Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Al heb ik dat nu te weinig rond mij naar mijn zin.. alleen bij de paarden.
xKimss schreef:Ik kan over veel niet zo veel kwijt, maar ik vraag me af of je echt je Vlaamse job moet behouden om in BE onder de zorg te vallen? Ik heb toen ik in BE was mijn hand gebroken en dat is toen gelijk daar geopereerd, vervolgens heb ik van veel mensen om mij heen gehoord dat veel Hollanders speciaal voor de gezondheidszorg naar BE gaan. Dus dan zou je dus ook nog gewoon in een Vlaams ziekenhuis terecht moeten kunnen als je evt wel in NL gaat werken denk ik zo? Wat ik ook veel hoor is dat mensen in Nederland soms wel veel langer moeten wachten op zorg, al zijn dat specifieke gevallen dus daar durf ik ook geen harde uitspraken over te doen. Maar stel dat je evt ook gewoon in BE terecht kan is dat geen punt.
), denk dat ik er binnenkort eens een wandeling ga maken
Wil toch wel graag hier in de buurt blijven, voor de paarden, en familie, en het werk (toch in het begin), etc. Maar wie weet, ooit. xLes schreef:Auto kan je in principe mee nemen maar die moet dan eerst bij de RDW gekeurd worden en je moet er BPM op betalen om hem in te voeren. Die BPM is echt niet mis... Ondanks de duurdere autoprijzen kwam het voor mij voordeliger uit om hier in NL 1 te kopen (rijden nog vaak naar familie, 130km, en ik ben zelf ook beperkt mobiel dus een wagen is voor mij echt een noodzaak).
Ik woon wel traag in Nederland hoor. Alleen de zorg is hier echt zoveel minder en met mijn kwakkelende gezondheid en erfelijke ziekte is dat soms een serieus probleem, dus als je door je werk in België daar verzekerd kunt blijven zou ik dat zeker zo doen.
[***] schreef:Het is inderdaad zo dat veel Nederlanders hier naar de ziekenhuizen komen, maar geen idee hoe ze dat doen. En je hebt ook een huisarts nodig natuurlijk, je kan niet voor alles naar het ziekenhuis...
[***] schreef:Ok, dat is toch al een geruststelling.
Haha Hoppit, dank je voor het aanbod. Voorlopig ga ik het even hier bij de grensregio houden, net gezien dat er veel natuur is (en water pandora2!), denk dat ik er binnenkort eens een wandeling ga maken
Wil toch wel graag hier in de buurt blijven, voor de paarden, en familie, en het werk (toch in het begin), etc. Maar wie weet, ooit.
Gemeente Echt-Susteren geniet momenteel de voorkeur, het liefst Roosteren maar moet er eens gaan rondkijken.
), ik blijf toch wel een buitenlander. xLes schreef:Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee gehad in Westkapelle ZE, dat is ook een klein dorpje, maar Zeeland leeft natuurlijk wel op toerisme. Ik denk dat het van plaats tot plaats afhangt. Ik merk dat Nederlanders daar doorgaans geen problemen mee hebben als je je normaal gedraagt.
[***] schreef:Klopt volledig. Limburg zit ik nu en wil ik ook graag blijven, maar dan aan de andere kant van de grensGemeente Echt-Susteren geniet momenteel de voorkeur, het liefst Roosteren maar moet er eens gaan rondkijken.
Nog iets wat ik mij afvraag .. als je naar dorpjes als Roosteren ed kijkt, dan zijn dat kleine dorpjes (1500 inwoners), hoe zit het daar met aanvaarding van buitenlanders? Dat is misschien ook nog wel een puntje. Hoe Nederlands ik ook lijk (hé Pandora2), ik blijf toch wel een buitenlander.
tengeltje11 schreef:Ja,idd,wij wonen helemaal in de westhoek.
Ver van alles,maar rustig met veeel plek en betaalbaar.
.
. Citaat:West-Vlamingen gaan juist nu vaak in zeeland gaan wonen. Net over de grens met België omdat de grond en huizen daar juist goedkoper zijn dan in de streek van Brugge en Knokke. Dat is toch wat ik in de krant las, ik geloof een jaar of 2 terug.
Pandora2 schreef:Bachten de kuppeGeweldige taal hebben jullie toch
![]()
Ik wil zo graag '' in den blet '' gaan wonen![]()