Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evocative

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:05

-Orka, heb een enorme knuffel van een orka die nu zo slap als wat is omdat ik hem elke nacht als kussen gebruik en heeft gewoon iets magisch
-Wolf, omdat ze iets spiritueels hebben en ik vind ze zo fascinerend, vooral hoe ze je altijd recht in de ogen aankijken en die blik zoveel wijsheid uitstraalt
-Varkens, ik vind het gewoon zulke leuke beestjes! Het liefst zou ik er een als huisdier hebben maar vraag me af wat de buren ervan vinden als ik 's ochtends vroeg even het varkentje uitlaat :')
Tuin is alleen een beetje te klein dus zit dat er voorlopig niet in -O-

Spoiler:
En de hond is tamelijk bang voor varkens

Ik schreef eigenlijk nooit alleen paard op, ik heb vriendenboekjes ingevuld waarbij ik 3 regels gebruikte om dieren op te noemen en vervolgens te zeggen dat ik alle dieren leuk vond 8)7

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:06

Altijd paard :+
Ik vind katten ook erg leuk en ik vind orca’s ook prachtige en bijzondere dieren.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:06

Flamingo’s! Vanaf kleins af aan al, geen specifieke reden toen... maar nu doen ze me vooral denken aan mijn gelukkige jeugd en brengen ze me helemaal terug naar wie ik echt ben, van binnen :)

lonimma

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:11

Nijlpaarden. Vanaf dat ik een klein meisje was een rare fascinatie voor deze dieren. Vind ze fantastisch!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:16

Roofvogels altijd heel leuk gevonden..

En ook altijd fascinatie gehad voor hagedissen, vroeger leidde dat tot het vangen ervan en verloren ze af en toe een staart ochod.. := nu pak ik het gelukkig anders aan en fotografeer ik ze alleen :Y) (met iPhone)
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:32

Ik hou zo ontzettend van alpaca’s. Dat vind ik zulke wijze beesten, ze lijken op knuffelbare rocksterren uit de haren ‘80. En ezeltjes... mocht ik ooit een groot stuk land krijgen dan konen daar alpaca’s en ezels op te staan.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:34

Ik vind stokstaartjes en luiaarden echt geweldig <3
Verder de standaard huisdieren, cavia’s vogels honden en paarden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:34

Wolven, cheetas, tijgers, dolfijnen en orcas, zeepaardjes, kwallen, roofvogels en aardvarkens en krokodillen en alligatoren.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:36

Naast huisdieren (incl paarden) heb ik echt een zwak voor giraffen. Ik heb er niet echt een goede reden voor, ik denk dat het komt door hun uitstraling. Vind het gewoon zulke leuke, grappige maar ook schattige beesten. (En natuurlijk heerlijk uit verhouding)
Laatst bijgewerkt door Reusje_xx op 15-05-18 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tammiebelsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:37

Koala's <3 <3

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:40

Ik vind dolfijnen geweldig, maar mijn favoriete dieren zijn kikkers :D Ik weet niet zo goed waarom, ik vond ze als kind al geweldig!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:41

Ik was/ben van kleins af aan ook helemaal gek van tijgers! Vroeger was mijn hele kamer een 'tijgerkamer' :') Mijn dekbed, behang en schilderijen/foto's waren allemaal met een tijger erop :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:53

Als kind zijnde zei ik altijd paard.
Afijn, in mijn latere leven is dat doel bereikt. Heel veel plezier mee gehad en door emigratie en met pijn afstand moeten doen.

Toen werd er een pup op mijn terras geparkeerd. Ik heb hem nog steeds (ruim 8 jaar) en ook later een volwassen hondje erbij geadopteerd. Díe vriendschap had ik nooit voor mogelijk gehouden. De enorme lol met mijn paarden is niet te vergelijken bij mijn honden! :oo

Ik zeg nu dus ook absoluut hond. Maar met ern zwak voor paarden, hoor.
En eigenlijk een respect voor alle dieren die toch maar standhouden in deze door de mens zo geterroriseerde wereld. ;) Ik ben groot tegenstander van alle vormen van zinloze jacht, kansloos vermaak, mishandeling, misbruik, etc, met en tegen dieren.
Ik kom op voor het welzijn van alle dieren, en dat kan ik best fanatiek. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:56

