Kan ik hier onderuit? Vorige werkplek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Kan ik hier onderuit? Vorige werkplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 14:55

Ik heb gisteren nog een goed gesprek gehad met iemand die bij de overname betrokken is geweest. Het is destijds enorm snel gegaan en ze hebben zelf deze consequenties ook niet zo ingeschat. Er wordt nu wel werkdruk bij mij weggehaald, maar daar zijn ze zelf natuurlijk ook niet zo blij mee (want kunnen niet volledig over me beschikken). Verder zit er toch nog een “mits” in het contract waar ze zich op kunnen beroepen en daar gaan ze nu naar kijken. Dus vooralsnog ga ik daar nog wel heen maar steunen ze me dus nu wel in het zsm afbouwen obv die clausule.

Ik kan hier denk ik niet helemaal specifiek worden, maar dat mag altijd via pb. Bedankt voor het meedenken zover! :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:22

Hopelijk komt er een goede oplossing voor jou en kun jij je gauw weer helemaal richten op je nieuwe job.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:00

Volgens mij is het probleem juridisch tussen jou en werkgever X. Dus allereerst de vraag of je die relatie op scherp wil zetten.
Werkgever X had met jou overeen moeten komen dat je dit zou doen en het eigenlijk ook vast moeten leggen. Hij heeft zich blijkbaar vergist in de uitvoer van die afspraak met werkgever A maar dat is niet jou probleem.
Juridisch gezien sta je dus naar mijn idee op meerdere fronten sterk (niet met jou overeengekomen dat er ook sprake is van tijdelijke detachering o.a., te hoge werkdruk enz.) maar die discussie loopt met X en dat is wel je nieuwe werkgever...
Persoonlijk zou ik dus aangeven bij X dat hij wat doet aan de werkdruk en dan accepteren dat je nog een paar maanden voor A klusjes doet.