Een lastig probleem: wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:25

Jij maakt wel echt altijd de vreemdste en raarste dingen mee....
Gewoon netjes bij de buren aanbellen of zij de brief gestuurd hebben, zo nee dat kun je hun van je lijstje afstrepen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:26

Wie weet er van het "monument"?
Laat sowieso die boom snoeien, dan is dat probleem al van de baan...

verootjoo

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:28

Ik zou eerst dan vragen aan de buren of de boom het probleem is. Zonde om voor niks te snoeien als dat het probleem niet is.

Maar inderdaad ook; wie weet dat het een monument moet voorstellen? Of heb je dat aan heel veel personen verteld?

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:29

Rocamor schreef:
Hoe weet die klager dat een boom met een engel eronder een monument is?

1. We hebben een schutting waar je tussendoor kan kijken, dus als het de buren zijn kunnen ze het gezien hebben, ook weten ze dat Nancy overleden is en hebben ze ons daarmee nog gecondoleerd, de engel is vlak daarna neergezet en er staat Nancy op, maar ik weet niet of ze dat vanachter de schutting überhaupt kunnen lezen eigenlijk. 2. Stel het is dus wel die zoon, dan weet hij sowieso dat het een monument is. Hij is nog een keer langs geweest voor koffie na Nancy haar overlijden, en toen hebben we het aan hem laten zien.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:31

amies100 schreef:
Jij maakt wel echt altijd de vreemdste en raarste dingen mee....
Gewoon netjes bij de buren aanbellen of zij de brief gestuurd hebben, zo nee dat kun je hun van je lijstje afstrepen.

Nou ja dat valt ook wel weer mee. Behalve wat relatieproblemen en een aparte thuissituatie is mijn leven best saai hoor :Y) Ik denk inderdaad dat we toch even gaan aanbellen vanavond. Misschien dat we niet meteen over de brief beginnen, maar over de boom en of het een probleem vormt voor ze, dan kunnen we altijd nog over de brief beginnen kijkend naar de situatie. Als het een probleem is snoeien we de boom natuurlijk, en dan kijken of het rustig blijft.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:33

Ik zou naar buren gaan om te vragen of die brief van hun is.
Zo nee, dan zou ik gewoon lekker niks doen laat maar komen dan. Aangezien het per brief is zou ik niet teveel verwachten. Zo lekker anoniem is natuurlijk heel stoer.. Ik zou er niet van onder de indruk zijn.

Is het wel van de buren, probeer er eens over te praten. En misschien kan je hun tegen moet komen door te zeggen van ik snoei bij en ik wil best de pruimen uit je tuin rapen als ze er liggen?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:34

Denk dat dat de beste weg is voor nu. Gewoon aanbellen en melden dat het jullie was opgevallen dat er wat takken over de schutting hingen van de boom en vragen of ze er last van hebben en ze evt gesnoeid willen zien.
Voor hetzelfde geld vinden ze die takken prima of plukken ze er zelfs de vruchten van.
Zo is onze buurvrouw alleen maar blij met onze perzikenboom want de tak die door het hek groeit hangt ieder jaar helemaal vol en die zijn voor haar.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 28-05-18 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:35

Het is sowieso sociaal natuurlijk om een boom die pitten/zaden/vruchten of ander afval produceert niet tot last van je buren te laten worden. Beetje bijsnoeien zou ik sowieso doen, of ze er nu last van hebben of niet.Ik vind eigenlijk dat je dat hoort te doen voor er uberhaubt ook maar iemand kan gaan klagen over afval van de boom.

