of gewoon een insluiper dat kan ook nog! Maar zorg gewoon dat er thuis niets te halen is wat echt veel waarde bezat!
Absolem
Geplaatst: 02-06-18 11:23
Jeetje... Ik begrijp dat vragen om hulp moeilijk is als je geld problemen hebt. Maar om nou te gaan stelen?...
Britta31
Geplaatst: 02-06-18 11:47
Hebben jullie dochters een winkeltje met kassa?Kijk eens in de kassalade of speelgoed portemonnee/tas.
Lukasje
Geplaatst: 02-06-18 12:14
Lastige situatie!
Mss heb je iets te vroeg gereageerd om het antwoord te weten te komen? Vrienden van ons kregen op een bepaald moment ook het vermoeden dat er geld verdween. Het viel amper op omdat het telkens kleine bedragen waren. Tot een keer de man zeker wist dat hij 50€ mankeerde de dag dat de "trouwe" poetsvrouw gekomen was. Toen hebben ze een valstrik uitgelegd. In de praktijk van de man (onze vriend is kine) hadden onze vrienden alle nummers van de bankbiljetten die in een enveloppe zaten, opgeschreven. En jaja hoor, nog voor de poetsvrouw weg was, ontbrak er een biljet in de enveloppe. Politie gebeld. De poetsvrouw ontkende in alle toonaarden maar het biljet waarvan onze vriend kon zeggen welk nummer het had, stak wel in haar geldbeugel. Bleek dat de poetsvrouw ook in haar fietstas voorraad had zitten. Zij stal bij haar klanten ook -telkens kleine hoeveelheden- levens- en huishoudmiddelen.
Sowieso denk ik dat de relatie met je poetshulp dusdanig verstoord is dat ze maar beter nooit meer komt. Maar ook je oudste zou ik niet uitsluiten. Kinderen halen nu eenmaal dat soort dingen uit.
Een cameraatje had mss het antwoord kunnen geven?!
Vervelend situatie.Zelf heb ik wel een gedacht dat iemand iets gestolen had maar vond ik het later terug!Maar je weet het nooit.Thuishulpen van zieke bejaarden worden ook vaak verdacht\beschuldigd van diefstal. Soms is zo'n vrouw zelf wel goed,maar heeft ze een vriendje die geld nodig heeft en haar tot diefstal aanzet.Maar altijd eerst zelf goed zoeken of het niet ergens ligt!
Dat ze er al drie jaar poetst wil niks zeggen inderdaad. Wij hadden 8 jaar een poets en bij mijn oom was ze nanny/poets en zij heeft bij ons en mijn oom heel veel gestolen (en dan gaat het niet om een paar honderd euro). Staat op film, maar ze geeft (natuurlijk) niet toe. Dus ergens kind aan huis zij wil niks zeggen
Suzanne F.
Geplaatst: 02-06-18 12:36
Weet je binnen welke termijn het gebeurd moet zijn? Dus wanneer heb je er het laatst in gekeken en weet je zeker dat het er nog was? Is dat maanden geleden of dagen?
Natuurlijk kan ze het gedaan hebben, maar ik vind de handelswijze niet netjes. Haar de kans geven om toe te geven en de sleutel terug vragen wijst op beschuldiging.
Maar idd, hoe lang geleden heb je het envelopje voor het laatst gecheckt?
Kuggur
Geplaatst: 02-06-18 13:11
kwita schreef:
of gewoon een insluiper dat kan ook nog! Maar zorg gewoon dat er thuis niets te halen is wat echt veel waarde bezat!
Die een deel van het geld achterlaat? Niet erg waarschijnlijk.
HorseTopShop
Geplaatst: 02-06-18 13:22
Ik zou toch je dochtertje ook vragen of ze het misschien per ongeluk gevonden en gepakt heeft. Je zegt dat kinderen van 9 jaar geen benul hebben van waarde van geld, maar dat hebben ze op die leeftijd echt wel.
Wij hadden heeeeeeel vroeger op stal een koffie/thee/soep automaat staan. Daar moest je speciale muntjes in doen. Die muntjes zaten in een bakje en het was de bedoeling dat je er 50 cent in deed en dan 1 muntje gebruikte voor het apparaat. Dat bakje met geld werd pas geleegd als alle muntjes op waren. Kon best hoog oplopen.
