[Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: [Korte enquête] Online supermarkt - Wat gaan jullie eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:07

Ik krijg honger van die enquête :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:24

SasSalinero schreef:
fohadie schreef:
Ik mis de diepvries groente, of heb ik niet goed gekeken?

Verder mis ik een stukje waar je feedback kan geven, los van dit topic dan. ;-)

succes verder!

Hee fohadie, hij stond er zeker in! In de diepvries afdeling onder de naam; Gemengde groeten Vriesvers 750gr _/-\o_ _/-\o_

Die heb ik idd niet gezien dan. Ik zocht op bijv. boontjes,doperwten,rode kool, bloemkool ed. Ik eet voornamelijk diepvriesgroente en doe 1x per week boodschappen. Dus als ik alleen maar kan kiezen uit 1 soort zou ik bij deze winkel snel klaar zijn denk ik..

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:30

Nirvana_ schreef:
Ik krijg honger van die enquête :')

HAHAHA ja dat is wel een beetje de bedoeling ook :o :o

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:40

Ingevuld.
Maar ik mis de Alpro producten.
Ik eet zelf Alpro kwark metvers fruit vanwege melkeiwittenallergie.
Kuip boter is van Wajang of Becel vega.
Zoon eet brood uit de winkel, mijn man bakt speciaal brood voor mij.

Bij de Jumbo koop ik graag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:47

Ik mag m niet invullen, heb geen computer -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:47

Op ipad lukt het ook hoor :+

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:50

luuntje schreef:
Ingevuld.
Maar ik mis de Alpro producten.
Ik eet zelf Alpro kwark metvers fruit vanwege melkeiwittenallergie.
Kuip boter is van Wajang of Becel vega.
Zoon eet brood uit de winkel, mijn man bakt speciaal brood voor mij.

Bij de Jumbo koop ik graag.

Helaas was er maar een gelimiteerd aantal mogelijkheden!

Voor de overige mensen die het nog wilt/gaat invullen. Mocht er een product niet bij zitten maar wel een andere merk die dicht in de buurt zit - kies dan die

Bijvoorbeeld;
Je wilt plakjes kaas, maar is enkel de optie voor een blok kaas
Je wilt Alpro kwark, maar de optie is enkel magere kwark

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:38

LadyMadonna schreef:

Ahh ... Damn wat vervelend. Ipad is ook een mogelijkheid inderdaad mocht dat mogelijk zijn.
Helaas moest ik de optie ''computer'' erin bouwen wegens betrouwbaarheid van het onderzoek.

Korte uitleg;
Smartphone gebruikers maken andere keuzes doormiddel van hun device (impulsivier bijvoorbeeld)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:39

Ik heb hem ook ingevuld :j

Er zitten wel af en toe aparte keuzes bij wat betreft gezond of ongezond voedsel. Bij broodbeleg bv, vlees en smeerkaas zou ik nu niet echt gezond noemen, pindakaas vind ik gezonder terwijl dat bij ongezond staat. Al ga ik meestal voor de hummus, maar die staat er niet bij.
Het lijkt me ook nogal lastig voor supermarkten om te bepalen wat gezond en ongezond is. Daar zijn zelfs de wetenschappers het nog láng niet over eens :=

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 16:08

8nnemiek schreef:
Ik heb hem ook ingevuld :j

Er zitten wel af en toe aparte keuzes bij wat betreft gezond of ongezond voedsel. Bij broodbeleg bv, vlees en smeerkaas zou ik nu niet echt gezond noemen, pindakaas vind ik gezonder terwijl dat bij ongezond staat. Al ga ik meestal voor de hummus, maar die staat er niet bij.
Het lijkt me ook nogal lastig voor supermarkten om te bepalen wat gezond en ongezond is. Daar zijn zelfs de wetenschappers het nog láng niet over eens :=

Hartstikke bedankt Annemiek! Nee, helemaal mee eens. Het blijft hoe dan ook een test in dit onderzoek en inderdaad pindakaas is al met al niet zo slecht. Bestaat wel uit behoorlijk wat verzadigde vetten (waardoor het dus in deze categorie valt)

Het zal altijd een welles nietus blijven omtrent vele producten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:26

Ik heb pc aangeklikt en hem gemaakt op de ipad.
Werkte prima.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:44

Ik heb helemaal niet doorgehad dat ergens gezond of ongezond bij stond :o? Ik keek gewoon naar producten die ik zou kopen.