En verder lekker laten gaan. Ik zou niet eens gaan zoeken naar de dader/verzender. Gewoon negeren. Wat willen ze doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:37

Dus oke, je hebt een vreemd briefje gekregen..... en dus? Waarom zou je je daar ook maar een seconde druk over maken?
Behalve jouw buren die evt last zouden kunnen hebben van de boom, wat dus jouw verantwoordelijkheid is dat jouw boom binnen jouw tuin blijft, heeft niemand ook maar iets te maken met wat er al dan niet in jouw tuin staat.
Ik snap het hele probleem niet. Imo is er geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-18 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:37

Een boom laten snoeien is gewoon normaal onderhoud... Daar moet je niet mee wachten tot er problemen zijn.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:38

n_love_qwert schreef:
:')
Dat klopt jaa, de klacht over de boom van de buren is ook echt al een hele tijd geleden

Wat hebben jullie met de klacht van de boom dan gedaan om de overlast weg te nemen?
Misshien is dit hun manier omdat er toen men effectief iets aangaf er niet op werd gereageerd en ze zich niet serieus genomen voelen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:40

Staat het monument in een tuin die openlijk vanaf de weg te zien is?

Misschien een andere optie: verplaats de engel naar een andere mooie plek, waar niemand het kan zien.

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:40

Evi84 schreef:
n_love_qwert schreef:
:')
Dat klopt jaa, de klacht over de boom van de buren is ook echt al een hele tijd geleden

Wat hebben jullie met de klacht van de boom dan gedaan om de overlast weg te nemen?
Misshien is dit hun manier omdat er toen men effectief iets aangaf er niet op werd gereageerd en ze zich niet serieus genomen voelen?

Destijds hebben we hem gesnoeid. Misschien dat hij nu dan weer teveel is bijgegroeid, dat we te lang gewacht hebben..

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:45

De engel is een stenen beeld van ongeveer een meter (het stond eerst bij hun huis maar wij mochten deze hebben van haar man als aandenken), verplaatsen is natuurlijk een optie maar hij staat daar om persoonlijke redenen: ze hield erg van de pruimenboom, ze maakte altijd jam van de vruchten dus verplaatsen doen we liever niet bovendien komt deze niet boven de schutting uit en zal geen last moeten veroorzaken

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 15:49

Oh, het zou wel kunnen dat je het kan zien vanaf de poort waar het hek wat lager is kan zien, maar ook daar lijkt het me geen overlast te kunnen bezorgen aangezien het gewoon in onze tuin staat

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:54

Het is toch jou tuin? Je mag toch zeker zelf weten wat voor beeld je in je tuin zet? Ik snap echt niks van de meewerkendheid/adviezen van mensen hier. Hoezo verplaatsen? Amahoela. Als je (lees: de buurman) het niet mooi vind, dan kijk je maar een andere kant op of zet je er in jou tuin zelf iets voor dat je het niet hoeft te zien.

Gewoon die boom bijsnoeien, dat hoort je sowieso te doen. En verder lekker negeren. Alsof iemand geld gaat uitgeven aan een advocaat over een issue die echt 0 kans maakt bij welke rechter dan ook.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:57

Ik denk dat iemand je voor de gek houdt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:58

Teveel Mr. Frank Visser gekeken? :+
(Herrinert zich een aflevering van vorige week van een flinke boom in een tuin die eigenlijk meer een monument was en een klagende buurvrouw die brieven stuurde. :D )

Niet teveel mee doen. Rustig afwachten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:01

Oh, dan is het gewoon verzonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:08

Ik zou helemaal niks doen. Waarom zou je? Verzin wat anders om je druk over te maken.

En inderdaad, fruitbomen moet je elk jaar (laten) snoeien als je ze goed en gezond wilt houden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-18 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 16:09

Sunnda schreef:
Teveel Mr. Frank Visser gekeken? :+
(Herrinert zich een aflevering van vorige week van een flinke boom in een tuin die eigenlijk meer een monument was en een klagende buurvrouw die brieven stuurde. :D )

Niet teveel mee doen. Rustig afwachten.

