Hoge bijdrages voor vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:40

Relaxed schreef:
100 euro ben je zo kwijt als je een activiteit en eten doet.. Maar 220 vind ik echt absurd :n

Ex en ik hadden eens 2 bruiloften in een maand, beide close, dus daggasten en 4 vrijgezellenfeesten. Waren in die maand 1000 euro kwijt aan alles (cadeau, kleding, vgf, enz) Dure grap!

Dat is toch niet normaal! En dan geven we ook nog een cadeau én we gaan naar het feest 's avonds (inclusief dresscode, dus gaat er geshopt moeten worden). Sorry maar het gaat soms een beetje ver :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:40

Het niet deelnemen vind ik zo lastig. Ik doe het voor de bruid, dat is een goede vriendin van mij. Het probleem ligt bij de orginasatie. Meiden die ik overigens niet ken (alleen hoi op een verjaardag). En blijkbaar ook een heel andere standaard hebben dan mijn vriendengroepje (ben namelijk niet de enige die het te duur vind). Het niet komen vind ik eigenlijk een beetje naar tegenover de bruid, al zou ik dat het liefste wel nu doen. Mijn eigen vrijgezellenfeest met haar houden :+

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:41

Ik vind het ook belachelijk veel geld! Je kunt een leuke dag heb voor veel minder :=

Heb dat toen ook gezegd voor mijn vrijgezellenfeest. Is super leuk maar ik wil niet dat mensen op hoge kosten worden gejaagd. Is ook niet gebeurt en we hebben een super dag gehad

Zonnetje81

Weten jullie wel wat een sloepje huren kost??? Dat is een dure grap!!! Bowlen en eten en dan nog taxi dan kom je daar wel op uit.

Sees

Ik vind dit bedrag voor hetgeen je gaat doen wel erg hoog. Ik vind € 150,- voor alles, inclusief overnachting niet gek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:42

Vind dat echt te gortig. Dan zou ik passen. Als je er zo idd nog eens drie hebt dan ben ik failliet. :')
Je kan het een stuk goedkoper ook heel leuk hebben. :) Ik snap nooit waarom die dingen zo vreselijk duur moeten zijn.

mylittlejoy

Poe, 220 euro vind ik wel een hele hoop geld hoor! Zeker voor bowlen en varen.

Waarschijnlijk begeef jij je in hele andere kringen dan ik, want ik ben altijd ruim onder de 100 gebleven voor vrijgezellenfeesten, ook als het een complete dag is. Persoonlijk vind ik het dan ook niet raar dat je even achter je oren krabt van dit bedrag, zeker als je er drie hebt in een zomer.

Zeedraakje

Heb het nog nooit duurder meegemaakt dan 50 euro en dat Vind ik ook voldoende. Vind ook dat je mensen niet moet opzadelen met hoge kosten, niet iedereen kan het even goed missen en veel mensen durven/willen niet zeggen wat ze te besteden hebben en dat is hun goed recht. Betekent niet dat je ervan uit mag gaan dat je het geld over de balk mag smijten.
Mijns inziens gaat het nog altijd om de gezelligheid en dat hoeft bij lange na niet zoveel te kosten.
Dus al kan ik het betalen, ik zou dan niet aan alles deelnemen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:43

Wow wat een geld! Dan zou ik zeker niet meegaan.. wij zaten meestal rond de 100 euro voor een complete dag.

Anoniem

Gimme_Spurs schreef:
Relaxed schreef:
100 euro ben je zo kwijt als je een activiteit en eten doet.. Maar 220 vind ik echt absurd :n

Ex en ik hadden eens 2 bruiloften in een maand, beide close, dus daggasten en 4 vrijgezellenfeesten. Waren in die maand 1000 euro kwijt aan alles (cadeau, kleding, vgf, enz) Dure grap!

Dat is toch niet normaal! En dan geven we ook nog een cadeau én we gaan naar het feest 's avonds (inclusief dresscode, dus gaat er geshopt moeten worden). Sorry maar het gaat soms een beetje ver :=

Is het ook niet en je jaagt mensen enorm op kosten.. Nu waren het zijn zus en beste kameraad, daar heb je het voor over.. Maar ja, duur maandje :+

NiNa_14

Cayenne schreef:
Tancreda, dat probleem heb ik dus ook. En het kado voor het bruidspaar (evenlopje) komt er ook nog bij...

