Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:31

Oké eerst even dit: heb niet alle reacties gelezen maar als hoteleigenaar wil ik graag gewoon even opgooien dat het zo veel fijner is als gasten rechtstreeks boeken

Lees hier dat de prijs niet altijd voor het aantal bedden is maar normaal is dat wel degelijk zo. Je stelt als hotel een prijs in per kamertype, is dat kamertype een familiekamer met bv 4 bedden mag je er van uit gaan dat die prijs is voor 4 personen op die kamer met 4 bedden.

Verder kan ik je misschien als tip meegeven om met het hotel rechtstreeks eens te bellen en kijken wat ze kunnen doen voor je als je de boeking via booking.com annuleert en deze rechtstreeks bij hun maakt. Dit scheelt voor het hotel normaal gezien nl 10% of meer die ze aan booking.com moeten afgeven voor elke reservatie.
Misschien kun je daar wat mee, ik zou hier in ieder geval zeker een middenweg zien.
edit: dit kan alleen als je nog binnen de 'gratis annuleren')termijn zit natuurlijk, weet niet wanneer jullie uitstap gepland is

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:04

Booking.com pakt normaal gesproken 12%, daarom werk ik ook liever niet met ze.

Hier een B&B eigenaar en dit heb ik ook wel eens gehad. Ik heb 5 kamers waarbij er 2 kamers zijn met 3 slaapplekken maar ook veel verhuurd word aan 1 of 2 personen. Ik heb dan ook een basisprijs voor 1 en voor 2 personen en een derde persoon reken ik 25 euro extra voor. Nou heb ik een tijd geleden een boeking gehad voor 4 kamers voor 4 personen. Tot ze met 11 personen op kwamen dagen. Ja, dan is de prijs ook wel even flink wat hoger aangezien het inclusief ontbijt is en al het extra beddengoed wat gebruikt gaat worden. Of mensen die voor 1 persoon boeken en met 2 personen aankomen. En dan weigeren extra te betalen terwijl zij niet goed hebben opgelet tijdens het boeken.

Wat in dit geval gebeurd kan zijn dat bij de familiekamer ook de prijs is gegeven voor 2 personen en ieder extra persoon dus moet bijbetalen. Hoeveel mensen staan er op je originele bevestiging?

Granoek

Re: Mag dit? Hotel wijzigt voorwaarden, 300 euro extra kosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:07

Ja wat jij zegt klopt Wolken, maar hoe ik TS haar bericht begreep heeft zij niet meer gasten dan aantal bedden op de kamer. Dus ze boekt een familiekamer (voor 4 personen ofzo?) en slaapt daar ook in met 4 personen, althans zo begreep ik het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:19

Granoek schreef:
edit: dit kan alleen als je nog binnen de 'gratis annuleren')termijn zit natuurlijk, weet niet wanneer jullie uitstap gepland is

Volgens mij is een wijziging in de voorwaarden / boeking (tenzij die in het voordeel van de klant uitvalt) een reden om kosteloos te mogen annuleren, ook als je buiten de annuleringstermijn zit. Dus daar zit wellicht nog wel ruimte.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:22

Shadow0 schreef:
Granoek schreef:

Volgens mij is een wijziging in de voorwaarden / boeking (tenzij die in het voordeel van de klant uitvalt) een reden om kosteloos te mogen annuleren, ook als je buiten de annuleringstermijn zit. Dus daar zit wellicht nog wel ruimte.

Ja als je als hotel een beetje goed bent kun je alles kosteloos laten annuleren, maar dan moet je telefonisch goedkeuring geven aan booking.com om de annuleringskosten te laten vallen volgens mij.
Lijkt mij in dit geval ook niet misplaatst

edit: negeer dit, dit gaat over bongo. Ik heb me vergist

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:28

Ik ben ook wel heel erg benieuwd voor hoeveel personen (inclusief de kinderen) je nu daadwerkelijk geboekt hebt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:38

Granoek: dit gaat ook met booking, als het hotel inderdaad meewerkt.

