Gekke bezorgmomentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:30

Wij hebben een superleuke bezorgster van DHL. Echt zo een fijn blond meisje maar ze sleurt de pakketten altijd uit de bus ook al staan wij Alkmaar om te helpen. Grote glimlach en komt ook achterom bij het bedrijf als we haar niet hebben zien oprijden. Iets heel anders bv de mannen van dpd die het pakket soms voor aan de weg achterlaten of nog net niet rijdend uit de bus gooien.

Die meid haar bus stellen we ook regelmatig voor om em te wassen of er staat een flesje koud water klaar op aan te bieden. Top bezorgster!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:31

Ricie schreef:
ScarOfWars schreef:
Wij hadden altijd een postbezorger, waar we (volgens mij zowat iedereen in het dorp) zo goed mee konden, dat als we er niet waren, dat ie gerust achterom het plein op mocht lopen en het pakketje onder de carport te zetten als we er niet waren.
En mijn moeder wilde hem nog uitnodigen om een keer op de koffie te kopen. Het was zo'n leuke bezorger, iedereen wist zijn naam ook.

Maar toen moest ie weg.. en het hele dorp was het er niet mee eens dus werd er een petitie opgesteld.. helaas heeft dat niks geholpen.

Is dat toen zelfs in het nieuws geweest? Ergens staat mij zo een verhaal wel bij namelijk....

https://www.facebook.com/Pakje-Andr%C3% ... 730575106/

ScarOfWars

Re: Gekke bezorgmomentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:32

Dat was niet die van ons iig Froukje!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:33

Dan heeft PostNL meer van dat soort acties gehad, stom :n

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:34

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:35

In Den Bosch hadden we een onwijs aardige Turkse PostNL pakketbezorger die altijd stipt op tijd was. Hoe hij het deed weet ik niet, maar hij stond hier altijd exact om 14:05 uur voor de deur :')
En dan hoorde je hem al van verre aankomen, want de foute Turkse muziek stond veel te hard :D Altijd ook hetzelfde nummer trouwens.
Een keer was ik vergeten dat hij die dag een pakketje zou brengen. Vier straten verderop reed ik op de fiets langs hem en werd ik vervolgens ingehaald door het busje: 'Mevrouw, uw pakketje!'.
Uiteraard hartelijk bedankt en met kerst ook nog een extraatje gegeven.

Helaas zijn we nu verhuisd en hebben hier in het dorp een bezorger die de pakketjes letterlijk aan het begin van het pad uit de bus smijt. Aanbellen schijnt hij niet te kennen en er kan geen vriendelijk woordje vanaf.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:37

:+
Afbeelding

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:38

Vorig jaar een e-bike besteld helemaal blij toen hij werd geleverd. helaas regende het pijpenstelen dus hup fiets de kamer in en daar alles na gekeken en ik er even op om het zadel te stellen. ik voelde mij al een beetje ongemakkelijk bij die man ( sprak een beetje gebrekkig nederlands) zegt hij ineens toen ik op de fiets zat "u bent mooie vrouw, lonk lonk .." uuuhhh pardon ?!? ja zeg ik dank u dat vind mijn man ook die komt bijna thuis om de fiets te bewonderen ...pfff was zo blij dat hij weg was :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:39

Onze kale post.nl bezorger was erg goed en aardig.
Door kanker is hij gestopt met pakjes bezorgen.
Nu een donkere post.nl meneer die vriendelijk is.
Mag spullen in de schuur zetten als ik er niet ben en dat doet hij ook.

Hij zwaait ook als ik hem ergens in het dorp tegen kom.

DPD ben ik ontevreden over.
Die man slaat bijna mijn raam in als ik niet snel genoeg open doe voor post voor de buren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:43

Als ik sommige berichtjes hier lees ben ik gewoon echt spontaan jaloers. Bijna alles met Post NL en DHL gaat hier fout. Maar over Post NL kan ik inmiddels een boek schrijven. En dat zijn geen vriendelijke en fijne dingen helaas. Ik denk dat er bij Post NL nu ook een compleet boek aan klachten ligt van ons..

