Toeteren, fluiten en aanspreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:12

Ik vind het ook ongelofelijk vervelend en ik vind 'vat het op als een complimentje' ook een beetje een slappe reactie. Dat jij het als persoon niet erg vindt/het als een compliment ziet/vrolijk terug lacht betekent niet dat alle vrouwen zich maar moeten vormen naar de wensen van de mannen die ons aanspreken op straat en altijd als een zonnestraaltje moeten reageren. Als iemand 'hey geile prutsmuts' naar me roept op straat zie ik dat niet als een compliment en kan je ook echt een grote bek terug verwachten, doe toch even normaal?

Vooral het afsnijden als je ergens loopt of fietst is zo vervelend, of vanuit een rijdende auto en dan naast je blijven rijden. Het is niet alleen denigrerend maar ik voel me soms ook gewoon heel onveilig op zo'n moment eigenlijk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:13

Terug doen. En dan heel overdreven.

Vaak wil zoiets dan wel helpen, want zulke reacties verwachten ze niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:16

Ik zie het probleem niet. Wat is er in godsnaam mis met wat geflirt? Ik noem dat juist gezellig!

En een man die flirt is ook direct bereid wat voor je te doen. Dus wacht ik bij het tankstation tegenwoordig op de eerste die naar me lacht en die vraag ik lucht in de banden te doen. :+

En geloof me, als je er echt uit zou zien als een uit de klei getrokken trol is er niemand die flirt daarmee. Dus dat het geen compliment is, maar de eeuwige door de feministen doorgestrokken theorie dat het uiteraard denigrerend bedoeld is, is gewoon niet waar!

Anoniem

Re: Toeteren, fluiten en aanspreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:17

Er zit echt een gigantisch verschil tussen vriendelijk naar iemand lachen of vriendelijk aanspreken en alles dat begint met fluiten, 'psst' of een toeter. Ik ben geen hond en als iemand graag een gesprek met mij wil voeren, of dat nou is om te flirten of niet, dan vind ik het niet te veel gevraagd dat ik ook als een mens word aangesproken. Dat aanspreken per definitie denigrerend is vind ik ook niet, maar dat het in heel veel gevallen gaat om het opeisen van aandacht wel.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:19

Palmera schreef:
Ik zie het probleem niet. Wat is er in godsnaam mis met wat geflirt? Ik noem dat juist gezellig!

En een man die flirt is ook direct bereid wat voor je te doen. Dus wacht ik bij het tankstation tegenwoordig op de eerste die naar me lacht en die vraag ik lucht in de banden te doen. :+

En geloof me, als je er echt uit zou zien als een uit de klei getrokken trol is er niemand die flirt daarmee. Dus dat het geen compliment is, maar de eeuwige door de feministen doorgestrokken theorie dat het uiteraard denigrerend bedoeld is, is gewoon niet waar!

Geflirt misschien niet. Tot twee keer toe bij je stoppen met de scooter en blijven aandringen zelfs als je zegt dat je een vriend hebt, noem ik geen flirten, maar gewoon ontzettend irritant. Vooral als er niemand in de buurt is, dan zou ik me eerder onveilig dan geflatteerd voelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:26

Toeteren en fluiten is ook gewoon onschuldig geflirt. En anders negeer je het gewoon.

En ja, sommigen hebben een plaat voor hun kop. Nu kan dat ook gebeuren met een zelf uitgekozen vriendje die niet snapt dat het uit is. ;)

Maar aangezien ik het nooit als aanstootgevend beschouw is het dat ook niet. ;) Die toeter en fluit zijn natuurlijk zo erg als je ze zelf maakt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:28

Palmera schreef:
Toeteren en fluiten is ook gewoon onschuldig geflirt. En anders negeer je het gewoon.

En ja, sommigen hebben een plaat voor hun kop. Nu kan dat ook gebeuren met een zelf uitgekozen vriendje die niet snapt dat het uit is. ;)

Maar aangezien ik het nooit als aanstootgevend beschouw is het dat ook niet. ;) Die toeter en fluit zijn natuurlijk zo erg als je ze zelf maakt.