Had wel echt het idee dat er behoorlijk veel vleesopties stonden. Dat koop ik allemaal niet. Al had er maar 1 pakje alpro kwark gestaan bij zuivel... :Y) Ik heb wel die ene plantaardige burger gepakt haha. (Of wat eht ook was, kon het niet goed zien en een deel van de tekst viel weg)
Want ik vind 'normale' kwark echt geenszins vergelijkbaar met plantaardige, compleet andere samenstelling, en zeker voor een veganist of iemand die geen (koe)melk mag is het zeker niet gezond of vergelijkbaar :=

Ik ben er ook wel een beetje vanuit gegaan dat bij twijfel ik het wel zou kiezen, ook al kan ik het etiket niet zien. Brood bijvoorbeeld, daar zit soms melk in, maar ik ga er dan vanuit dat ik een brood kies zonder melk :j

Ben ik nou gek trouwens of heeft smeerkaas ook echt behoorlijk veel verzadigd vet :o?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:17

Ik heb niks doorgehad over ongezond of gezond idd.
Dacht vanmorgen eerst huh, kan hem niet maken? Las net pas dat het alleen pc was en zit nu pas op pc, dus ja x)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:18

Ingevuld, ik miste wel heel veel specifieke producten, dus ik heb gekozen wat het dichtst in de buurt komt bij wat ik normaal koop.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:58

Ingevuld, ik eet altijd wit brood, dit stond er helaas niet bij. Verder qua smaakjes dingen net even anders, maar heb aangevinkt wat op ong hetzelfde neerkomt (Bijv bij limonade of drinkyoghurt)

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 09:49

luuntje schreef:
Ik heb pc aangeklikt en hem gemaakt op de ipad.
Werkte prima.

Goed om te horen! Dit was inderdaad ook een mogelijkheid _/-\o_

SweetVanille schreef:
Ingevuld, ik eet altijd wit brood, dit stond er helaas niet bij. Verder qua smaakjes dingen net even anders, maar heb aangevinkt wat op ong hetzelfde neerkomt (Bijv bij limonade of drinkyoghurt)

BrittS schreef:
Ingevuld, ik miste wel heel veel specifieke producten, dus ik heb gekozen wat het dichtst in de buurt komt bij wat ik normaal koop.

Dankjulliewel! Helaas was het niet mogelijk nog meer producten op te nemen in het assortiment |( , heb men best gedaan een juist afspiegeling te creeeren!

Kiezen welke producten die er het dichtst bij liggen is inderdaad het beste!

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 08:38

Morningg Bokkers!

Schaamteloze bump, aangezien ik nog 15 participanten nodig heb!

Samen een laatste eindsprint? In Gallop mag ook :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:07

Ik heb hem net ingevuld. De productenlijst was enigzins beperkt maar heb gewoon aangeklikt wat ik zou kopen.

Moet ook zeggen dat ik hele sterrating ed volledig gemist heb. Was er wel hoor maar dit was even een serieuze wake-up call van mijn winkelgedrag.

Ik heb nog nooit online boodschappen gedaan. Op de 1 of andere manier heb ik altijd schrik dat ik de helft vergeet en toch nog naar de winkel moet. In de winkel zie je alles staan en kan je 1 blik in je mandje werpen: oh eieren, ja dan heb ik ook brood nodig, terwijl dit online toch wat meer klikken kost

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:14

Ik heb 'm ingevuld, met het idee er ook wat bij van wat ik hier in Denemarken niet kan krijgen - er is behoorlijk wat aan lekkernijen aangeklikt, terwijl we dat hier echt zelden kopen. Ik vind er wel nogal vreemde dingen bij staan qua ster-rating, zoals pizza's een behoorlijk gezonde rating geven - waardoor ik die rating eigenlijk grotendeels weg veeg. Ik vind jonge kaas niks aan en dat was de enige optie, terwijl er in Nederlandse winkels normaal gelukkig toch ook altijd oude kaas te vinden is. Ik mis ook de optie om ingrediënten te zien.