Toch jammer dat ik geen "mr frank visser" kijk, aangezien ik dat echt dodelijk saai vind. Doe me eens een linkje naar die aflevering, dan wil ik wel eens zien waar jij het over hebt. Overigens is onze boom zelf geen monument, even wat beter lezen alsjeblieft. Volgens mij gaan die afleveringen overigens alleen maar over bomen die over schuttingen groeien en burenruzies, dus dit lijkt me toeval :')

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 16:11

safina schreef:
Ik zou helemaal niks doen. Waarom zou je?

En inderdaad, fruitbomen moet je elk jaar (laten) snoeien als je ze goed en gezond wilt houden.

Dat is waar, en het is ook nodig, dus we gaan het sowieso binnenkort even doen. We gaan toch langs bij de buren, al is het maar om ze uit te sluiten. Overigens zeg ik niet eens dat het perse de buren zijn!! Het is niet voor niets anoniem, en vorige keer zijn ze ook gewoon naar ons toe gekomen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:11

Als de buren destijds gevraagd hebben of jullie hem willen snoeien en jullie hebben dat gedaan. Dan zou het toch erg raar zijn als ze nu ineens zo'n brief gaan sturen. Of is er nog iets voorgevallen?
En dan zouden ze toch ook alleen vragen om de boom te snoeien.
De boom bijhouden lijkt me sowieso goed. Pruimenbomen geven een hoop troep. Even vragen kan nooit kwaad. Maar verder zal ik het laten gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:13

Shiloh schreef:
Het is toch jou tuin? Je mag toch zeker zelf weten wat voor beeld je in je tuin zet? Ik snap echt niks van de meewerkendheid/adviezen van mensen hier. Hoezo verplaatsen? Amahoela. Als je (lees: de buurman) het niet mooi vind, dan kijk je maar een andere kant op of zet je er in jou tuin zelf iets voor dat je het niet hoeft te zien.

Gewoon die boom bijsnoeien, dat hoort je sowieso te doen. En verder lekker negeren. Alsof iemand geld gaat uitgeven aan een advocaat over een issue die echt 0 kans maakt bij welke rechter dan ook.

Amahoela mbt verplaatsen? Ligt helemaal aan de situatie. Nu blijkt dat het in een volledig afgeschermde tuin staat, zou ik ook niet verplaatsen (Niet meer). Op het moment dat ik daar schreef was de afgeslotenheid van de tuin niet bekend. Nóch was het bekend dat eea in overleg met nabestaanden is gegaan.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:22

De enige mensen die "last" kunnen hebben van je boom zijn de buren. Ik weet niet of je aan 1 of 2 kanten buren hebt, maar ik zou inderdaad bij je buren aanbellen en het briefje laten zien. Niet zozeer om te beschuldigen, maar meer als aanleiding voor een open gesprek over de boom en mogelijke overlast. Zie het als een kans, ook als dat briefje niet van hen komt. Het is voor hen ook vervelend als ze overlast ervaren en misschien kan een eenvoudige snoeibeurt de lucht klaren. Mochten je buren nu zeggen wij hebben het niet geschreven en we hebben er ook geen last van, lekker laten gaan :D. Als het bij dit briefje blijft ga je nooit achter de dader komen. Niemand heeft verder recht van klagen over jullie eigen tuin en iemand die spelfouten maakt in zo'n kort briefje lijkt me ook niet het type dat echt een advocaat inschakelt. Richt je energie op belangrijke zaken, ook al kan ik me voorstellen dat je nieuwsgierig bent. Voor t zelfde geld is het 1 van de tienerjongens in de straat of zo die zoiets als grap bedacht heeft in een dronken bui met zn vrienden. Weet jij veel. Het zou natuurlijk vervelender zijn als er meer briefjes gaan volgen. Maar dan is het nog vroeg genoeg om daarop aktie te ondernemen. Kun je bijv een camera bij de deur hangen en bij t volgende briefje heb je de dader zo te pakken *D. Maar goed moet je wel een terugkerende dader hebben en das nu net het twijfelgeval ;).