Zeggen dat iemand mooi lacht is een compliment en mogelijk flirten, toeteren en fluiten is in mijn ogen echt geen compliment.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:33

Mensen die reageren dat ze dit gezellig ipv geflirt noemen vindt ik een beetje vreemd, TS geeft toch aan dat ze zich er niet fijn bij voelt? Dat is voor iedereen anders..

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je er niet fijn bij voelt op zo'n moment. Als er veel mensen om je heen zijn is het misschien wat minder erg (tenminste dat zou ik hebben) maar als je dan alleen bent en hij komt dan een paar keer langs is het gewoon raar.

Ik zou persoonlijk gewoon heel neutraal reageren waarin duidelijk wordt dat je echt geen interesse hebt. Zoiets al 'goh ja ook een fijne dag nog' oid. Verder zou ik er niet op in gaan, tenzij hij echt te ver gaat, dan moet je echt duidelijk maken dat je daar niet van gediend bent. Desnoods doen alsof je iemand aan het bellen bent ofzo? Misschien de hond leren dat ie gromt op commando? :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:35

Edit:
Bericht weggehaald omdat ik deze persoonlijke informatie niet op bokt hoef waar ik het daarna niet meer zelf weg kan halen.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 29-05-18 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:38

Palmera schreef:

Joh omdat jij het gezellig en niet aanstootgevend vind, is dat het voor de rest van de wereld ook niet? :roll: Lekker dan!

Volgens mij mag iedereen voor zichzelf bepalen waar hij/zij zich comfortabel bij voelt. Als een man wil flirten kan dat ook op een andere manier dan fluiten of iemand aanspreken met 'lekker chickie' of erger. Of nog een stapje verder: iemand ongevraagd op de billen tikken, boezem aanraken of proberen te zoenen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:41

billionache schreef:
Palmera schreef:

Joh omdat jij het gezellig en niet aanstootgevend vind, is dat het voor de rest van de wereld ook niet? :roll: Lekker dan!

Volgens mij mag iedereen voor zichzelf bepalen waar hij/zij zich comfortabel bij voelt. Als een man wil flirten kan dat ook op een andere manier dan fluiten of iemand aanspreken met 'lekker chickie' of erger. Of nog een stapje verder: iemand ongevraagd op de billen tikken, boezem aanraken of proberen te zoenen.

En omdat jíj het aanstootgevend vind mogen mannen niet meer fluiten en flirten?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:43

Wat heeft dat nou weer met een paardrijbroek te maken? Bedoel, heb vrouwen zien lopen in een strakkere broek dan een paardrijbroek, of zonder broek (hotpants die verdwijnt in je bilnaad).

Deze man vond je waarschijnlijk een knappe meid en is een opdringerige piemel, waarom kun je niet gewoon zeggen "laat me aub met rust, ik wil graag rustig wandelen en heb geen behoefte aan een date" ?

Ik liep laatst op een festival en een vriend riep tegen een meisje wat tegemoet kwam lopen "zoo dat is een knappe meid", en mijn vriend werd meteen door haar aangevallen en zei begon hem uit te schelden en riep de beveiliger wegens "intimidatie".

Overdrijven kan ook..

Maar vind inderdaad dat als iemand je achterna blijft rijden met een scooter je best even duidelijk maar noch vriendelijk mag verzoeken om je met rust te laten. Als die dat dan nog niet doet kun je altijd je telefoon pakken en de politie bellen ;)

Als iemand op straat naar mij "heey chickie" zou roepen, dan zwaai ik vriendelijk even terug :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:44

Ik vind naar iemand fluiten ofzo niet zo'n drama. Wat mij betreft hoeft het niet, maar als iemand nu denkt dat het iets aan zijn leven toevoegt moet het maar.

Maar met je scooter stoppen en iemand gaan aanspreken. Sorry, maar zo'n stakker verdient gewoon een dreun. Pleurt op, ga een ander lastig vallen die dat wel waardeert.
Ik loop toch niet op straat om door random mensen aangesproken te worden wat ze wel niet van mij vinden. Brutalen hebben de halve wereld, maar ik waardeer het zeer als ze op hun eigen helft blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:44

Nou inderdaad liever niet nee...