Ik ben erg benieuwd,wat er in de bevestiging staat wbt t aantal personen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 14:50

Ik heb gewoon geboekt voor 22 personen, 10 volwassenen en 12 kids.

Ik kan ook gewoon nog annuleren, maar moet dan nog iets anders zoeken en dat is voor zo’n groep niet heel makkelijk. Bovendien hebben de kinderen zich al verheugd op dit hotel.
We hebben 1 kamer voor 3, 2 voor 4, 1 voor 5 en 1 voor 6 personen.

Wolken, nergens in de voorwaarden staat dat het gaat om een kamerprijs op basis van 2 personen.

De prijzen voor een extra bed uit de voorwaarden komen weer niet overeen met de prijzen die het hotel nu opgeeft, vandaar dat ik aan bijna 300 euro extra kom.

Dit stuurde het hotel:
Graag maak ik u erop attent dat de tarieven via Booking.com gebaseerd zijn op 2 personen per kamer.
Voor extra personen op de kamer worden toeslagen in rekening gebracht:
- Kinderen 0 t/m 3 jaar = € 4,50 per kind per nacht
- Kinderen 4 t/m 11 jaar = € 22,50 per kind per nacht
- 12 jaar en ouder is € 25,00 per persoon per nacht

Deze tarieven zijn inclusief ontbijt, exclusief toeristenbelasting à € 1,46 per persoon per nacht.

Excuses voor de onduidelijkheid m.b.t. de tarieven op de site van Booking.com

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:53

Heb je zo weinig betaald dat het aannemelijk is dat het bedrag niet klopte? Want een verschil van €300 is niet niks.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:07

Zoals ik de mail van het hotel lees komt het overeen zoals ik ook omschreven heb. Je kan ook een 6 persoons kamer boeken voor 2 personen, dan ben je een stuk minder kwijt dan bij een 6 persoons bezetting. Dit staat ook niet bij de voorwaarden, zo staat het aangeven bij het boeken van de kamers via Booking.com.

Wat staat er op de bevestigingsmail die je hebt gehad?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:17

Gaat dit toevallig over het gelijknaamde hotel dat bij het grootste pretpark van NL hoort? :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:44

Kan je niet gewoon even bellen? Ik denk dat je aan speculaties niet zo veel hebt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:59

Maar je zou toch verwachten dat, als je boekt voor 10 volwassenen en 12 kinderen, de prijs die naar boven komt, ook daadwerkelijk gericht is op dat aantal gasten. Het is toch vreemd als je het aantal mensen invult, dat de kamers dan op minimalr bezetting worden geboekt? Ik vind dat in deze dan toch een fout van booking.com.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:07

In februari ook een hotel geboekt. Wilden het eerst via booking.com doen. Alleen we kwamen ergens niet uit dus toch maar even gebeld naar het hotel. En wat deze eigenaar ook aangaf was dat booking.com vaak dingen niet correct aangeeft.
Hij gaf ook aan dat hij 1000 x liever had dat gasten gewoon rechtstreeks zouden boeken. Maar dat hij wel bij booking aangesloten moet blijven omdat je er ander ‘uitligt’ (ik denk qua concurrentie en dat je niet meer zo snel gevonden wordt op internet)

Vond het erg sneu voor die man dat hij erop aangesproken werd door gasten dat zaken of prijzen niet klopte, terwijl hij er weinig aan kon doen.

Maar goed, is een verhaal van een kant. Dus weet niet tot in hoeverre dit klopt natuurlijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:12

Niet netjes nee en erg verwarrend!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:21

Een ding heb ik wel geleerd. Zoek eventueel de hotels op en de reviews via Booking, en boek daarna bij het hotel zelf :+

Succes, TS. Hoop dat je eruit komt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:26

Huh wat apart. De keren dat ik op booking.com geboekt heb, stondcer heel duidelijk omschreven voor hoeveel personen de prijs was, vaak zelfs nog keuze om bijv een familiekamer voor 2, 3 of 4 personen te boeken.

