weet ik ook niet precies.

Het is sowieso goed om te horen dat het mogelijk is om nieuwe latjes te halen mocht er eentje stuk gaan. Zelfs als ik ervoor moet betalen zou het geen ramp zijn. Volgens mij kunnen die dingen nooit heel duur zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:58

Ik ken mensen die hem in studentenkamers gehad hebben en volgens mij is het best een prima ding. Je moet alleen wel, zoals je al zegt, voornamelijk op het eenpersoonsgedeelte slapen en de uitklap echt zien als een extra optie voor als er een keer iemand blijft slapen. Permanent is niet fijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:05

Ik had hem in het ouderlijk huis en vond hem erg fijn :j vooral met de extra opslag ruimte is erg handig!

edit: ik wil hem later dit jaar ook halen voor de logeerkamer, maar heb nu ook al een 2 persoonsbedbank die ook prima slaapt

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:23

Ideaal bed en bank en ook nog eens erg mooi en veel opbergruimte!
3 jaar dienst gedaan als bed en bank op mijn studentenkamer en er kon ook nog iemand komen logeren.
Nu gaat hij na 4 jaar rust mee naar mijn eerste eigen huisje als logeerbed.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:13

Animal schreef:
limilou schreef:
ik heb de hemnes en mijn vriend en ik slapen er samen al een jaar op. stevig genoeg en de ruimte onder het bed is ideaal. ik klap hem eigenlijk niet in omdat ik wel een 2 persoons matras heb en niet 2x 1 persoons. op mijn studentenkamer is het alsnog ideaal

De lattenbodem is dus ook wel stevig genoeg voor volwassenen dus? Ik zie dat als je hem als eenpersoons hebt je een dubbele lattenbodem hebt en bij uitschuiven dus maar de helft van de latten.

Ik blijf het een beetje spannend vinden gezien heel internet vol staat met verhalen over het bed voor kinderen. Het gaat toch om een bed en dat is wel echt het meubel dat je het meest intensief gebruikt (al zou ik hem soms nog wel wat meer mogen gebruiken :') ). Wat dat betreft is dit topic ook wel heel nuttig voor alle volwassenen/studenten die een bedbank zoeken! Ik heb morgen waarschijnlijk tijd om te gaan kijken en lekker te gaan testen. Ik zal alle suggesties uit het topic ook allemaal even bekijken/testen. :D

wij hebben hem gewoon uitgeschoven en is nu na een jaar intensief gebruik :+ nog helemaal goed

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:22

Ik heb er al jaren een, erg blij mee!
Enige is dat de latjes soms ff los gaan met uitschuiven maar dat zit er los ingelegd.
Ik heb snel last van mijn rug maar ik kan er prima op slapen.
Mijn vriendjes heb ik ook wel gevraagd wat ze er van vonden, prima bed.
Er liggen wel matrassen op met pocketvering.
Hij schuift ook vind ik eenvoudig in en mijn tweepersoons dekbed ligt onderin de lades, ik ga nu verkassen naar zolder, maar mijn bed gaat mooi mee hoor.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:33

JustFenna schreef:
Ben ik dan echt de enige die last heeft van meerdere gebroken latten van de lattenbodem, en de hele ophanging die is los geraakt?! Maar goed, mijn vriend (100 kg, ook 2m lang, dus kon niet op het stevigere deel), lag op het uitgeschoven deel, waarvan de gehele ophanging het heeft begeven. Dit is ook niet meer te repareren. Ik had wel dunne matrassen, en wij lagen ook wel eens samen op dat deel, maar dat krijg je als je normaal gesproken zeester ligt :') . De lades zijn erg groot, dus dat is wel fijn! Ik heb hem het eerste half jaar steeds als 1-persoonsbed gebruikt, maar het steeds weer inschuiven, matras eraf, beddengoed weer in de la kostte me te veel tijd en had ik steeds minder zin in.
Dus is hij stevig voor volwassenen? Ligt aan je gewicht, waar je ligt en wat je er mee doet. Er zit volgens mij wel lange garantie op, want ik kon steeds nieuwe latjes halen als ik de bon liet zien!
Als 1-persoons heb je eigenlijk meer een plank waar je op ligt, dus dat is wel stevig, en dan heb je ook de ondersteuning van de lades nog

Nee, niet de enige. Bij die van mij brak ook al heel snel een van de latjes in de lattenbodem. Ik heb hem echter wel al heel lang geleden aangeschaft en hij staat bij mijn ouders.

Bij mij is ook de 'ophang' doorgezakt waardoor in eens het hele bed in elkaar klapte. En echt. Ik deed niks raars :'). Ik weet niet of dit bij de nieuwere modellen nog zo is, maar bij mijn oude leunt het 'vaste' deel nergens op als het uitschuifbare deel uitgeschoven is. Ik kon hem dus nooit helemaal uitschuiven. Ik moest er altijd voor zorgen dat een randje van de lattenbodem nog 'in' de andere lattenbodem zat en daardoor op het uitschuifbare deel kon blijven steunen. Dit wist ik alleen in het begin niet. Hij is toen per ongeluk te ver uitgeschoven waardoor ik na 1 nacht slapen, in de ochtend, ineens door het vaste deel van het bed zakte. En het bed nam daarbij alle wanden mee. Niet fijn wakker worden kan ik je vertellen :)). (Ik ben overigens niet heel zwaar of groot, dus daar lag het niet aan).

Mijn bed is dus ook al zeker 10 jaar oud, en vond het verder wel echt een super leuk ding, sliep er prima op. En wanneer ik bij mijn ouders slaap slaap ik er nog op :j.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:40

Oud huisgenootje had die in haar kamer. Meestal als 1 persoons soms beidde als haar vriend of andere logees bleven slapen. Zij Ad tevreden zover ik weet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 01:05

Wij hebben hem toevallig eergisteren gekocht voor in de logeerkamer. We hebben ook matras erbij die bij de Ikea er op lag. Als ik er veel o0 zou slapen zou ik misschien wel een wat dikkere nemen. Ik heb er nog niet op geslapen dus wat dat betreft geen idee.

We hebben ook nieuw dekbed gekocht maar dat moet nog eerst in de was.
Afbeelding

Ik zou je bijna uitnodigen om te komen proefslapen haha