Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)
Locanda schreef:Ben je perfectionistisch aangelegd, en geeft dat een gevoel van falen?
Ik herken het deels van vroeger, ik heb wat op mijn tenen gelopen om leuk gevonden te worden zeg. Wrong me in allerlei bochten, heel bijzonder. En op dat moment verklaarbaar, maar ik ben eruit gegroeid. (Ging niet vanzelf, hoe oud ben je?)
"Het hoeft niet perfect, voldoende is goed genoeg."
En dat dan ook echt gaan leren.
"Je maakt keuzes die voor jou op dat moment de juiste lijken."
En dat dan ook echt gaan accepteren.
Misschien helpt het jou om je niet direct tot antwoorden verplicht te voelen, maar vraag of je er op terug mag komen?
(En dan had ik nog iets waar ik nu even niet op kan komen, vroeger zou ik daar echt m'n hoofd over breken. Nu accepteer ik het, en klaar. Misschien schiet het me nog te binnen, anders pech.)
Maureen_M schreef:Niet schrikken van wat ik nu zeg maar ik denk aan een tintje Borderline. Dat heb je van A tot Z. In dit geval denk ik dus absoluut dat het niet extreem is.
Knappe diagnose die je daar stelt via een paar regels tekst. Meestal gaat daar toch wat meer onderzoek aan vooraf voor je dat soort diagnoses kan stellen..Citaat:Basiskenmerken van borderline zijn impulsiviteit en emotionele instabiliteit. Als je borderline hebt gedraag je je erg impulsief en overdenk je de gevolgen van impulsieve daden niet of te laat. Die impulsiviteit kan extreme vormen aannemen en zich uiten in criminaliteit en verslaving. Daardoor hebben veel borderlinepatiënten neigingen tot overmatig alcohol-, drugs- of medicijngebruik, geldverkwisting, wisselende seksuele contacten en roekeloos autorijden. Eetstoornissen als boulimia en anorexia komen ook voor. In extreme gevallen treden bij borderline psychotische verschijnselen op: het horen van stemmen, zien van beelden, overmatige achterdocht en in de war zijn. Dit kan een aantal uren tot enkele dagen duren.
ik vond het gewoon herkenbaar. Vandaar dat ik ook zeg, je hebt het van A tot Z. Was dus niet de bedoeling TS aan te schrijven als een zwaar borderline geval.
als ik jou plaag
, zeg ik dat dat heel erg goed kan, de ochtend vrij nemen: ze roosteren maar iemand anders in...!