Briefje op auto, maar geen schade gereden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Re: Briefje op auto, maar geen schade gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:01

Zo dan wat een verhalen hier zeg! Ik wist helemaal niks van dit soort praktijken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:44

speurneusc schreef:
Mijn moeder had hetzelfde, buurvrouw aan de deur ze had tegen haar auto gezeten, ik kijken, schade zat op een hoogte dat auto van mijn moeder er niet eens tegenaan had kunnen zitten, foto's van gemaakt, centimeter erbij, foto's van auto buurvrouw, naar verzekerking gestuurd maar mijn moeder kon mooi betalen want de zoon van de buurvrouw zou alles uit het raam gezien hebben.

Mooi dwars gaan liggen.
Familie en vrienden zijn geen goede getuigen. Natuurlijk ziet die jongen wat zijn moeder zegt. :roll:
Ik zou mijn rechtsbijstand inschakelen.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:56

Mijn zus raakte een andere auto, stapvoets. Klein krasje op de bumper van de auto voor haar. Netjes schadeformulier ingevuld. Kreeg later van de verzekering te horen dat alle 3 de inzittenden een zware whiplash geclaimd hadden, en de verzekering had betaald om hogere claims te voorkomen!
Echt, die mensen zou je gewoon echt letsel toewensen!

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:30

Wijsje schreef:
Mijn zus raakte een andere auto, stapvoets. Klein krasje op de bumper van de auto voor haar. Netjes schadeformulier ingevuld. Kreeg later van de verzekering te horen dat alle 3 de inzittenden een zware whiplash geclaimd hadden, en de verzekering had betaald om hogere claims te voorkomen!

Hier hetzelfde meegemaakt. Het is nu ruim 2 jaar geleden. Heb na de botsing nooit meer iets gehoord. Belde twee weken geleden de verzekering en toen werd het mij pas verteld omdat ik ernaar vroeg. Vraag me echt af of zoiets wel wettelijk is toegestaan. Had mezelf hierin graag willen verdedigen aangezien ik wel degelijk getuigen had en de tegenpartij zowel tegen mij als de politie zeiden nergens last van te hebben. Kan nu komende twee jaar niet overstappen van verzekering terwijl ik flink wat betaal :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:49

LoeOrange schreef:
Wijsje schreef:

Hier hetzelfde meegemaakt. Het is nu ruim 2 jaar geleden. Heb na de botsing nooit meer iets gehoord. Belde twee weken geleden de verzekering en toen werd het mij pas verteld omdat ik ernaar vroeg. Vraag me echt af of zoiets wel wettelijk is toegestaan. Had mezelf hierin graag willen verdedigen aangezien ik wel degelijk getuigen had en de tegenpartij zowel tegen mij als de politie zeiden nergens last van te hebben. Kan nu komende twee jaar niet overstappen van verzekering terwijl ik flink wat betaal :n

Ik heb ook iets vergelijkbaars mee gemaakt. Een jonge vent in de auto van zijn vader reed mij van achtere aan op de snelweg. Beweerde daarna dat het mijn schuld was. (Wat pertinent niet waar was hij wisselde van baan en ramde mij zo de vangrail in)

Zijn verzekeraar heeft mij bestookt met allerei brieven en geloofde het zelfs niet na verklaringen van getuigen en van de politie. Begon met 3 keer dezelfde vragen beantwoorden over hoe het gegaan zou zijn.

Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik gemeld heb zij dan maar met het bewijs moesten komen waarom zij meende dat ik het gedaan had.
Toen nooit meer wat gehoord.

Maar mijn auto was All-risk verzekerd(want nieuwe lease-bak) en die van die jonge niet...zijn vader hintte er al naar toen we formulieren aan het invullen waren dat het andersom handiger was om dat ik niks hoefde te betalen. -:(-

TS, ik zou inderdaad je verzekering inlichten, foto’s maken en scherp blijven. Er lopen genoeg mensen rond die denken dat het ok is om de kluit te belazeren.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:00

tsja.... wij hebben het andersom gehad. Komen bij de auto 's ochtends, zitten er grote zwarte krassen op... zónder briefje :(
Vet balen natuurlijk want wij zijn er zuinig op en een ander peert hem...