Ik ben, samen met mijn vriend, een keer echt over de 1000 euro kwijt geweest aan een bruiloft alles bij elkaar.
(vrijgezellefeesten, kado, kleding etc.)
Het bruidspaar had ook eisen aan de kleding...
Dat doen we dus niet nog een keer :z

Gimme_Joy

Zonnetje81 schreef:
Weten jullie wel wat een sloepje huren kost??? Dat is een dure grap!!! Bowlen en eten en dan nog taxi dan kom je daar wel op uit.

Je kan ook iets anders doen. Er zijn veel hele leuke dingen te bedenken als je een beetje creatief bent. En die kosten niets of bijna niets.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:44

Wij hebben voor een door ons geregeld vrijgezellenfeest (weekeind Disney) 150 euro pp geregeld.
Door zelf maken en verkopen van spullen konden de bruid en bruidegom gratis mee. Dus 220 euro voor een dagje bowlen en varen vind ik niet echt in verhouding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:44

Zonnetje81 schreef:

Ja en? Dan bedenk je toch iets anders als je op zulke bedragen uitkomt? Het is voor de bruid ook niet leuk als er veel mensen niet komen omdat het te duur is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:45

Gimme_Spurs schreef:
Zonnetje81 schreef:

Je kan ook iets anders doen. Er zijn veel hele leuke dingen te bedenken als je een beetje creatief bent. En die kosten niets of bijna niets.

Het ging over dat het bedrag te duur was voor de activiteit. Dat is niet zo. Of het totaal te duur is is iets anders. :-)

Magrathea

Wow dat zou ik dus echt niet doen. Niet omdat ik het niet voor iemand over heb (alhoewel...) maar als ik moet kiezen tussen huur betalen en mee op een vrijgezellenfeest dan weet ik het wel :+

Paisano

Zo, dure zomer, TS! :oo

Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?

upendo

Kan me niet voorstellen dat het 400 euro voor een dag is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:46

Hoeft niet Relaxed, er zijn nu eenmaal milieus waarin geld echt geen rol speelt. Als je daar als eenling in komt, en geld voor jou wel een rol speelt, is het voor jou wel te duur, voor de anderen niet.
Ik denk niet dat zo'n groep zich gaat aanpassen aan een iemand die het niet kan betalen.

lovelynutia

Zonnetje81 schreef:

Het is aan de hoge kant maar afhankelijk van het soort bootje en uit eten kan dat echt wel flink wat kosten in Amsterdam. Inzage vragen aan degene die het organiseert over hoe het tot deze prijs is gekomen kun je altijd doen dan kun je voor jezelf beslissen wat het je waard is. We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken op bokt.

Es_ther

Bowlen met gouden ballen ofzo?

Mien hemel man, 220 euro, daar kan ik een boel boodschappen van halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:47

rien10 schreef:
Hoeft niet Relaxed, er zijn nu eenmaal milieus waarin geld echt geen rol speelt. Als je daar als eenling in komt, en geld voor jou wel een rol speelt, is het voor jou wel te duur, voor de anderen niet.
Ik denk niet dat zo'n groep zich gaat aanpassen aan een iemand die het niet kan betalen.

Hoeft niet idd, maar onder 'normale' mensen is die kans vrij groot ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:48

Wow wat duur zeg!!
Vorig jaar organiseerde ik een vrijgezellenfeest voor een vriendin, toen gingen we paintballen, uit eten en de stad in 's avonds (en daar had ik dus ook nog een potje voor gereserveerd) en dat was ruim onder de 100 euro per persoon. Ik weet niet meer hoeveel precies :+

Aangezien je ook nog naar de bruiloft zelf gaat en daar waarschijnlijk ook nog van je wordt verwacht dat je geld geeft, vind ik dit wel echt exorbitant hoog. Kun je degene die het organiseert niet vragen om jou een overzicht te sturen van de kosten?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:49

Paisano schreef:
Zo, dure zomer, TS! :oo

Toch zie ik hier ook bedragen die zo laag zijn dat ik me afvraag 'hoe dan?'. Voor €50 kun je mooi uiteten (vergeet ook het deel van de bruid niet), maar dan hou je toch niks over voor de rest van de dag? Of moet ik dan denken aan een middag zelfgemaakte-high tea thuis op de bank?

Denk dat je op mij doelt. Een hele dag weg met allemaal activiteiten is leuk, maar niet als dan de helft afzegt vanwege het geld. Dan heb ik liever ergens tapas eten en dan thuis bij wijze van cupcakes maken. Gaat mij om gezellig met z’n allen samen zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:50

Zonnetje81 schreef:

Nou in Den Haag viel ons prive sloepje dus erg mee...
En waarom in vredesnaam een sloep huren? Is de bruid dol op varen?
Als iemand dat bedacht had voor mijn vrijgezellige feest zou ik gek geworden zijn.