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:19

Schuur_ schreef:
Ik heb hem net ingevuld. De productenlijst was enigzins beperkt maar heb gewoon aangeklikt wat ik zou kopen.

Moet ook zeggen dat ik hele sterrating ed volledig gemist heb. Was er wel hoor maar dit was even een serieuze wake-up call van mijn winkelgedrag.

Ik heb nog nooit online boodschappen gedaan. Op de 1 of andere manier heb ik altijd schrik dat ik de helft vergeet en toch nog naar de winkel moet. In de winkel zie je alles staan en kan je 1 blik in je mandje werpen: oh eieren, ja dan heb ik ook brood nodig, terwijl dit online toch wat meer klikken kost

Goedemorgen Schuur,

Dat je zegt dat het een serieuze wake-up call is, is voor mij genoeg bevestiging dat er wel degelijk iets zit in het concept :D Dankjewel

_Mirjam schreef:
Ik heb 'm ingevuld, met het idee er ook wat bij van wat ik hier in Denemarken niet kan krijgen - er is behoorlijk wat aan lekkernijen aangeklikt, terwijl we dat hier echt zelden kopen. Ik vind er wel nogal vreemde dingen bij staan qua ster-rating, zoals pizza's een behoorlijk gezonde rating geven - waardoor ik die rating eigenlijk grotendeels weg veeg. Ik vind jonge kaas niks aan en dat was de enige optie, terwijl er in Nederlandse winkels normaal gelukkig toch ook altijd oude kaas te vinden is. Ik mis ook de optie om ingrediënten te zien.

Hee Mirjan. Heel erg bedankt voor het invullen! Ja, helemaal met je eens. Helaas heb ik keuzes moeten maken in de producten aangezien het er anders veel te veel werden.

Ps: in andere onderzoeken gebruiken ze +- maar 40 winkelproducten |( |(

Het idee was, dat als je bijv. kaas wilt of dat nou oude is of jonge dat dan het kaasblok gekozen kon worden. De dichtsbijzijnde optie zeg maar!

De Starrating is gebaseerd op de verzadigde vetten, suikers en sodium levels in een product. relatief gezien is dit dus veel lager bij de pizza pollo in vergelijking met de pizza salami.

Hopelijk maakt dit wat duidelijk!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:39

Ingevuld!
Ik heb m ingevuld zoals ik zelf ook boodschappen zou doen, maar miste een aantal dingen.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:42

Ik heb inderdaad de jonge kaas maar aangeklikt ;) en het lijkt me ook wel erg moeilijk om een volledig beeld van een supermarkt in zo'n onderzoek te zetten ja.

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:45

_Mirjam schreef:
Ik heb inderdaad de jonge kaas maar aangeklikt ;) en het lijkt me ook wel erg moeilijk om een volledig beeld van een supermarkt in zo'n onderzoek te zetten ja.

Yes gelukkig maar! Jazeker, is het ook. Maar over het algemeen gezien is dit volgens een voorgaande test een redelijke afspiegeling

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:13

SasSalinero schreef:
LadyMadonna schreef:

Ahh ... Damn wat vervelend. Ipad is ook een mogelijkheid inderdaad mocht dat mogelijk zijn.
Helaas moest ik de optie ''computer'' erin bouwen wegens betrouwbaarheid van het onderzoek.

Korte uitleg;
Smartphone gebruikers maken andere keuzes doormiddel van hun device (impulsivier bijvoorbeeld)

Nou dat ben ik niet met je eens.
Het zou voor mijm antwoorden echt totaal geen verschil maken. Geen computer hier dus ik kan je niet helpen

SasSalinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:20

[/quote]
Korte uitleg;
Smartphone gebruikers maken andere keuzes doormiddel van hun device (impulsivier bijvoorbeeld)[/quote]

Nou dat ben ik niet met je eens.
Het zou voor mijm antwoorden echt totaal geen verschil maken. Geen computer hier dus ik kan je niet helpen[/quote]

Sterker nog ik ben het volkomen met je eens, maargoed begeleiders denken daar anders over.
Op de smartphone wordt die zelfs nog gemakkelijker weergegeven....

Tis helaas niet anders.