Wat wil nu het geval, een week later staat er een zwarte auto naast met zilveren krassen... precies op de hoogte van.
Bleek van een mevrouw die hier regelmatig parkeert om naar de kerk te gaan en die had niets gemerkt natuurlijk (nu kan dat echt... mijn ex schoonmoeder heeft eens een complete tuinmuur omver geholpen :x van de zenuwen :x ).
Afijn, we hadden de politie en verzekering gebeld maar die gaven aan dat je gewoon formulieren in kunt vullen dus zo geschiedde en geld terug ontvangen.

1 ding scheelt, ze staat nooit meer hier ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:07

Altijd alvast je verzekering bellen. Dek jezelf in tegen een mogelijke claim.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 16:04

Inmiddels contact gehad met onze verzekering, ze gaan zomaar niet akkoord met zoiets en vonden het ook een vreemd verhaal. Ze zouden idd met flink hard bewijs moeten komen

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:13

Met een whiplashclaim zijn ze zo maanden verder, geen dagen hoor. Dan zou ik de verzekering eens wantrouwend aankijken.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:15

corine1981 schreef:
tsja.... wij hebben het andersom gehad. Komen bij de auto 's ochtends, zitten er grote zwarte krassen op... zónder briefje :(
Vet balen natuurlijk want wij zijn er zuinig op en een ander peert hem...

Wat wil nu het geval, een week later staat er een zwarte auto naast met zilveren krassen... precies op de hoogte van.
Bleek van een mevrouw die hier regelmatig parkeert om naar de kerk te gaan en die had niets gemerkt natuurlijk (nu kan dat echt... mijn ex schoonmoeder heeft eens een complete tuinmuur omver geholpen :x van de zenuwen :x ).
Afijn, we hadden de politie en verzekering gebeld maar die gaven aan dat je gewoon formulieren in kunt vullen dus zo geschiedde en geld terug ontvangen.

1 ding scheelt, ze staat nooit meer hier ;)

En wat dan nog als ze er nog wel zou staan? Ongelukje zit in een klein hoekje hoor. Tis maar blik.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:30

Wijsje schreef:

Wat raar, want verzekering moet toch bewijzen van artsen hebben lijkt mij??

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:47

Jeetje wat wen verhalen hier! Wat zijn er toch gehaaide mensen op de wereld.. nooit bij stil gestaan sat mensen dit gewoo doen om geld te krijgen.

Ts hopenlijk was het een flauwe grap .

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:39

Ik heb het zelfde probleem gehad. Tijdens het uitstappen was ik heel zachtjes met mijn deur tegen de auto naast mij aangekomen. In de supermarkt kwam de moeder van de eigenaresse naar mij toe dat ik schade had gemaakt. Ik mee naar buiten om te kijken bleek er wel schade op de auto te zitten maar niet op de plek waar mijn deur haar auto raakte. (Beide auto’s stonden nog naast elkaar geparkeerd.) Ik de mensen uitgelegd dat ik als ik schade maak het wil betalen maar dit niet door mij gedaan kan zijn. Gelukkig had ik fotos gemaakt want de mensen begonnen te dreigen en hebben uiteindelijk ook een claim gedaan. Is nog een heel gedoe met verzekeringen geweest maar doordat ik fotos had heb ik uiteindelijk gelijk gekregen.
Maar ik kan mij nog steeds opwinden over het feit dat mensen gewoon met opzet anderen aanklagen om geld te ontvangen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:16

Heeft die persoon uiteindelijk nog een claim gediend bij de verzekering of heb je er nog iets anders van gehoord?

Toevallig dat ik dit nu lees. Ik had gisteren iemand die hoog en laag beweerde dat ik schade had gereden aan haar auto toen ik terug kwam bij mijn eigen auto. Er zat inderdaad een flinke kras op haar deur, maar dat zat er al toen ik aan kwam rijden. Het was zó opzichtig dat het me al was opgevallen.
Daarbij,
1. "Mijn" eigen auto is nog hartstikke nieuw en zit geen krasje schade op, terwijl de dader zéker schade gehad zou moeten hebben.
2. Ik rijd zakelijk lease, ben goed verzekerd en het kost mij bij de eerste schade per jaar niet eens eigen risico. Oftewel, het heeft praktisch 0 financiele consequenties voor mij om schade gewoon op te biechten. Dus waarom zou ik dan gaan zitten verzwijgen?