De eigenaar van stal kwam erachter dat het bedrag wat in het bakje zat steeds niet klopte. Hij heeft toen alles gemarkeerd met kleine zwarte stipjes. Nog diezelfde dag heeft hij een 7-jarig meisje betrapt die steeds geld uit het bakje haalde. Ze bleek meer dan 200 gulden bij elkaar gestolen te hebben. Dit vond haar moeder thuis in haar kamer.
pmarena
Geplaatst: 02-06-18 13:40
Het is natuurlijk logisch om poetsvrouw te verdenken, maar zou dochter inderdaad niet uitvlakken.
Ik was nog jonger toen ik eens een keer een grapje dacht uit te halen met mijn oma. Zag haar portemonnee liggen en haalde er een briefje van 50 gulden uit, en verstopte dat onder het gehaakte tafelkleedje, waar je het dus kon zien liggen.
Dacht denk ik dat het wel grappig zou zijn als ze daar ineens 50 gulden zou vinden Of misschien dat het wel grappig zou zijn als ze zich het hoofd ging breken over waar ze dat geld nou aan uitgegeven had ofzo. En dat ik haar dan zou kunnen verrassen met dat geld
Iets in die trant moeten de kinderlijke gedachtenkronkels gegaan zijn
Blijkbaar vond ze het niet en ik was het vergeten. Volgende ochtend gingen we boodschappen doen en had ze dat geld natuurlijk niet in haar portemonnee zitten Toen schoot het me pas weer te binnen, ik schaamde me dood...
Denk dat ik een jaar of 5-6 was ofzo. Was dus totaal niet bedoeld om te stelen. Zo kan het ook gaan hè bij kinderen
Heb niet alles gelezen maar zou dochter niet uitsluiten. Mijn zoon van bijna 7 heeft geen besef van de waarde van geld maar hij weet heel goed dat je er dingen van kunt kopen. En wat ik raar vind,waarom een deel en niet de hele envelop?! Zou dus denken eerder een kind als een volwassenen maar goed dat is mijn idee erover.
Zou kunnen dat je hulp/dochter/of wie dan ook al langere tijd geld wegneemt in kleine hoeveelheden, dat valt niet echt op als je zelf iets in de envelop doet of eruit haalt.
Je sluit sommige mensen echt te makkelijk uit. Je dochters, je vriend, je ouders, je gasten van dat feestje zijn net zo goed mogelijk als je poetshulp. Helaas ervaring met diefstal en helaas bleek dat zeer dichte familie.
Ik zou ook als eerste de huishoudster verdenken, het zou niet de eerste zijn die geld of andere waardevolle spullen mee neemt.Je hoort het vaker in de media, ook vrouwen die er al 10 jaar poetsen! Daarbij is een huishoudster een van de weinige die op zowat alle plekken komt en ook van alles ziet liggen. Ik beweer dus NIET dat zij de schuldige is! maar zou wel de eerste verdachte zijn. Laten we hopen dat het een vergissing is en dat het geld alsnog boven water komt.
Lastige situatie Je dochter, poetsvrouw zou beide kunnen. Zo in ieder geval beide niet uitsluiten.
Hier in de supermarkt werkte al heel veel jaar een persoon waar ze super tevreden over waren. Toch ontslag op staande voet ivm stelen van geld. Die begon er ook pas mee toen ze er al jaren werkte.
Op mijn oude werk verdween er ook steeds geld. Daar ging het wel om grotere bedragen overigens. Alleen konden ze er niet achter komen wie het deed. Daar hebben ze vanuit de politie camera's opgehangen om het te achterhalen. Degene is toen ook gepakt en ontslag op staande voet gehad.
Soms is de reden moeilijk te achterhalen waarom ze er opeens mee beginnen, al was het bij de personen van hierboven duidelijk. * Geld problemen (mede toen door de crisis) * Drugs gebruik
Ik ben ook schoonmaker geweest en die krijgen echt altijd de schuld van alles wat kwijt is Zo niet tof als je gewoon eerlijk bent. Vond het daarom niet leuk om schoonmaker te zijn en was blij dat mijn studie af was en ik ‘echt’ werk kon doen Vind het een overdreven actie om die sleutel gelijk terug te vragen. En als ze het was zal ze het nu zeker niet meer doen nu je het weet...
