Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:23

Heb je je al ingeschreven bij de woningstichting in Utrecht?
Ik woon in Groningen en hier is het natuurlijk een stuk makkelijker, maar ik weet dat ze in Utrecht ook jongerenwoningen op de website hebben.
Die van mij heb ik met relatief weinig punten gekregen, en dat was een redelijk luxe studio. Vooral die containerwoningen hebben een heel hoog verloop waardoor je er vaak wat makkelijker tussen komt.

Het gaat je waarschijnlijk niet last minute iets opleveren maar het is zeker de moeite waard om eens te proberen. Inschrijven kost geen drol en je weet nooit wat je tegenkomt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:24

Utrecht is vreselijk qua huren. Ik kwam er zelf vandaan maar heb maanden moeten hospiteren (tja, ik ben niet het standaard blonde giechelmeisje die elk weekend uitgaat en gezellig samen wilt eten :+ ) Uiteindelijk 3 mnd ondergehuurd in Zuilen en daarna een half jaar suuuuperleuk in Bunnik gewoond! Dichtbij de faculteit en een mooie omgeving. Je bent zo in Utrecht met de bus/trein en de huur was echt prima te doen!
Zou het zo weer doen, alleen had ik 1 vervelende huisgenoot, ik ging in Wageningen studeren en wilde samenwonen met mijn vriend. Anders was ik er echt gebleven!

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:38

Gefeliciteerd met je toelating!

Ik studeer ook diergeneeskunde en woon in Rhenen. Vind ik prima te doen, dus misschien voor jou ook een optie om gewoon in Wageningen te blijven. In februari schijnt het makkelijker te zijn om een kamer in Utrecht zelf te vinden.

eclair98

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:46

Nieuwe huisgenoot bij mij studeert in Utrecht, maar heeft nu in Arnhem. Op de verdieping waar ik woon, komt misschien een kamer vrij. Stuur maar een PB als het je wat lijkt!

(Het is 40 minuten met de trein, maar het huis ligt super dicht bij het station :) )

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:03

Ik heb gelukkig zelf een kamer bemachtigd in Utrecht en nog redelijk snel ook, bij de 2e hospi :wow:

Wij hebben net 3 weken geleden in het huis een hospiteeravond gehouden voor een nieuw huisgenootje, dus het enige wat ik je qua tips kan meegeven is zorg voor een origineel mailtje! :D
Je opleiding en dergelijke is eigenlijk helemaal niet interessant en wordt vaak niet eens gelezen. Wij kregen wel 50/80 mails binnen dus alles “scan” je even, is het een standaardmailtje val je al af.

Begin met wat grappige feitjes over jezelf. :D Wat is typisch iets voor jou? Waar kan je snachts voor wakker gemaakt worden? Wat is je favoriete gerecht? Welk “genânt” nummer kan jij helemaal van a tot z meezingen? Maak er geen enorme tekst van, maar probeer in een paar zinnen (en met grapjes) te beschrijven wie je bent.
Eventueel kan je dan nog afsluiten met je hobbies en welke studie je doet.

Misschien helpt dit je wat op weg :j

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 21:34

Wauw Super veel reacties, bedankt!

@SusanH: Als het me niet lukt om een kamer in utrecht(of overvecht/bilt/zeist) te vinden blijf ik dan liever in Wageningen :)

@_Robijn_: Ja daar ben ik al lid van!

@Zonnetje81: Ja ik probeer ook rondom utrecht iets te vinden mits het dichtbij een bushalte/station is.

@Emmaa_: Waar kan ik dan opzoek gaan naar kamers in overvecht?

@Memories: ja het is echt vreselijk... De warande lijkt ook echt een super prima plek! Maar ik zal nog wel een paar maanden moeten wachten voordat ik hoog genoeg op de lijst kom te staan bij SSH..
Ik heb al elke dag op alles gereageerd wat kan, ik ben nu naar een paar hospiteeravonden gegaan maar het zijn ze allemaal niet geworden helaas.. Ik wil je wel graag mijn 'copy-paste' bericht sturen! :) Ik ga er zelf eerst een paar aanpassingen aan maken. Je krijgt pb van mij zo! :)

@Lepeltje: Nee ik denk nog niet! Bedankt voor de tip! :)

@Liesje1611: Geluk! Ah bedankt voor de bericht tips! Ik zal mijn best doen om hem zo leuk mogelijk te maken! :)

Even algemeen, ik ga zondag as. Dus overmorgen naar Sint Maarten bij mijn ouders op vakantie, ik kom pas 12 augustus weer terug naar Nederland.. Ik zal dus niet naar de hospiteeravonden voor de kamers die nu/binnenkort op kamernet/facebook kunnen gaan. Ik blijf wel doorzoeken uiteraard. Bedankt voor jullie tips!!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:41

Kijk ook even naar Amersfoort, uitstekende busverbinding en gemakkelijker wat te krijgen dan in Utrecht ! Voor kamers in Amersfoort is er ook een aparte Facebook groep

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:18

Bij mij in Zaandam komen twee kamers vrij, maar dat is wat uit de buurt ben ik bang.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:28

Axivoca123 schreef:
Wauw bedankt voor de snelle reacties al!!

