Eigen eten meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:21

Lusitana schreef:
Ik weet niet waarom je zou moeten eten of drinken in een bioscoop, dat leid toch af van de zintuigen die je moet gebruiken?
Bovendien vind ik het zelf nogal ergerlijk al die geluidjes.
Maar om eerlijk te zijn ga ik zelf altijd naar de film die om 17.00 begint en heb dan in de pauze weleens trek. Onze bioscoop heeft verder geen voorzieningen daarvoor dus ik neem dan een reep mee ofzo of haal die van te voren even in het café in de buurt. Maar die wordt dan dus wel in de pauze genuttigd.

Ik vind het wel apart dat mensen klagen over duur (hoewel ik het ook wel buiten proportie vind, ik betaal hier 3 euro voor de nieuwste films, 4 euro als het 3D is, en we zitten dan met 20 man in de zaal, dus het kan uit) terwijl ze rustig veel meer uitgeven aan een avondje stappen.

Dat eten en drinken in bisoscopen is trouwens juist duur geworden omdát er weinig verkocht wordt en ze toch een bepaalde omzet willen halen. Dat is een foute zet van hun kant want als het goedkoper zou zijn, zouden ook meer mensen kopen...

Hier liggen de prijzen van de film al meer als het dubbele hoger. Een normale film bij Pathe kost hier al snel 10 euro.
En pauzes doen de meeste bioscopen ook niet aan.

Neem daar nog wat te drinken bij en een bak popcorn, dan ben je voor twee personen al snel 50 euro voor een avondje film kwijt.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:29

Grappig dat er mensen zijn die het niet vinden kunnen iets mee te nemen. Als je voldoende te besteden hebt, kan ik me voorstellen dat je denkt dat het makkelijk te doen is. Maar iemand die van het minimum moet rondkomen, is al blij àls ie een keer een bioscoopkaartje kan halen. Ik kan me voorstellen dat je dan iets van thuis mee neemt.
Zelf ga ik niet zo vaak naar de bios en koop daar altijd een flesje drinken (spa) en een bak popcorn die ik deel. Maar dat is voor mij echt wel een uitgave hoor en iets waar ik echt wel voor moet sparen.

Met concerten mag je tegenwoordig niet eens meer een flesje water mee naar binnen nemen, dus dan halen we daar wat. Maar eten doen we echt ergens anders. Het is niet lekker, ongezond en veeeeel te duur.

Pretpark nemen we ook altijd mee, maar halen we vaak ook wat. Eten doen we vaak ergens anders. Voor 2 personen is het misschien nog te betalen, maar als je met je gezin moet gaan is het bijna duurder dan een week camping. En ja, dat vind ik belachelijk.

Edit: Er werd een opmerking gemaakt over stappen...ook dat doe ik nooit, gewoon omdat ik het niet leuk vind en het daarnaast ook niet te betalen is. Ik ga geen vermogen voor een glas water neertellen (want dat is het enige dat ik lekker vind), waarvan ik bij de supermarkt 6 1,5 liter flessen voor heb...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:34

Naar de bios neem ik wel altijd eigen drinken mee. Ga niet zoveel geld betalen voor een flesje drinken wat in de supermarkt de helft kost. Popcorn haal ik wel altijd daar.

Pretpark/dierentuin: altijd eigen eten en drinken mee en als ik trek in wat anders heb koop ik het daar. Twee geleden naar Walibi geweest, eigen drinken en brood mee en had na mijn brood nog zin in churros en dat gekocht.

Concert: koop daar alles. Neem altijd wel smintjes of pepermunt mee.

Festival: 1 keer geweest en koop het daar.

Ik ga altijd elk jaar naar Jumping Amsterdam met mijn moeder en tante en die nemen altijd wel zelf een kan koffie mee en als die leeg is brengt mijn tante die weer naar de auto.

Anoniem

Re: Eigen eten meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:41

Als we naar de dierentuin gaan, nemen we altijd zelf flesje drinken mee en een paar broodjes. Gaan best vaak heen, omdat we een abbo hebben. En om nu telkens daar drinken en eten te kopen, word mij te duur.