Overtuigd was ze geloof ik nog niet, maar bij die info dimde ze wel in. Ze zei dat ze mijn kenteken genoteerd had en beelden ging opvragen bij het winkelcentrum. Ok, succes er mee he! Ik heb zelf ook maar even foto's van mijn auto rondom gemaakt, maar verwacht er niks meer van te horen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:34

Ik heb het ook gehad en het loopt nog steeds.

Ik parkeerde achteruit in de parkeerplaats op 2 spiegels.
Stond een witte auto naast me geparkeerd.

Ik boodschappen gedaan en naar huis gereden en helemaal niet in mijn rechter buitenspiegel gekeken meer naar de straten van rechts.

Kom thuis en kijk toevallig naar die kant van de auto.
Hele kras en spiegel eraf.

Heb gelijk de supermarkt gebeld of zij camera's hadden.
Ja die hadden ze.

Filmpje ervan gemaakt en opgestuurd.
Eigenaar kunnen achterhalen maar nu wijzen ze de claim af zij zeggen dat zij dit niet heeft kunnen veroorzaken.
Heel vaag daar ze achteruit stuurt en dat er dan een kras tevoorschijn komt.
Ik haar aan de telefoon heb gehad en ze aangaf inderdaad rechts voor wat schade te hebben.

Dit wordt dus een gebed zonder end.

Ik ben volledig verzekerd dat is het probleem niet maar dat mensen zo konkelen om onder iets uit te komen.
Maar dan kom je aan hun portemonnee hè...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:43

Oh joh, de auto van mijn moeder en een buurman zijn beschadigd door een onverlaat, camera's erop, foto's erbij, kenteken bekend. Maar er word niks mee gedaan. Auto van moeder en buurman stonden geparkeerd.

Schade voor mijn moeder is 400 piek, de schade van de buurman was 1200 piek. Verzekering en aansprakelijke zijn niet thuis.

Wie eist, bewijst. Dus ik zou me er nog niet te veel drukte over maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:45

Degenen die hun verzekeraar pootje hebben gelicht nav een claim of hebben een poging gedaan worden gewipt en komen op de zwarte lijst.
Als iemand met zo'n "grapje" te maken krijgt dit gelijk aanhalen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:56

Ook ooit eens zoiets gehad, al stond daar wel een nummer bij. Ik was volgens diegene tegen zijn auto aangereden met parkeren, ik wist van niks en zijn vriendin die heeel toevallig kwam aanlopen zou het moeten hebben gezien.

Wij vonden het al niet logisch dat ik en niets door zou hebben en dat zijn vriendin dan niet gewoon wat gezegd zou hebben. Ik heb wel een oude auto waar overal en nergens krassen op zitten, maar niet duidelijk op die plek. Heb dan ook op het schade formulier ingevuld dat ik van niets wist en uiteindelijk is er dan ook nooit betaald door mijn verzekering. Hij heeft nog een aantal keer zitten zeuren, maar ik heb mijn verhaal niet veranderd.

Uiteindelijk hebben ze dan ook zelf nooit het formulier ingeleverd, want mijn verzekering wist van niets. Ik zou dan ook iig je verzekering inlichten en voet bij stuk houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:03

Bij mijn broer zat er een vrachtwagen tegen zijn auto. De bestuurder stapt uit en gaat wat aan het ingedeukte scherm staan te trekken.
Mijn broer is heen gelopen, en zei tegen de man ik zou even een schade formulier pakken. Waarop de bestuurder keihard begint te vloeken/schelden/bedreigen, stapt in zijn vrachtwagen en rijdt weg. Kenteken genoteerd.
Contact gehad met de verzekering, mijn broer moest eerst aangifte doen bij de politie (doorrijden na aanrijding). Nou de politie lachte hem nog net niet uit. Was namelijk geen doorrijden na een aanrijding, mijn broer had hem immers gesproken. Dus letterlijk scheld iemand verrot en rij weg. Politie doet daar niets aan.

