Tips om een huis te vinden in een moeilijke regio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:44

Ik heb hetzelfde probleem als Emmaa_, ik ben ook ZZP'er en sta op een wachtlijst van 15 jaar voor sociale huur. Ik hoop toch dat ik over 15 jaar meer verdien dan nu :=.

Momenteel woon ik in een gedeeld appartement met 2 anderen maar ook ik zoek iets wat ik of met een vriendin kan delen of waar ik alleen kan wonen. Maar het lijkt wel onmogelijk. Ik lees dus even mee voor de eventuele tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:02

Aroha schreef:
Ik heb hetzelfde probleem als Emmaa_, ik ben ook ZZP'er en sta op een wachtlijst van 15 jaar voor sociale huur. Ik hoop toch dat ik over 15 jaar meer verdien dan nu :=.

Momenteel woon ik in een gedeeld appartement met 2 anderen maar ook ik zoek iets wat ik of met een vriendin kan delen of waar ik alleen kan wonen. Maar het lijkt wel onmogelijk. Ik lees dus even mee voor de eventuele tips.

Kijk eens naar woningdelersclub, dat is best goed te doen en garantstelling van derden is mogelijk. Helaas voor mij en m'n vriend te duur maar wellicht zit er voor jullie iets bij.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:29

Wij hebben geloof ik hetzelfde budget (1000 / 1200 p/m).. Dus dan gok ik dat dit voor ons ook te duur is.

Anoniem

Re: Tips om een huis te vinden in een moeilijke regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:30

Ai, en dan neem ik aan dat jullie ook nog 2 slaapkamers willen? Dan wordt het inderdaad lastig. Wij grijpen zelfs met 1 slaapkamer al mis.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:32

Klopt wij zoeken een 3 kamer appartement. Als ik alleen zou wonen kom ik momenteel nog uit op sociale huur. (Startend ZZP'er). Maar goed, daar heb je dus weer de wachtlijst.. 8)7

Waar ik nu woon hebben we ook geen gedeelde woonkamer. Gewoon 3 slaapkamers, gedeelde keuken en badkamer..

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:38

@TS ik zou dan zeker even op woningnet kijken voor Mijdrecht. Alle winkels zijn dichtbij en het is echt leuk wonen zover ik heb gezien en hoor. En de huur is echt niet absurt hoor. Je hebt hier ook nog Wilnis etc waar de huren ook laag liggen. Maar volgens mij geld daar kernbinding.

Breukelen is ook heel leuk wonen <3 is alleen een heel stuk duurder.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:14

De afgelopen weken ben ik bij vijf makelaars in de buurt langs geweest en heb ik mails gestuurd naar woningcorporaties. Het antwoord bleef eigenlijk: 'Nee, het heeft eigenlijk geen zin, wij hebben eigenlijk nooit woningen die aan uw inkomen verhuurd mogen worden.'
Dit gaat dus om vrije sector he :) Sociaal zou wel mogen maar de wachtlijsten zijn echt te lang.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:19

Kijk je ook al in dorpen zoals Sassenheim/Voorhout ? Goede verbinden met zowel Leiden als A'dam, ook met de trein. Ik woon zelf in Sassenheim, en ook hier is het niet makkelijk maar misschien wel meer kans als rondom A'dam?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:22

Zeker, kijk ik allemaal :) Ik heb ook een autootje dus het is niet zo'n enorm probleem. Liefst wel wat minder achteraf (ik ben in mijn eentje, ben bang dat ik ga vereenzamen) maar een huis is een huis.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:46

Mijn buurman had binnen een week een heel leuk huisje, wel particulier.
In roelofarendsveen..
Hij had echt een soort van keuze in woningen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:52

Oooh ik snap je helemaal! Ik ben 26 en woon ook nog op een studentenkamer. Ik werk 4 dagen en wil zo graag een huisje, diertjes en privacy/ruimte. Ik ben verhuisd waardoor ik helaas pas 1 jaar sta ingeschreven, waardoor de kans op sociale huurwoning vrij klein is en particulier vaak te duur/veel eisend (minimum inkomen, geen dieren etc). Maar fijn dit topic ik zie al wat goede tips voorbij komen... Veel succes ts ik hoop dat je snel wat vindt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 14:58

Dank je wel Saskiakefie! Ik hoop dat jij ook snel wat vindt. Het is echt moeilijk om in je eentje wat te vinden omdat je inkomen dan gewoon zo laag is.
Misschien had je buurman een redelijk hoog inkomen, Angelique? De inkomenseisen bij particulier wonen zijn vaak nogal extreem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:04

Wij vangen ook nog steeds elke keer bot. We hebben nu ons budget noodgedwongen iets uitgebreid (maar daarmee onze eisen ook wel iets verhoogd, minimaal 2 slaapkamers etc) maar het gaat nog steeds moeizaam. Inkomenseisen zijn idd rot, we wouden nu gaan reageren op een woning van 711 in het centrum van Almere, maar de inkomenseis was maarliefst 4.5x de huur bij 1 inkomen, wat het voor starters echt onmogelijk maakt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:06

Je zou nog eens kunnen kijken voor antikraak. Ik heb dat een tijd gedaan en had in hartje Amsterdam een hele nette woning voor 300 pm. Eigen keuken en badkamer en 1 slaapkamer. Bij die verhuurder (FMT geloof ik?) was een maand opzeg termijn maar ik hoorde twee maanden van te voren al wanneer ik er uit moest. Zijn ook verhuurders met langere opzeg termijnen. Ik vond dat in iedergeval echt top, kreeg als student nog huurtoeslag ook dus was een schijntje.