Het is een aantasting van je persoonlijke ruimte, en daar heeft niemand zomaar recht op.. Al helemaal niet als ze je na gaan lopen..

Flirten, hou toch op.. als dat denigrerende gedrag onder flirten valt is het nog ernstiger gesteld met de eigenwaarde van vrouwen dan ik dacht..

En ik zou helemaal niet reageren, want daarmee moedig je ze meeestal aan..

En dan hoor ik inderdaad liever iemand zeggen "dat is een knappe vrouw" dan "eeeej pst pst, lekker chickie!! ".. flirten, werkelijk :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:53

met wat voor hond loop je? ik ben wel eens in een afgelegen natuurgbied door een man inde 40/50 achtervolgt (heel duidleijk) die ook hele tijd floot. Mijn honden zaten aan de lijn (2 borders). Toen ie nog dichter kwam heb ik hem gezegd dat ik de hondne op hem af zou sturen. Eerst deed ie nog lacherig, mar toen ik de honden aan de voet zette en vooruit zei, waardoor ze richting hem an de lijn trokken, is ie toch maar snel afgedropen.

(voor de duidelijkheid, mijn honden kennen helemaal geen commando's om mensne te grzen te nemen en zouden hooguit met kusjes aanvallen, maar ze kennen vanuit de flyball wel het commando vooruit en 2 honden die vooruit schieten waren blijkbaar afschrikkend genoeg)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:54

Palmera schreef:
billionache schreef:

En omdat jíj het aanstootgevend vind mogen mannen niet meer fluiten en flirten?

Ik denk niet dat jij (en andere mensen die het 'gezellig' vinden) er gigantisch veel last van zal hebben als het niet meer gebeurt. En mensen hebben er nu duidelijk wél last van / voelen zich oncomfortabel en onveilig wanneer het hen wél overkomt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:28

Herkenbaar, toen ik vroeger de hond uit liet werd er ook constant getoeterd en gefloten naar me. Het grappige was, ik had toen lang blond haar. Toen ik het kort had laten knippen was het over. :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:30

Ik loop met werklijn Duitse herders dus dan blijven ze allemaal op afstand.
Maar oh wee als ik met de fiets ben of alleen te voet.
Vind er niets aan... heb jammer genoeg ook dingen meegemaakt na escalatie dus voel mij door ook heel ongemakkelijk door.

Ik negeer het altijd, maar als ze te dicht komen ofzo dan zeg ik er wel wat van.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 12:32

Zoe_97 schreef:
met wat voor hond loop je? ik ben wel eens in een afgelegen natuurgbied door een man inde 40/50 achtervolgt (heel duidleijk) die ook hele tijd floot. Mijn honden zaten aan de lijn (2 borders). Toen ie nog dichter kwam heb ik hem gezegd dat ik de hondne op hem af zou sturen. Eerst deed ie nog lacherig, mar toen ik de honden aan de voet zette en vooruit zei, waardoor ze richting hem an de lijn trokken, is ie toch maar snel afgedropen.

(voor de duidelijkheid, mijn honden kennen helemaal geen commando's om mensne te grzen te nemen en zouden hooguit met kusjes aanvallen, maar ze kennen vanuit de flyball wel het commando vooruit en 2 honden die vooruit schieten waren blijkbaar afschrikkend genoeg)

Ik loop met een Labrador, die (helaas) iedereen leuk en aardig vind en dus vanaf een afstand al vrolijk staat te kwispelen.

De man die mij gisteren aansprak was een buitenlandse man, toen de hond naar hem toe ging om te begroeten deinsde hij inderdaad wat achteruit, maar bleef mij toch alsnog lastig vallen.

— —

Bedankt iedereen voor de reacties en tips, ook via PB! Voelt toch wel fijn dat het dus niet echt aan mij ligt dat ik me er niet fijn bij voel. Flirten vind ik echt niet erg, en krijg ook weleens leuke complimentjes als ik daar loop, helemaal leuk want die maken mijn dag goed, maar dat toeteren, fluiten, roepen en allerlei geluiden vanuit auto’s naar me maken vind ik gewoon écht vervelend. Zoals sommige hier al zeiden: ik ben inderdaad geen hond.