Schade was flink € 1250/1500 maar nooit heeft hij een cent vergoed gekregen, verzekering werd ook keihard genegeerd. Contact tussen beide maatschappijen leverde ook niets op. Hij bleef volhouden dat hij het niet was.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:07

Das wel lelijk Kiki, ik merk dat de politie daar toch heel wisselend mee omgaat. De ene keer gaan ze gewoon direct achter die persoon aan en zetten ze m voor het blok: "Nu een schadeformulier invullen of we houden je aan voor doorrijden na een aanrijding" en bij een ander politiecorps kun je ergens na twee weken ofzo een keer een melding maken die totaal niet serieus genomen wordt. Wel jammer.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:10

Ik heb niet alle verhalen gelezen, maar TS, als jij geen schade hebt en tegenpartij zegt dat zij wel schade hebben word het jou woord tegen de zijne en als er geen hard bewijs is dat jij tegen hun auto aan hebt gezeten dan draaien jullie beide voor jullie "eigen" schade op. Nou jij hebt niks dus das makkelijk. Ik heb dat ook mee gemaakt in 2011 en heb er daarna nooit meer wat van gehoord, beste man beweerde rode lak schade op zn witte auto te hebben van mij, hij zou foto's sturen. je raadt het al, nooit meer wat van gezien.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:13

Klinkt als een gevalletje ; deze persoon heeft schade en wil het dan lekker via de verzekering van iemand anders vergoed krijgen zodat het hem/haar geen geld kost. Maar idd, zolang er geen hard bewijs is - en dat komt er ook niet aangezien je weet dat er niks is gebeurd - kan ie fluiten naar centen. :wave:

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:32

kiki1976 schreef:
Nou de politie lachte hem nog net niet uit. Was namelijk geen doorrijden na een aanrijding, mijn broer had hem immers gesproken. Dus letterlijk scheld iemand verrot en rij weg. Politie doet daar niets aan.

Wat raar van de politie dat ze dat niet opnemen. Het valt wel degelijk onder doorrijden na aanrijding. Je behoort fatsoenlijk de gelegenheid te geven aan de ander om de identiteit te achterhalen en noteren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:43

kiki1976 schreef:
Bij mijn broer zat er een vrachtwagen tegen zijn auto. De bestuurder stapt uit en gaat wat aan het ingedeukte scherm staan te trekken.
Mijn broer is heen gelopen, en zei tegen de man ik zou even een schade formulier pakken. Waarop de bestuurder keihard begint te vloeken/schelden/bedreigen, stapt in zijn vrachtwagen en rijdt weg. Kenteken genoteerd.
Contact gehad met de verzekering, mijn broer moest eerst aangifte doen bij de politie (doorrijden na aanrijding). Nou de politie lachte hem nog net niet uit. Was namelijk geen doorrijden na een aanrijding, mijn broer had hem immers gesproken. Dus letterlijk scheld iemand verrot en rij weg. Politie doet daar niets aan.

Schade was flink € 1250/1500 maar nooit heeft hij een cent vergoed gekregen, verzekering werd ook keihard genegeerd. Contact tussen beide maatschappijen leverde ook niets op. Hij bleef volhouden dat hij het niet was.

Bij mij heeft de politie wel geholpen, die heeft met het bedrijf gebeld waarvan de vrachtwagen was en simpelweg gezegd of je regelt het keurig met d verzekering of we vervolgen wegens doorrijden na ongeval. Bij mij ontkende de chauffeur in alle toonaarden maar na dat belletje van de politie is alles netjes geregeld.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:46

Shiloh schreef:
kiki1976 schreef:
Nou de politie lachte hem nog net niet uit. Was namelijk geen doorrijden na een aanrijding, mijn broer had hem immers gesproken. Dus letterlijk scheld iemand verrot en rij weg. Politie doet daar niets aan.

Wat raar van de politie dat ze dat niet opnemen. Het valt wel degelijk onder doorrijden na aanrijding. Je behoort fatsoenlijk de gelegenheid te geven aan de ander om de identiteit te achterhalen en noteren.

Nee hoor het klopt raar genoeg wat er gezegd wordt. Wanneer je de ander gesproken hebt is het geen doorrijden na een ongeval. Hier heeft een kennis ook gehad dat iemand achter op haar auto reed. Degene die achterop reed is toen even uitgestapt en daarna weer ingestapt zonder iets achter te laten omdat ze 'haast' had. Bij de politie bleek dat het inderdaad geen doorrijden na een ongeval was, omdat je elkaar gesproken hebt.