Je moet wel kritisch zijn in dat geval, ook bij antikraak wezen kijken waar ik eerst flink moest betalen voor schoonmaken en opknappen. Dat zag ik niet zo zitten. Je kan ook nog naar huizen kijken die lang te koop staan en die ze onderverhuren, heb daar toen ook nog naar gekeken. Maar ja de markt is zo veranderd inmiddels.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:09

Sunrise19 schreef:
@TS ik zou dan zeker even op woningnet kijken voor Mijdrecht. Alle winkels zijn dichtbij en het is echt leuk wonen zover ik heb gezien en hoor. En de huur is echt niet absurt hoor. Je hebt hier ook nog Wilnis etc waar de huren ook laag liggen. Maar volgens mij geld daar kernbinding.

Breukelen is ook heel leuk wonen <3 is alleen een heel stuk duurder.

Mijdrecht is zeker een leuk dorp. Maar direct een huurhuis? Sta er al jaren ingeschreven maar laatste keer dat ik informeerde was de wachtlijst 6 jaar ofzo....of je kon eerder maar dan kon je alleen in de hunkerbunker terrecht en dat wilde je toen echt niet. Schijnen ze wel wat opgeknapt te hebben.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:14

Ik ga even meelezen. Ook ik woon in Leiden met een docentensalaris: huilen.
Ik heb geluk gehad dat ik via via aan een klein appartementje ben gekomen voor een redelijke prijs, maar daar hoort helaas wel een opdringerige en aanwezige huurbaas bij. Ik wil erg graag verhuizen, maar het is niet te doen als single..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:15

Saar88 schreef:
Ik ga even meelezen. Ook ik woon in Leiden met een docentensalaris: huilen.
Ik heb geluk gehad dat ik via via aan een klein appartementje ben gekomen voor een redelijke prijs, maar daar hoort helaas wel een opdringerige en aanwezige huurbaas bij. Ik wil erg graag verhuizen, maar het is niet te doen als single..

Weet dat in Zaanstad en Amsterdam bepaalde beroepen voorrang krijgen bij huurwoningen. Maar dat moet net je zoekgebied zijn

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:42

Hoe sta je tegenover Alphen aan den Rijn?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:15

CharmingS schreef:
Ik heb mezelf in geschreven bij de woningbelang (weet niet hoe dat bij jullie heet). Stond 2 maanden ingeschreven, en wou zo graag een woning dat ik iedere dag op iedere geschikte woning heb gereageerd. En bij deze woningbouw vereniging doen ze ook iedere week een woning verloten, en daar heb ik 2 maanden iedere week op gereageerd. En zo ben ik aan mijn woning gekomen.. Echt bizar, aangezien er veel mensen al 10 jaar staan ingeschreven.

Heb nu een eengezinswoning voor mezelf (3 verdiepingen) en betaal minder als 600 euro per maand en krijg huursubsidie..

Maargoed ik woon in brabant en weet niet hoe het bij jullie is geregeld kwa sociale huurwoningen..

Inderdaad als je meedoet aan dat verloten kun je geluk hebben.Want anders moet je vele jaren ingeschreven zijn...Het is echt niet normaal.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:28

Eydis schreef:
Omgeving Purmerend al gekeken?

ik woon in die omgeving en ook op zoek en is ook niks, gemiddelde wachttijd van 10 jaar

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:33

Ik weet niet hoe ver je qua afstand van Amsterdam zou willen zitten en wat voor woning je zoekt, maar misschien kun je in het Gooi iets vinden? Hilversum, Bussum, die omgeving...
Een klein appartementje moet daar, met een inkomen (een vast inkomen bedoel ik dan, dat hoeft niet per se hoog te zijn), met enige moeite wel te vinden zijn. (Ik zeg met enige moeite, maar dat is natuurlijk een gegeven op de huidige woningmarkt. Het is nou eenmaal niet meer zo makkelijk als een aantal jaar terug :( )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:17

Bedankt voor het meedenken allemaal! En fijn om meerdere ervaringsverhalen te horen, dat doet me een toch goed :)

Hilversum - Leiden wordt me helaas wel echt te gek. Ik heb een tijdje in Hilversum gewerkt, maar kon toen ook niet zomaar aan een huurhuis komen trouwens.
Ik doe idd mee met de lotingen, maar binnen mijn zoektermen zijn helaas niet wekelijks lotingswoningen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:19

Hilversum Leiden zou ik inderdaad niet doen.
Heb je al in Voorschoten e.d gekeken?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:19

Voorschoten wel, dat ligt in mijn zoekgebied :j

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:21

Winged schreef:
Sheran schreef:
Ja, dat is bij ons WoningNet :j

Hoe lang ben je inmiddels ingeschreven? Hoorde dat regio amsterdam soms 12 jaar duurt...

Purmerend, stad vlakbij Amsterdam is inmiddels al ruim 20 jaar. :roll: