Arbeidscontract.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:40

Shamanqueen schreef:
Ik ben al de hele dag op de boekhouder aan het wachten. Deze wou een aantal zaken met mij doornemen... Ik krijg nu net te horen dat hij/zij niet komt. Dus ik moet morgen terug komen. Ze hebben geen werk voor mij en ik mag geen klanten helpen. Dus ik heb de hele dag hier gezeten. Omdat ik mijn vakantie uren wil weten.

Je zal (helaas) niet de eerste (noch de laatste) zijn die ze uit pesterij in een lege kamer zetten zonder werk en zonder collega's.

Blijf (schriftelijk) melden dat je beschikbaar bent voor werk.

Diddykong

Re: Arbeidscontract.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:49

Staan je vakantie uren niet op je salarisstrook ook?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:58

Uwv bellen, die weten precies wat je rechten zijn

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:36

Maar eh... die boekhouder kan dat toch ook gewoon even uitzoeken en je de uitkomst per mail delen. Als je daarna nog vragen hebt, kun je toch een afspraak maken?

Het ziet eruit of gaan ze je proberen weg te pesten. Beste Shamanqueen, zoek een advocaat op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:22

Dikke kans dat je morgen weer voor niks zit te wachten, ik zou zorgen voor wat leesvoer/ipad oid voor vermaak. Heb je nou al contact opgenomen met het juridisch loket? Regel zsm hulp want zo te lezen gaat dit niet goedkomen

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:53

Laatste vraag. Ik ben gewoon weer netjes naar werk gegaan en zit er nog steeds. Ik heb een mail gekregen van een bedrijf of ik hun vandaag voor 4 uur kan bellen om een sollicitatie gesprek in te plannen. Ik moet iedere dag werken inclusief de zaterdag. Is het zo dat als ik een sollicitatie gesprek heb in mijn nu uit werk periode dat ik deze dan verplicht vrij ben of halen ze deze van mijn vakantie uren af?

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:54

Ik heb contact opgenomen met het juridisch loket en zij gaan mij inderdaad verder helpen. Hoe zij mij momenteel behandelen en wat ze zeggen klopt weinig van. Dus die tip gaat me zeker verder helpen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:55

Ik zou het netjes spelen en gewoon een uurtje verlof opnemen.

Of dat verplicht is, geen idee.

Ik zou overigens ook niet melden dat het voor een sollicitatie is (kunnen ze hier meelezen?).

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:12

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:24

Nee niet zeggen dat je aan het solliciteren bent. Niet handig. Sollicitatieverlof moet je toch zelf opnemen dus voordeel heb je er niet van. Zeker als ze nu claimen dat je geen vakantie uren hebt zou ik gewoon voor onbetaald verlof kiezen. Bij een claim krijg je toch de uren waar je recht op hebt/had.

Je mag ook geen werk verrichten? Ben benieuwd naar de mening van het juridisch loket. Ik zou inderdaad in dat geval zeggen dan wacht ik thuis tot je wel wat hebt en ik ben altijd bereikbaar/beschikbaar voor werk.

Balen zo’n werkgever. Gelukkig zijn er genoeg fijne werkgevers!

Komt goed eventjes doorbijten.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 13:40

Zij kunnen niet meelezen. Hun hebben geen aandacht voor de computer en ik ben diegene die alle social media, advertenties en dergelijke werk. Momenteel mag ik van hun werk verrichten. Zoals schoonmaken, de wc's uitdoen en al dat leuke werk. Ik heb zelf de boekhouder gesproken. Ik heb nog recht op 4 weken vakantie. Hij wist ook niet dat dit gaande was, want hij heeft hen helemaal niet gesproken over vakantiedagen. Of dat ik ontslagen was.

Dus netjes zijn ze zeer zeker niet. Ik ben ook benieuwd naar de mening van het juridisch loket. Maar de boekhouder heeft mij verteld en gaat mij ook een mail sturen, dat hij wel degelijk over de verlenging van mijn contract heeft gehad.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:49

Ik sta er versteld van hoe vaak dit soort ongein voorkomt. Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel veel succes wensen. Laat je niet kisten!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:21

Ik zou voor je sollicitatie twee uur vrij nemen, maar niet zeggen waarvoor. Verzin anders maar tandarts bezoek of iets dergelijks.

Vind het wel heel raar dat je ineens andere werkzaamheden moet verrichten van social media (administratief) naar schoonmaakwerk. Ze zijn je echt aan het weg pesten. Walgelijk.

Ik hoop dat je lekker stevig in je schoenen staat en hun even goed laat weten dat er met jouw niet te sollen valt. Zijn ze helemaal besodemietert om zo met hun personeel om te gaan. Ik hoop dat je of je baan behoud en de sfeer weer leuk wordt of dat het hun een leuke cent gaat kosten. Dat soort werkgevers moeten echt afgestraft worden. Ik kan me echt boos maken, als mensen zo omgaan met andere mensen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:13

Onbeschoft klootjesvolk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:44

Alles opschrijven en bijhouden ook dat ze je voor niks hebben laten zitten. :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:42

Marcella schreef:
Alles opschrijven en bijhouden ook dat ze je voor niks hebben laten zitten. :j

Nou inderdaad.
Ik zou in afwachting van het juridische deel een dagboekje bij gaan houden.
Uren die je bent en wat je mag doen in die uren.

Wat een gedoe zeg.

Voor de sollicitatie nam ik vrije uren op met een smoes. Fysiotherapeut, tandarts oid.

Hopelijk vind je snel wat anders. Want ook al sta je in je recht en heb je nog een baan officieel. Ik kan mij voorstellen dat je niet liever wilt dan zo snel mogelijk weg.