Bezorger die blijkbaar nooit geleerd heeft wat een deurbel is en maar als een dolle op de deur begint te rammen. Kapotte en beschadigde pakketten. Heel leuk terwijl ik er gewoon ben niet eens hier langs komen maar alle pakketten bij t alternatieve adres leveren. Kon ik daar heen met een karretje om serieus 5 loeizware pakketten te halen...
Wij verwachten regelmatig op zaterdag pakketjes op de zaak dus daar zijn we dan ook gewoon. We hebben halverwege 2016 de gesloten verklaring eraf laten halen. En dat is heel lang goed gegaan. Maar sinds halverwege 17 ofzo is het steeds feest. Komt de bezorger gewoon niet. Inmiddels al verschillende managers gesproken en uiteindelijk blijkt de bezorger gewoon de pakketjes niet mee te nemen. En als ie ze wel mee neemt, komt ie gewoon ruim 3 kwartier voor t tijdvak.. Ja dan zijn we er nog niet.......

@ Froukje, die DHL-ers zitten hier ook... :')

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:43

Laatst op een hele warme dag, lag in bikini in de tuin. De PostNL bezorger zou tussen 16 en 18 uur komen. Drie keer raden wie er om half 2 aanbelde... ik had geen tijd om even wat meer kleren aan te doen, was ook bang dat hij dan al weer weg was en ik zo'n niet-thuis briefje zou vinden. Dus maar gauw de deur opendoen. Hele leuke jonge bezorger ook nog, ik deed open, hij: "Halloooohooooo!!! :D

:') Geloof dat hij het wel grappig vond.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:44

_O- Wat een verhalen...

Wij hebben een bezorger van, ik meen nu post.nl maar destijds van DHL, klein Indisch ogend mannetje, altijd een grumpy gezicht erop, maar hij weet precies waar ik en de hele familie werkt :') als hij ons ziet lopen brengt hij het pakje direct naar ons met de vraag of we het zo willen hebben of dat hij het even naar de zaak moet brengen. Erg fijn als je net vanuit je werk naar huis gaat! En altijd erg grappig voor omstanders zo midden in het dorp :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:51

Hier hebben we letterlijk iedere dag een pakket van de buren. Laatst stond er een vrouwtje van PostNL voor de deur terwijl ik iets verwachtte: kreeg ik alleen die 2 pakketten van de buren. Ik vroeg; waar is dat van mij dan?
''Jaa.... het staat wel in mijn systeem... Ja... Ik ga nog wel even in de bus kijken...''
Als ik dat niet had gedaan had ze gewoon met mijn pakket weggereden >;)

We hadden eerst een hele leuke man, die stond altijd stipt om 12 uur voor de deur. Die is weg denk ik...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:18

Leuk topic.

Mijn vrouw werkt sinds 3 weken als pakketbezorger van Post NL
Weet wel dat ik nooit meer ga mopperen als mn pakketje te laat is :')
Man wat is dat aanpoten om die tijdvakken te halen!

Maar die tijdvakken zijn ook niet altijd helemaal eerlijk. Het verschilt per dag hoe laat ze laden pp t depot.
Pas was ze pas om 9 uur weg bij t depot en moet dan nog een half uur rijden naar haar eerste stop.
Terwijl t eerste tijdvak van 8.45 tot 10.45 is. Dat red je dus bij voorbaat al niet voor de pakketjes aan t eind van dat tijdvak.
Maar vanaf volgende week kunnen ze de tijdvakken aanpassen als ze dus inderdaad zo laat pas wegrijden!
En dan krijg je een mailtje dat je tijdvak veranderd is.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:21

Hier wordt er nog steeds gewacht op een pakketje, al aardig wat mails gestuurd en telefoonnummer aangevraagd bij kvk, pakten niet op, weer een mail en ze zeggen dat ze er achteraan gaan, dat het niet bij hun ligt ofzo. Nou ik wil mijn pakketje onderhand wel hebben... %) :x