Iemand plaatste in dit topic een foto van een shirt met een tekts van RUMAG, bedankt! Die ga ik gelijk bestellen. :) Wie weet helpt dat een beetje.

Popstra: ik heb inderdaad ook lang blond haar, dat is echt mijn grote trots, zou het heel zonde vinden om dat af te knippen. Maar kan me goed voorstellen dat het dan over is. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:35

Ik zou een zweepje meenemen als verdediging.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:39

Aan de acties van de ander kan je helaas weinig veranderen, maar misschien is een cursus zelfverdediging fijn voor je. Ik denk dat je je dan wat minder geïntimideerd voelt in zulke situaties

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:41

De toon maakt echt de muziek met dit soort zaken. Als ik naast een stel bouwvakkers passeert die fluiten, vat ik dat goed of slecht op, afhankelijk van hoe het gaat. Soms is het echt maar bewonderend en vrolijk en vind ik het dikke prima. Maar vaak genoeg is het denigrerend, respectloos, en dan is het gewoon NIET ok. Iemand volgen met een scooter (een jong meisje van 17 dan nog), is gewoon super intimiderend en ik snap niet dat er mensen zijn die dit als onschuldig weg zetten.
Ik ben ook wel vaker 'achtervolgd', meestal onschuldig, haast altijd door zatlappen. De ene keer nog een beetje lollig, meestal ronduit irritant, en 1 keer werd ik gewoon doodsbang. Als je vervolgens vriendelijk maar duidelijk vraagt om op te hoepelen word je of genegeerd of nog even uitgescholden. Je vraagt je echt af waar ze dit soort stumpers uithalen...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:53

billionache schreef:
Palmera schreef:

Ja en nee. Ik zie het probleem ook niet zo, sterker nog ik ken het andersom: Als ik een meer zuidelijk land over straat loop roepen vrouwen me ook na. Nu kan ik ze meestal niet verstaan en heb daarnaast ook niet door dat ze het over/tegen mij hebben :')

Als TS zich er niet comfortabel bij voelt is dat inderdaad niet prettig. Die ander zou haar niet in zo'n situatie moeten brengen. Echter, TS kan ook aangeven dat ze hier niet van gediend, lijkt me ook een kleine moeite. Zeker als het echt zo vervelend is.

Enne, je kunt ook direct doorslaan: Billen knijpen/borsten betasten/tegen iemand aanrijden/proberen te zoenen, sommigen doen dit inderdaad. Is mij ook weleens overkomen, kwestie van iemands hand pakken en een goed felle blik. Overigens heb ik dit zelf bij een ander nooit gedaan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:55

Maar Ailill, een grote bek teruggeven of aangeven dat je er niet van gediend bent is niet in alle gevallen een optie. Als je in zo'n situatie terecht komt moet je super snel kunnen inschatten of het een veilige of onveilige situatie is, en het kan super snel omslaan. Je weet nooit hoe iemand reageert als jij aangeeft er niet van gediend te zijn, ik heb het al vaak genoeg meegemaakt. Ik ben 1.88 en niet dun en als ik word nageroepen negeer ik het negen van de tien keer ook.. Niet omdat ik niet van me af wil bijten maar wel omdat je moet inschatten of reageren de moeite waard is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:04

billionache schreef:
Ik denk niet dat jij (en andere mensen die het 'gezellig' vinden) er gigantisch veel last van zal hebben als het niet meer gebeurt. En mensen hebben er nu duidelijk wél last van / voelen zich oncomfortabel en onveilig wanneer het hen wél overkomt.

En jij bepaald of ik daar last van heb? Ik zou het zeer vervelend vinden als het straatbeeld nog chagrijniger, nog geslotener en nog saaier word door mensen die achter iedere boom een beer zien.

En wie te ver gaat krijgt ook van mij een bijdehante opmerking terug hoor. Ook ik pik niet alles. ;)