Eigenlijk vind ik alle dieren geweldig, maar de luiaard, kogelvis en de kerstboomworm vind ik wel echt tof :Y)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:01

Geitjes.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 00:04

Daphne__ schreef:
Eigenlijk vind ik alle dieren geweldig, maar de luiaard, kogelvis en de kerstboomworm vind ik wel echt tof :Y)

Ah, dat doet me aan een andere favoriet denken, de bot etende snotbloem!
(Osedax mucofloris).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 04:43

Mieren, maar ik moet ze niet in huis hebben.

Super interessant hoe ze altijd bezig zijn, achter elkaar aan lopen, samenwerken en hun onderkomen bouwen. Helemaal leuk als er ergens een groter dier dood ligt en ze deze gaan opdelen en terug meenemen naar huis. Kan er uren naar kijken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:51

Vroeger was ik ook helemaal paardengek, en iedereen wist dan ook dat dat mijn lievelingsdier was :))

Tegenwoordig hou ik eigenlijk van alle zoogdieren, alles met veren, en alles wat in de zee leeft <3
Maar ik heb nog steeds een zwak voor kippen, wat zijn dat toch een leuke beesten! En katten.
Dolfijnen staan ook hoog op mijn lijst.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:13

Mickey schreef:
Wat een leuke reacties al en verrassende dieren ook! Sommige ga ik even googelen om te ontdekken hoe het dier er uit ziet :D

floorsil schreef:
Ik had een patiëntje en ik vroeg wat is je lieveling dier, hij moest even nadenken maar gaf toen toe dat het toch wel een slak was. Ik lag helemaal dubbel. Moest hem daarna even uitleggen waarom het zo grappig was.

En wat de uitleg van het kind dat de slak het lievelingsdier was? Daar ben ik dan weer benieuwd naar ;)
Ik vind het namelijk altijd leuk om te begrijpen hoe mensen of kinderen denken O:)

Hij was een beetje boos dat ik lachte. Ik heb toen uitgelegd dat ik dit heel bijzonder vond omdat de meeste kinderen een hond of kat als lievelingsdier hadden en hij een slak en ik dat heel bijzonder en leuk vond. Maar was een heel leuk kindje die heel leuk dacht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:19

Ik vulde toevallig zo'n vriendenboekje in samen met mijn dochtertje van bijna 4. Toen de vraag lievelingsdier kwam dacht ik ook paard,maar nee mevrouw noemde 'wormpjes' op.. eigenlijk bedoelde ze made. Maar heb toch maar wormpjes opgeschreven :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:20

Leuk om zoveel dieren langs te zien komen!
Vroeger schreef ik vaak iets van dolfijnen, pinguins, katten en paarden op.

Nu zijn er erg veel dieren die ik heel fascinerend en gaaf vind. Waaronder zeeleguanen, orkas, kikkers ( :+ ), roofvogels, slangen...
Ach, vanalles!

@saskia :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:28

Lieveheersbeestjes!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:32

Paard en hond delen plek nummer één. (Wel vooral mijn eigen paard en hond haha, die van anderen zijn regelmatig stukken minder leuk...)
Daarnaast een zwak voor 'boerderijdieren'. Momenteel 2 kippen in de tuin - en mocht je nog nooit kippen geobserveerd hebben, moet je écht eens doen! Die beesten bedenken zulke grappige dingen! Mocht er ooit plek zijn, dan zou ik echt wel graag een setje ouessant schapen willen, die vind ik zó leuk. En jersey koeien, maar dan moet er écht écht plek zijn ;)

'Wilde dieren' vind ik absoluut fascinerend, maar op afstand ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:33

Spinnen (don't shoot me :Y) )! Ik kan het niet laten om alles wat ik thuis tegenkom op m'n hand naar buiten te brengen. Overigens is het nooit een optie geweest zelf een groot model in huis te nemen, vanwege de overige beesten en mn dochter. Zou het toch niet moeten hebben dat ie dan zou ontsnappen ofzo.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:38

Ik vind bavianen echt heel cool. In een dierentuin kan ik er rustig uren naar kijken. :D