Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Magrathea schreef:xJitskee schreef:Een werkend middel heb ik nog niet ontdekt. Wat wij doen klinktheel smerig, maar wij zetten de container ‘s ochtends even open, in tien minuten pikken de vogels alle maden eruit.
Dit klinkt best nog wel als een prima optieZeker als je het een tijdje volhoudt... Hebben de vogels op een gegeven moment wel door dat het all you can eat buffet open is om een bepaalde tijd
Edit: typo gefixt

Angeliquee18 schreef:Hebben jullie dan de klimop gewoon in de tuin staan? En doen jullie er dan een stuk in?
Zak zout heb ik ook al klaargezet.
Ik snap ook echt niet waar ze op af komen, want vlees enzo doen we er überhaupt niet meer in, en luiers enzo ook niet.
Morgen ook even betere vuilniszakken halen, wie weet helpt dat nog iets.
Hoe groot is de kans dat ze ook in huis terecht komen? Daar ben ik nog het meest panische voor.
Ben de hele tijd al aan het poetsen
. Containers staan overigens in een koelcel.

Ze kruipen er echt niet uit en de vogels vinden het heerlijk! Wel idd liever niet eerst insprayen met HG, dat is weer beetje sneu voor de vogels...

We konden haar vanuit de tuin horen gillen.Cayenne schreef:je hoorde ze gewoon bewegen door de groene bak
Angeliquee18 schreef:Omg laulitz, wil je me dit soort dingen nooit meer voor het slapen gaan vertellen![]()
Wat een nachtmerrie dit!
senna21 schreef:De groene bak is er om alleen GFT afval te doen, dus groente, fruit en tuinafval.
Geen brood, gekookt/bewerkt voedsel, uitwerpselen kattenbak, etc. Dit kan in de grijze bak. (Misschien in deze periode in een afgesloten plastic zak)
Zout, azijn en chemische middelen horen er al helemaal niet in. Dat is funest voor de compostering. Mottenballen is naar spul, met een lange werking. Dat zou ik al helemaal niet doen.
1,4-dichloorbenzeen behoort tot de persistente stoffen, wat betekent dat het slecht afbreekbaar is en zich ophoopt in het milieu. Doordat de stof, eenmaal opgelost in water, slecht afbreekbaar is, zijn vooral vissen en andere waterorganismen gevoelig voor de stof.