Zelf gebruik ik op de telefoon Whatsapp, facebook en instagram... denk dat ik er van ga schrikken hoevaak ik het gebruik
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zat vooral veel op m’n telefoon om series te kijken of omdat ik hem vergat te vergrendelen
Ik wil vooral Facebook gaan minderen. Vandaag 1,5 uur nutteloos op Facebook zitten kijken. 2 uur op internet, waarvan het grootste gedeelte op bokt is. 
(ik wachtte op een bericht van de makelaar of ons huis verkocht zou zijn
) desalniettemin kan het best wat minder, dus Facebook weggedaan. Ik keek daar toch al niet zoveel op en merk steeds vaker dat ik me irriteer aan hoe slecht je zelf kunt bepalen wat je ziet. Instagram heb ik wel gehouden. Verder gebruikt ik alleen whatsapp en Pinterest.
Met een immens schuldgevoel ga je dan weer aan het werk. 
eenitraM schreef:Maar dit is zo grappig.
Laten we op een app bekijken, hoevaak we apps bekijken
Iets met 'bye bye Facebook'-event op Facebook.

Magrathea schreef:Voor degenen die graag hersenloos smartphone gebruik willen verminderen kan ik Forest aanraden![]()
https://forest-stay-focused.en.uptodown.com/android <-- Hier gratis te downloaden voor Android
Kun je voor maximaal 2 uur je telefoon "locken" (telefoontjes komen nog wel door geloof ik en de tijd bekijken kan ook), wanneer je toch iets doet begint hij hevig te trillen en zegt hij dat als je dat nog eens doet je boompje doodgaatMet een immens schuldgevoel ga je dan weer aan het werk.
Werkt voor mij erg goed gewoon omdat het je gewoonte doorbreekt
ook instagram fb enzo altijd vaak chekken. En dan telkens het gevoel hebben dat ik weinig tijd heb zo naae. Heb de app dus ook maar geinstaleerd