Overigens voor degenen die opmerken liever te hebben dat je liever hebt dat mensen rechtstreeks bij hun boeken dan via booking.com: het is dan wel handig op je eigen site geen hogere prijzen en slechtere annuleringsvoorwaarden te hanteren dan op booking.com.
Zo boek ik altijd onze overnachtingshotel onderweg naar frankrijk via booking.com, vaak veel goedkoper dan bij het hotel zelf en vrijwel altijd tot de dag zelf te annuleren. Geen idee hoe dat bij nederlandse hotels is trouwens.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:05

Laura82 schreef:
Overigens voor degenen die opmerken liever te hebben dat je liever hebt dat mensen rechtstreeks bij hun boeken dan via booking.com: het is dan wel handig op je eigen site geen hogere prijzen en slechtere annuleringsvoorwaarden te hanteren dan op booking.com.
Zo boek ik altijd onze overnachtingshotel onderweg naar frankrijk via booking.com, vaak veel goedkoper dan bij het hotel zelf en vrijwel altijd tot de dag zelf te annuleren. Geen idee hoe dat bij nederlandse hotels is trouwens.

Dit inderdaad, ik boek vaak via Hotelspecials of andere speciale sites en ben dan veel goedkoper uit. Ook een keer gebeld met een hotel of ik het rechtstreeks via hen kon regelen, néé dat kon echt niet dat waren ze verplicht aan die boekingssite, als ik via hen wilde boeken kon het alleen voor hun (flink hogere) prijs. Dussss, tja, zoals je wil he.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:28

Laura82 schreef:

Dat ja, laatst had ik een vakantie appartement nodig voor 3 dagen, via booking.com was ik 300£ kwijt voor 10 personen en via de eigen site £650! Bij booking kon ik tot op de dag 13.00 uur annuleren, via de eigen site was het niet te annuleren zonder alles te betalen.
Dan is het heel simpel hoor. Lag bij aankomst een foldertje met link naar eigen website en de mededeling dat we voortaan beter direct konden boeken. Nou niet dus

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:07

Het is zo dat bij booking.com vaak in de regels voor de aanbieders staat dat ze zelf niet met een prijs lager dan booking mogen adverteren. Hier in België is er een reportage over geweest. Vaak geven ze telefonisch wel die prijs.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:44

Heb je al met Booking zelf contact opgenomen? Imo zijn zij hier de tussenpersoon en moeten zij dit ook faciliteren... Jij hebt bij hen geboekt dus mogen zij hier ook in tussen komen.

Ik heb zelf ook al issues gehad met hotels die ik bij Booking geboekt had (bv. blijkt dat er toch geen beschikbaarheid is), maar dan ben ik er altijd mee naar Booking gegaan en niet naar het hotel. Wellicht kan Booking hierin iets voor jou betekenen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:51

Laura82 schreef:

Onze prijzen liggen niet hoger, op geen enkele site. Overal vragen wij dezelfde prijs, het hele jaar door. Idem voor annuleringsvoorwaarden.

Wat we vaak horen is “wij kunnen niet boeken want hebben geen visa” en dan boeken ze dus rechtstreeks.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:59

Succes met contact met booking.com.
Wij zijn al maanden aan het proberen om schoonmaakkosten terug te krijgen nadat we in onze accomodatie de nepwimpers van de vorige gasten uit de badkamerkastjes haalden en aan de vloer plakten met onze schoenen. We zijn al sinds februari bezig....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:27

Booking is ruk...
1,5 jaar terug 2 kamers geboekt voor een diploma uitreiking in Schotland. In dat betreffende stadje zat alles dus ramvol in die week.
Bleek dat onze reservering niet was doorgekomen.... wel een bevestiging van Booking, maar t hotel wist van niks... sta je dan....

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:46

Liezel1 schreef:
Booking is ruk...
1,5 jaar terug 2 kamers geboekt voor een diploma uitreiking in Schotland. In dat betreffende stadje zat alles dus ramvol in die week.
Bleek dat onze reservering niet was doorgekomen.... wel een bevestiging van Booking, maar t hotel wist van niks... sta je dan....

Helaas is dit niet vreemd. Het is al zo erg dat ik wekelijks via de site moet kijken wat er geboekt is voor de komende week omdat er zooo vaak boekingen niet door komen...