Als we Disney gaan, nemen we ook vanalles mee. Anders wordt het onbetaalbaar. Alleen warm eten, doen we in het park.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:43

Ik ben ook van de selfcatering! Alleenstaande moeder met 3 kinderen dus ja.
Ik vind ook dat je niet écht een film wilt zien als daar persé vreterij bij moet.
Ja wij kochten tijdens stedentrips ook wel een doos ijsjes in de supermarkt.
Ik ga de laatste jaren weleens het terras op met een vriendin en geniet daar extra van. Zodra het wat krapper is gaan we omstebeurt bij elkaar terrassen in onze eigen tuinen.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:45

Hier in de bioscoop is het verboden eigen drank en eten mee te hebben, rugzakken en grote handtassen durven ze (zeker bij kinepolis) geregeld controleren...
Ticket kost 11,05€ (belachelijk duur, indien 3d nog een supplement erbij!), over de prijs van de versnaperingen zal ik het maar niet hebben :Y) (die zijn ook duur zat) :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:47

Naar de bios neem ik trouwens nooit eten of drinken mee.

Enige wat ik bestel is wat drinken. Eten doe ik thuis wel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:50

Oh ja hoor. Ik sleep regelmatig eten mee de bios in.
Ik heb een unlimited pas, als ik bij elke film daar drinken (a 2,50 per flesje) en een zakkie snoep (ook 2,50 onderhand) moet halen is het voor mij niet meer lekker ontspannen film gaan kijken meer.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:51

Hier een gezin met 8 kinderen, 5 er van zijn oud genoeg om naar de bioscoop te gaan (speciale autisten voorstelling overigens) Gelukkig mag je hier gewoon eten en drinken mee nemen. Wij gaan dus voor we naar de bios gaan (2 of 3 keer per jaar) even langs Tesco en halen daar een klein zakje snoep voor ieder kind. Ben dan £2, hooguit £3 kwijt en heb dolgelukkige kinderen. Als we geen eten/drinken mee mag nemen zouden wij niet meer gaan, een zakje pick n Mix kost hier £2 per 100 gram, dus dan zit je al op £10 en dan heb je nog geen drinken. Mijn kinderen drinken alleen water, een flesje kost £2.50, en nu hebben ze gewoon hun eigen hervulbare waterfles.

Als we naar een pretpark, dierentuin, museum etc gaan neem ik altijd eten en drinken mee, flesjes drinken in de vriezer en dat ontdooit vanzelf wel.
Ik loop toch al met een bakbeest van een dubbele kinderwagen, die koeltas kan makkelijk onder in.

Een van mijn dochters (7 jaar) vroeg van de week, toen we in het park waren of ze een ijsje mocht bij t busje van de ijsman. Ik had slechts 3 kinderen bij me en besloot dat het voor deze keer wel mocht. Afijn wij daar heen, dochter kijkt naar de prijzen en loopt zo weg. Ik vraag haar of ze toch niet meer wil, en ze kijkt me vol verbazing aan, voor het geld van 1 ijsje bij de ijsman kon ik een heel pak kopen bij Tesco en dan hadden haar broertjes en zusjes thuis er ook nog wat aan.
Ja wij leven zuinig en ik probeer mijn kinderen de waarde van geld bij te brengen en gelukkig lijk ik daar in te slagen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:52

Amalarab schreef:
Ik vind ook dat je niet écht een film wilt zien als daar persé vreterij bij moet.

Wat is dit nou weer voor rare veronderstelling :')
Ik vind wat te eten bij de film lekker, nou en?
Dat koop ik meestal bij de supermarkt die vlakbij zit, drankje kopen we meestal in de bios. Daar staat het in de koeling, is wel zo fijn. Of popcorn als we daar zin in hebben, dat is wel lekkerder als het vers is :j Het verschilt per keer. Ook voor pretparken: broodjes voor de lunch neem je makkelijk mee maar als ik trek heb in patat of een kopje koffie dan haal ik dat ook gewoon.

Maar zeker drinken voor bij de film vind ik niet zo raar, je zit al gauw 3u in zo'n zaal, in die periode ga je als je thuis zit toch ook wel iets te drinken pakken toch?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:52

Wat een onzin dat je een film niet echt wilt zien als je er graag wat bij wil eten. Dat is voor sommige mensen gewoon onderdeel van de beleving. Maar goed, andere discussie.