Zou je kinderen nog een keer vragen of je man of hij echt niet heeft gepakt toen hij even contant nodig had. En dan gewoon je verlies nemen, oliebol happens en je doet er niks meer aan.
Iris1702
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-18 17:27
Ik heb ook met mijn dochter gepraat die wist niets van geld in huis en gaf ook geen verdachte signalen af. Ik heb haar spaarpot gecheckt en ook de kassa’s die in huis zijn zonder resultaat.
Mijn vriend heb ik meteen gebeld toen ik er achter kwam en was er net zo van geschrokken als ik. We gaan volgend jaar trouwen en zijn daarvoor geld aan het sparen.
Ik ben er van overtuigd dat dochter en vriend geen van beide het geld heeft weg genomen.
Het geld is in de afgelopen 3 a 4 weken verdwenen.
Huis wordt altijd afgesloten als we weg gaan. Geen sporen van braak en tot dus ver geen andere dingen die kwijt zijn.
Ik weet zeker het zelf niet uit de envelop te hebben gepakt het lag daar juist als doel om te sparen.
Vraagje hoe zouden jullie reageren als jullie in de schoenen van de huishoudster zouden staan en geconfronteerd worden met dit verhaal? Ik zelf zou boos worden, huilen, trillen van onmacht, mijn stem verheffen enz.. En jullie???
Iedereen is anders. Ik kan je verzekeren dat sommige mensen glashard en geloofwaardig kunnen liegen, ook tegen naaste familie. Tenzij je iemand betrapt, is het onbegonnen werk.
Ik zou zeggen dat ik het niet had en dan ligt het aan hoe jij reageert.Als je dan de sleutel terug vroeg, zou ik die geven en ook zeggen dat ik niet meer terug kwam ,want onrechtstreeks word je toch beschuldigd van diefstal.Huilen en trillen zou ik echt niet doen als ik niks gedaan had.Ik zou wel inwendig pissig zijn maar daar zou je niks van merken.
Ik ben iemand die gevoelens weg stopt dus zou niks/weinig zeggen. Zou vooral schrikken en het erg vinden dat ik onterecht beschuldigd wordt. Helemaal als ik ineens de sleutel moest inleveren.
En die mensen die iets kwamen kopen?
Anoniem
Geplaatst: 02-06-18 18:33
Hoe lang iemand bij je werkt zegt niets. Hier ook al meerdere malen meegemaakt dat mensen na een aantal jaar gepakt worden.
Hoe ik zou reageren weet ik niet, ik zou het me wel voor kunnen stellen dat je het zou denken dus het zal de manier waarop zijn waar de reactie van af hangt.
Hutcherson
Geplaatst: 02-06-18 18:45
Camera in huis plaatsen en het nu laten voor wat het is. Daarom heb ik ook liever niet dat er iemand in mn huis komt. Als je cash wilt hebben in huis, doe het in een kluis. Want nu schep je wantrouwen door sleutels terug te vragen etc. Snap ik maar wel vervelend dat je dat aan iemand vraagt die t waarschijnlijk niet is geweest.
Je gaat er nooit meer achterkomen vrees ik. Overigens kunnen je kinderen je ook nog wel ns verrassen hoor. Heb ook een tijdje iedere week 2 euro uit mam dr potje gehaald om chips te kopen op t zwembad. Zonder dat ze t wist. Daarna heb ik me rotgewerkt om alles weer in twee euro muntjes terug te doen en rente. Daarna heb ik het pas vertelt.
Anyway, neem voorzorgsmaatregelen. Plaats een camera die opneemt als je niet thuis bent.
Iedereen reageert anders inderdaad, ik zou ook op verschillende manieren kunnen reageren afhankelijk van hoe jij het zou brengen. Zou het best kunnen begrijpen dat je mij dan verdenkt en zou me daar knap klöte over voelen dat wat ik ook zeg of doe, die verdenking toch aan mijn broek blijft kleven. Zou dan inderdaad liever niet meer komen.
Maar om die reden zou ik dit soort werk ook liever sowieso niet doen want je bent altijd snel de gebeten hond als er zoiets in een huis gebeurt.