Edit: is niet zozeer een gek bezorgmoment, wie weet komt tie nog :')
Pas werd mijn laptop wel bezorgt om kwart voor 9 nog.. 8)7

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:30

Ohja, ook nog wel een gekke, geen pakket maar een rouwkaart. Nooit aangekomen :=

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:48

Ik word regelmatig in stilte veroordeeld voor het kopen van ecobed door de bezorger. :') Snap het wel, wie koopt er nu structureel (ogenschijnlijk) een enorm pak kartonsnippers. De vorige bezorger hielp me altijd om het pak naar de garage te dragen, dat doet deze niet helaas.

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:48

Een keer gezien hoe de bezorger met andere pakketjes, en waarschijnlijk dus ook de mijne, om ging. Stond voor het raam te kijken omdat ik de bus zag staan maar niemand naar buiten kwam. Dacht misschien moet hij ook bij de buren zijn dus stond nog niet bij de deur. Toen zag ik heel leuk dat er met een paar pakketjes gegooid werd zodat hij, denk ik, mijn pakketje kon pakken. |o Heb naar mijn pakket gekeken of ik ergens wat kon vinden maar gelukkig niet. Snap dat je misschien wat pakketjes moet verzetten maar doe dit dan voorzichtig. Zijn niet jouw spullen...

Oh en een keer nog op de weg bijna aangereden door iemand die een pakket kwam berzorgen (niet bij mij). Ik fiets door het dorp, komt er opeens met een noodgang zo'n busje op mijn weghelft. Kon nog net uitwijken maar werd echt bijna van mijn fiets gereden, schrok me rot. Kon niet even het fatsoen opbrengen om mij even te laten passeren of met een rustig tempo naar de andere weghelft te gaan. Was echt pissig toen ik een paar seconde later besefte dat dit goed fout had kunnen gaan als ik niet had opgelet.
Sowieso vind ik dat best veel bezorgers echt rijden als gekken en lak hebben aan de regels. Lang niet iedereen natuurlijk maar er zitten er redelijk wat tussen. :=

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:53

Calixae schreef:
Een keer gezien hoe de bezorger met andere pakketjes, en waarschijnlijk dus ook de mijne, om ging. Stond voor het raam te kijken omdat ik de bus zag staan maar niemand naar buiten kwam. Dacht misschien moet hij ook bij de buren zijn dus stond nog niet bij de deur. Toen zag ik heel leuk dat er met een paar pakketjes gegooid werd zodat hij, denk ik, mijn pakketje kon pakken. |o Heb naar mijn pakket gekeken of ik ergens wat kon vinden maar gelukkig niet. Snap dat je misschien wat pakketjes moet verzetten maar doe dit dan voorzichtig. Zijn niet jouw spullen...

Ik kan uit ervaring vertellen dat dat echt overal gebeurd. Heb het zelf ook meegemaakt er word echt gegooid en gesmeten met pakketjes waar je u tegen zegt. Ik snap heel goed hoe pakketjes (kunnen) breken. Heb zelfs gezien hoe er met splinternieuwe playstations enzo gegooid werd. Ik heb me echt verbaasd.....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:55

Ik heb weleens pakketjes gezien die eruit zagen alsof ze er gewoon met een vrachtwagen overheen gereden waren. :oo
Moet nog steeds reactie krijgen op de toen ingediende klachten, meen dat ik ze in 2013 heb ingediend. :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:57

Ricie schreef:
Calixae schreef:

Ik kan uit ervaring vertellen dat dat echt overal gebeurd. Heb het zelf ook meegemaakt er word echt gegooid en gesmeten met pakketjes waar je u tegen zegt. Ik snap heel goed hoe pakketjes (kunnen) breken. Heb zelfs gezien hoe er met splinternieuwe playstations enzo gegooid werd. Ik heb me echt verbaasd.....