Op evenementen zoals bijvoorbeeld Jumping Amsterdam koop ik wel gewoon daar mijn eten. Naar concours neem ik vaak een tussendoortje mee en haal ik daar nog een patatje oid als ik daar zin in heb.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:56

Bioscoop mag je geen eten en drinken mee nemen (geloof ik) dus zou dat ook niet doen.
Naar pretparken en andere dagjes uit nemen wij vaak zelf eten mee.
Wij hebben 3 jonge kinderen. Het moet ook betaalbaar blijven.

Als ik alleen met een vriendin ofzo weg ga neem ik vaak niets mee. Maar nu ben ik op dieet dus dan neem ik wel weer eigen eten mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:00

Ik eigenlijk nooit. Niet met een dagje weg, ook niet met een evenement ofzo.

Maarrrr... Toevallig kreeg ik daar vorig jaar een andere kijk op. Ik was met 2 vriendinnen in de Efteling en zij hadden allebei een tas bij zich waar ze hapjes en snoep enzo in hadden zitten, ik niks. Van huis uit ben ik gewend dat we altijd daar gewoon wat aten. Maarrrr... Ik ben enigskind. Doordat ik met hun het gesprek aanging, besefte ik me dat als een gezin met 4 kinderen ook nog eens (buiten de dure entreekaartjes) daar alle hapjes doet, ze veel minder vaak weg zouden kunnen dan dat ze zelf gewoon een tasje met eten mee zouden nemen. Voor 4 personen (ouders, ik en altijd vriendje/vriendinnetje) of 6 personen (ouders met 4 kinderen bijv) zit best wel een flink verschil. Ik doe het zelf nog steeds niet, maar snap het zeker wel :j.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:05

In de bios mag je geen eigen eten en drinken meenemen. Wij moesten het een keer inleveren en na de film kregen we het terug. Ik stop soms wel eens een flesje drinken in mijn tas.....
Ik ben gen op de popcorn in de bios en dat koop ik dan vaak wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:08

_Nadia_ schreef:
..........Een van mijn dochters (7 jaar) vroeg van de week, toen we in het park waren of ze een ijsje mocht bij t busje van de ijsman. Ik had slechts 3 kinderen bij me en besloot dat het voor deze keer wel mocht. Afijn wij daar heen, dochter kijkt naar de prijzen en loopt zo weg. Ik vraag haar of ze toch niet meer wil, en ze kijkt me vol verbazing aan, voor het geld van 1 ijsje bij de ijsman kon ik een heel pak kopen bij Tesco en dan hadden haar broertjes en zusjes thuis er ook nog wat aan.
Ja wij leven zuinig en ik probeer mijn kinderen de waarde van geld bij te brengen en gelukkig lijk ik daar in te slagen.

Ik vind dat slim en ontzettend lief van je dochter!

Dat je geen eten/drinken zelf mee mag nemen naar de bioscoop is in de meeste gevallen behoorlijk achterhaalt. Vroegahhh was dit wel zo.
Bijna overal mag dat gewoon. Dan staat alleen in de bar, als die al aanwezig is, aangegeven dat nuttigen van meegebrachte consumpties niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-18 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:11

Naar de bios neem ik vaak zelf wat mee. Ik ga 3 a 4 x in de maand naar de bios en het eten en drinken is daar erg duur.

Wat goed van je dochter Nadia.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:12

Marjoow schreef:
Lusitana schreef:
Ik weet niet waarom je zou moeten eten of drinken in een bioscoop, dat leid toch af van de zintuigen die je moet gebruiken?
Bovendien vind ik het zelf nogal ergerlijk al die geluidjes.
Maar om eerlijk te zijn ga ik zelf altijd naar de film die om 17.00 begint en heb dan in de pauze weleens trek. Onze bioscoop heeft verder geen voorzieningen daarvoor dus ik neem dan een reep mee ofzo of haal die van te voren even in het café in de buurt. Maar die wordt dan dus wel in de pauze genuttigd.

