De gevaren van springkussens.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:59

MissYvette4u schreef:
Wat een nachtmerrie, beterschap!

Keet schreef:
Wat een nachtmerrie....gelukkig gaat het beter

Mijn man vraagt bij vergunningen voor evenementen altijd om een verankeringsplan en hamert daar erg op. Ook een max windkracht niveau, bij meer wind direct neer laten halen. Meestal wordt hij dan uitgelachen en voor vervelende ambtenaar uitgemaakt.
Zo treurig

Ik werk ook met vergunningen voor evenementen, en heb hier eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan. Ik zal het er met mijn collega's over hebben. Beter een vervelende ambtenaar dan dat je nalatig bent geweest en er gebeurt een ongeluk!

Hij heeft dit soort dingen vaker gehoord en vindt ze gevaarlijk. Hij is wel een van de weinige die er specifiek om vraagt jammer genoeg

gekoppaard

Re: De gevaren van springkussens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:22

Goed tengeltje dat je het ook hier plaatst. Hopelijk worden we er samen meer bewust van dat deze dingen dus schijnbaat niet altijd even veilig zijn en crieer je bewustzijn bij ouders en organisatoren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:35

Beterschap voor je zoontje! Maar wat is er nou precies gebeurd? Is dat springkussen gaan rollen met hem erop/erin of is het ding over hem heen gerold?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 14:40

Hat is 20m verder gewaaid(volgens de andere kinderen enkele meters de lucht in gevlogen en daarna op de grond gesmakt met onze zoon erin.),maar wij hebben het dus niet zien gebeuren,toen wij aankwamen lag het gewoon 20m verder.

Er wordt idd amper over nagedacht.
Overal staan er,de meeste zelfs niet minimaal verankerd....

Zl heeft vandaag al voor het eerst wat rondgestapt,dus het blijft steeds beter gaan!

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:54

Ik wens je heel erg veel sterkte voor je zoontje. Als kind heb ik in een soortgelijk incident met een springkussen een wervel gebroken. Dat is allemaal goed gekomen, maar het doet me zeer om te lezen dat er jaren later blijkbaar nog niet beter over wordt nagedacht. Hopelijk trekt men een les uit je verhaal. :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:48

tengeltje11 schreef:
Hat is 20m verder gewaaid(volgens de andere kinderen enkele meters de lucht in gevlogen en daarna op de grond gesmakt met onze zoon erin.),maar wij hebben het dus niet zien gebeuren,toen wij aankwamen lag het gewoon 20m verder.

Zo dan! Bloody hell!

tengeltje11 schreef:
Er wordt idd amper over nagedacht.
Overal staan er,de meeste zelfs niet minimaal verankerd....

Ik denk dat het wijzer is om de instructie te geven: "Bij opkomende wind z.s.m. lucht eruit en kids eraf". Met een paar ankers kom je er niet, zelfs niet als die ankers een meter diep de grond in gaan denk ik. OF de ankers komen los OF het kussen scheurt zich los. Wind is sterk.

tengeltje11 schreef:
Zl heeft vandaag al voor het eerst wat rondgestapt,dus het blijft steeds beter gaan!

Mooi!

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:09

Sterkte Tengeltje11 !! wij kennen (denk ik) elkaar al lang van de oude fora (als ik het juist heb, heb je ooit een fjordenpaardje gered van mijn buur)
Ik heb ook een zoontje van 5jaar. Ik kan me de paniek en de angst enigszins voorstellen, elke ouders nachtmerrie!! Heel veel sterkte aan jou en de familie!
Is het een springkussen of zo'n springkasteel (op zijn vlaams) want dat kan volgens mij ook wegwaaien. Zaterdag avond heeft mijn zoontje ook de ganse avond er in gezeten en toen kwam er ook plots wind op. Als ik er nu over nadenk wordt ik licht misselijk. Bedankt x1000 voor de waarschuwing !!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:57

Ja,klopt idd,wij 'kennen' elkaar nog.

Ik bedoel idd een springkasteel,maar in nl wordt dat springkussen genoemd,anders verstond 4/5 van bokt niet waarover het ging.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:29

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:31

Wow dat is schrikken zeg, ik wist ook helemaal niet dat dit zo gevaarlijk kon zijn.

Heel veel sterkte en beterschap voor je zoon!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:40

Heel veel sterkte voor je zoontje. Verschrikkelijk om zoiets te moeten meemaken.
Sterkte nogmaals.

Maar voor mijn beeldvorming, er was geen begeleider bij het springkussen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:07

Wat vreselijk heftig zeg! Ontzettend veel beterschap met je zoontje.

Ik heb bij een evenementenbureau gewerkt waar ook springkussens verhuurd werden. Maar wij werkten uitsluitend onder begeleiding en legden alle springkussens op minstens 2 punten vast. Ze vliegen inderdaad zo de lucht in en je houdt er niets aan als ze gaan

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:08

Wauw, wat een heftig verhaal en wat goed dat je dat hier deelt. Mijn stief heeft zo vaak op springkussens rondgestuiterd, nooit geen moment bij stilgestaan dat het zo fout kan gaan. Luchtkussens worden zo vaak verhuurd voor straatfeesten e.d.

Ik zie dat er n.a.v. dit topic al een paar mensen beter gaan nadenken over het verankeren van luchtkussens en springkastelen, helemaal goed! Ik vraag me eigenlijk af of er regelgeving is op dit gebied?