Bij Bpost staat ergens in de voorwaarden dat ej een pakket zo moet verpakken dat het een val van (dacht ik ben niet zeker) 5 meter overleefd. Ook met die breekbaar labels hoeft de bezorger geen rekening mee te houden. De verzender is verantwoordelijk dat het zo goed verpakt is.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:39

Tja.. Bij mijn ouders was dit een tijdje vaste prik.

Afbeelding

Bij mijn ouders is altijd iemand thuis. Meestal zelfs wel 3 of 4 personen, want het bedrijf zit aan huis. Heel vaak troffen we al pakketjes aan in de brievenbus. Op een dag stonden wij gewoon in de keuken toen we hem dit pakketje in de brievenbus zagen proppen. Echt met 2 handen en vol gewicht erop.. We zijn snel naar buiten gelopen, maar meneer ging er vervolgens vandoor. Onze voordeur is ongeveer 10 meter verder dan de brievenbus, we waren gewoon zichtbaar thuis en het pakketje past er niet in zonder te verkreukelen. Ik snap echt niet waarom hij het in de brievenbus moest proppen. Helaas voor ons is vaak ook de inhoud niet meer zoals het moet zijn.

Bij mij valt regelmatig een briefje in de bus dat de bezorger mij gemist heeft terwijl ik thuis ben :')
Ik heb het idee dat hij uit luiheid bij 1 bewoner in deze hoek van de straat aanbelt en daar alles aflevert. Als ik niet thuis ben ligt het er, maar dus ook regelmatig als ik wel thuis ben. Mijn voordeur is praktisch direct aan de straat en de deurbel doet het prima. Buurtbewoners hebben ook wel eens dat ze thuis zijn en het pakket wéér op dat ene adres ligt.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:48

Ik heb ook wel eens gehad toen ik nog op nummer 40 woonde ik thuis was en ik mijn pakketje bij een huis compleet ergens anders in t gebouw mocht komen ophalen, omdat de bezorger niet de moeite wou nemen naar boven te lopen en even aan te bellen. En dus volledig ergens anders in t gebouw afgeleverd "buren" mijn ass :').

Andere keer super leuke bezorger gehad die helemaal vrolijk was en mij met "mijn naam" (hij las naam bij mijn huisnummer maar dat was niet mijn naam (studentenwoning) aansprak. Kan me dat nog helemaal herrineren terwijl dat ook alweer paarjaar terug is. Helaas daarna nooit meer pakketje door hem bezorgd gehad

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:13

Ik woon in Denemarken en ik krijg regelmatig pakketjes uit Nederland. Wij hadden een hele fijne bezorger die speciaal vroeg in de ochtend kwam (lees voor 7 uur), omdat we anders al naar ons werk waren. Soms een beetje jammer als we een keer vrij waren, maargoed beter dan de pakketshop, waar ze echt ontzettend onbehulpzaam waren.

Jammergenoeg hebben we tegenwoordig een andere bezorger, de pakketshop heeft daarentegen andere medewerkers. Deze herkennen ons (mijn vriend krijgt ook veel pakketten namelijk) en zijn wel heel aardig.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:43

1 van de bezorgers hier is een kennis van mijn schoonouders. Toen ik iets had besteld op ons nieuwe adres, maar met het oude huisnummer is hij naar m'n schoonouders gegaan om mijn naam na te vragen en heeft ie het daar afgegeven. Dat vond ik echt zo attent!
PostNL heb ik toen ook contact, die kwamen met een nutteloze reactie toen het pakketje al bezorgd was.

En laatst kwam een andere bezorger even verder doorlopen het huis in, om de zware doos op de goede plek te zetten. Was een heel vrolijke en aardige man. Wordt mijn dag helemaal goed van.

Pakketjes ergens neerzetten heb ik geen problemen mee. Voordeel voor ons beide. Maar denk ook niet dat dat gejat zal worden.