Ik vind het wel apart dat mensen klagen over duur (hoewel ik het ook wel buiten proportie vind, ik betaal hier 3 euro voor de nieuwste films, 4 euro als het 3D is, en we zitten dan met 20 man in de zaal, dus het kan uit) terwijl ze rustig veel meer uitgeven aan een avondje stappen.

Dat eten en drinken in bisoscopen is trouwens juist duur geworden omdát er weinig verkocht wordt en ze toch een bepaalde omzet willen halen. Dat is een foute zet van hun kant want als het goedkoper zou zijn, zouden ook meer mensen kopen...

Dat gaat bij de Pathé in Amersfoort zeker niet op hoor :=
Daar verkopen ze genoeg en ik denk dat ze er juist meer omzet op maken als ze de prijzen niet zo belachelijk hoog leggen.

Enne, ik ga nooit een avondje stappen dus die vergelijking gaat voor mij niet op :P

Plus dat ze geen pauze hebben haha, meestal haal ik bij de pathe Amersfoort even wat bij de Albert Heijn want poeh, die prijzen... en als je naar een film van 3, 3,5 uur gaat is wat eten of drinken best wel welkom.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:12

theadora99 schreef:
Marjoow schreef:
Dat gaat bij de Pathé in Amersfoort zeker niet op hoor :=
Daar verkopen ze genoeg en ik denk dat ze er juist meer omzet op maken als ze de prijzen niet zo belachelijk hoog leggen.

Enne, ik ga nooit een avondje stappen dus die vergelijking gaat voor mij niet op :P

Plus dat ze geen pauze hebben haha, meestal haal ik bij de pathe Amersfoort even wat bij de Albert Heijn want poeh, die prijzen... en als je naar een film van 3, 3,5 uur gaat is wat eten of drinken best wel welkom.

Inderdaad. Jas aan met grote zakken en smokkelen maar :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:14

Mijn handtas is een soort Bermuda Driehoek, daar past prima een flesje drinken in en een zakje met snoepjes.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:18

Bios:
Nemen we meestal zelf gewoon het drinken mee maar de popcorn kopen we daar.

Pretpark:
Zelf drinken en broodjes, ‘s avonds kopen we daar wel warm eten.

Dierentuin:
Zelfde als pretpark

Festival/concert:
Dan koop ik alles gewoon daar, neem hooguit een dop mee voor op mijn flesje water.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:23

Bij Pathé mag je officieel geen eigen eten of drinken meenemen naar de film. Of dat bij andere bioscopen anders is weet ik niet.
Maar ik heb ze er nog nooit op zien controleren. Op Festivals etc. wel, daar mag een flesje water alleen zonder dop mee naar binnen bijvoorbeeld.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:27

Josien_ schreef:
Bij Pathé mag je officieel geen eigen eten of drinken meenemen naar de film. Of dat bij andere bioscopen anders is weet ik niet.
Maar ik heb ze er nog nooit op zien controleren. Op Festivals etc. wel, daar mag een flesje water alleen zonder dop mee naar binnen bijvoorbeeld.

Ze controleren toch niet of je wat bij hebt bij Pathé, ik ga geen 2,90 betalen voor een flesje ice tea. Bij de supermarkt is zo een zelfde flesje 1,20... een kaartje is ook al ruim 11 euro. Ik koop keurig daar de popcorn omdat die echt heel lekker is. Maar bespaar gewoon op drinken. En eventueel m&ms als ik daar zin in heb.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:32

Bios: neem ik niks mee, koop het daar. Kom er ook zelden.

Pretparken/dierentuin: neem ik zelf drinken, eten en snoeperij mee. Maar kopen daar ook wel iets.

Concours: sgw’s neem ik zelf van alles mee. Als het alleen dressuur of springen is vaak alleen wat drinken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:36

Josien_ schreef:

Lang leve de festicap :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:38

Ik vind het altijd schandalig als je moet kopen in bijvoorbeeld pretparken oid.
Dan ontneem je dus heel wat mensen hun dagje uit omdat het al duur zat is..

Hier gelukkig niet voor het geld, maar ik neem toch meest eigen eten mee voor in parken omdat ik het eten wat je daar krijgt echt te smerig voor woorden vindt.
Wij zoeken dan meestal achteraf een leuk restaurant in de buurt op waar we lekker eten.