@Memories: Ik reageer op alles wat mogelijk is, en omdat ik het nu niet druk heb houd ik facebook/ssh/kamernet elke dag in de gaten en probeer ik op elk nieuw berichtje zo snel mogelijk te reageren. Maar als je 40 minutjes te laat bent zijn er al 40-50 reacties.. :') Ik heb me vorig jaar in Augustus bij ssh ingeschreven, maar ik sta nog steeds op positie nummer 199 van de 300 zoveel..
Ik heb nu voornamelijk problemen met reacties krijgen op mijn berichten. Ik heb mijn berichtje zo origineel mogelijk geprobeerd te maken.. Maar of ben ik te laat met reageren, of ik val altijd net buiten hun keus gezien de vele reacties. Ik snap ook wel dat het erg moeilijk is om mensen te kiezen na 1 berichtje en een fototje.
Daarnaast ben ik al vaak gaan hospiteren maar ik heb de 'ongelukkige' hospiteeravond waarbij er 20 mensen zijn uitgenodigd in 1 keer en er maar 7-10 huisgenoten zijn.. En ik vind het niks om mezelf helemaal anders voor te moeten doen of om mezelf tussen gesprekken te moeten vrotten om toch met de mensen te kunnen praten.. Ik heb maar een paar connecties in Utrecht, die houden ook hun ogen en oren open voor als ze iets horen. Maar daar is nog niks van gekomen.

@Melisjeee, Waar kan ik die kamers vinden? :) Ik heb kamernet op het adres van de faculteit ingevuld en daarbij +5 km. Misschien dat ik dan toch +10 moet doen.. Alleen ben ik fysiek niet helemaal in top shape na een langdurig herstel van een operatie en is lang fietsen met mijn been voorlopig gewoon nog niet mogelijk.

@Geerte, Ik zie maar heel weinig kamer aanbiedingen bij ssh, ik heb het gevoel alsof ik iets mis doe maar ik kan ook geen regio's kiezen oid.. Daar heb ik al op alles gereageerd dat kan..

@eclair98: ja dat klinkt ook niet praktisch.. Maar het was wel nodig zo te horen.. Ik heb ook bij al mijn familieleden de vraag gesteld of ze kunnen rondvragen of iemand iets weet.

Ik had bijna een kamer te pakken, bij een particulier, maar helaas vereisde de huisbaas dat de studenten in het weekend en vakanties naar huis gaan. Dit is voor mij helaas geen optie.. Jammer dus.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik kom uit omgv Utrecht als ik wat hoor of langs zie komen zal ik je een pb sturen.

Ik lees dat fietsen wat lastig wordt ivm operatie. Is zo 25km scooter dan niiet iets? 2e handse

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 18:01

plutolover schreef:
Axivoca123 schreef:
Wauw bedankt voor de snelle reacties al!!

@Memories: Ik reageer op alles wat mogelijk is, en omdat ik het nu niet druk heb houd ik facebook/ssh/kamernet elke dag in de gaten en probeer ik op elk nieuw berichtje zo snel mogelijk te reageren. Maar als je 40 minutjes te laat bent zijn er al 40-50 reacties.. :') Ik heb me vorig jaar in Augustus bij ssh ingeschreven, maar ik sta nog steeds op positie nummer 199 van de 300 zoveel..
Ik heb nu voornamelijk problemen met reacties krijgen op mijn berichten. Ik heb mijn berichtje zo origineel mogelijk geprobeerd te maken.. Maar of ben ik te laat met reageren, of ik val altijd net buiten hun keus gezien de vele reacties. Ik snap ook wel dat het erg moeilijk is om mensen te kiezen na 1 berichtje en een fototje.
Daarnaast ben ik al vaak gaan hospiteren maar ik heb de 'ongelukkige' hospiteeravond waarbij er 20 mensen zijn uitgenodigd in 1 keer en er maar 7-10 huisgenoten zijn.. En ik vind het niks om mezelf helemaal anders voor te moeten doen of om mezelf tussen gesprekken te moeten vrotten om toch met de mensen te kunnen praten.. Ik heb maar een paar connecties in Utrecht, die houden ook hun ogen en oren open voor als ze iets horen. Maar daar is nog niks van gekomen.

@Melisjeee, Waar kan ik die kamers vinden? :) Ik heb kamernet op het adres van de faculteit ingevuld en daarbij +5 km. Misschien dat ik dan toch +10 moet doen.. Alleen ben ik fysiek niet helemaal in top shape na een langdurig herstel van een operatie en is lang fietsen met mijn been voorlopig gewoon nog niet mogelijk.

@Geerte, Ik zie maar heel weinig kamer aanbiedingen bij ssh, ik heb het gevoel alsof ik iets mis doe maar ik kan ook geen regio's kiezen oid.. Daar heb ik al op alles gereageerd dat kan..

@eclair98: ja dat klinkt ook niet praktisch.. Maar het was wel nodig zo te horen.. Ik heb ook bij al mijn familieleden de vraag gesteld of ze kunnen rondvragen of iemand iets weet.

Ik had bijna een kamer te pakken, bij een particulier, maar helaas vereisde de huisbaas dat de studenten in het weekend en vakanties naar huis gaan. Dit is voor mij helaas geen optie.. Jammer dus.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik kom uit omgv Utrecht als ik wat hoor of langs zie komen zal ik je een pb sturen.

Ik lees dat fietsen wat lastig wordt ivm operatie. Is zo 25km scooter dan niiet iets? 2e handse

Ah super chill! (Wow sorry voor de late reactie) Inmiddels heb ik nog steeds geen kamer gevonden, maar gezien ik niet in Nederland was had het ook weinig zin om te zoeken. Ik ben sinds een week weer aan het zoeken. Mocht je nog iets te weten komen hoor ik het graag! :) En ik ben idd aan het nadenken om een 2e handse scooter aan te schaffen. Dus iets verder kan wel